Honda SH 125 yeni model

Katılım
28 Mar 2025
Mesajlar
54
merhabalar arakadaslar forumumuzada hondanın yeni modeli sh 125 hakkında görüşleriniz nelerdir
 
Katılım
6 Eyl 2005
Mesajlar
2,546
Motosikleti
Honda Crf 250 L (2020), Honda Sh 125i
İnceledim, test sürüşü yaptım ve yılbaşının hemen ertesi aldım.

Çevremizdeki zorlayıcı ortam sebebiyle çok kullanamadım ama kullandığım kadarıyla memnun kaldım.

Özellikle 16 inch jantlara, ön-arka disk/abs fren sistemine sahip olması, Tcs'nin güzel ve kararlı çalışması, kullanımda ve manevralarda kolaylık ve güvenlik sunan özelliklerinden.
Michelin lastikleri unutmayalım. Genelde küçük hacimli motosikletlerde bu kalite lastik olmadığı için bayiden çıkmadan lastik değişimi yapardım. Sh'de buna gerek kalmadı.

Sınıfındaki scooterlerle kıyaslayınca 13 bg. güç şahsen bana yeterli geldi.

Fiyatına bakınca ortaya absürt bir durum çıkıyor. Honda'nın Dio'su (2025) 180.000 TL. gibi bir fiyatla çıkmışken, sanıyorum hala peşin alıma 150.000 TL. gibi bir fiyatla alınabiliyor.
Sh 125 Avrupa'dan (İtalya) ithal ediliyor. dolayısıyla yeni gümrük mevzuatlarından dolayı fiyat avantajına sahip.

Dik oturuş pozisyonu var. Bu sayede akan trafiği daha rahat gözleyebiliyorsunuz ama, bu özelliği piyasada pek tutulmamasına sebep oldu. Kimine göre rahatsız bir sürüş pozisyonuna sahip.
Selesi, benim gibi boy fakiri kişiler için biraz yüksek. (79.9)

Ön tarafa diğer ufaklıklarda olduğu gibi bir saklama gözü konmadığı için usb girişi sele altına eklenmiş. Bu da, telefon şarjı gibi durumları zorlayıcı hale getirebilir diye düşünüyorum.

Motosikletin nasıl olduğu sizin motisikletten beklentinize göre değişir.
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
Soru çok genel, Görüşümüz iyidir şeklinde cevap verilebilir. zorlama detaylandırarak şu cevapları verebilirim;

Düzde 100'ü geçmesi biraz zor. Motoru sessiz çalışıyor. Süspansiyonu bir scooter'a göre konforlu, 2025 şartlarına bakınca fiyatı çok iyi. Bu ayarda iki scooter var. Diğeri Medley. SH125'i Getirdiler ve uzun süre satılmadı. Şimdi fiyat avantajından dolayı satılacaktır. Avrupada her yerde sh125-150-300 var. Bizim toplumumuz gerçekten motosiklet seçmeyi beceremiyor.
 
Katılım
28 Mar 2025
Mesajlar
54
tesekkurler
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

İnceledim, test sürüşü yaptım ve yılbaşının hemen ertesi aldım.

Çevremizdeki zorlayıcı ortam sebebiyle çok kullanamadım ama kullandığım kadarıyla memnun kaldım.

Özellikle 16 inch jantlara, ön-arka disk/abs fren sistemine sahip olması, Tcs'nin güzel ve kararlı çalışması, kullanımda ve manevralarda kolaylık ve güvenlik sunan özelliklerinden.
Michelin lastikleri unutmayalım. Genelde küçük hacimli motosikletlerde bu kalite lastik olmadığı için bayiden çıkmadan lastik değişimi yapardım. Sh'de buna gerek kalmadı.

Sınıfındaki scooterlerle kıyaslayınca 13 bg. güç şahsen bana yeterli geldi.

Fiyatına bakınca ortaya absürt bir durum çıkıyor. Honda'nın Dio'su (2025) 180.000 TL. gibi bir fiyatla çıkmışken, sanıyorum hala peşin alıma 150.000 TL. gibi bir fiyatla alınabiliyor.
Sh 125 Avrupa'dan (İtalya) ithal ediliyor. dolayısıyla yeni gümrük mevzuatlarından dolayı fiyat avantajına sahip.

Dik oturuş pozisyonu var. Bu sayede akan trafiği daha rahat gözleyebiliyorsunuz ama, bu özelliği piyasada pek tutulmamasına sebep oldu. Kimine göre rahatsız bir sürüş pozisyonuna sahip.
Selesi, benim gibi boy fakiri kişiler için biraz yüksek. (79.9)

Ön tarafa diğer ufaklıklarda olduğu gibi bir saklama gözü konmadığı için usb girişi sele altına eklenmiş. Bu da, telefon şarjı gibi durumları zorlayıcı hale getirebilir diye düşünüyorum.

Motosikletin nasıl olduğu sizin motisikletten beklentinize göre değişir.
çok açıklayıcı bır yorum olmus tesekkurler
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
ilk başta fiyat olarak pcxden yüksek piyasaya cıktıgı için rekabetci değildi ve alacak olan herkese pcx tercih et dediğim bir modeldi. Şu an 157.000 TL nakit fiyatı ile 135 e dio alacakları zorbalayıp sh a yönlendiriyorum. Dik oturuşlu bir şehir scooterı. Arka varyator vespa gts 125 ile aynı pollini oldugunu duydum. Eğer gercekse bunu bende değişim zamanı geldiğinde kendi pcx ime uygulayabilirim.
 
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
186
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
merhabalar arakadaslar forumumuzada hondanın yeni modeli sh 125 hakkında görüşleriniz nelerdir
Bende var. 1000kmyi devirdim.
⭕Frenleri ve yol tutuşu harika.
⭕Yüksek bir scooter. 178 boyla 2 ayağım yere parmak ucunda değiyor. Yaklaşma ve uzaklaşma açıları harika. Adventure diye geçen scooterların çoğundan engebeli arazide daha başarılı gider. Hatta ön-arka 110/90-16 anlas çapra takma fikri var aklımda.
⭕Motor 35lt üstü bagajlarda 80den sonra önü fena sallıyor. Hatta çoğu balans sorunu, lastik bozuk diye servise gidip tartışıyor. Halbuki arkadaki 45-50lt bagajı çıkarsalar sorun yok. 48 lt ile titremişti. Amortisörü en serte getirdim hala var. Bagajı eve bırakıp servise gidecektim baktım sorun yok. Döndüm eve Enduro marka 32 litre topcase sipariş ettim ve taktım. 117kmde bile sorun yok. Düzde son hızı 117 bu arada.
Ancak artçıda sorun yok. Yani motorun sorunu arka yükle değil. Havale sevmiyor.
⭕Kalkışlarda pcxten çok geride. Kalkış için performansını arttırmak isteyen arkadaki 120/80 lastik yerine 120/70 lastik takarsa faydalı olabilir.
⭕Ekranda akü voltajının gözükmesi çok iyi.
⭕Varyatör, debriyaj takımı pcxlerle aynı.Pcxler için satılan performans, yarış varyatör ve debriyaj takımları takılabilir.
⭕Abs ve patinaj önleme sistemini test etmek yağışlı havada bile zor. Michelin cidden kaymıyor.
⭕Benzeri scooterlarda arka 14jant. Arka 16jant olanlarda da lastik yanağı dar. Bunda tam tersine arka teker ön tekerden büyük çaplı. Ağırlık merkezini öne kaydırıyor. 2 kişi ile de çok stabil gidiyor amortisörler de sertte olunca. Ama ince yapılı olduğu için 35lt üzeri topcaseleri sevmiyor.
⭕Adv 350nin tek kişiyle altını küt diye vurup kaldığı dik engelli rampasından 2 kişi inip çıkıyorum. Yani gerekirse araziye çok uygun bir scooter.
 
Katılım
5 Eki 2024
Mesajlar
66
Soru çok genel, Görüşümüz iyidir şeklinde cevap verilebilir. zorlama detaylandırarak şu cevapları verebilirim;

Düzde 100'ü geçmesi biraz zor. Motoru sessiz çalışıyor. Süspansiyonu bir scooter'a göre konforlu, 2025 şartlarına bakınca fiyatı çok iyi. Bu ayarda iki scooter var. Diğeri Medley. SH125'i Getirdiler ve uzun süre satılmadı. Şimdi fiyat avantajından dolayı satılacaktır. Avrupada her yerde sh125-150-300 var. Bizim toplumumuz gerçekten motosiklet seçmeyi beceremiyor.
pcx mı daha konforlu acaba yoldakı kasis ve cukurlarda,bu sh125 lermı? ıkı motoruda sürme şansınız oldumu acaba
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
1,014
Motosikleti
Forza 250
Sh125 in yol konforu çok güzel ama oturuş gidon mesafesi vs bence beş para etmez,ama yalan yok fren,gidiş ve yoldaki bozuklukları absorbe etme açısından sh125 çok iyi motor.Kullanıcının ikinci motoru olacaksa bakkala pazara gidecekse tercih edilir ama ilk motor olcak veya herşeyi bu motorla yapıcam “all in one” mantığında bakılırsa saçma bir tercih olur dediğim gibi diz mesafesi kısa ara boşluk dar sele bence rahatsız
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
pcx mı daha konforlu acaba yoldakı kasis ve cukurlarda,bu sh125 lermı? ıkı motoruda sürme şansınız oldumu acaba
Pcx’i 2012de kullandım :) yakın bir tarih olmadığı için doğru karşılaştırma yapamam. Mantıken büyük jantla sh daha konforlu olmalı.
 
Katılım
26 Eyl 2011
Mesajlar
89
Motosikleti
CBR650R , Activa125, Sh125
2000 km dir kullanıyorum yol tutuş özellikle frenler çok iyi. Oturma pozisyonu ilk başta dik geliyordu artık ona da alıştım hatta hoşuma gitmeye başladı yola çevreye hakim olmak güzel. Performans düzde rahat 115 görüyor. sıkıştırınca 122 de kesiciye giriyor yeterli olarak görüyorum. Bildiğim kadarıyla Sh ta Avrupa’daki forza 125 in alt yapısı var. Sağlam karakterli bir motor. Sevmediğim yönleri önde saklama gözleri yok dörtlü flaşör yok ama basit bir düğmeyle onu çözdük. Birde egzoz çok dışarıda sürtme endişesi yaşıyorum tedirgin ediyor. Genel olarak Avrupa kalitesi kendini gösteriyor. 12 taksit kampanyası vardı 183.000tl ye 2024 model aldım. Şimdilik memnunum inşallah memnuniyetim hep devam eder. Herkese kazasız cezasız sağlıklı sürüşler dilerim.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Pcx’i 2012de kullandım :) yakın bir tarih olmadığı için doğru karşılaştırma yapamam. Mantıken büyük jantla sh daha konforlu olmalı.
SH gibi farı gidonla beraber dönen sukuterkerde kışın farın altından biraz rüzgar geliyor , hatta sağanak yağmurda 80-90 gidersek yağmur direk karnınıza geliyor ,

130.000 km Piaggio Medley 50.000 km de Peugeot Tweet kullandım ikiside aynı tasarıma sahipti ikisinde de o rüzgar vardı ama büyük jant konforu hakkatten çok farkettiriyor , özellikle bizim memleketin yamalı asfaltında pıtır pıtır gitmek mümkün ,
iki kişi binince konfor farkı daha çok hissediliyor , şuanda 14 jant Sym var , aradan dereden güzel sıyrılıyor ama iki kişi binince biraz zıplatıyor..
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
oturuş pozisyonu dio gibi olan scooter den bence uzak durum soğuk havalarda acayip rüzgar alır mont un eteğinden girer ense kökünden çıkar hiç tavsiye etmem
keşke spacy alpha yı satmasaydım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst