Voge SR1 için Castrol POWER1 Scooter 4T 10W-40 Yağı İyi midir?

Katılım
24 May 2025
Mesajlar
30
Motosikleti
Voge SR1
Herkese iyi günler, dün Voge SR1 scooterımın 2000 bakımı için servise gittim, koydukları motor yağı "Castrol POWER1 Scooter 4T 10W-40" idi. Castrol markasını biliyorum ben sadece ve iyi bir marka diye biliyorum. Ancak kullanılan yağ iyi midir bilmiyorum. Kötü yada uygun olmayan birşey ise kendim başka bir yağ alıp onu götürmek yada kendim doldururum. Şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,759
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Kitabını aç orada SN API diye bir şey yazar, yazanın üstü olabilir altı olmasın sıkıntı olmaz. SN API M yazıyorsa SN API N yi rahatlıkla kullanabilirsin. Aynı şekilde MA JASO yazar ona bak.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Benim xmax 250'ye bu yağdan kondu. kitapçığına baktığımda uygun olduğunu görmüştüm, yağ sahte de değil, yağı koyan usta castrol bayisi, sahte yağla uğraşacak bir değil. Zaten xmax'in yağ değişim aralığı 3bin km, bu kadar çabuk değişecekse yeter dedim.

Sahte yağ piyasada çok varmış, sahtesi olmadıktan sonra kitapçıktaki şartları sağlıyorsa iyidir derim.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
35.000 kilometre civarı kullanıyorum problem yok.
Benim scootera bu yağdan kondu ama henüz 100km bile yol yapmadım, küçük şehirde olunca yol yapacak yol yok, şehir dışına scooterla çıkmıyorum artık zaten. Sanırım 1 yıl içinde 3bin km dolmayacak yine yıl geçtiği için yağı değiştiricem.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,641
Motosikleti
Ns200 15"
Benim scootera bu yağdan kondu ama henüz 100km bile yol yapmadım, küçük şehirde olunca yol yapacak yol yok, şehir dışına scooterla çıkmıyorum artık zaten. Sanırım 1 yıl içinde 3bin km dolmayacak yine yıl geçtiği için yağı değiştiricem.
Abi sorun yaşayacağın bir yağ değil, fakat sıkı kullanımda ve periyod geçince eksiltme yapabilen bir yağ. Ben kurye şartları altında zorlayarak kullanıyorum ve motor kısmında daha problem açmadı. Yaklaşık 15 kez civarı bakım yapmışımdır.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Abi sorun yaşayacağın bir yağ değil, fakat sıkı kullanımda ve periyod geçince eksiltme yapabilen bir yağ. Ben kurye şartları altında zorlayarak kullanıyorum ve motor kısmında daha problem açmadı. Yaklaşık 15 kez civarı bakım yapmışımdır.
o zaman bana hiç sıkıntı çıkarmaz. 2 haftada bir falan küçük ilçede max 2km'lik bir yerlere gitmek için kullanıyorum, hatta çarşı içinde bir şey alacağım zaman mesela peynirciye falan gideceksem yürüyorum, böyle az kullanılıyor. piyasa dandik olmasa satıcam hatta sahibinden'de benzer km ve yıldakilere 180-200küsür isteyen ilanlar gördüm ama şimdi ilan açıcam biri diyecek 120 vereyim keyfim kaçacak diye uğraşmıyorum.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,641
Motosikleti
Ns200 15"
o zaman bana hiç sıkıntı çıkarmaz. 2 haftada bir falan küçük ilçede max 2km'lik bir yerlere gitmek için kullanıyorum, hatta çarşı içinde bir şey alacağım zaman mesela peynirciye falan gideceksem yürüyorum, böyle az kullanılıyor. piyasa dandik olmasa satıcam hatta sahibinden'de benzer km ve yıldakilere 180-200küsür isteyen ilanlar gördüm ama şimdi ilan açıcam biri diyecek 120 vereyim keyfim kaçacak diye uğraşmıyorum.
Abi sırf abuk subuk teklifler yüzünden mal satasım gelmiyor, sineğin yağını hesaplıyor ruh hastaları.

Maksimum 2 kilometrelik yerlerde bayır yoksa bisiklet kullanmak iyi olabilir.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Abi sırf abuk subuk teklifler yüzünden mal satasım gelmiyor, sineğin yağını hesaplıyor ruh hastaları.

Maksimum 2 kilometrelik yerlerde bayır yoksa bisiklet kullanmak iyi olabilir.
çok dik bayır yok ama yine var biraz yokuş. benim de niyetim bisiklet alayım hem hareket olur, evden çalışınca zaten eskiden işe gidip gelirken bir günde yürüdüğümü şimdi bir haftada yürümüyorum. Hem pedalla giden hem de yokuşlarda falan elektrik destekli bir bisiklet alırım belki.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,641
Motosikleti
Ns200 15"
çok dik bayır yok ama yine var biraz yokuş. benim de niyetim bisiklet alayım hem hareket olur, evden çalışınca zaten eskiden işe gidip gelirken bir günde yürüdüğümü şimdi bir haftada yürümüyorum. Hem pedalla giden hem de yokuşlarda falan elektrik destekli bir bisiklet alırım belki.
Ben abi Claud Butler marka şehir bisikletim var, şehir bisikleti bayırlarda biraz faha zorluyor fakat Mtb tarzı bisiklet bayırlarda çok daha rahat oluyor. Benimkisi 29 inç lastiklere ve 6x3 vitese sahip yaşadığım yer bayırlı ama alışınca tek seferde her yere gidiyordum. Kimi zaman hatta günde mahallemde 40 kilometre civarı turlardım ve sağlam bir kondisyonum vardı. :)

Eğer abi uyarsa direkt düz velespit öneririm. :)
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Ben abi Claud Butler marka şehir bisikletim var, şehir bisikleti bayırlarda biraz faha zorluyor fakat Mtb tarzı bisiklet bayırlarda çok daha rahat oluyor. Benimkisi 29 inç lastiklere ve 6x3 vitese sahip yaşadığım yer bayırlı ama alışınca tek seferde her yere gidiyordum. Kimi zaman hatta günde mahallemde 40 kilometre civarı turlardım ve sağlam bir kondisyonum vardı. :)

Eğer abi uyarsa direkt düz velespit öneririm. :)
Senin yaşlarındayken dağ bisikleti ile işe gidip geliyordum, gittiğim yol da Beşiktaş - Zincirlikuyu arasıydı, yani barbaros bulvarı yokuşu bile fazla zorlamıyordu, akşam iş çıkışı Beşiktaş'a ulaşıp biraz gezmiş olayım diye Sarıyer'e gidip geldiğim de çok olmuştu ama artık yaşlandım eski kondisyonum kalmadı bu yüzden elektrik destekli düşündüm.

Ama büyük ihtimalle yine bir dağ bisikleti alıp arkasına sepet bağlayıp şehir içinde onu kullanacağım, dağ bisikletlerine eklenen çok güçlü olmasa bile destek olan elektrik sistemlerine bakarım belki.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,641
Motosikleti
Ns200 15"
Senin yaşlarındayken dağ bisikleti ile işe gidip geliyordum, gittiğim yol da Beşiktaş - Zincirlikuyu arasıydı, yani barbaros bulvarı yokuşu bile fazla zorlamıyordu, akşam iş çıkışı Beşiktaş'a ulaşıp biraz gezmiş olayım diye Sarıyer'e gidip geldiğim de çok olmuştu ama artık yaşlandım eski kondisyonum kalmadı bu yüzden elektrik destekli düşündüm.

Ama büyük ihtimalle yine bir dağ bisikleti alıp arkasına sepet bağlayıp şehir içinde onu kullanacağım, dağ bisikletlerine eklenen çok güçlü olmasa bile destek olan elektrik sistemlerine bakarım belki.
Abi İstanbul'da gayet güzel sürülüyor bisiklet hele sahil kısmı 10 numara sürülüyor. İstanbul bambaşka memleket.

Elektrik desteği çok maliyetli değil ve zahmetsizse düşünebilinir, ama maliyeti elektrik almayla aynıysa pekte gerek yok.
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
1,014
Motosikleti
Forza 250
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

o zaman bana hiç sıkıntı çıkarmaz. 2 haftada bir falan küçük ilçede max 2km'lik bir yerlere gitmek için kullanıyorum, hatta çarşı içinde bir şey alacağım zaman mesela peynirciye falan gideceksem yürüyorum, böyle az kullanılıyor. piyasa dandik olmasa satıcam hatta sahibinden'de benzer km ve yıldakilere 180-200küsür isteyen ilanlar gördüm ama şimdi ilan açıcam biri diyecek 120 vereyim keyfim kaçacak diye uğraşmıyorum.

Abi satmak istiyorsan uğraşma 130-140 a ver gitsin yanlış bilmiyorsam 1 senedir neredeyse satmaya çalışıyorsun ilk gelene verip parayı faize atsaydın zaten o para şimdiye 180-190 olmuştu rahat rahat,harcadığın bakım masrafı ve sigortayı zaten saymıyorum 10 lirada ordan kârın olurdu ben sattığım bütün motorlarda piyasanın en az 10-15 lira altı yazar direkt çıkarmaya bakarım.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:



Abi satmak istiyorsan uğraşma 130-140 a ver gitsin yanlış bilmiyorsam 1 senedir neredeyse satmaya çalışıyorsun ilk gelene verip parayı faize atsaydın zaten o para şimdiye 180-190 olmuştu rahat rahat,harcadığın bakım masrafı ve sigortayı zaten saymıyorum 10 lirada ordan kârın olurdu ben sattığım bütün motorlarda piyasanın en az 10-15 lira altı yazar direkt çıkarmaya bakarım.
işte ara sıra da kullanıyorum, üzrine bindiğimde hala keyif alıyorum.
Şehir içinde 1km ötede işimi halletmek için biniyorum, sonra eve dönerken yolu uzatıp fazladan 5km yol yapıyorum.
Bir de satmış olsaydım parasını çoktan yemiştim.
 
Katılım
4 Nis 2025
Mesajlar
137
Motosikleti
Yamaha Xmax-400 2018
Hocam bence sana düşük ccli motor lazım. Bende TVS Jupiter 125 var. İstersen üstünede nakit vereyim takaslıyalım :D Her ne kadar seni tanımasamda ne zaman yazsam formda hep yorum yapıyorsun o yüzden tanıdık gibisin benim için :D Aklına yatarsa konuşalım hocam
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Hocam bence sana düşük ccli motor lazım. Bende TVS Jupiter 125 var. İstersen üstünede nakit vereyim takaslıyalım :D Her ne kadar seni tanımasamda ne zaman yazsam formda hep yorum yapıyorsun o yüzden tanıdık gibisin benim için :D Aklına yatarsa konuşalım hocam
yok, tvs ile uğraşamam. zaten az biniyorum, bindiğimde keyif alacağım bir motor olması lazım. yani 1km yola bi işim var diye çıkayım sonra işimi halledince aa özlemişim bu motorumu deyip fazladan 5km yapıp yolu uzatmak isteyeyim bunu sağladığı için satacağım deyip dursam da satmadım hala, başka motorda aynı hissi yakalayamam gibi geliyor. aa ne güzel hafifçecikmiş, bisiklet gibi, du şu ara sokağa da sapayım, şuradan da geçeyim kafasına giriyorum xmax'a binince. Bir de şehir içinde küçük scooterları arabalar hiç sallamıyor ama xmax gibi nispeten büyük scooterlar rahat ediyor, buranın trafiği istanbul gibi değil, daha beter bu anlamda.
 
Katılım
4 Nis 2025
Mesajlar
137
Motosikleti
Yamaha Xmax-400 2018
Anladım hocam, siz bilirsiniz tabi banada jupiter yetmiyor artık. Genelde otoyoldan gidiyorum işe ama kamyonlar bile bazen solladığı için sorun yaşıyorum. Birde dediğiğiniz gibi küçük scooter olduğu için adam yerine koymuyorlar. Otoyolda en sağdan gitmeme rağmen arkada tırcılar korna çalıp beni emniyet şeriden gitmeye zorluyorlar beni oysa yandaki 3 şerit boş. Emniyet şeride bazen bir anda araç durduğu için çok fazla gitmemeye çalışıyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst