2023 Suzuki V-Strom DL650 (Fotoğraf Galerisi)

Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,649
Motosikleti
Ns200 15"
İlk çalıştırmada egzantrik zinciri ses yapıyor. 5 saniye sonra yağlayınca kesiyor. Yağ değişim zamanı gelmiş olabilir, yağ seviyesi düşük olabilir, yağ kalitesiz olabilir veya yağ uygun viskozitede olmayabilir. Zincir ve tensioner dedikleri otomatik gergi kontrol istiyor olabilir.
Abi buda mı hidrolik gergiye sahip? Öyleyse dediğiniz ihtimal kuvvetli, çünkü daha dikkatli dinleyince gaz verince ve yağ basıncı yükseltilince sesi kesiyor. Ama bir başka izlediğim videoda motorun ön kısmından dinlenildiği ile arka kısmından dinlenilmesi arasında fark oluyor.

Bu tarz sesleri ben genelde egzozu elimle tıkayıp motordan gelen sesleri çok daha rahat duyuyorum, daha net sonuç çıkıyor.
 
Katılım
12 Eki 2024
Mesajlar
641
Motosikleti
Suzuki V-Strom 650 XT A L7, 2023
Zincirde eksen kayıklığı yok; motosiklet 13.500 kilometrede zincir daha gerilmedi bile, ideal gerginlikte duruyor.

Motosiklette yerli üretim koruma demirleri ve orta sehpa var bir de arka ve yan çanta demirleri ile üçlü çanta seti.

Ses motordan geliyor eminim. Bunun çalışma karakteristiği böyle demek ki?
Bizim motorda bir takım çalışma sesleri var. Örnek bir video atayım oradan da görün. Sanki sürtünme sesi varmışçasına bir ses, sıkıştırdığında ise daha ciğerden gelen bir mekanik sesi mevcut. Bu tamamiyle karakteri dolayısıyla oluşan bir ses. Sizin bahsettiğiniz sesi arada ben de alıyorum, motosikletim 7K kilometrede, sanki hızlı bir çıt çıt çıt hatta hızlı çat çat çat şeklinde geliyor nadiren, iki araba arasında kalırsam ve ses rezonansla yansıdığında duyuyorum. Muhtemelen tekerlekle alakalı bir durumdur diye düşünüyorum. Arabamda bitmeye yakın lastikle kullandığımda aynı sesleri duyup deliriyordum, lastiği değiştirince tabi huzur geri gelmişti. Garanti kapsamında Doğan Trend'in kendi servisiyle görüşün derim. Bunu yaparken muhakkak video ses kaydı ve servis dökümü alın. Elinizde her zaman kanıt olsun.

 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,042
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Bizim motorda bir takım çalışma sesleri var. Örnek bir video atayım oradan da görün. Sanki sürtünme sesi varmışçasına bir ses, sıkıştırdığında ise daha ciğerden gelen bir mekanik sesi mevcut. Bu tamamiyle karakteri dolayısıyla oluşan bir ses. Sizin bahsettiğiniz sesi arada ben de alıyorum, motosikletim 7K kilometrede, sanki hızlı bir çıt çıt çıt hatta hızlı çat çat çat şeklinde geliyor nadiren, iki araba arasında kalırsam ve ses rezonansla yansıdığında duyuyorum. Muhtemelen tekerlekle alakalı bir durumdur diye düşünüyorum. Arabamda bitmeye yakın lastikle kullandığımda aynı sesleri duyup deliriyordum, lastiği değiştirince tabi huzur geri gelmişti. Garanti kapsamında Doğan Trend'in kendi servisiyle görüşün derim. Bunu yaparken muhakkak video ses kaydı ve servis dökümü alın. Elinizde her zaman kanıt olsun.

Bu videoda da duyuluyor gibi, bendeki gibi gaz bırakınca kesiliyor, gaz verince başlıyor, sürekli gelen bir ses de değil.

tam şurada, sağdaki bariyerlerin yanından geçerken çok net duyuluyor. Motorun doğal sesi olarak kabul ettim bu durumda.

(Bu arada bu arkadaş kendince rev matching yapmaya çalışıp pek beceremiyor, bayağı bir öne arkaya sarsarak dengesini bozarak kullanıyor motoru. Alışacak inşallah...)
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu videoda da duyuluyor gibi, bendeki gibi gaz bırakınca kesiliyor, gaz verince başlıyor, sürekli gelen bir ses de değil.

tam şurada, sağdaki bariyerlerin yanından geçerken çok net duyuluyor. Motorun doğal sesi olarak kabul ettim bu durumda.

(Bu arada bu arkadaş kendince rev matching yapmaya çalışıp pek beceremiyor, bayağı bir öne arkaya sarsarak dengesini bozarak kullanıyor motoru. Alışacak inşallah...)


aynalardan sese odaklanamıyorum cyan

puhahagsga
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben değiştirdim onları, sol ayna kilitlendi bir şekilde, ayarlayamamaya başladım. Tek sol ayna fiyatına Çin'den katlanan şeylerden aldım, çok titriyorlar ama motoru park edip örterken çok pratikler. Bunlarla devam edeceğim.

ya sen revv match dedikleri seyi yapıyon mu ?

benim kullanım seklimde gerek kalmıyor ama sende durum ne merak ettim şimdi.
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Adamlar 20 senelik ayna stoğu yapmış, ilk kasadada son kasadada aynı aynalar var. Çalışıyorsa ellememek gerekir ama 20 senede ellenmemesi hoş olmamış. :D

bu suzuki manyak ya.

bugun motorroad da gordum suzuki k5 blogu 2005 yılında cıkarmış ve galiba bugune kadar ellememiş.

neymiş cok iyimişte ondan ellememiş..

bırakın yaaa.

yav sen kendini geliştiremiyosun suzukiiiii.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,850
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
aynalardan sese odaklanamıyorum cyan

puhahagsga
O aynalar ultra-mega-full hd gösteriyor, yükseklikleri de göz hizasında yani sürüş sırasında karşıya ileri bakarken çevresel görüşün içinde kalıyor, gözünü yoldan ayırmadan aynaları görebiliyorsun, hem de genişler acayip net gösteriyorlar. Bunlara alışınca başka motorların aynaları cüzük kadar kalıyor.
xmax'ı 14 aydan sonra ilk kez kullandığımda bu ne yaa ayna yokmuş mu bunda demiştim, bu geniş ve yüksek aynalara alışınca küçücük gelmişti, hala da şehir içinde ayna yokmuş gibi sürüyorum, aynaya bakmak için bakışımı yoldan aşağı indirmem gerekiyor, çok saçma.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Adamlar 20 senelik ayna stoğu yapmış, ilk kasadada son kasadada aynı aynalar var. Çalışıyorsa ellememek gerekir ama 20 senede ellenmemesi hoş olmamış. :D
aman ellemesinler, bu hali çok iyi. iş görüyorsa elleme.
Motoru ellediler, vstrom 800'de v motor yerine sıralı iki silindir motor koyup vstrom diye kandırıyorlar, keşke bu yeni 800cc olan modele vstrom değil başka bir şey deselerdi o zaman teknoloji gelişmiş suzuki sonunda yeni bir şey yapmış derdim ama vstrom adının efsane olmasından nemalanmak istemeleri ve bunu v olmayan motorla yapmalarına biraz gıcık oldum.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,649
Motosikleti
Ns200 15"
bu suzuki manyak ya.

bugun motorroad da gordum suzuki k5 blogu 2005 yılında cıkarmış ve galiba bugune kadar ellememiş.

neymiş cok iyimişte ondan ellememiş..

bırakın yaaa.

yav sen kendini geliştiremiyosun suzukiiiii.
Neyseki Kawasaki gibi "Heavy Industries" iddiası bulunmadığı için bir şey demeyiz. Gsxr'a isterseniz alttan girin üstten çıkın ama V-Strom ince çizgimiztir.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,850
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
bu suzuki manyak ya.

bugun motorroad da gordum suzuki k5 blogu 2005 yılında cıkarmış ve galiba bugune kadar ellememiş.

neymiş cok iyimişte ondan ellememiş..

bırakın yaaa.

yav sen kendini geliştiremiyosun suzukiiiii.
ellemesin yaa, çok güzel blok, ki ben egzoz sesi falan diye konuşulunca neden bahsediyorlar bütün motorlar kötü ses çıkarıyor işte keşke hiç ses çıkmasa falan derdim, ben bile sesini sever oldum, hele viraj çıkışı gaz verip hızlanırken motor 4bin devirden 6binlere çıkmaya çalışırkenki sesi çok hoşuma gidiyor. Bir de öyle çok sık vites değiştirmek falan istemiyor, 80-90'la gideceğim yolda eğer arada vites düşürmem gerekecek keskin virajlar varsa 6 vitesle uğraşmıyorum, bütün yolu 5. vitesle alabiliyorum, 5. vitesle 40'la da gidiyor 140'la da gidiyor, gazı verince uzuyor. Eğlenceli sürüş vitesi 5, sakin tutumlu, tasarruflu sürüş vitesi 6 bunda.

Zaten üretimden kaldırdı, yazık oldu. kesin euro5+ normlarının falan etkisi vardır. Keşke vstrom kasasından elektrikli motosiklet üretseler, 300km menzili olsun yeter bana, kamp için gittiğim yer bizim evden 230km, bana yeter.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,649
Motosikleti
Ns200 15"
ellemesin yaa, çok güzel blok, ki ben egzoz sesi falan diye konuşulunca neden bahsediyorlar bütün motorlar kötü ses çıkarıyor işte keşke hiç ses çıkmasa falan derdim, ben bile sesini sever oldum, hele viraj çıkışı gaz verip hızlanırken motor 4bin devirden 6binlere çıkmaya çalışırkenki sesi çok hoşuma gidiyor. Bir de öyle çok sık vites değiştirmek falan istemiyor, 80-90'la gideceğim yolda eğer arada vites düşürmem gerekecek keskin virajlar varsa 6 vitesle uğraşmıyorum, bütün yolu 5. vitesle alabiliyorum, 5. vitesle 40'la da gidiyor 140'la da gidiyor, gazı verince uzuyor. Eğlenceli sürüş vitesi 5, sakin tutumlu, tasarruflu sürüş vitesi 6 bunda.

Zaten üretimden kaldırdı, yazık oldu. kesin euro5+ normlarının falan etkisi vardır. Keşke vstrom kasasından elektrikli motosiklet üretseler, 300km menzili olsun yeter bana, kamp için gittiğim yer bizim evden 230km, bana yeter.
Abi öyle bir güzel anlattın ki uzak akraba kısmını dolandırıp en kısa sürede V-Strom alasım geldi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,042
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
ya sen revv match dedikleri seyi yapıyon mu ?

benim kullanım seklimde gerek kalmıyor ama sende durum ne merak ettim şimdi.
Yok yapmıyorum, süper gereksiz benim kullanım şeklimle. Dİğer yandan; Biraz denedim yapmayı ve beceremedim ahaha :D alıştırma yapmak lazım ama gereksiz rev matching yapacağım diye motorun neden anasını ağlatayım? :D
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yok yapmıyorum, süper gereksiz benim kullanım şeklimle. Dİğer yandan; Biraz denedim yapmayı ve beceremedim ahaha :D alıştırma yapmak lazım ama gereksiz rev matching yapacağım diye motorun neden anasını ağlatayım? :D

ahaha bende aynı :d

schaff ı izleyip gaza geldim bir iki kere denedim baktım motorun anasını belliyorum bıraktım :)

gereksix zaten ya, killing yapsın bu işleri fagdhsd
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,042
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
ahaha bende aynı :d

schaff ı izleyip gaza geldim bir iki kere denedim baktım motorun anasını belliyorum bıraktım :)

gereksix zaten ya, killing yapsın bu işleri fagdhsd
Hayvan gibi torku olan motorları nispeten düşük devirlerde kullanırken çok gerekli bir faaliyet değil. Sürekli 7000-9500dd oralarda kullansam çok mantıklı olacak büyük ihtimalle, ama o devirlerde neredeyse hiç kullanmıyorum ki? Sadece arada karbon yaksın diye düşük vitese atıp osurtuyorum biraz o devirlerde, o kadar...
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Şu bir gerçek ki V-Strom'un aynaları iptal etsek motorun son hızı 10 km yükselir.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Neyseki Kawasaki gibi "Heavy Industries" iddiası bulunmadığı için bir şey demeyiz. Gsxr'a isterseniz alttan girin üstten çıkın ama V-Strom ince çizgimiztir.
Daha senkron ayarı yapmayan firmadan "Heavy Industries" mi olur?
 
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
1,362
Motosikleti
Triumph Tiger 800XRx
Yanii garantisi devam ediyor dediğine göre son değişimi de servis yapmış demek ki yağ ile ilgili herhalde problem yoktur? belki bahsettiğiniz ikinci kısımda ki parçalarla alakalı birşey olabilir ama oda 9 bin kmde bu motorda yaşanır mı?
Valla Benim Tiger'da bir kere duydum bu sesi. O da kış mevsiminde 2 ay kadar marş basmamıştım sonrasında ilk marşta 2-3 saniye kadar yaptı geçti. Castrol 10w40 yağ vardı içinde değişim zamanı da gelmişti. Sonrasında Liqui Moly Street 15w50 ile değiştirdim bir daha ses duymadım, viteslerim de pamuk gibi oldu.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Kawasaki dedik ağır sanayi dedik, demez olaydık. Bizleri yüz üstü bıraktı.
Hala güzel, hala alımlı. Çocukluğumuzda "ahh bir imkan olsa da düdüklesem" dediğimiz mahallenin güzel ve fettan ablası gibi hala gideri var. Ha botox yaptırmışız ha subap ayarı, ha silikon taktırmışız ha senkron ayarı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst