İlk kez bir sonraki nesilin iq seviyesi düşükmüş

Katılım
5 Eki 2017
Mesajlar
1,598
Motosikleti
Triumph Trident 660
Araştırmalar ve anket sonuçları biz z kuşağının iq seviyesi bizden önceki nesile göre daha düşükmüş.
Mal mışım la 😃 neyse...
Böyle olmamızın sebebi ebeveynlerimizden de kaynaklanıyormuş, biz zamanında çektik çocuğum çekmesin diye hayatı bize kolaylaştırmaya çalıştırdılar hep bizim iyiliğimiz için ancak sahada pasif kaldık boşluğun içinde yüzüyoruz, yapılacak olan bellide yapamıyoruz.
Sizler belki buna şımarıklık diyebilirsiniz.
Aslında medeni olarak gelişimimiz yine kendi sonumuzu getiriyor gibi .yine de bir sonraki nesil olarak iq seviyemiz düşük olması zoruma gitti ☺️
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Z kuşağı üzerinde son derece anlamsız bir "bunlardan bir bok olmaz" muhabbeti çevriliyor.
Aynısını X kuşağı Y kuşağı için de söyledi.. ben şimdi baktığımda kendi gençliğime mal diyorum mesela.
X kuşağıyla da aynı şekilde boomerlar alay ediyordu..

oyna devam et.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Z kuşağı üzerinde son derece anlamsız bir "bunlardan bir bok olmaz" muhabbeti çevriliyor.
Aynısını X kuşağı Y kuşağı için de söyledi.. ben şimdi baktığımda kendi gençliğime mal diyorum mesela.
X kuşağıyla da aynı şekilde boomerlar alay ediyordu..

oyna devam et.
Zekâ değil de azim ve hırs konusunda eksikler bence; kendi mesleğimi dişimle tırnağımla onlarca kitap yüzlerce yazı makale okuyarak kendi kendime öğrendim. Şimdiki arkadaşlar bir soru sorduklarında cevabının olduğu dokümanı iletiyorum onu bile okumaya eriniyorlar. (Okusa anlar mı ondan da emin değilim...) Hoş ilk cümlemle çelişecek ama okuyamayan ve okuduğunu anlamayan insana da zeki denmez yani...
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Zekâ değil de azim ve hırs konusunda eksikler bence; kendi mesleğimi dişimle tırnağımla onlarca kitap yüzlerce yazı makale okuyarak kendi kendime öğrendim. Şimdiki arkadaşlara bir soru sorduklarında cevabının olduğu dokümanı iletiyorum onu bile okumaya eriniyorlar. (Okusa anlar mı ondan da emin değilim...) Hoş ilk cümlemle çelişecek ama okuyamayan ve okuduğunu anlamayan insana da zeki denmez yani...

Abi bu da bence yine doğal bir şey. Radyoda adam var zanneden nesil de sonrakilere derdi, "biz okulumuz olsun da gerekirse 20km yürürüz" falan diye estirdiler Y kuşağının tepesinde. Lisede onur kolu fıtıfıtısı ile sürekli yönetimle kavga ederdim ben, sürekli de "siz gençler her şeyi çok kolay zannediyosunuz" falan diye yürürlerdi.
Ben de Z kuşağı insanlarla iş yaparken veya sohbet ederken belli başlı şeylerde zorlanıyorum, ama bu da çok doğal yani.

Bilgiyle etkileşim şekilleri çok değişti ve .. yani suçlu arayacaksak onlara bu sistemi getiren de X-Y kuşakları değil mi? =) Kim demişti unuttum şimdi, çağımızın en büyük zekaları "nasıl insanlara daha fazla reklam izletirim" diye çalışıyor.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
çok etken var.

anne babaların cocuklarına prens prense muamelesi yapması ilk sebep. yok cocuguma ekransız hayat sunuyorum 2 yaşına geldı 1 dakıka bile tv bakmadı, yok bunda gluten var yok bunda şeker var diye diye yetiştiriyorlar.

Yok cocugum yorulmasın yok ben y aparım diye de temel becerileri düşürüyorlar.

Diğer sebep de teknoloji. Şu acıdan düşünün ögrenmek yerine yapay zeka youtube videosundan baka baka yapıyorlar herşeyi artık, en temel şeylere bile oradan baktıklarından rahata alıştılar kafaları basmıyor :D
 
Katılım
5 Eki 2017
Mesajlar
1,598
Motosikleti
Triumph Trident 660
Zekâ değil de azim ve hırs konusunda eksikler bence; kendi mesleğimi dişimle tırnağımla onlarca kitap yüzlerce yazı makale okuyarak kendi kendime öğrendim. Şimdiki arkadaşlar bir soru sorduklarında cevabının olduğu dokümanı iletiyorum onu bile okumaya eriniyorlar. (Okusa anlar mı ondan da emin değilim...) Hoş ilk cümlemle çelişecek ama okuyamayan ve okuduğunu anlamayan insana da zeki denmez yani...
Okuduğumu anlamakta zorlandığım icin kitap okumayı bırakmışlığım var dün buradan birinin tavsiyesi ile atomik alışkanlıklar adlı kitabı okumaya başladım.
İs yerinde molada 10-15 dakkada olsa okumaya devam etmeye çalısmaya çalısacağım 😁
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Abi bu da bence yine doğal bir şey. Radyoda adam var zanneden nesil de sonrakilere derdi, "biz okulumuz olsun da gerekirse 20km yürürüz" falan diye estirdiler Y kuşağının tepesinde. Lisede onur kolu fıtıfıtısı ile sürekli yönetimle kavga ederdim ben, sürekli de "siz gençler her şeyi çok kolay zannediyosunuz" falan diye yürürlerdi.
Ben de Z kuşağı insanlarla iş yaparken veya sohbet ederken belli başlı şeylerde zorlanıyorum, ama bu da çok doğal yani.

Bilgiyle etkileşim şekilleri çok değişti ve .. yani suçlu arayacaksak onlara bu sistemi getiren de X-Y kuşakları değil mi? =) Kim demişti unuttum şimdi, çağımızın en büyük zekaları "nasıl insanlara daha fazla reklam izletirim" diye çalışıyor.
Yani kendi kendine bir şey öğrenmeyi becerememek bence doğal değil.

Evet suçun önemli bir kısmı ebeveynlerde; her şeyi hazır sundular çocuklara. Ben de kendi 8 yaşındaki çocuğuma kitap okutmakta zorlanıyorum, çünkü geçen sene karne hediyesi olarak tablet aldık ona. Tablet saatlerini kontrol altında tutmaya çalışıyoruz ama tabletten Youtube Kids izlemeye alışmış çocuğa kitap oku deyince hiç çekici olmuyor tabi. Bizdeki yokluktandı. Çizgi roman ile kitaplara alıştırmaya çalışacağım bu yaz artık.

Bir de dikkat ettim, yakın yaşlarda kardeşi/ağabeyi/ablası olan çocuklar çok daha hırslı ve girişken oluyorlar. Çocukları tek tek yapmamak lazım. (Ben de benden 14 ay küçük kardeşimle büyüdüm...) Bir çocuğu iyi yetiştirmek için gerekli bütçe gerçekten çok büyük, iki tanesi için daha da fazla ama imkânı olanlar için buraya yazıyorum; ağabey/abla/kardeş ile büyükmek çok faydası olan bir şey.

Fark yapanda olacak; gelecekte okuyan ve matematik / analitik yeteneklerini geliştirmiş çocuklar başarılı olacak, diğerleri sisteme besin olarak kalacaklar.

Bu arada anahtar kelime "hırs", birşeylere hırsı olanlar başarılı olabilir. Şu anda batı toplumlarının çöküşü de hırslarını kaybetmiş olmalarında, hırslı olanlar dünyayı ele geçiriyor / geçirecek.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Yani kendi kendine bir şey öğrenmeyi becerememek bence doğal değil.

Evet suçun önemli bir kısmı ebeveynlerde; her şeyi hazır sundular çocuklara. Ben de kendi 8 yaşındaki çocuğuma kitap okutmakta zorlanıyorum, çünkü geçen sene karne hediyesi olarak tablet aldık ona. Tablet saatlerini kontrol altında tutmaya çalışıyoruz ama tabletten Youtube Kids izlemeye alışmış çocuğa kitap oku deyince hiç çekici olmuyor tabi. Bizdeki yokluktandı. Çizgi roman ile kitaplara alıştırmaya çalışacağım bu yaz artık.

Bir de dikkat ettim, yakın yaşlarda kardeşi/ağabeyi/ablası olan çocuklar çok daha hırslı ve girişken oluyorlar. Çocukları tek tek yapmamak lazım. (Ben de benden 14 ay küçük kardeşimle büyüdüm...) Bir çocuğu iyi yetiştirmek için gerekli bütçe gerçekten çok büyük, iki tanesi için daha da fazla ama imkânı olanlar için buraya yazıyorum; ağabey/abla/kardeş ile büyükmek çok faydası olan bir şey.

Fark yapanda olacak; gelecekte okuyan ve matematik / analitik yeteneklerini geliştirmiş çocuklar başarılı olacak, diğerleri sisteme besin olarak kalacaklar.

Bu yetkinliklerle katma değerli iş yapan insana olan talep çok az olacak ama zaten. Geri kalan yığınlar ile ne yapılacağı en büyük tartışma konusu, evrensel gelire birden bire OK gözüyle niye bakıyorlar =)

Ya sadce ebeveyn suçu da değil, ki Türkiye'de bu konuyu atlamamak lazım, tavuk besleyemeyecek kitleler çocuk yetiştiriyor, ama aynı zamanda zamanın ruhu da değiştiriyor insanları, öğrenme ve etkileşime girme şekillerini. Ben Allah vergisi dopamin problemi olan birisi olduğum için tasarlanan duruma nasıl düştüklerini de biraz daha anlayabiliyorum. Ama en nihayetinde mal bu, istediğimiz kadar debelenelim =)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Bu yetkinliklerle katma değerli iş yapan insana olan talep çok az olacak ama zaten. Geri kalan yığınlar ile ne yapılacağı en büyük tartışma konusu, evrensel gelire birden bire OK gözüyle niye bakıyorlar =)

Ya sadce ebeveyn suçu da değil, ki Türkiye'de bu konuyu atlamamak lazım, tavuk besleyemeyecek kitleler çocuk yetiştiriyor, ama aynı zamanda zamanın ruhu da değiştiriyor insanları, öğrenme ve etkileşime girme şekillerini. Ben Allah vergisi dopamin problemi olan birisi olduğum için tasarlanan duruma nasıl düştüklerini de biraz daha anlayabiliyorum. Ama en nihayetinde mal bu, istediğimiz kadar debelenelim =)
Okullarda sosyo ekonomik etkileşimleri ile "dünya tarihi" (sadece Osmanlı ve İnkılâp Tarihi yetmez!) ve felsefe öğretilmesi lazım. Yani gerçekten farkında, kültürlü ve yetkin bireyler yetiştirmek isteniyorsa böyle yapılmalı.

Gelecek bana Idiocracy filminde hayal edildiği gibi geliyor maalesef. Çok ileri görüşlü bir filmmiş...
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Okullarda sosyo ekonomik etkileşimleri ile "dünya tarihi" (sadece Osmanlı ve İnkılâp Tarihi yetmez!) ve felsefe öğretilmesi lazım. Yani gerçekten farkında, kültürlü ve yetkin bireyler yetiştirmek isteniyorsa böyle yapılmalı.

Gelecek bana Idiocracy filminde hayal edildiği gibi geliyor maalesef. Çok ileri görüşlü bir filmmiş...

E gülüyoruz ama cidden çağımızın en parlak isimleri nasıl reklam süremizi uzatacaklarına çalışıyor, normal değil mi? :)

Modernite ile gelen kavramları doğal, devlet aygıtını kutsal zannediyoruz, ne olacağdı zaten. Marx da okutmaları lazım lisede, ama hele Türkiye'ye bakınca.. bizim okuduğumuz iyi kötü evrim teorisini kaldırıyor adamlar. Hoş onu da çok yanlış öğretiyorlardı, koca bir "eğitimli" kitle "teori ispatlanırsa kanun olur" zannediyor, ama en azından kulağına su kaçmış oluyordu. Velhasıl devlet denen aygıtı kuran adamın amacı zaten senin benim sosyo ekonomik etkileşimler üzerine kafa yormamamız.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst