Ülkemizde Kıdemli Motorcular Neden Hep Adventure Makinaya Biniyor ?

Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
hiç yaştan bahsetmedim/ kastetmedim de
reklamları, oluşan algıyı da konuşmuyorum. gerçeklerden bahsediyorum
 
Katılım
28 May 2010
Mesajlar
617
Motosikleti
Hero X-Pulse 200 4v
Motor kullanmaya ilk başladığım yıllar da dahil olmak üzere, hiç SS merakım olmadı, aksıne ilk birkaç aylık 125 cc kullanımı sonrası hep adventure (eskiden bunlara enduro derdik aslında) motorlara bindim. Eli yükselteyim, piste çıkmayan biri neden SS motor kullanır onu da anlayamıyorum. Günümüzün touring adv motorları da çok güçlü, hızlı, virajlarda da başarılı. Gerçekten bu ileri özelliklere sahip adv - touring motorların limitlerine ulaşıp artık bu bana yetmiyor, virajlarda beni yavaşlatıyor SS almam lazım diyen; kullanıcıların küçük bir yüzdesidir. O pozisyonda belin sırtın tutulacak. Uzun mesafe kullanmak zaten mümkün değil. Bu şekil şemal için ödenecek küçük bir bedel değil. Gerçekten çok sevmek istemek lazım. Tecrübeli sürücüler, kaliteli freni, yeterli gücü olan iyi viraj alan motorları uzun saatler kullanıp bol bol gezmek için tercih ediyorlar. Totoları kıymetli. Bir de şu var; gezen adam bu motolarla yol iyi midir kötü müdür yolda çalışma var mı toprak bölüm var mı yok mu düşünmeden sürebiliyor. Bu kendinize ve motorunuza güveninizi arttırır.

Buradan adv touring motor kullananların hep yavaş, pasif motor kullanıldığı da algılanmamali. Aralarında çok iyi motorcular az değildir.

Bunun yaşla falan ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Bir bakıma şöyle ilgisi olabilir, yaş arttıkça karar verme aşamasında beynin kullanılma yüzdesi daha da arttığı için kara vermede mantık yüzdesi artar.

Sadece keyif için kısa süre kullanacaksam çantasız, uzun yola çıkacaksam topcase li, İki kişi uzun yola çıkacaksam da 3 lü çanta seti ile kullanmaktayım.

Bu motorlarda tek anlamadığım, şehir içinde 3 çantalı gezenler. Sıcaktan bacağın yanar, aralardan geçemezsin, ağırdır sorun yaşarsın. İşte işin bu kısmı mantıksız. geliyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu motorlarda tek anlamadığım, şehir içinde 3 çantalı gezenler. Sıcaktan bacağın yanar, aralardan geçemezsin, ağırdır sorun yaşarsın. İşte işin bu kısmı mantıksız. geliyor.

cok ender maslak trafiğinde yan çantalı GS/RT goruyorum.Tipe bak yan cantalı geziyor demek hiç aklıma gelmedi.
Adam maslak iş cıkışıdan nereye gittiğini bilmiyorum çunku.

Bence alp_tunay gibilerinin husnu kuruntusu bu.Trafikte cantalı gezerek havalı mı olunur ?
 
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
435
Motosikleti
Kymco Xciting VS 400
52 yaşımdayım, emekliyim, zengin ve kıdemli motorcu değilim. 10 yılı aşkın süredir motosiklet kullanıyorum ama toplasan 50k ancak tecrübem vardır. İstanbul da yoğun bir bölgede yaşıyorum ve iyi ki GS kullanıyorum.
Tüm yorumları okudum, ama GS kullanmadan yorum yapmak bana pek doğru gelmiyor. Alet gerçekten işlevsel, rahat, güçlü, dengeli ve güvenli. İhtiyacım olan herşeyi karşılıyor.
Son dönemde satmaya çalıştım ama tok satıcı olduğumdan ve motorumu gerçekten çok sevdiğimden karşılığını bulamadım. Eşim motor yüksek olduğundan binmiyor ve bu yüzden K1600 bakmaya başladım.
Uzun lafın kısası GS candır.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Eli yükselteyim, piste çıkmayan biri neden SS motor kullanır onu da anlayamıyorum. Günümüzün touring adv motorları da çok güçlü, hızlı, virajlarda da başarılı. Gerçekten bu ileri özelliklere sahip adv - touring motorların limitlerine ulaşıp artık bu bana yetmiyor, virajlarda beni yavaşlatıyor SS almam lazım diyen; kullanıcıların küçük bir yüzdesidir. O pozisyonda belin sırtın tutulacak. Uzun mesafe kullanmak zaten mümkün değil. Bu şekil şemal için ödenecek küçük bir bedel değil. Gerçekten çok sevmek istemek lazım.

Çocukluğundan beri motosiklet yarışı izlemiş, hep supersportlara kerkinmiş ama biraz büyüyüp motosiklet alabilecek duruma gelince de SS'ten uzak durmuş biri olarak aslında bununla ilgili uzun uzadıya yazıp çizesim var. Hali hazırda da supersport'u verip naked(?) aldım, özlediğm şeyler yok değil. Bu arada supersport almak istediğini söyleyen herkese "niye derdin ne" diye yazdığımı göreniniz vardır, gerçekten anlamsız bir şey aslında

Ama, o şekilde sürmeye ve sportif sürüşe alıştığın zaman da başka şeyler gerçekten bok gibi geliyor. Ha biliyorum alanların %95'i şekil şükül olsun, onların içinde de max %10'u anca otobanda sıkayım falan diye aletleri mındar ediyorlar. Virajlarda kesmiyormuş SS lazımmış falan.. =)
Bir de oturuş pozisyonu kötü olmakla birlikte biraz motor üstünde hareket edilğinde biraz tempolu sürüldüğünde bu yoruculuk kısmı inanılmaz şekilde azalıyor. E5'ten 40km dümdüz bir yere gitsem gerekten çok öf püf ediyorum, ama Darlık Ulupelit gibi açık keyifli yolda 60-70km git o kadar yormuyor.
 
Katılım
28 May 2010
Mesajlar
617
Motosikleti
Hero X-Pulse 200 4v
Ha biliyorum alanların %95'i şekil şükül olsun, onların içinde de max %10'u anca otobanda sıkayım falan diye aletleri mındar ediyorlar. Virajlarda kesmiyormuş SS lazımmış falan.. =)
Benzer şeyi söylemişiz aslında.
Bana da çekilebilir bir şey gibi gelmiyor. 2004 600 CBR a binmiştim çok uzun yıllar önce, o zamanki motorumdan 2.5 kat güçlüydü. 15 km dayanamadım. Asfaltın büyün parçalarımı bileklerimde hissetmiştim. Pist gibi yerler başka tabi.

Açıkçası bir s1000rr yerine s1000XR mesela daha mantıklı geliyor, artılar eksiler bir yana konduğunda.
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,859
Motosikleti
cbf 150
bugün işimi biri devralsa ve ben özgür olup dünyayı gezecek vaktim olsa tekrardan söylüyorum tek motorla gezerim oda vespa. Kulanımı kolay yük taşıyabiliyor ve tamiri basit. Bu afrika yada böw sahiplerini öyle yerlere sokarımki ağlarlar
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bugün işimi biri devralsa ve ben özgür olup dünyayı gezecek vaktim olsa tekrardan söylüyorum tek motorla gezerim oda vespa. Kulanımı kolay yük taşıyabiliyor ve tamiri basit. Bu afrika yada böw sahiplerini öyle yerlere sokarımki ağlarlar

offf fakir guzellemesi yapma kamyoncu.
Ona bakarsan benim CB125F ile girdiğim yerlere ne senin vespa girer ne de tüm ADV ler(bir ihtimal africa girebilir,çok zor gerçi)

Ayrica vespa kullanmadım ama CB125F in bir selesi var kiii offfffff ne rahat ne rahat.
eee zaten honda sağlamlığıyla dandik italyan bir tutulmaz.

ne oldu şimdi ? CB125F en iyi motor mu ? Belki de, kimbilir..
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,859
Motosikleti
cbf 150
offf fakir guzellemesi yapma kamyoncu.
Ona bakarsan benim CB125F ile girdiğim yerlere ne senin vespa girer ne de tüm ADV ler(bir ihtimal africa girebilir,çok zor gerçi)

Ayrica vespa kullanmadım ama CB125F in bir selesi var kiii offfffff ne rahat ne rahat.
eee zaten honda sağlamlığıyla dandik italyan bir tutulmaz.

ne oldu şimdi ? CB125F en iyi motor mu ? Belki de, kimbilir..

Yiğrn ne anlatıyon sene 2011 harleyse cbf de benim cbfi şehir içi scooter niyetine almıştım 120binkm kullandım. Hala cb125 diye lak lak ediyon. Biz birşeylere bindimde yorum yapıyoruz gazel okusak iranda devrim muhafızı olurduk
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.

Yiğrn ne anlatıyon sene 2011 harleyse cbf de benim cbfi şehir içi scooter niyetine almıştım 120binkm kullandım. Hala cb125 diye lak lak ediyon. Biz birşeylere bindimde yorum yapıyoruz gazel okusak iranda devrim muhafızı olurduk

olm vespa tercihini eleştirdim amac heryere girmekse vespa dan iyi dedik.

ne lan oyle cbf in her yerine koruma demiri takmışın. amator musun kardesim ufacık motor zaten... şu hale bak yazık.

motorumda koruma demiri yok :cool:
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
dışarda yemiyorum ama epey geziyorum daha çok içiyorum. Budist adam içer

kamyomcu,

kırklarelinde birtat diye bir yer kafayı yersin.
oyle guzel koftesi var. tommy goturmustu beni ilk kez.

bende dışarda kofte yemem normalde,ama sunu diyim sana temiz bir yer..oyle dusunuyorum.yani pis yer kendini belli ediyor.

burası oyle değil.

istambul a geldiğimde seni alırım. su dandik vstrom u bana bi 20 km kullandırırsın artık.

at tan inip esege de binmek lazım ahshsgsgs
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
cbf de benim cbfi şehir içi scooter niyetine almıştım 120binkm kullandım.
CBF CANDIR. SIFIR ALDIM 138.000KM BİNDİM - KEŞKE SATMAYAYDIM. VE ŞEHİRÇİ FALAN DEĞİL; İZMİR>MANİSA HERGÜN İŞ + BİR ARA HER HAFTA BODRUM > İZMİR > BODRUM + HER AY EN AZ 2000KM ŞEHİRLERARASI GEZİ KİLOMETRESİ + İNANILMAZ GEZİLER SEYAHATLER. O TADI VEREN MOTORUM OLMADI DEYİNCE TUHAF TUHAF BAKIYORLAR...
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,859
Motosikleti
cbf 150
CBF CANDIR. SIFIR ALDIM 138.000KM BİNDİM - KEŞKE SATMAYAYDIM. VE ŞEHİRÇİ FALAN DEĞİL; İZMİR>MANİSA HERGÜN İŞ + BİR ARA HER HAFTA BODRUM > İZMİR > BODRUM + HER AY EN AZ 2000KM ŞEHİRLERARASI GEZİ KİLOMETRESİ + İNANILMAZ GEZİLER SEYAHATLER. O TADI VEREN MOTORUM OLMADI DEYİNCE TUHAF TUHAF BAKIYORLAR...
Bende aynı cümleyi kurdugumda tip tip bakıyorlar. Vede üstünde çalışması en rahat motorlardan. Gel şimdi benim sızukilerden birinin bir ayarını yap.
 
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
2,651
kamyomcu,

kırklarelinde birtat diye bir yer kafayı yersin.
oyle guzel koftesi var. tommy goturmustu beni ilk kez.

bende dışarda kofte yemem normalde,ama sunu diyim sana temiz bir yer..oyle dusunuyorum.yani pis yer kendini belli ediyor.

burası oyle değil.

istambul a geldiğimde seni alırım. su dandik vstrom u bana bi 20 km kullandırırsın artık.

at tan inip esege de binmek lazım ahshsgsgs
Zevkler ve renkler tartışılmaz ama ben oranın köftesini pek beğenmedim. Sadece ızgara da pişmesi çok güzeldi ama aromatik olarak lezzetini çok beğenemedim. Bir dahakine pınarhisar ilçesinde ki MUS-ET e git bana teşekkür edersin.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

K1600 bakmaya başladım.
Gemi gibi bir makina :)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

CBF CANDIR. SIFIR ALDIM 138.000KM BİNDİM - KEŞKE SATMAYAYDIM. VE ŞEHİRÇİ FALAN DEĞİL; İZMİR>MANİSA HERGÜN İŞ + BİR ARA HER HAFTA BODRUM > İZMİR > BODRUM + HER AY EN AZ 2000KM ŞEHİRLERARASI GEZİ KİLOMETRESİ + İNANILMAZ GEZİLER SEYAHATLER. O TADI VEREN MOTORUM OLMADI DEYİNCE TUHAF TUHAF BAKIYORLAR...
Yavaş giden makinelerin sürmesi daha keyifli oluyor nedense.

Bende de bir dönem ybr125 vardı.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst