2.Motorumun lastikleri neden kendi kendine iniyor

Katılım
24 Eyl 2025
Mesajlar
63
Motosikleti
adv 350
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hayırlı akşamlar garajda ara sıra kullandığım 4.000 km de bir motosikletim var geçen sene sıfır almıştım lastikleri michelin 10 gündür çalıştırmıyordum az önce inip aküsü çalışsın diye motoru 5 dakika çalıştırayım dedim bu arada lastikleri kontrol ettim motoru orta ayağa alırım her zaman öyle kilitlerim arka teker havada olduğu halde arka lastik yine inmiş, daha öncede böyle indiği oldu, en son 3 ay önce inmişti ayda bir belki kullanırım bu motoru acaba lastikte bir sıkıntımı var inmesi normalmi,ön lastikte birşey yoktu
 
Katılım
24 Eyl 2025
Mesajlar
63
Motosikleti
adv 350
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Dostum burdan lastiğine röntgenmi çekelim ne istiyorsun 😂 bir lastik iniyorsa sebebi bellidir , lastikciye git kendin beceremiyorsan..

Tamam doğru diyorsunda motor yeni fazla kullanmadım garajda duran motorun birkaç ayda veya 3 ayda lastiğinin kendi kendine inmesi normalmi betonda duran lastik iner falan diyorlardı varmı öyle muhabbet?kullanılmayan motosikletin lastiği kendi kendine inermi dandik bi lastikte değil anlayamadım
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Ben sırf betonda hareketsiz durmasın diye orta ayağa alıp arka lastiği havada kalacak şekilde garaja kitliyorum
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Dostum burdan lastiğine röntgenmi çekelim ne istiyorsun 😂 bir lastik iniyorsa sebebi bellidir , lastikciye git kendin beceremiyorsan..

Bide şunu sorayım yarın akşam işten gelince lastiğe hava basacam ve iki üç gün takip edecem eğer lastikte sorun varsa zaten iki üç güne kalmaz iner yine öylemi? Ama eğer 1 ay sonra iniyorsa veya daha fazla sürede o zaman lastikle alakalı değil başka sebeplerle?bir lastikte sıkıntı varsa şişirdikten ne kadar süre sonra tekrar komple iner hareketsiz bir motosiklette ama
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Zamanla yanaklardan kaçırabilir , sibopun dibinden kaçırabilir , lastiğin illa yuvarlanıp bir çiviye denk gelmesi gerekmiyor , köpüklü sünger ile kaçağı tespit edersin , etsen ne olur merakın gider yine istikamet en yakın lastikci 😉
 
Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
380
Hava sıcaklıklarındaki keskin değişimler de lastik havasının inmesine neden olabilir. Bu aralar gece ile gündüz sıcaklıklarında geniş farklar oluşmaya başladı, o yüzden normal olabilir. Hemen lastikçiye gitmeden önce lastiğinizi bir şişirin ve bir iki hafta bekleyin. Eğer lastik havası inmeye devam ediyorsa bir yerden kaçırıyor olması daha muhtemel.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Ben lastikle kaçak olup olmadığını yüksek hava basarak anlıyorum yani 32 psı hava basılan lastiğe ben 50-55 psi hava basarak kaçak olup olmadığını anlıyorum, bu kadar yüksek hava basınca bulaşık deterjanı karışımı olan suyla bu lastiğe sıkıyorum ve hava kabarcıkları çıktığı yerden kaçırdığı yeri buluyorum.

Geçenlerde bizimkilerin kullandığı arabada hep 18 psı havaya kadar düşerdi ve ben de şüphelenip en sonunda lastiği söktüm ve fazla hava basıp bu dediğim gibi yöntem ile kaçağı buldum, ardından tıpış tıpış lastiği alıp lastikçiye gittim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,001
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Hava sıcaklıklarındaki keskin değişimler de lastik havasının inmesine neden olabilir. Bu aralar gece ile gündüz sıcaklıklarında geniş farklar oluşmaya başladı, o yüzden normal olabilir. Hemen lastikçiye gitmeden önce lastiğinizi bir şişirin ve bir iki hafta bekleyin. Eğer lastik havası inmeye devam ediyorsa bir yerden kaçırıyor olması daha muhtemel.
Aynen, ben de lastiklerimi en son şişirdiğimde hava sıcaklıkları 25C civarındaydı, dün 15C'de her iki lastiğim de 3psi kadar basınç kaybetmişti. Hemen Xiaomi basınçölçerli pompa ile tamamladım. Her motorcunun yanında bu tip pompalardan bulundurması şart. En azından iyi / ayarı düzgün bir basınçölçer bulundurmak lazım. (Benzinlik uzakta ise hava pompasının oraya gidene kadar lastikler biraz ısınmış oluyor, bu durumda onu da hesaba katarak hava basmak gerekiyor. Takıntılı kafamı bunlarla yormak istemediğim için Xiaomi tarzı bir pompa ile direkt soğuk ölçüm yaptığım yerde lastik havalarımı tamamlamayı tercih ediyorum...)
 
Katılım
5 Eki 2017
Mesajlar
1,598
Motosikleti
Triumph Trident 660
Aynen, ben de lastiklerimi en son şişirdiğimde hava sıcaklıkları 25C civarındaydı, dün 15C'de her iki lastiğim de 3psi kadar basınç kaybetmişti. Hemen Xiaomi basınçölçerli pompa ile tamamladım. Her motorcunun yanında bu tip pompalardan bulundurması şart. En azından iyi / ayarı düzgün bir basınçölçer bulundurmak lazım. (Benzinlik uzakta ise hava pompasının oraya gidene kadar lastikler biraz ısınmış oluyor, bu durumda onu da hesaba katarak hava basmak gerekiyor. Takıntılı kafamı bunlarla yormak istemediğim için Xiaomi tarzı bir pompa ile direkt soğuk ölçüm yaptığım yerde lastik havalarımı tamamlamayı tercih ediyorum...)
Benim scooterın torpidosuna attım xiaomi pompadan, biber gazı,kuş pislerse diye sabunlu su küçük berber fısfis sisesinde, avadanlık,bez. kücücük yer ama itis kakış sığdırdım 😁
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
976
normalde 32 psi basılan lastiğe 50-55 psi hava basarak kontrol etmek riskli. lastiğin üstünde, izin verilen maksimum basınç yazar, onu aşıyor olabilirsiniz.

bir ay kullanılmayan motorun lastiği inebilir, normaldir. lastiği şişirip 1 gün gezin, ertesi sabah havası inmiş görürseniz, bir yerde kaçak var demektir.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
normalde 32 psi basılan lastiğe 50-55 psi hava basarak kontrol etmek riskli. lastiğin üstünde, izin verilen maksimum basınç yazar, onu aşıyor olabilirsiniz.

bir ay kullanılmayan motorun lastiği inebilir, normaldir. lastiği şişirip 1 gün gezin, ertesi sabah havası inmiş görürseniz, bir yerde kaçak var demektir.
Belirtmeyi unutmuşum bahsettiğim lastik otomobil lastiği.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,832
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Sezon başı motorumun lastiklerini değiştirdim, lastikçi tel jantlara bu metal L siboplar olmayabiliyor, kaçırma riski var dese de bir şekilde takıldı diye arkaya metal sibop taktırmıştım. Sonra baktım bir haftada 36PSI hava bastığım lastik 20'lere iniyor, baktık ettik, sünger ve köpükle de kontrol ettirdik ama kaçak bulamadık. sabah lastik soğukken şişiriyorum, bütün gün 300-400km gezsem de akşam geldiğimde inmemiş oluyordu ama ertesi haftasonu yine motorun yanına indiğimde inmiş bulup şişiriyordum, baktım böyle olmayacak, ustaya motoru bıraktım, tekeri söküp lastikçiye götürüp patlak falan aramadan direkt sibopu değiştirdi standart lastik sibop takınca eksilme azaldı.
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Lastiğin janta oturan yanak kısmında kalıbın birleşim yerinden kaynaklı olarak küçük çıkıntılar oluşuyor.
Bu durum Hero Xpulse 200T nin ön jantına takılı Pirelli Angel City lastiklerde yaşanıyor.
İlk Xpulse 200t motorumda ön lastik, motoru kullanmasam bile bir haftada 27 psidan 17 psia iniyordu.
Lastiği iki kez söktürüp yeniden taktırdım durum düzelmedi. 3. sefer lastiği söküp çok ince zımpara ile kalıptan kaynaklı janta temas eden yanaklardaki çapakları zımparalayarak temizledik. Bir dahada lastik inmesi olmadı. Durum tamamen düzeldi.

Sonra o motor çalındı. Şimdi bir Xpulse 200t daha aldım. Üzerinde fabrikasyon takılı Pirelli Angel City lastiklerler var. Ön lastik yine iniyor. Kullanmasam bile bir hafta sonra 27psidan , 19 psi a kadar iniyor.
Lastik değiştireceğim için şimdilik dokunmadım.

Bu arada, ilginçtir. Ön ve arka lastik Pirelli Angel City. Ama ön inerken, arka lastikte hiç kayıp olmuyordu ve bu motordada durum aynı.
Sorun sadece ön lastikte kendini gösteriyor.

Aşağıdaki resimde bahsettiğim kalıptan kaynaklı çapakları görebilirsiniz. Belki sizin sorunda benzer bir nedendendir.

Not : Muhtemelen lastikçide ince zımpara bulamayacaksınız. Yanınızda birkaç farklı zımpara kağıdı götürün.

 
Katılım
24 Eyl 2025
Mesajlar
63
Motosikleti
adv 350
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Lastiğin janta oturan yanak kısmında kalıbın birleşim yerinden kaynaklı olarak küçük çıkıntılar oluşuyor.
Bu durum Hero Xpulse 200T nin ön jantına takılı Pirelli Angel City lastiklerde yaşanıyor.
İlk Xpulse 200t motorumda ön lastik, motoru kullanmasam bile bir haftada 27 psidan 17 psia iniyordu.
Lastiği iki kez söktürüp yeniden taktırdım durum düzelmedi. 3. sefer lastiği söküp çok ince zımpara ile kalıptan kaynaklı janta temas eden yanaklardaki çapakları zımparalayarak temizledik. Bir dahada lastik inmesi olmadı. Durum tamamen düzeldi.

Sonra o motor çalındı. Şimdi bir Xpulse 200t daha aldım. Üzerinde fabrikasyon takılı Pirelli Angel City lastiklerler var. Ön lastik yine iniyor. Kullanmasam bile bir hafta sonra 27psidan , 19 psi a kadar iniyor.
Lastik değiştireceğim için şimdilik dokunmadım.

Bu arada, ilginçtir. Ön ve arka lastik Pirelli Angel City. Ama ön inerken, arka lastikte hiç kayıp olmuyordu ve bu motordada durum aynı.
Sorun sadece ön lastikte kendini gösteriyor.

Aşağıdaki resimde bahsettiğim kalıptan kaynaklı çapakları görebilirsiniz. Belki sizin sorunda benzer bir nedendendir.

Not : Muhtemelen lastikçide ince zımpara bulamayacaksınız. Yanınızda birkaç farklı zımpara kağıdı götürün.


Yani çapak varsa bile zımpara yapmak için lastiği sökmek gerek zor iş inşallah öyle birşey yoktur ben akşam hava basıp takip edeyim artık bakacaz duruma göre :)
 
Katılım
12 Eki 2024
Mesajlar
640
Motosikleti
Suzuki V-Strom 650 XT A L7, 2023
Sibop iğnesi bozulmuş olabilir. Tüm havayı tutan bir tane conta var zaten. Aracımda bunu yaşamıştım, iğnesi değiştikten sonra düzelmişti. Sorun buradaysa en kolay tamirlerinden birisi olur :). Herhangi bir lastikçide değiştirebilirsin. 50 lira tutmuyor.
 
Katılım
24 Eyl 2025
Mesajlar
63
Motosikleti
adv 350
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sibop iğnesi bozulmuş olabilir. Tüm havayı tutan bir tane conta var zaten. Aracımda bunu yaşamıştım, iğnesi değiştikten sonra düzelmişti. Sorun buradaysa en kolay tamirlerinden birisi olur :). Herhangi bir lastikçide değiştirebilirsin. 50 lira tutmuyor.

Araba lastikçisine gitsem değiştirirmi? Lastiği sökmeleri gerekiyormu?
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,832
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Araba lastikçisine gitsem değiştirirmi? Lastiği sökmeleri gerekiyormu?
Araba lastikçisi sibop iğnesi değiştirebilmesi lazım, siboplar aynı.


sibop iğnesi için lastiği sökmek gerekmiyor, sibopun içinde olan bir parça, sibop kapağı çıkarınca gördüğünüz iğne özel uçlu tornavida benzeri bir şey ile kolaysa sökülebiliyor. ben lastiklerime patlama önleyici formulax jel uygularken sibop iğnelerini sökmüştüm, sonra tamamen havası inmiş lastiğe plastik şişe içindeki jeli siboptan boşaltıp sibop iğnesini aynı aparat ile yerine takıp pompa ile hava basmıştım.
formulax jel bu tip çok yavaş hava kaçırmaları konusunda da işe yarıyor. lastiğe çivi falan girerse çıkarıp eksilen havayı tamamlayıp yola devam etme gibi avantajı var, ayrıca patlağı yamamak gerekmiyor deliği o tıkıyor ve lastiğin ömrü kadar ömrü var. Tek sorun 160dan daha hızlı giderken hafiften balans sorunu yaşatıyor, çok hızlı motorlar için tavsiye etmem.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
ayrıca patlağı yamamak gerekmiyor deliği o tıkıyor ve lastiğin ömrü kadar ömrü var...
Espresso bir cisim girdiğinde sadece hava kaçıran yeri tıkamak yeterli değil , o deliğin büyümesini engellemek için içeriden yama ile lastik bütünlüğü korunmalı , bir nevi dikiş atmak gibi düşünebiliriz yamayı..

Dışarıdan deliğe sokulan fitil veya lastiğin içine sıkılan jeller sadece hava çıkan yeri tıkar , günü kurtarmak için kullanılırlar , ilk fırsatta lastiği söktürüp içeriden yama uygulamak gerek..

Özellikle büyük hacimli motorlar hem fazla yüke hemde hıza maruz kalıyor , artçıda varsa arka lastiğe çok iş düşüyor , mutlaka yama yaptırılmalı , usta veya vakit yoksa asla yüksek hızlara çıkmamalı..

Ben yıllar önce Vstrom da yaşadım o tehlikeyi , arka lastikde fitil vardı , motor gırtlağına kadar yüklü artçılı otobanda hızlı bir sürüşde 5-6 cm açıldı lastik , yine şans yüzümüze güldü diyecem nasıl düşmeden durabildim bilmiyorum 😬
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,832
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Espresso bir cisim girdiğinde sadece hava kaçıran yeri tıkamak yeterli değil , o deliğin büyümesini engellemek için içeriden yama ile lastik bütünlüğü korunmalı , bir nevi dikiş atmak gibi düşünebiliriz yamayı..

Dışarıdan deliğe sokulan fitil veya lastiğin içine sıkılan jeller sadece hava çıkan yeri tıkar , günü kurtarmak için kullanılırlar , ilk fırsatta lastiği söktürüp içeriden yama uygulamak gerek..

Özellikle büyük hacimli motorlar hem fazla yüke hemde hıza maruz kalıyor , artçıda varsa arka lastiğe çok iş düşüyor , mutlaka yama yaptırılmalı , usta veya vakit yoksa asla yüksek hızlara çıkmamalı..

Ben yıllar önce Vstrom da yaşadım o tehlikeyi , arka lastikde fitil vardı , motor gırtlağına kadar yüklü artçılı otobanda hızlı bir sürüşde 5-6 cm açıldı lastik , yine şans yüzümüze güldü diyecem nasıl düşmeden durabildim bilmiyorum 😬
işte, büyük hacimli güçlü motorda zaten iş oraya varmadan daha lastik sağlamken yüksek hızda balans sorunu yapıyor.
zaten bürük delik açacak şeylerde lastiğin bütünlüğü bozulur ama en sık gördüğüm lastiğe ince bir çivi girmesi falan durumlarında kurtarır.

250cc ya da scooter gibi motorlarda iş gören bir şey ama.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
işte, büyük hacimli güçlü motorda zaten iş oraya varmadan daha lastik sağlamken yüksek hızda balans sorunu yapıyor.
zaten bürük delik açacak şeylerde lastiğin bütünlüğü bozulur ama en sık gördüğüm lastiğe ince bir çivi girmesi falan durumlarında kurtarır.

250cc ya da scooter gibi motorlarda iş gören bir şey ama.
Ufak bir çivi bile girse büyük motorlarda en müsait zamanda lastik sökülüp yama uygulanmalı , racing kullanan tecrübeli sürücüler asla fitil , jel gibi şeylere güvenip hız yapmazlar , inanmakta zorlanabiliriz ama arka lastiğe çivi girdiğinde yama bile yaptırmadan değiştirenler var..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst