Motosikletlerin km bilgileri ne kadar doğru?

Katılım
9 Nis 2023
Mesajlar
130
Son zamanlarda izlediğim videolarda hız testleri yapılırken bir yandan da GPS ile hızlar ölçülüyor. Genelde motosikletlerin hız göstergeleri 5 - 10 km/s kadar daha yüksek gösteriyor. Bunun da güvenlikle alakalı bir kural olduğunu öğrendim.
Ancak bu durum toplam KM yi yanıltmıyor mu?
Örneğin saatte sabit 20 km hızla giden bir motor gerçekte 10 km ile gidiyordur. Bu da 100% lük bir sapma demek. bu hızda sabit giden bir motor arası 20 km olan A noktası ile B noktası arası motora göre 1 saatte gidecek. Ama GPS e göre aynı yolu 2 saatte gidecek. Böyle olunca motora göre A ile B arası 20 km, ama GPS e göre iki nokta arası 40 km oluyor.
Bu durumda motorun toplam KM yi daha düşük gösteriyor anlamı çıkmaz mı? Motorlar odometrelerini buna göre mi hesaplıyordur?
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,110
O halde ben size şunu sorayım. 100 km lik bir yolu 10 km hızla gitmek yada 20 km hıızla gitmek gidilen mesafeyi değiştrir mi?
 
Katılım
9 Nis 2023
Mesajlar
130
O halde ben size şunu sorayım. 100 km lik bir yolu 10 km hızla gitmek yada 20 km hıızla gitmek gidilen mesafeyi değiştrir mi?
Mesafe değişmez ama süresi değişir. Ben de size şunu sorayım; iki motosiklet 100 km lik bir yolu biri 10 km/s ile biri de 20 km/s ile gidiyor. Her ikisi de aynı zamanda mı varış noktasına varır?
Verdiğim örnekte 2 ayrı motor yok. Tek motor ve iki ayrı ölçüm var.
 
Katılım
7 Kas 2024
Mesajlar
127
Motosikleti
Musatti Kai-Zen(di)
Senin söylediğin hata payı. Hepsinde olacak diye bir kaide yok.
Yüksek kalibre motorlarda genelde bu yok denecek kadar az oluyor.

Fizik olayına gelirsek: Zaman=(Hız/mesafe(km)).%hata payı ile orantılı. (Sayısalcılar sövmesin. Temel matematik hesabı yaptım. İntegral hesabı yapacak halim yok) ;)
mekanik aksamında hata yoksa hemen hemen aynı çıkıyor. motorun teknik arızası sebebiyle yerinden oynamamışsa genelde dönüş deviri ile hesaplanıyor (dijital olanları varmış bazılarında), diye biliyorum. Yanlışsa bu kulunuzu düzeltip aydınlatın. :)
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,110
Mesafe değişmez ama süresi değişir. Ben de size şunu sorayım; iki motosiklet 100 km lik bir yolu biri 10 km/s ile biri de 20 km/s ile gidiyor. Her ikisi de aynı zamanda mı varış noktasına varır?
Verdiğim örnekte 2 ayrı motor yok. Tek motor ve iki ayrı ölçüm var.
Aynı sürede varmazlar tabii ki. Fakat siz neden hız ölçümünün odometre ile ilişkili olduğunu ve de ölçüm yaparken şu kadar hızla bu kadar süre gittik; demek ki şu kadar yol gitmişiz gibi karışık ve komplike bir hesabı yapıp , sürekli hız grafiğinin altında kalan alanın integralini hesaplayıp buradan yol bilgisi çıkaracağını düşünüyorsunuz? :D
Sistem çok basit. tekerde ölçüm cihazı var. Tekerin 1 tam tur döndüğünde alacağı mesafe belli. Onu da mesafe bilgisi olarak hesaplıyor.
Mutlaka yanılma yapayı vardır ama bu % 10 değildir. Bekli bir kaç metre olabilir. Bilmiyorum. Ama tekerin çapı değişirse yada ölçüm yapan sensörün yeri değişirse cihaz hatalı gösterir.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,459
Motosikleti
D400
o 10 km fark yüksek hızlar için geçerli.

10 km hız 20km hız gözükmez :D

mesela ns200 de 110 yazarken 102 , 130 yazarken 121 yapıyordum gps'e göre.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Olayı sulandırmayalım.

Arkadaş gösterge hızımızı 10 km / h fazla gösteriyor.

Acaba gidilen kilometre yada kat edilen kilometreyi ( mesafeyi de ) de eksik veya fazla gösteriyor mu demiş..
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
o ikisi farklı konular, evet hız genelde %10 kadar yüksek gösterilir fakat gideceğiniz mesayeyi gps ile ölçerseniz km nin birebir tuttuğunu göreceksiniz. Odometre doğru sayıyor, hız göstergesi %10 fazla gösteriyor, sanırım markaların yazısız bir anlaşması bu, arabalarda bile böyle.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,459
Motosikleti
D400
o ikisi farklı konular, evet hız genelde %10 kadar yüksek gösterilir fakat gideceğiniz mesayeyi gps ile ölçerseniz km nin birebir tuttuğunu göreceksiniz. Odometre doğru sayıyor, hız göstergesi %10 fazla gösteriyor, sanırım markaların yazısız bir anlaşması bu, arabalarda bile böyle.

bildiğim kadarıyla birçok ülkede güvenlik amacl olan birşey bu.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,626
Motosikleti
Ns200 15"
o 10 km fark yüksek hızlar için geçerli.

10 km hız 20km hız gözükmez :D

mesela ns200 de 110 yazarken 102 , 130 yazarken 121 yapıyordum gps'e göre.
Spontini'de 90 ile giderken kadran 120 gösteriyordu. :D

Bu arada mekanik göstergelerde hızı gösteren mekanizma ile odometre ayrı mekanizmalara sahipler. Kısaca hızınızda sapma olur ama odometrede olmaz.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
o ikisi farklı konular, evet hız genelde %10 kadar yüksek gösterilir fakat gideceğiniz mesayeyi gps ile ölçerseniz km nin birebir tuttuğunu göreceksiniz. Odometre doğru sayıyor, hız göstergesi %10 fazla gösteriyor, sanırım markaların yazısız bir anlaşması bu, arabalarda bile böyle.
İşte aranan, beklenen, özlenen cevap buydu.

Amaç hasıl olmuştur, dağılalım arkadaşlar.
 
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
989
Motosikleti
Crf250 L - Wave 110i - Crypton S - CB125F
2025 Mart ayındaki Güneydoğu turumuzda arkadaşımın 1250 GS ve benim NX500 arasında yaptığımız yol aynı olmasına rağmen göstergede gördüğümüz yapılan km kısmında fark vardı.

Tamamen aynı güzergahta ve önlü arkalı sürdüğümüz turumuzda yaklaşık 300 kilometrede bir yakıt aldık ve de GS'in göstergede 303 km yol gitmişiz görünüyorken NX'in göstergede 312 km yol gitmişiz görünüyordu.

https://www.motosiklet.net/forum/konu/2025-mart-guneydogu-turu.220357/

Düz mantıkla düşünürsek aynı şartlarda kullanıldığında GS 30.300 kilometre yaptığında NX 31.200 km yapmış olacak.

Km sayacı fazladan 1100 km artmış olacak. 😄

Lugatımıza "şişirilmiş hasar kaydı"ndan sonra "şişirilmiş kilometre" ifadesi de girecek. 😆
 
Katılım
21 Ocak 2025
Mesajlar
24
2025 Mart ayındaki Güneydoğu turumuzda arkadaşımın 1250 GS ve benim NX500 arasında yaptığımız yol aynı olmasına rağmen göstergede gördüğümüz yapılan km kısmında fark vardı.

Tamamen aynı güzergahta ve önlü arkalı sürdüğümüz turumuzda yaklaşık 300 kilometrede bir yakıt aldık ve de GS'in göstergede 303 km yol gitmişiz görünüyorken NX'in göstergede 312 km yol gitmişiz görünüyordu.

https://www.motosiklet.net/forum/konu/2025-mart-guneydogu-turu.220357/

Düz mantıkla düşünürsek aynı şartlarda kullanıldığında GS 30.300 kilometre yaptığında NX 31.200 km yapmış olacak.

Km sayacı fazladan 1100 km artmış olacak. 😄

Lugatımıza "şişirilmiş hasar kaydı"ndan sonra "şişirilmiş kilometre" ifadesi de girecek. 😆
Bu fark, lastik boyu değişimiyle bile oluşabilmekte :D. Mesela motorsiklette lastik yanak boyu veya inç düşürüldüğünde de birim mesafe başı dönüş artacağı için de Km şişiriyor :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Katılım
16 Mar 2006
Mesajlar
1,077
Benim motosiklet %20 kadar fazla gösteriyordu.Ayarlama yaparak %5 civarına düşürdüm.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Jantın müsade ettiği ölçüde daha büyük ebat lastikler takılarak sapma azaltılabilir. Göstergeyi kalibre etmenin bir yolu varsa o da olur.
 
Katılım
20 Nis 2025
Mesajlar
258
Son zamanlarda izlediğim videolarda hız testleri yapılırken bir yandan da GPS ile hızlar ölçülüyor. Genelde motosikletlerin hız göstergeleri 5 - 10 km/s kadar daha yüksek gösteriyor. Bunun da güvenlikle alakalı bir kural olduğunu öğrendim.
Ancak bu durum toplam KM yi yanıltmıyor mu?
Örneğin saatte sabit 20 km hızla giden bir motor gerçekte 10 km ile gidiyordur. Bu da 100% lük bir sapma demek. bu hızda sabit giden bir motor arası 20 km olan A noktası ile B noktası arası motora göre 1 saatte gidecek. Ama GPS e göre aynı yolu 2 saatte gidecek. Böyle olunca motora göre A ile B arası 20 km, ama GPS e göre iki nokta arası 40 km oluyor.
Bu durumda motorun toplam KM yi daha düşük gösteriyor anlamı çıkmaz mı? Motorlar odometrelerini buna göre mi hesaplıyordur?
Sadece motorlarda olan bir durum değil bu, arabaların da çoğunda %5 civarı sapma var sadece motorda sapma oranı daha fazla, genelde %10 civarı.

Çoğu motorda ek bir mekanizma olduğunu sanmıyorum kilometre sayacı da gösterge hızına göre hesaplanıyordur, ama dediğiniz gibi bir fark olmaz motor 10 ile gidiyorsa gösterge 11 falan der 20 diyen motorun birşeyi bozuktur.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Kadranların fazla göstermesi bir hata durumu değil. Motosikletin gerçekten kaç kmh hızla gittiğini ve ne kadar mesafe kat ettiğini doğru şekilde ölçmek basit. O yüzden km sayaçları bu kadran hatasından/sapmasından bağımsız doğru gösterebilir.

Hatayı engelleyemeyecekleri yer lastiğin aşınması nedeniyle oluşan kayıp.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
GPS ile hız ölçmek Prosofi isimli arkadaşın çektiği videolar ile herkese yaydığı saçma sapan, anlamsız bir yöntemdir. Bir diğeri de motorun her viteste kaç km/saat hıza çıkabildiğini ölçmektir. Eğer bu ikisi sizin için gerçekten önemliyse oturun kendinizi bir sorgulayın. 10 -15 km/saat hızlı gitsen ne olur, gitmesen ne olur? Sen yoldaki hız limitlerine uyduktan sonra bunların hiçbir önemi yok. Birileriyle yarışacaksan da kimse sana en son kaç yaptığını sormayacaktır. Ben bu farklara göre motor alan adamın zekasını sorgularım. Ayrıca GPS ne kadar doğru ölçüm yapar orası da aynı konu...

Baştaki soruya dönersek, navigasyon sistemi süreyi araç dururken de hesaplayabiliyor. Dolayısıyla gerçek hayatta aracın o andaki hızına göre hesap yapmak diye bir şey yok. Yol durumuna göre ortalama bir hız belirleyip hesabı kabaca yapıyor. Genel olarak gösterge sapmaları yüzde ile ölçülür, fark ile değil.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst