Ülkemizde Kıdemli Motorcular Neden Hep Adventure Makinaya Biniyor ?

Katılım
1 Haz 2024
Mesajlar
258
Selam dostlar,

Gerek YouTube ve sosyal medyada motosikleti bizlere anlatan fenomen olmuş tecrübeli, kıdemli ve donanımlı motorcular olsun. Gerekte dümdüz vatandaş olup motor tecrübesi yüksek kıdemlenmiş casual sürücü diyebileceğimiz kişiler olsun niye hep Adventure makina alıyorlar(Africa Twin, BMW GS serisi gibi).
Yani ülkemizde büyük cc kullanan herkes neden hep aynı bir kaç motor içerisinde dönüp duruyor ?
Yani bu adamlar tecrübeli görmüş geçirmiş ve 1000cc altı makina kesmiyor desek, neden hiç Cruiser tip model motor tercih edenleri biz göremiyoruz ? Hatta şöyle soralım bu motosiklet bilgisini donanımını tecrübesini bize sosyal medya gibi yerlerde dahi pazarlayan bu üstadlar falan niye hepsi Adventure makinacı anlaşmışlar gibi ?
 
Katılım
5 Eyl 2024
Mesajlar
36
Selam dostlar,

Gerek YouTube ve sosyal medyada motosikleti bizlere anlatan fenomen olmuş tecrübeli, kıdemli ve donanımlı motorcular olsun. Gerekte dümdüz vatandaş olup motor tecrübesi yüksek kıdemlenmiş casual sürücü diyebileceğimiz kişiler olsun niye hep Adventure makina alıyorlar(Africa Twin, BMW GS serisi gibi).
Yani ülkemizde büyük cc kullanan herkes neden hep aynı bir kaç motor içerisinde dönüp duruyor ?
Yani bu adamlar tecrübeli görmüş geçirmiş ve 1000cc altı makina kesmiyor desek, neden hiç Cruiser tip model motor tercih edenleri biz göremiyoruz ? Hatta şöyle soralım bu motosiklet bilgisini donanımını tecrübesini bize sosyal medya gibi yerlerde dahi pazarlayan bu üstadlar falan niye hepsi Adventure makinacı anlaşmışlar gibi ?
Yaşlandıkları için ss süremiyorlar pozisyondan dolayı. E eşya bagaj işi de var.
 
Katılım
15 Tem 2025
Mesajlar
9
Motosikleti
Mondial 125 Vulture İ
Biraz keyif meselesi diye biliyorum, biraz da yaş gereği artık standart bir oturuş gerekiyor. Bel bir yerden sonrasını kaldırmıyor. Super Sport makineler bu yüzden üst kıdemde fazla tercih edilmez. Genelde dediğiniz gibi Adventure veya Scooter tarzı motorlar daha çok ön plana çıkıyor bunlar için. İşin özü konfor aslında.
 
Katılım
11 Mar 2024
Mesajlar
257
Motosikleti
Honda CB750 Hornet - Triumph Bonneville Bobber
Selam dostlar,

Gerek YouTube ve sosyal medyada motosikleti bizlere anlatan fenomen olmuş tecrübeli, kıdemli ve donanımlı motorcular olsun. Gerekte dümdüz vatandaş olup motor tecrübesi yüksek kıdemlenmiş casual sürücü diyebileceğimiz kişiler olsun niye hep Adventure makina alıyorlar(Africa Twin, BMW GS serisi gibi).
Yani ülkemizde büyük cc kullanan herkes neden hep aynı bir kaç motor içerisinde dönüp duruyor ?
Yani bu adamlar tecrübeli görmüş geçirmiş ve 1000cc altı makina kesmiyor desek, neden hiç Cruiser tip model motor tercih edenleri biz göremiyoruz ? Hatta şöyle soralım bu motosiklet bilgisini donanımını tecrübesini bize sosyal medya gibi yerlerde dahi pazarlayan bu üstadlar falan niye hepsi Adventure makinacı anlaşmışlar gibi ?
Rahatına düşkün insanlar oluyor genelde onlar o yüzdendir :LOL: Ben bile daha 28 yaşındayım SS makineye binerken belim sırtım boynum her yerim tutuluyor.
 
Katılım
1 Haz 2024
Mesajlar
258
Dediklerinizi mantıklı buluyorum arkadaşlar bencede konfor önemli gibi. Benim esas merak ettiğim neden hep motosiklete dair elit bilgiler hep bu tip motor sürenlerden bize geliyor ben esas onu merak ediyorum. Misal şu ileri sürüş eğitmeni olup içerik çekenlere bakın hepsi bahsettiğim motorlar ile video yapar atar yada hep o tip motor ile görüntü verir bana tuhaf geliyor.
 
Katılım
15 Tem 2025
Mesajlar
9
Motosikleti
Mondial 125 Vulture İ
Dediklerinizi mantıklı buluyorum arkadaşlar bencede konfor önemli gibi. Benim esas merak ettiğim neden hep motosiklete dair elit bilgiler hep bu tip motor sürenlerden bize geliyor ben esas onu merak ediyorum. Misal şu ileri sürüş eğitmeni olup içerik çekenlere bakın hepsi bahsettiğim motorlar ile video yapar atar yada hep o tip motor ile görüntü verir bana tuhaf geliyor.
Bu biraz da şey gibi bence;
İşte chopper, harley davidson tarzı motosiklet kullananların diğer tip motosiklet kullananlara göre daha az ölümlü kaza oranı gibi bişey. Bu aletler de öyle çok fazla hızlanmadığı için ve stabilite sağladığı için bence.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,870
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
bunlar hem all around olup hem de alanlarında çok yetenekli motorlar ammma bizim memlekette eğitmen diye geçinenler ya da yıllardır motosiklet sürenler genelde asfaltta ve şehir içinde kafe yollarında yetenekliler bu aletlerle ciddi araziye giren %1lik kesimdir belki veya otobanda motorun limitlerinde viraj yapan yine aynı oranlardadır

bu arkadaşlar niye adventure seçiyorun 3 cevabı var

supersportları supersport gibi kullanmaya dötleri yemiyor
dötlerinin konforu çok önemli
hacim olarak büyük motorun itibarı daha büyük oluyor
 
Katılım
1 Haz 2024
Mesajlar
258
bunlar hem all around olup hem de alanlarında çok yetenekli motorlar ammma bizim memlekette eğitmen diye geçinenler ya da yıllardır motosiklet sürenler genelde asfaltta ve şehir içinde kafe yollarında yetenekliler bu aletlerle ciddi araziye giren %1lik kesimdir belki veya otobanda motorun limitlerinde viraj yapan yine aynı oranlardadır

bu arkadaşlar niye adventure seçiyorun 3 cevabı var

supersportları supersport gibi kullanmaya dötleri yemiyor
dötlerinin konforu çok önemli
hacim olarak büyük motorun itibarı daha büyük oluyor
İşte mesela ülkede Harley Davidson'ın cidden prestijli modellerini kullanan custom modifiyesini yapan hatta kendi grupları olan motorcularda var ama vitrinde bize bilgi aktarma yada motosiklet entelektüellüğünü aktarma gibi konular hep Adventure tayfada. Yani diğerleri niye böyle değil niye göz önünde değiller ? Bide kardeşim herkes mi emekli işi gücü salmış veya kariyer kasma derdi bitmiş. Kim bu Adventure makinalara yönelse kendini dağa taşa uzak yollara vuruyor şehirde kullanan da yok, 80 günde devri alem gibi yollarda otobanlarda geziyorlar😁 Şehir içinde sürende yok yani. Bunları şu yüzden soruyorum bizde mi 500 CC üstüne geçince böyle olacağız ? Bu kaçınılmaz bir olay mı ? Bu işin tabiatı mı ?
 
Katılım
15 Tem 2025
Mesajlar
9
Motosikleti
Mondial 125 Vulture İ
İşte mesela ülkede Harley Davidson'ın cidden prestijli modellerini kullanan custom modifiyesini yapan hatta kendi grupları olan motorcularda var ama vitrinde bize bilgi aktarma yada motosiklet entelektüellüğünü aktarma gibi konular hep Adventure tayfada. Yani diğerleri niye böyle değil niye göz önünde değiller ? Bide kardeşim herkes mi emekli işi gücü salmış veya kariyer kasma derdi bitmiş. Kim bu Adventure makinalara yönelse kendini dağa taşa uzak yollara vuruyor şehirde kullanan da yok, 80 günde devri alem gibi yollarda otobanlarda geziyorlar😁 Şehir içinde sürende yok yani. Bunları şu yüzden soruyorum bizde mi 500 CC üstüne geçince böyle olacağız ? Bu kaçınılmaz bir olay mı ? Bu işin tabiatı mı ?
Sanmıyorum ama üst CC'lerde bu naked veya adv modeller daha çok.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
adventure tarz motorların ne kadar kullanışlı olduğunu zamanla edindiğim tecrübelerden dolayı çözdüm
her türlü yol şartında yola devam ediyorum hiçbir engel beni durduramıyor
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
Adventure makineleri swiss knife olarak değerlendirebiliriz. Ss, naked, cross ya da cruiser düşünelim. Normal şartlarda a4 kağıdı taşıyacak olsan sırtında çanta yoksa koyacak yer olmadığından üstüne oturup gidersin. Touringler ise her işi yapmak için genelde fazla büyük ve ağırlar. Adventure touringler ise her işi yeteri kadar yapabilen makineler. Şehir içinde sök yan çantaları kullan. Topcase yeterli. Lego gibi birşeyler ekleyip çıkarabiliyorsun. Sürekli uzun km çevirenler için makul. Uzun yol sürpriz yaşatabilir. Her koşula göre katır gibi yükleyip gidilebiliyor. Ayrıca bunlar zannedildiği gibi arazi motorları değiller. Hafif araziyede girebilecek touring makineler. O kadar ekipman, o kadar ağırlık ile araziye girilmez.

@sampsonte ciğim Cross yapacaksam gider alırım bi beta, hadi olmadı bi crf 250, atlar zıplarım mesela. Neden gs/at vb taşıyayım araziye? Salak mıyım? Kimsenin 1.8 milyon TL verip sağa sola atlayacağını düşünmüyorum. Zannediliyor ki bi motora 1.8 milyon verebilen adama koymaz. Millet gs’i g.tü araziye girmeye yemediğinden sokmuyor. Akıllı olduğundan yapmıyor. Az daha verir adam gider 300bine yanına crf alır. Düşürse üzülmez değeri düşmez vb. Gs’i bi yerden uçursan değer kaybı crf’in bedelini geçer zaten. Parasını mantıklı harcayan adam gs alıp hardcore araziye sokmaz, sokuyorsa kara para falan aklıyodur.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,870
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
Adventure makineleri swiss knife olarak değerlendirebiliriz. Ss, naked, cross ya da cruiser düşünelim. Normal şartlarda a4 kağıdı taşıyacak olsan sırtında çanta yoksa koyacak yer olmadığından üstüne oturup gidersin. Touringler ise her işi yapmak için genelde fazla büyük ve ağırlar. Adventure touringler ise her işi yeteri kadar yapabilen makineler. Şehir içinde sök yan çantaları kullan. Topcase yeterli. Lego gibi birşeyler ekleyip çıkarabiliyorsun. Sürekli uzun km çevirenler için makul. Uzun yol sürpriz yaşatabilir. Her koşula göre katır gibi yükleyip gidilebiliyor. Ayrıca bunlar zannedildiği gibi arazi motorları değiller. Hafif araziyede girebilecek touring makineler. O kadar ekipman, o kadar ağırlık ile araziye girilmez.

@sampsonte ciğim Cross yapacaksam gider alırım bi beta, hadi olmadı bi crf 250, atlar zıplarım mesela. Neden gs/at vb taşıyayım araziye? Salak mıyım? Kimsenin 1.8 milyon TL verip sağa sola atlayacağını düşünmüyorum. Zannediliyor ki bi motora 1.8 milyon verebilen adama koymaz. Millet gs’i g.tü araziye girmeye yemediğinden sokmuyor. Akıllı olduğundan yapmıyor. Az daha verir adam gider 300bine yanına crf alır. Düşürse üzülmez değeri düşmez vb. Gs’i bi yerden uçursan değer kaybı crf’in bedelini geçer zaten. Parasını mantıklı harcayan adam gs alıp hardcore araziye sokmaz, sokuyorsa kara para falan aklıyodur.
mantıklı olan bu da o halde niye aynı paraya niye k1600 değil de gs goldwing nt1100 değil de afrika
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
Neredeyse 400kg k1600, goldwingte pek farklı değil. Adamlar geri vites koymuş ağır diye. Her işi görsün istiyorsan 400kg makinemi tercih edersin daha hafif mi?
Nt1100 güzel makine, adventure sayılabilecek asfalt odaklı touring.
Africa gs 1290 tiger 1200 vb fark etmez hepsi aynı görevi görüyor. Hepsi adventure touring.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,870
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
Neredeyse 400kg k1600, goldwingte pek farklı değil. Adamlar geri vites koymuş ağır diye. Her işi görsün istiyorsan 400kg makinemi tercih edersin daha hafif mi?
Nt1100 güzel makine, adventure sayılabilecek asfalt odaklı touring.
Africa gs 1290 tiger 1200 vb fark etmez hepsi aynı görevi görüyor. Hepsi adventure touring.
her işi gören aletlerle her işi yapmıyorsunuz ki işte aslfatta orta uzun yol yapmaktan başka bir şey yok ortada
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
Güzel kardeşim ne biliyorsun benim sürüş disiplinimi? Motorumu kullanırken ne yapmamı isterdin mesela? Madem bu kadar bilgilisin, paylaş, yol göster ona göre süreyim.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,870
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
Güzel kardeşim ne biliyorsun benim sürüş disiplinimi? Motorumu kullanırken ne yapmamı isterdin mesela? Madem bu kadar bilgilisin, paylaş, yol göster ona göre süreyim.
istediğini yap banane burada fikir sorulmuş ben de cevap veriyorum scooter gibi süreceksen scooter sürerim africa twin gibi süreceksem africa twin sürerim diyorum
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
Küstünmü çen 🤣

Sen diyorsun ki şehir içi ya da kafe yollarında vitrin yapıyorsunuz. Ben diyorum ki “Benim motorla yaptığım işler için en dengeli çözüm bu.”
Hem benim scooterımda var, hep söylerim 200km altı için marşa basmıyorum :) tenere 1200 alırda araziye sokmazsan valla sopayla kovalarım :)
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,870
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
Küstünmü çen 🤣

Sen diyorsun ki şehir içi ya da kafe yollarında vitrin yapıyorsunuz. Ben diyorum ki “Benim motorla yaptığım işler için en dengeli çözüm bu.”
Hem benim scooterımda var, hep söylerim 200km altı için marşa basmıyorum :) tenere 1200 alırda araziye sokmazsan valla sopayla kovalarım :)
satılmasaydı alacağım tenere gelmiş 70binlere 10 yılı geçirmiş en az 2 sene benimle olacaktı arazide düşürsem de çizilse de hiç koymazdı valla ama tuareg koyabilirdi biraz o yalan değil yarın hangi motoru alırsam alayım araziye giricem öyle laylaylom arazi de değil ciddi ciddi bu işi profesyonel tarafta da yapmak istiyorum ne kadar yaşım geçmiş olsa da
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ya bu sampsonte neden boyle ?


boyle videoları izleyip izleyip africa twin i dağ motoru sanıyor.

bir de yazmış dötlerinın rahatı cok önemli, ss kullanmaya dotleri yemez falan,.bi aşağılama..

yav daha gecen 14 hp lik motorunla bileğini kırdın. bu havan kime ?

bunları killinroad dostum yazsa hadi neyse..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst