Ülkemizde Kıdemli Motorcular Neden Hep Adventure Makinaya Biniyor ?

Katılım
12 Eki 2024
Mesajlar
640
Motosikleti
Suzuki V-Strom 650 XT A L7, 2023
Döküm jantlı Adventure'lar, 200 kg ve üzerindeki Enduro'lar, boş üç çantalı GS'ler... Konu adeta bir savaş alanına dönmüş arkadaş!

Rüzgar koruması, uzun süspansiyonlardan kaynaklı yol kusurlarını emebilmesi, kullanım kolaylığı, tasarımları itibarıyla kolay oturumlu ve kavrayışın/tutuşun rahat olması, gidon/maşa açısı sayesinde şehir içinde de kullanılabilmesi, teknoloji eklemek için yeterli alanlara sahip olması gibi özellikler sayılabilir. Belinden problem yaşayan insanların özellikle "dünya varmış" diyerek yol veya adventure motorları aldıklarına bizzat şahit oldum. Bir de yapısı itibarıyla insanda heves ve istek uyandıran tasarımlara sahipler. Aynı zamanda touring tipi motosikletler kadar olmasa da artçı ve malzeme yükleme anlamında baya iyi bir sınıf.

  1. Racing'ci, naked'ci, scooter'cı bir eğitmen biraz da imajını satmalı. Bu durum, sahip olma hislerini manipüle ederek yapmayı seçmelerinden kaynaklanıyor olabilir.
  2. Türkiye'de küçük hacimli motosiklet kullanınca "Eee ne zaman büyütüyorsun?" gibi soru kılıklı bir baskıyla birçok kişi erken safhada büyük motorlara geçti. Büyük motor deyince abi, ağırlık, yakıt, masraflar, ısınma gibi sorunlar artıyor.
  3. Bir de dürüst olalım, 60 bin kilometrede, büyük hacimli bir naked mı yoksa adventure motosiklet mi tercih ederdiniz? Cevap belli sanırım. Kullanıcı profilleri birçok şeyi ortaya koyuyor.
Neden adventure ve neden adventure harici motosikletler olamadığını yukarıda belirttim. Benim düşüncelerim en azından bu yönde.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Allah daha çok versin dostum 🤎
10 senedir her yaz 4-5 motofeste katılırım vallahi hiç öyle kamyondan motorlar indirilirken görmedim 😬
Ha şunu biliyorum , Iran'a falan gidenler sınıra gönderiyorlar veya Italya ya feribotla gönderip iki gün sonra kendi uçakla gidip motoru alıp uzunca bir tur yapan ve motorla dönen çok kişi var..

Evet benimde hatıra binayen üye olduğum GS grubu var başka marka almıyorlar da benim kıriterim marka değil kafa dengi olması , Honda Shadow lu bir dostum var çok yol yaptık mesela 🙂

Harley de de var hemde ne biçim katı kuralları var inanmakta zorlandım ben ilk defa duyunca , Izmir HOG diye bir grupta sanimi bir arkadaşım vardı ondan duymuştum o kuralları 😁

Bizimde geçmişte Vstrom grubumuz vardı , İstanbul'da kiraladığımız 50 metrekare bir dükkanda tamir , muhabbet için biraraya gelirdik , başka marka motor katılmazdı da üyeler GS , Super Tenere , Honda Crosstourer almaya başlayınca kimse dışlanmadı ama sonra dağıldı kemik tayfa..

Yani bu markaya özel gruplar normal bence Bajaj 400 Dominar grubu bile var , Hero Xpulse da var illerde biliyorum , yadırgamıyorum 😊

Kimi tek tabanca takılır asosyaldir , kimi adam bam teline dokunur hoş sohbetdir kalabalık sever , ikiside insandır 😉
Sen fazla iyimsersin dostum...
Haklısın.. Hiç bir festte göremezsin... Onların kendi festleri vardır çünkü.. Daha doğrusu gurupları.. Hafta sonları veya ayda 1 guruptan şurda toplanıyoruz derler.. Eksiksiz giderler..
Adamlarda para gani.. Şurda toplanıyoruz dedikleri yer 5 yıldızlı otel.. :)
Zaten ilk mesajımda da dedim..Bütün GS ciler değil diye.. Ama çoğunluğu böyledir.. Yolda gördükleri farklı tür motorlara , düşük CC li motorlara selam bile vermez , verilen selamı da almazlar..
Daha geçen hafta tek şerit yolda 6 7 tanesiyle karşılaştım selamımı dahi almadılar. :) Motorum CBF1000.. Belki CBF10500 falan olsaydı alırmıydılar ama gene sanmam... :)
40 yıldır motor üstündeyim.. O kadar değişik insanlara şahit oldum ki...
Motosikleti sırf etiket olsun diye satın alıp binenler var...
Yolda sigortası atsa motor patladı der.. :)

Anlatmak istediğimin özeti şu aslında.. ADV işi pahalı bir iş...
Sürekli zaman ve nakit isteyen bir iş...
İşte o kısımda da etiket dediğim olay ortaya çıkıyor..
Aslında haklılar da..
Fakirler zenginlerin canı sıkılmasın diye vardır derim çocukluğumdan beri...
Fakirler olmasa zenginliğin ne manası kalır :)
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
.......Adamlarda para gani......
Hocam neyi eleştirdiğini hala anlayamıyorum 😁

Yazdıklarından sadece şunu alıntıladım ,
"adamlarda para gani"
Yukarda bende parayı buldum dedin yani sendede gani ,
Eee bu adamların suçu ne 😊
Para kazanmak mı suç , atadan babadan kaldıysa yine mi suç..

Parası gani olan adam motorunu kamyonada koyar , tayyareyede koyar bu bizi ilgilendirmez , bunun hakkında konuşunca çenemiz ağırır , hani bir söz var , zenginin malı fakirin çenesini yorar diye 😅
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Anlatmak istediğimin özeti şu aslında.. ADV işi pahalı bir iş...

Büyük ADV'ler zengin işi olabilir ama değil de, Nikki çok mu zengin? Orta sınıf sayılır, çünkü çalışmasa, emeğini satmasa geçinemez, zengin sınıftan diye çalışmasına gerek kalmayan, zenginliği ile para kazanan anlıyorum.

Bizim orta sınıf vstrom gibi motorlar da adv sayılır. Hardcore arazi motoru değiller, bozuk yollarda da konforlu ve uzun yol gidebilen, bolca yük de yüklenebilen, uzun maceralı turlara gitmelik motorlar bunlar. Çok da pahalı değiller yani. Benim motora yaptığım masraftan fazlasını gezerken köfteye veya diğer yemeklere harcıyorum bu orta sınıf halimle, yani motora zorunlu yaptığım masraflar diğerlerine göre az.

Zengin olsam motorla işim pek olmazdı zaten, gider yelkenli bir yat alırdım, motorla Kavala, Selanik gezene kadar Yunan adalarını, iyon denizini falan gezerdim.
 
Katılım
28 Haz 2025
Mesajlar
39
Şöyle bi düşündüm kim olabilir bu fenomenler diye aklıma zaferakçay kolaçan geldi sadece. adventure sürenlerin ortak yönleri evli çoluk çocuğa karışmış olmaları belli bir yaşa gelmiş belki diğer tarzdaki motorlardan keyfini almış artık rahatlık konforu düşünenler, rahmetli barkın abimiz severdi şekil şükül motorları.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Hocam neyi eleştirdiğini hala anlayamıyorum 😁

Yazdıklarından sadece şunu alıntıladım ,
"adamlarda para gani"
Yukarda bende parayı buldum dedin yani sendede gani ,
Eee bu adamların suçu ne 😊
Para kazanmak mı suç , atadan babadan kaldıysa yine mi suç..

Parası gani olan adam motorunu kamyonada koyar , tayyareyede koyar bu bizi ilgilendirmez , bunun hakkında konuşunca çenemiz ağırır , hani bir söz var , zenginin malı fakirin çenesini yorar diye 😅
Parayı bulduk ta onlar kadar değil...
Hem bu yaştan sonra gelen paranın ta içine... :)
EleştirdiğimCüsseli makinalara binenlerin takındığı tavır ruh halleri..
Belkide biz de binsek bozuluruz diyorum ama hiç binesim de gelmedi :)
Para tabiiki onların.. İstediklerini yapsın..
Ta baştan da dedim ya onlarda motorcu :) biz de motorcuyuz... Sadece onlar SENDİKALI... :)
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Büyük ADV'ler zengin işi olabilir ama değil de, Nikki çok mu zengin? Orta sınıf sayılır, çünkü çalışmasa, emeğini satmasa geçinemez, zengin sınıftan diye çalışmasına gerek kalmayan, zenginliği ile para kazanan anlıyorum.

Bizim orta sınıf vstrom gibi motorlar da adv sayılır. Hardcore arazi motoru değiller, bozuk yollarda da konforlu ve uzun yol gidebilen, bolca yük de yüklenebilen, uzun maceralı turlara gitmelik motorlar bunlar. Çok da pahalı değiller yani. Benim motora yaptığım masraftan fazlasını gezerken köfteye veya diğer yemeklere harcıyorum bu orta sınıf halimle, yani motora zorunlu yaptığım masraflar diğerlerine göre az.

Zengin olsam motorla işim pek olmazdı zaten, gider yelkenli bir yat alırdım, motorla Kavala, Selanik gezene kadar Yunan adalarını, iyon denizini falan gezerdim.
ADV lerden kastım hani şu 3 harfli olan markadan bahsetmek istedim..
Enduro ile arasındaki fark baya bir uçurum kabul etmek lazım.. Senin yıllık bakım ve köfte giderlerinin toplamından çok çok daha fazlasını gösteriş için aksesuar olarak motorlarına takanlara idi sitemim. :)
Etiket uğruna binenlere uyuzum kısacası :)
Hakkını verene hakkını da veririm..
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
ADV lerden kastım hani şu 3 harfli olan markadan bahsetmek istedim..
Enduro ile arasındaki fark baya bir uçurum kabul etmek lazım.. Senin yıllık bakım ve köfte giderlerinin toplamından çok çok daha fazlasını gösteriş için aksesuar olarak motorlarına takanlara idi sitemim. :)
Etiket uğruna binenlere uyuzum kısacası :)
Hakkını verene hakkını da veririm..
3 harflilerin masrafı vardır tabi ama ikinci el alıp bol bol gezen, binlerce km yol yapan ve öyle zengin falan olmayan orta halli emekli vb. arkadaşlarım var. Tabi ne demek istediğini anladım, GS ADV alıp ne kadar aksesuar varsa doldurup gözleme yemeye giden tayfayı kastediyorsun, onlara da kızmamak lazım, ekosistem için onlar da gerekli, hem apaçilik yapmıyorlar, çoğu Zafer Akçay gibi meşhur eğitmenlere para verip eğitim alabiliyor, en azından düzgün sürmeye çalışıyorlar, zengin adamın vakti çok olmaz, anca hafta sonu gözlemey yemeye gidebiliyorlar. Bunlardan hevesini alıp da sonradan yaa ne işim var bu sıcakta (ya da soğukta, yağmurda) motor tepesinde, binerim BMW 7 serisi arabama püfür püfür klimayı açıp basar giderim marinada yatımda vakit geçiririm diyenleri bol aksesuar dolu düşük km cıncık gibi GS'leri satıyorlar, gerçekten gezecek orta halli tayfa da zorlanarak da olsa alabiliyor. Yani o kızdıkların da faydalılar aslında.
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,859
Motosikleti
cbf 150
Ha ben bu memur zihniyetli v strom u almadan evel biliyorsunuz bmw beni davet etmişti yeni naked klasik tarz motoru denemem için o sırada gs 900 ve 1300 ü denemiştim. Burdada yazmıştım 900 sanki daha güzel diye. Şimdi ben kırk yıllık kars kaşarından daha kaşar bir motorcuyum pandiklemediğüm motor yok ulan r25e bile bindim benim hayabusanın ilk 500 devirde ürettiği gücü üretiyor gene zevk aldım :) benim her camiadan arkadaşımda var racing harley bmwciler ha şimdi v stron memurlarda olcak :)) hepside benim gittim yerlere giderler ama zorlanırlar ama harleyler gibi yolda tamirat yaparız ama sonunda gelirler. Gelemeyen tipler pek bize yanaşmayan tipler genelde avukatlar yeni zengin olmuş kedi bıyık akpliler ve doktorlar bu elemanları iyi gözlemledim hepsi istinasız full çanta hatta arttırıyorum birde arkadan eşleri geliyor arabayla ordada birşeyler taşıyorlar. Ha işte bunlara hiç bulaşmıyorum zaten bizim gittiğimiz yerede gidemiyorlar onların yeri belli.

Bakon motprlar kötü değil bizzat test ettim gayet iyiler ama çok fazla ekran çok elektornik benim tarzım değil
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,026
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
bi gs türkiyede satılan en ucuz arabayla aynı fiyatta o kadar da zengin işi değil :rolleyes:
O kadar da değil; bugün GS ADV'lerin fiyatları 1.800k civarından başlıyor yanılmıyorsam? 1.100k fiyata sıfır araba var...Ayrıca araba faydası ile motosiklet faydasını karşılaştırınca çok ciddi bir f/p oranı verimsizliği var GS'te. Bugün İstanbul, İzmir vb. büyük şehirlerde araba neredeyse zorunluluk halinde ama GS bir lükstür. Yani ihtiyaçlar ile lüksleri birbirine karıştırmamak lazım; çocuklu bir ailede ebeveynlerin bir şekil sıkıp araba almaları farklı bir şey, GS ADV almaları bambaşka bir şey.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,878
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
O kadar da değil; bugün GS ADV'lerin fiyatları 1.800k civarından başlıyor yanılmıyorsam? 1.100k fiyata sıfır araba var...Ayrıca araba faydası ile motosiklet faydasını karşılaştırınca çok ciddi bir f/p oranı verimsizliği var GS'te. Bugün İstanbul, İzmir vb. büyük şehirlerde araba neredeyse zorunluluk halinde ama GS bir lükstür. Yani ihtiyaçlar ile lüksleri birbirine karıştırmamak lazım...
bizde bu kadar çok çinli hintli motosiklet olduğundan gs lüks gibi geliyor yollardaki motorların 10da 9u çinli ya da hintli otomobillerde böyle değil daha yeni yeni bu çinliler gelmeye başladı bugün türkiyede satılan en ucuzu en basit araba bile fransadan geliyor otomobillerde her zaman belirli bi yükseklikten başlıyordu r3 cbr 500 ninja 500 c segmenti bunlardan başlasaydı cfmoto bajaj bunlar olmasaydı o kadar da uçurum olmayacak o kadar da uzak gelmeyecekti
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sizin ağzınızın suyu akarak övdüğünüz o kıdemli (!) motorcular, getir götürlerini bile yapamaz

:)

Ya bu Orkun sana ne yaptı ha ? Adam 5 kıtada motor surmuş.600.000 Km tecrube, binmediği motor kalmamış ve sen bana diyosun ki benim tandığım kıdemliler orkun u donunda sallar.

kusura bakma ama.,sacma
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
:)

Ya bu Orkun sana ne yaptı ha ? Adam 5 kıtada motor surmuş.600.000 Km tecrube, binmediği motor kalmamış ve sen bana diyosun ki benim tandığım kıdemliler orkun u donunda sallar.

kusura bakma ama.,sacma
denk gelip bir kaç shorts videosunu izlediğim, hakkında pek fikrim olmadığı bir adam. ne menfi ne müsbet
reklamlardan, reelslerden değil; doğrudan gerçek hayattan bahsediyorum
tercih meselesidir, isteyen binsin adv ye. ama tecrübe beni buraya yönlendirdi diyen olursa işin en sonunda hakiki bir motorcunun bir scrambler alıp emekliye ayrılacağı da bir gerçek
motosiklet teorisine en uygun aletler kros motorlardır. ancak modern zamanlar, artık asfalt yollar var, o sebeple supermoto
lakin herkes oyun oynamak peşinde değil. naked alırsın, scramblerla kapanış
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
denk gelip bir kaç shorts videosunu izlediğim, hakkında pek fikrim olmadığı bir adam. ne menfi ne müsbet
reklamlardan, reelslerden değil; doğrudan gerçek hayattan bahsediyorum
tercih meselesidir, isteyen binsin adv ye. ama tecrübe beni buraya yönlendirdi diyen olursa işin en sonunda hakiki bir motorcunun bir scrambler alıp emekliye ayrılacağı da bir gerçek
motosiklet teorisine en uygun aletler kros motorlardır. ancak modern zamanlar, artık asfalt yollar var, o sebeple supermoto
lakin herkes oyun oynamak peşinde değil. naked alırsın, scramblerla kapanış



siklembır, kapanış falan son derece komik.tarz yapma peşinde olan insanların tercihi gibi geliyor.ama tercihtir bişey diyemeyiz.

Kıdemliden kasıt belli bir yaşa gelmiş insanlardan soz ediyoruz sanırım.
Bu insanlar rahatına duskun olur doğal olarak.Motosikletin pratikliği,avantajlarını, rahatlıkla harmanlayan modeller genelde ADV.

Yine eğitmenler falan ADV kullanıyor genelde.Dayanıklı, surekli motor tepesinde olmaya uygun,bakım ve yakıt giderleri guzel.

yani şaşılaşacak bir durum yok ortada.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst