Ülkemizde Kıdemli Motorcular Neden Hep Adventure Makinaya Biniyor ?

Katılım
9 Tem 2018
Mesajlar
717
Motosikleti
Honda CBF 250
CBF 250 var. Yanına bir 2004-2008 arası modelde bir Goldwing bakıyorum. Bütçe meselesi yüzünden... 40 yaşına geldim.. böyle bir makime ile sona kadarda giderim herhalde :) herkes DL650 al uçma böyle şeylere diyor, kararsızım.
 
Katılım
24 Ağu 2011
Mesajlar
173
Eli yükselteyim, piste çıkmayan biri neden SS motor kullanır onu da anlayamıyorum. Günümüzün touring adv motorları da çok güçlü, hızlı, virajlarda da başarılı. Gerçekten bu ileri özelliklere sahip adv - touring motorların limitlerine ulaşıp artık bu bana yetmiyor, virajlarda beni yavaşlatıyor SS almam lazım diyen; kullanıcıların küçük bir yüzdesidir. O pozisyonda belin sırtın tutulacak. Uzun mesafe kullanmak zaten mümkün değil. Bu şekil şemal için ödenecek küçük bir bedel değil. Gerçekten çok sevmek istemek lazım. Tecrübeli sürücüler, kaliteli freni, yeterli gücü olan iyi viraj alan motorları uzun saatler kullanıp bol bol gezmek için tercih ediyorlar.
Motor zevk ve keyif isi, birinin hosuna gitmeyen veya zevk almadigi seyden bir baskasi cok keyif alabilir, o yuzden sorgulamak sacma...

Ayrica SS motorla uzun mesafe kullanmakta gayet mumkun, bel sirt tutulmasi tamamen fiziksel kondisyonla alakali... Sahsen 20 yil once de SS motorla tura cikip yeri gelince gunde 800-900km yol yapiyordum, hala daha yapiyorum, hic bir zaman da sirf yol yapiyorum diye ADV'ye gecme ihtiyaci duymadim.

Herkes begendigine binsin, kendi bindigine odaklansin ki daha cok zevk alsin. Bosverin kimin neye, neden bindigini.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
şimdi oturup bu adv cilerin motosiklet camiasının doblocuları (hem de osmanlı tuğralısından) olduğunu ispatlarıyla yazardım size amma hevesim yok

adv ciler motosiklet camiasın en elit insanları oldugunu(ciddiyim) ispatlarıyla yazarım da hiç hevesim yok.

en terorist kesim rks cfmoto kullanlar diyebilirim. alınma gucenme olmasın. gozlemim bu.
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
Ben çevremdeki arkadaşlarımdan örnek vereyim, hepsi "bana büyük, gösterişli makine lazım" diyorlar. Adventure kullanımları gösteriş üzerine. Ben scrambler ya da klasik motosiklet seviyorum. Şu anda xsr700 kullanıyorum, değiştirirsem bonneville t120 ya da r nine t düşünüyorum.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,526
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
İzmir'in sahil şeridi kısmında Ahmetbeyli diye bir yer var, güneyde kalıyor. Orada Fethi Baba'nın yeri diye bir mekan var, Motorcuların buluşma noktası anlamında İstanbul için "Evin Ana Kahvaltı Et Mangal" ile yarışır, o derece yoğun. Ben burada eski bir yeşil Dainese tulum içinde göbekli orta yaşlı bir abiyle tanıştım, muhtemelen eskiden Kawa sürüyordu :) adam ortamda pek hürmet gören bir abiydi ve R25 kullanıyordu. Adamın tipe baksan R 1250 Gs sürse yakışır, sırıtmaz. Adam benimle muhabbeti başlattı, eski motor kullandığım için sorular sordu, motorumun sesini ve görünüşünü sağlıklı buldu. Ben de samimiyetine binaen "abi neden daha yüksek cc adv değil de R25 kullanıyorsun?" diye sordum. Adam da dağ yollarında asfaltta viraj kovaladığını, R25 ile çok mutlu olduğunu, yapmak istediği her şeyi yapabildiğini söyledi.
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
Şimdi buraya uzun uzadıya neden yazarım ama anlayacak kişi sayısı 1 elin parmağını geçmez.

Bende cf 250 alıp evden en fazla 2 km uzağa gidip milyon tane reels çekip bir hafta boyunca sırasıyla yüklemeyi isterdim

AMA...

kontağı açtığında minimum 500 km gitmemiş biri hayatı boyunca bigtrail bir motosikletin keyfini anlayamaz.

En son aldığım tenere 1200 ün sahibi asfalttan hiç çıkarmamıştı

Şimdi Van'ın tüm dağlarına çıktı o motor.

bu keyfi tatmayan bilemez
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,859
Motosikleti
cbf 150
İzmir'in sahil şeridi kısmında Ahmetbeyli diye bir yer var, güneyde kalıyor. Orada Fethi Baba'nın yeri diye bir mekan var, Motorcuların buluşma noktası anlamında İstanbul için "Evin Ana Kahvaltı Et Mangal" ile yarışır, o derece yoğun. Ben burada eski bir yeşil Dainese tulum içinde göbekli orta yaşlı bir abiyle tanıştım, muhtemelen eskiden Kawa sürüyordu :) adam ortamda pek hürmet gören bir abiydi ve R25 kullanıyordu. Adamın tipe baksan R 1250 Gs sürse yakışır, sırıtmaz. Adam benimle muhabbeti başlattı, eski motor kullandığım için sorular sordu, motorumun sesini ve görünüşünü sağlıklı buldu. Ben de samimiyetine binaen "abi neden daha yüksek cc adv değil de R25 kullanıyorsun?" diye sordum. Adam da dağ yollarında asfaltta viraj kovaladığını, R25 ile çok mutlu olduğunu, yapmak istediği her şeyi yapabildiğini söyledi.
2 ay öncesine kadar o abi bendim bizim oğlanın red ettiği elalemin hop diye atladıgı r25le ne gğzel motordu. V strom çok uyguna gelmese değişmezdim. Daniese deri pantalonda götümdedir her daim ne olur ne olmaz :)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,526
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
2 ay öncesine kadar o abi bendim bizim oğlanın red ettiği elalemin hop diye atladıgı r25le ne gğzel motordu. V strom çok uyguna gelmese değişmezdim. Daniese deri pantalonda götümdedir her daim ne olur ne olmaz :)
Sen babalık yapmışsın oğluna R25 almışsın ve genç kardeşimiz henüz anlamamış, zehri tatmamış, bulaşmamış bu işlere. Valla senin yaptığını kimse yapmaz. Bir gün cennete girsen girsen bu sebeple girersin.
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,859
Motosikleti
cbf 150
La oglum ben budistim et bile yemiyorum ne cennete ama giriceksem neden olmasın :))))
oğlan kendine xiami scooter aldı bildiğin elektirikli kaykay anasını satim :(
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,526
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
La oglum ben budistim et bile yemiyorum ne cennete ama giriceksem neden olmasın :))))
oğlan kendine xiami scooter aldı bildiğin elektirikli kaykay anasını satim :(
Yanlış anlama, gönül koyma ama yerinde ben olsam, oğlum olsa ve ona R25 alsam ve o tercihini Xiaomi Scooter'den yana kullansa en nihayetinde çocuğa kıyamazdım ama kendime zarar verirdim, her yerimi jiletle keser, üzerine tuz limon dökerdim.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
İzmir'in sahil şeridi kısmında Ahmetbeyli diye bir yer var, güneyde kalıyor. Orada Fethi Baba'nın yeri diye bir mekan var, Motorcuların buluşma noktası anlamında İstanbul için "Evin Ana Kahvaltı Et Mangal" ile yarışır, o derece yoğun. Ben burada eski bir yeşil Dainese tulum içinde göbekli orta yaşlı bir abiyle tanıştım, muhtemelen eskiden Kawa sürüyordu :) adam ortamda pek hürmet gören bir abiydi ve R25 kullanıyordu. Adamın tipe baksan R 1250 Gs sürse yakışır, sırıtmaz. Adam benimle muhabbeti başlattı, eski motor kullandığım için sorular sordu, motorumun sesini ve görünüşünü sağlıklı buldu. Ben de samimiyetine binaen "abi neden daha yüksek cc adv değil de R25 kullanıyorsun?" diye sordum. Adam da dağ yollarında asfaltta viraj kovaladığını, R25 ile çok mutlu olduğunu, yapmak istediği her şeyi yapabildiğini söyledi.
O mekan eskiden takozun yeriydi.. Vefat edince oğlu Fethi babanın yeri diye değiştirdi.. 5 sene önce falan satmış , haala fethi babanın yeri olarak biliniyor..
Orada Pazar günü 14.00 - 17.00 saatleri arasında 3 saat takılsan dediklerime sonuna kadar hak vericeksin.. Tabi muhabbetlerine dayanabilirsen :)
 
Katılım
7 Tem 2025
Mesajlar
12
keyif, donanım, fiyat/performans.
bugatti ile dağ yoluna giremezsin, unimog ile 0-100 yapamzsın, makas atamazsın.
ferrari ile çoluk çocuk pikniğe gidemezsim, crawler ile klübün önünde piyasa yapamazsın.
ama ikisinin ortası bir c suv ile hem hafif arazide gidersin hem hafifliği ve nispeten atikliği ile performans ihtiyacını doyurur. aracının markasına göre piyasa yapar.
bu eğitmenler ve motosiklet "sürmeyi" seven insanlar uzun yolda hız sabıtleyicisini açar yoluna göre ellerini bırakır çene açılır kask kullanıyorsa istese hamburger bile yer. ama naked motor ile bunların ne kadarını yaparsın.
öte yandan bütçe meselesi. bir adv motor alacak paran varsa ve multi tasking olarak kullanmak zorundaysan yan çantalara akşam eve giderken market alışverişini doldurur gidersin. herkesin öyle yanına bi scooter daha alacak imkanı olmuyor. imkanı olsa koyacak yeri olmuyor. işe gidiş gelişlerde naked motorda pantolonun ütüsü bozulur. adv motorda oturuş pozisyonundan mütevellit naked kadar bozulmaz. o kıyafetle racing'e de binilmez :)
anlamzsız yorumlar;
rüzgarı hissetmeyeceksen binmeyeceksin - kardeşim g**um donuyor
hız yapmayacaksan binmeyeceksin - rahmetli Barkın abinin sözleri gelir aklıma. "300'le giderken o yayaya vursam ne olacak"
motoru yatırman lazım, yoksa keyfi olmaz - sen uygun süratte uygun viraja girdiğinde o motor yatar. tenere de yatar 1000RR'da
tek teker yapmaz bunlar - ben istemiyorum ki yapmayı, ön süspansiyonumun konforunu seviyorum, bir elimde patlak teleskopik çatal, diğer elimde ön teker ve sırtımda kalan motorla eve gitmek istemiyorum

uzun lafın kısası, paşa gönlün neyi isterse ve bütçen gönlüne hangisini layık görüyorsa ona binersin.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,526
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
O mekan eskiden takozun yeriydi.. Vefat edince oğlu Fethi babanın yeri diye değiştirdi.. 5 sene önce falan satmış , haala fethi babanın yeri olarak biliniyor..
Orada Pazar günü 14.00 - 17.00 saatleri arasında 3 saat takılsan dediklerime sonuna kadar hak vericeksin.. Tabi muhabbetlerine dayanabilirsen :)
Ben taverna piyanist şantörü gibi kel ve göbekli olduğumdan doğal bir koruma alanım var, kolay kolay kimse bana bulaşmıyor. Lakin Şile'de olduğu gibi burada da eğitmenlerin fik fik konuşmaları ve gençlerin ağızları açık ayran budalası gibi onları dinleyip tapmaları çok uyuzuma gidiyor. Ben yol eğitimlerini sevemedim, kapalı alan daha iyi, daha az ego dönüyor.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Ben taverna piyanist şantörü gibi kel ve göbekli olduğumdan doğal bir koruma alanım var, kolay kolay kimse bana bulaşmıyor. Lakin Şile'de olduğu gibi burada da eğitmenlerin fik fik konuşmaları ve gençlerin ağızları açık ayran budalası gibi onları dinleyip tapmaları çok uyuzuma gidiyor. Ben yol eğitimlerini sevemedim, kapalı alan daha iyi, daha az ego dönüyor.
Sorun da orda başlıyor zaten..
Eğitim veriyorum ben en iyisiyim tavrı, davranışları çıldırtıyor.. Yola beraber çıksanız 3. virajda arkanda kalır peşinden gelemez.. Bir de eğitim için sürekli o yolu kullandırırlar bebe beliklere..
Yol hem tehlikeli , hem kalabalık.. Hafta sonu falan da cabası..
En eğlencelisi 2-3 gurup aynı anda hareket edince yoldaki curcuna komedi filmi gibi olurdu.. Pamucağa gelindiğinde adamlar gurubunu karıştırıp diğer gurubun peşinden devam ederler ,daha sonra yaldır yaldır pamucak ahmetbeyli git gel yaparlardı... :ROFLMAO:
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,880
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
Şimdi buraya uzun uzadıya neden yazarım ama anlayacak kişi sayısı 1 elin parmağını geçmez.

Bende cf 250 alıp evden en fazla 2 km uzağa gidip milyon tane reels çekip bir hafta boyunca sırasıyla yüklemeyi isterdim

AMA...

kontağı açtığında minimum 500 km gitmemiş biri hayatı boyunca bigtrail bir motosikletin keyfini anlayamaz.

En son aldığım tenere 1200 ün sahibi asfalttan hiç çıkarmamıştı

Şimdi Van'ın tüm dağlarına çıktı o motor.

bu keyfi tatmayan bilemez
aha bulduk benim attığım super tenere ilanına çökeni
 
Katılım
3 Haz 2012
Mesajlar
490
Motosikleti
Bmw R 1300 Gs
adv motor diyince aklıma Gs geliyor. konforu,güvenli olması, teknolojisi, satın alındıktan sonra hizmet kalitesi, pahalı olması gibi gibi bir sürü etken var.
Daha düne kadar şu teknoji ( örnek anahtarsız çalıştırma) motor ruhunu yada motoru hissetmeyi bozuyo diyenler bügün bu teknoloji ( örnek lastik basınç göstergesi) yoksa alınmaz diyenlerle dolu. pekte kafaya takılacak bir konu degil bence her motor adv katagorisinde yer alır
Kimisi dünya turunun sonundadır tenere ile / noraly itchy boots
Kimisi dünya turu başındadır GS ile / Alim ocaklı
Kimisi ybr ile japonyaya gider / iki teke
Kimisi çin malı ile norrdkapp gider / ismet şanlı
kimisi Rusya ve hindistan yapar / gezgin yörük
Konuyu meşhur atasözüyle kapatayım
Paran varsa yancıkta ...... 🏍
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst