R 1200 GS almak istiyorum, yardım rica ediyorum.

Katılım
24 Şub 2015
Mesajlar
1,526
Motosikleti
K 1600 GTL
Dostum yanılıyor olabilirsin , bu motorların hangilerini kullandın , seni küçümsediğimi falan sakın düşünme lütfen , bu kadar kesin konuşan birinin bu motorlarla tecrübesini merak ettim..

Ben Norden hariç hepsini kullandım , test ettim..

İlk mesajlarımda da 15 yaşında GS e 500bin vermek yerine 2-3 yaşında 1200 veya 900 Tiger alırım yazdım..

Bunu yazmamın sebebide 15 yaşındaki GS in keyifsiz bir motor olması değil , arıza , masraf , kafa yorgunluğu ihtimalidir..

İnan bana GS deki süspansiyon , yol tutuş , fren hiçbirinde yok..

Ha ben 250-260 görecem diyorsan GS alma çünkü görmez , harici her konuda diğerlerini öper..

Ayrıca sırf marka diyorsun da evet markada bir değerdir ve insana zevk verir o farkındalık..

Bmw markasının değişik bir aurası var bunu kimse inkar edemez , girdiğin ortamda eskiside , yeniside ilgi uyandırır , bu da bir çok kişinin egosunu tatmin eder , insan olmanın vazgeçilmezi işte , aynı şeyi Mercedes e binerken veya daha fazlasını Ferrari ile ışıklarda duruncada yaşarsın , bende eski bir Porsche vardı , doğru düzgün kullanmadım ama ışıklarda sağdan soldan bakanlar egomu tatmin ediyordu yalan yok 😅
500 bine 2,3 yaşında 1200 tiger bulunmaz sanki. Eski kasalar filan belki....
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
V Strom 1050'nin XT modeli yok artık; ya arazi odaklı DE versiyon var ya da yol odaklı düz versiyon. Düz versiyonun jantlar alaşım ve ön jant çapı 19". DE versiyonda tel jantlar var, ön jant çapı 21". (Ayrıca başka bir sürü fark daha var tabi...)
XT modeli artık yoksa düz modeli de gayet güzel. DE'ye göre kullanımı daha rahat olur, bizim girdiğimiz yollara zaten her türlü girer.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
XT modeli artık yoksa düz modeli de gayet güzel. DE'ye göre kullanımı daha rahat olur, bizim girdiğimiz yollara zaten her türlü girer.
DE modeli saçma sapan bir şey bence. Yani başkasına makul mantıklı bir model gibi gelebilir de, 1050 DE benim kafama hiç yatmayan hiç anlamadığım Africa Twin'in Suzuki versiyonu oluyor işte. Honda'nın modelini anlamadığım gibi Suzuki'nin modelini de anlamıyorum. Bizde markacılık yok yani. :D

1050'nin düz versiyonu gelse almaya niyet ederdim büyük ihtimal. (Tabi nasıl bir fiyatla gelmiş olduğu da çok mühim olurdu...)
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
DE modeli saçma sapan bir şey bence. Yani başkasına makul mantıklı bir model gibi gelebilir de, 1050 DE benim kafama hiç yatmayan hiç anlamadığım Africa Twin'in Suzuki versiyonu oluyor işte. Honda'nın modelini anlamadığım gibi Suzuki'nin modelini de anlamıyorum. Bizde markacılık yok yani. :D

1050'nin düz versiyonu gelse almaya niyet ederdim büyük ihtimal. (Tabi nasıl bir fiyatla gelmiş olduğu da çok mühim olurdu...)
Evet, yani AT gibi arazi odaklı ama o ağırlıkla kim araziye girer diye mantıksız geliyor.

Bugün vstrom 1050 ile benim vstromu hiç fark vermeden takas imkanı çıksa yine değişmem, 20 kilo fark çok gelir, çekinirim, zaten benim vstrom 650'yi zor zaptediyorum. ama belki üzerine binsem bri tur atsam fikrim değişirdi ama kendi motorum dışında motorlara binmiyorum, motorumdan soğumayayım, hiç masraf edecek halim yok. :)

Bir de ben bu vstrom'un konforuna alıştıktan sonra artık motor değiştirirsem yaşlanınca GS denerim herhalde, ya da ben motor değiştirecek paraları toparlayana kadar elektrikli adv motosikletler alınabilir fiyatlara yaklaşır belki.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
500 bine 2,3 yaşında 1200 tiger bulunmaz sanki. Eski kasalar filan belki....
İlk mesajlarımda 500-600 yazmıştım , Tigerlarda değerlenmiş evet tekrar baktım şimdi , 2022 20.000 km de 700 e görünüyor , pazarlık sünnettir deyip 20-30 düşsek 650-670 denk gelir bir tane herhalde , canlı parayıda masaya vurunca pazarlıkta 1-0 öne geçiliyor 🙂

80 - 90 larda araba pazarları vardı , şimdiki gibi güvenli ödeme , eft falan hak getire , kimi yanında tomarla para getirir beğendiği arabanın kaputuna kaporayı sererdi , bu bir şovdu ve araç sahibini etkilerdi , 50 yaş üstü hatırlar bu sahneyi 😁
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
1,362
Motosikleti
Triumph Tiger 800XRx
Antalya'daki motorun ilanını takibe almıştım geçen gün ama sonra Antalya diye vazgeçip sildim. Oraya gittin mi o motoru almadan dönmek olmaz 😁

Ankara'daki motorsa 630.000 TL diyor, benim ayırdığım bütçenin çok üzerinde bir rakam.

Şuraya takibimdeki 3 ilanın linkini koyayım, yorum yapmak isteyen yapabilir:

İstanbul'da 2009 model, 92.000'de, 350.000 TL:
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...iye-orijinal-kazasiz-bmw-gs-1273058944/detay/

Muğla'da 2007 model, 110.000'de, 360.000 TL:
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...den-yedek-anahtarli-kazasiz-1231692564/detay/

İstanbul'da 2006 model, 72.000'de, 359.000 TL:
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-ihtiyactan-1261949666/detay/
Muğladaki iyiymiş, ilk sahibinden, km.si de gayet makul
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Şuraya takibimdeki 3 ilanın linkini koyayım, yorum yapmak isteyen yapabilir:

İstanbul'da 2009 model, 92.000'de, 350.000 TL:
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...iye-orijinal-kazasiz-bmw-gs-1273058944/detay/
Bu modeli 2009 yazmış ama depo yan grenajlar o yıla ait değil , 2009 trafik çıkışlı sanırım..

Kilometre ve fiyat uygun , fotolardan görebildiğim kadarıyla diskler iyice kazınmış , biraz bakımsız kalmış dedirtiyor , yağı , filtresi ihmal edilmemişse fiyat uygun alınır , disk , balata fren hidroliği ıvır zıvır 25-30 K ya binilir hale gelir..
 
Katılım
19 Ocak 2015
Mesajlar
458
Motosikleti
BMW F650 GS (2006)
yahu bırakın benimle yaşıt motorları aynı paralara tertemiz tiger 800 1200ler satıyorlar sırf bmw logosu var diye 10 sene daha eski motor alınır mı ya

Hocam yorumun için çok teşekkürler ama konunun başlığı belli, ulaşmaya çalıştığım hayalim belli.
Motor tavsiyesi istemiyorum ki, eski model R1200GS'ler konusunda yardım ve tecrübeleriniz varsa onları paylaşın diyorum.
 
Katılım
13 Ara 2013
Mesajlar
115
Motosikleti
1250 trofi
döküm jant ile İstanbul'da gece çukur görmeyip, jantın kırılması ile düşerek kaza yapan birinin haberi vardı geçtiğimiz yıllarda. Tel jant esneyeceği için daha evla olabilir bu durumlarda.


böyle bir konu çıktı, ben çukur diye bişeyler hatırlıyorum başka olabilir.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
döküm jant ile İstanbul'da gece çukur görmeyip, jantın kırılması ile düşerek kaza yapan birinin haberi vardı geçtiğimiz yıllarda. Tel jant esneyeceği için daha evla olabilir bu durumlarda.


böyle bir konu çıktı, ben çukur diye bişeyler hatırlıyorum başka olabilir.
Köpek ölüsüne çarpmıştı , teller bu kadar esnemez jant neredeyse 10 cm içeri yamulmuş , telin esnemesi bir kaç mm dir , ağır motorlarda asfaltta patinajla ani kalkış yapınca o teller aşırı gerilip kesebiliyor , 130-140 la böyle bir darbede kesinlikle dayanmazlar..
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,111
Buradaki yazıda kazayı atlatan kişiler gerçekten büyük bir şok yaşamış olmalı. Geçmiş olsun diyelim. Motosiklet döküm jantlıymış. Acaba tel jant olsa durum farklı olur muydu? Yada motosiklet bmw değil de Tiger 1200 olsaydı durum farklı olur muydu? Bu olay gece değil de gündüz olsaydı durum farklı olur muydu?
Bu soruların cevabını hiç öğrenemeyeceğiz.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Köpek ölüsüne çarpmıştı , teller bu kadar esnemez jant neredeyse 10 cm içeri yamulmuş , telin esnemesi bir kaç mm dir , ağır motorlarda asfaltta patinajla ani kalkış yapınca o teller aşırı gerilip kesebiliyor , 130-140 la böyle bir darbede kesinlikle dayanmazlar..
Tel kısmını yazmışsınız. Diğerlerini cidden merak ediyorum.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Buradaki yazıda kazayı atlatan kişiler gerçekten büyük bir şok yaşamış olmalı. Geçmiş olsun diyelim. Motosiklet döküm jantlıymış. Acaba tel jant olsa durum farklı olur muydu? Yada motosiklet bmw değil de Tiger 1200 olsaydı durum farklı olur muydu? Bu olay gece değil de gündüz olsaydı durum farklı olur muydu?
Bu soruların cevabını hiç öğrenemeyeceğiz.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Tel kısmını yazmışsınız. Diğerlerini cidden merak ediyorum.
Bu jantları ne Bmw üretiyor nede Triumph , Enkei , Did gibi firmalar üretip satıyor aynı Brembo yada Bosch gibi , sonuç pek farklı olmazdı..

Gece gündüz meselesi sürücünün konsantrasyonuna kalmış , yola bakmayıp hanımla interkomdan muhabbete sardıysa gündüzde böyle şeyler yaşanabilir..
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,632
Motosikleti
Ns200 15"
Bu jantları ne Bmw üretiyor nede Triumph , Enkei , Did gibi firmalar üretip satıyor aynı Brembo yada Bosch gibi , sonuç pek farklı olmazdı..
Abi kuzenim Almanya'da supap fabrikasında çalışıyor ve Ducati, Bmw, Ktm ve hatta Bugatti'nin (Bugatti'nin bir tane supapı 2500 avroymuş :)) bile supaplarının kalite kontrolü elinden geçiyor ve onayı veren tek yetkili o.

Anlattığına göre makineler otomatikleştiği için ve bunuda insan yönettiği için eski makinelerden daha hatasız malzemeler üretilirken hatalı ölçülerde makineleri başı boş bıraktıklarında üretim hataları çıkabiliyormuş.

Kısaca bir fabrikadan mal çıktığı zaman bir parti diğer partiden daha kısa ömürlü olabiliyor, fakat ürettikleri markaların hiç birinde supap kopması gibi bir olayı hiç görmedim.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
Açıkcası arkadaş 2005 yılının BMW sine bakıyor ve 500 bin liraları vermeye razı gibi. Ben esas bunu hayretle izliyorum :) ben 520 bine 1000 kmde v strom 800 de aldım 2023 model anlayın işte
800 değil de 600 e xt1050 gerçekten iyi fiyat 2 yaşında çok yeni motorlar var
ben bile afrika twin satıp alasım var
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Antalya'daki motorun ilanını takibe almıştım geçen gün ama sonra Antalya diye vazgeçip sildim. Oraya gittin mi o motoru almadan dönmek olmaz 😁

Ankara'daki motorsa 630.000 TL diyor, benim ayırdığım bütçenin çok üzerinde bir rakam.

Şuraya takibimdeki 3 ilanın linkini koyayım, yorum yapmak isteyen yapabilir:

İstanbul'da 2009 model, 92.000'de, 350.000 TL:
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...iye-orijinal-kazasiz-bmw-gs-1273058944/detay/

Muğla'da 2007 model, 110.000'de, 360.000 TL:
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...den-yedek-anahtarli-kazasiz-1231692564/detay/

İstanbul'da 2006 model, 72.000'de, 359.000 TL:
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-ihtiyactan-1261949666/detay/
2009 model istanbulda ki ilan fren bakımı gerekiyor demiş abs çalışmıyorsa 50k masraf olabilir bakım dediği ne acaba
 
Katılım
19 Ocak 2015
Mesajlar
458
Motosikleti
BMW F650 GS (2006)
2009 model istanbulda ki ilan fren bakımı gerekiyor demiş abs çalışmıyorsa 50k masraf olabilir bakım dediği ne acaba

Youtube'da bir video izledim geçen gün, 2002 model BMW K1200 LT'ydi galiba, ABS sistemi çalışmıyormuş, sahibi de yüklü bir miktar para karşılığı tamir ettirmek yerine sistemi iptal ettirmiş. Motoru test eden arkadaş "Sağlıklı bir yöntem değil, hem güvenlik riski ortaya çıkıyor hem de çalışmayan bir aksam oluyor ama bu motoru kullanan sürücü, bileğine ve sürücülük tecrübesine güvenerek bu şekilde, ABS'siz sürmeyi tercih etmiş, ediyor." gibi bir yorum yaptı. Ne yalan söyleyeyim, bana mantıklı geldi.

2013'ten beri (32 yaşımdan beri) motor sürüyorum, ABS'ye bir kez bile ihtiyaç duymadım. ABS'ye ihtiyacım yok demiyorum ama bileğine, sürüş tecrübesine, sakinliğine, kullanım sıklığına vs. güvenen, bilen bir sürücü çuvalla para verip ABS'yi tamir ettirip yerine onu devre dışı bırakmayı tercih edebilir, en azından ben tercih edebilirim.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Bir arkadaşım Honda goldwing'ini satıp triump tiger 1200 almıştı, hani gs alacaktın demiştim, yaa gs niyetliydim ama çok pahalıydı bu da aynı işte ama daha ucuz demişti. 3 ay sonra sattı, gs gibi değilmiş dedi, gitti yine gs aldım sanırım.
Yani o paraya şunlar var demek anlamsız, GS'lerin kendine has sürüşü varmış, bir kere tadını alan bırakamıyormuş, hatta bir arkadaşım gs sürünce diğer motorları sürmek zor geliyor demişti ki o arkadaş gs'in yanına günlük işe gidip gelmelik ktm 390adv de kullanıyordu.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
evet abs ye gerek duymuyor olabilirsiniz ama gerçekten güzel bir teknoloji
bende ona göre kullanıyorum hiç devreye girmiyor ama olduğunu bilmek gerçekten huzur veriyor
ben daha önce nc 700 kullandım onda kombine abs vardı hiç devreye girmezdi
sonra satıp abs siz 660 altım neyse ist maltepeden motoru aldım sakarya ya kadar 130km yol geldim hiç frene basmadan NEYSE ŞEHİR içi trafiğine bir girdim trafik bir sıkıştı bi yapıştım arka frene bi baktım kuyruk yanıma geldi o an anladım ki abs siz motora binilmez 4 yıl kazasız belasız kullanıp sattım ama alışmak uzun zamanımı aldı
 
Katılım
14 Ocak 2023
Mesajlar
661
Motosikleti
yok:(
abs'ye gerek duymuyorum mevzusu ummadığın bir zeminde motorun arkası yanına gelince betin benzin atınca belli olur. Abs iki tekerlekli bir araçta net lazım bence çok tartışılacak bir şey değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ged
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
ABS tartışılacak bir şey değil.
Ama ortalıkta bir sürü eski model GS dolaşıyor, demek ki hala gidiyorlar. ABS'l modellerinden eski de olsa bütçeye göre alıp çıkabilecek ilave masraflar için de ilave bütçe varsa alınır sürülür keyfi çıkartılır. sorun temiz düzgün olanını baştan bulabilmekte.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,881
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
absye zaten 1 kere ihtiyacın olur o zaman da keşke diyemezsin :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst