600cc 4 silindir naked motosiklet kararsızlığı

Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,893
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
Ses bu işin sonraki evresi zaten bu motorların bir çoğu sürüş zevki olan, viraj kabiliyeti güçlü motosikletler. Maddi sebepler tamamen kişiyle alakalı bir şey bunu optimal bir karşılaştırmaya koymamalıyız

Sizin şu yorumun mantığına göre herkes dual sport, yada sport touring model alsın 🤡
aranan motor spor bi motosiklet değil xj6 da mt7 de hornet de spor bi motosiklet değil naked spor motosiklet bu klasmanda olsa olsa street triple rs olabilir belki 790 olabilir belki belki de tuono660 olabilir arkadaşın baktığı motorlar zaten sport touring xj6 da hornet de mt7 de şehir içi için yapılan bu konuda da en iyisi olan motorlar zamanında mt7nin pistteki felaketini barkın abi zamanında bu videoda anlatmış
zaten bu iki motor da aynı gücü üretiyor ikisi de düşük devirde rahat oturuş pozisyonu olan aralarındaki tek fark 2 fazla silindir 700cc motor klasmanında 4 silindirin gereksiz olduğunu düşünüyorum hele hele şehir içi için üretilen ve tercih edilen bi motosiklette atik olması çok daha önemli
üzerine yürütme masrafı da artıyor yakıtı daha fazla bakım maliyeti kat kat daha fazla
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Şub 2021
Mesajlar
18
şunu anlamıyorum ben neden 4 silindir nedir bu 4 silindir aşkı yani ne işe yarıyor 2 tane motor ikisi de 80 hp düşünelim biri xj6 olsun diğeri de gsx8s veya veya mt7 hornet vs vs arada ne fark var ikisi de gazı açtığında aynı gidiyor ikisinin de titreşim cartı curtu yok ikisi de sağlam uzun ömürlü aletler gidip aynı şeyi veren motora sırf 4 silindir diye 10 sene daha eski daha yüksek kmli motor almak akıl karı bir şey mi gerçekten sırf sesinden dolayı bunu tercih ediyorsanız 125cc motor alın interkomdan 4 silindir egzoz sesi açın youtubedan neden o kadar para veresiniz ki ya da amacınız millete hava atmaksa gidin mt25e egzoz takın arkanızdan küfür yemeye devam edin
4 silindir alırken tercih sebebinin ses yapmak olduğunu veya “millete hava atmak” olduğunu tam olarak nereden çıkardınız anlayamadım. Öyle olsa neden tekrar mt-25 almayı düşüneyim ya da 500lük 750lik hornetlere bakayım mt-07lere bakayım bu motorlar çift silindirli değil mi?
Motor alırken mt-25 sıfır aldım ve daha alırken opsiyon olarak eklettiğim birçok şey arasında markanın sunduğu egzozu da ekledim, çünkü biraz biner satarım diye düşündüm. Egzoz eklememin sebebi ülkemizde bu motorun kitlesi belli. Kimse kimseyi kandırmasın. Üzerinde belgeli egzozu olan bir mt-25, diğer mt-25ler arasında ikinci elde öne çıkar diye düşünerek aldım. Elimde egzozun belgesi olmasına ve her çevirmeden sorunsuz geçebilmeme rağmen de egzoza tıkaç takıp trafikte öyle biniyordum haftasonları ara sıra antrenman amaçlı gittiğim trafiğe kapalı alan haricinde egzozdaki tıkacı çıkarmıyordum.
Kendi kendime şöyle bir düşününce de şehir magandalığı yapacak, her çevirmede durdurulup ceza yiyecek heyecanlı yaşlarımı geçeli çok olmuş ki dediğim gibi zaten bu söylediklerimi hiç yapmadım, yapmış olsam ufak da olsa kazam olurdu düşerdim, ihbar üzerine polis durdurur ehliyetimi veya altımdaki motoru alıkoyardı ama bu da hiç yaşanmamış bir durum. Hız sınırı ihlalinden para cezası bile yemedim motosiklet kullanırken.
İki silindire bakınca 750lik hornetler okey, mt-07ler de öyle. Ama düşünün bakalım ilk yüksek hacim tecrübesi olacak, zaten mt-07 kafama geçer diye korkan biri sizce mt-07 almalı mı özellikle bir başka forum kullanıcısı mt-07’yi aklından çıkar çok dengesiz demişken? Hornet 750 konusunda da cebimdeki paraya göre pahalı olduğunu, bütçeme uygun motorların kilometre yapmış ya da sorunları olan motorlar olduğunu düşünüyorum.

Mesela 330bin tl hornet denilmiş amortisör keçeleri kaçırıyor denilmiş, bu bende motorun önceki sahibinin sürüş tarzı hakkında çok büyük soru işaretleri oluşturur. Bakımları zamanında yapılmış mı, sanmıyorum. Yapılsa amortisör keçelerinden yağ sızdırır halde satmaz satarken. Peki niye amortisör keçelerinden kaçak var? Tekere kaldırılıp sert mi indirilmiş, sürekli tek teker mi yapılmış, önden kazası mı var? Hepsini geçtim satarken amortisör keçelerini yaptırmayan adam binerken yağını düzenli değiştirdi mi, zincir bakımını fren bakımını düzenli yaptı mı? Hiç zannetmiyorum.

Yüksek km’li motora aynı parayı vermek kısmına gelince de bahsettiğiniz motorların fiyat araştırmasını yaparsanız düşük km xj6 ve benzer km seviyesinde mt-07ler aynı paralara satılıyor. Apaçilik yapılma durumuna bakılırsa apaçiler benzinine yürütme maliyetine girmemek için mt-07 alıp geçiyor xj6ya bakmıyorlar bile mt-07 dururken. Yamaha ve naked deniyorsa bu tayfanın aklına direkt mt-07 geliyor. Alanın niye aldığı belli, bir veya birkaç kez kafasına geçirdiği de belli. Gerçekten temiz olup uzun yıllar moral bozmadan binilecek durumdakilere de istenen paralar belli.
Xj6 ise, alırsın eşşek niyetine binersin blokta hiç bir sorun yaşamazsın 100bin kmlere varıncaya kadar. Brezilyada motora binen adamlar xj6 biniyor, amerikada 4-5 motoru olan adamlar xj6 ya almış ya da kesinlikle alıp sağa sola gitmeye gezmeye almayı istiyor sorunsuzluğu kanıtlanmış ölümsüz denilen bir motor, apaçiler de dediğim gibi yürütme maliyeti kısmında bu motoru terk edip mt-07 baktıkları için aldığım motorun aynı parayı verip benzer km seviyesinde alacağım bir mt-07ye göre sorunlu olma veya sorunlu olmasa bile ileride sorun yaşatma olasılığı/potansiyeli daha az.
Ne diye gidip en az bir kere kafaya geçtiğini kesin olarak bildiğim ve binici kitlesi ülkemizde(bence dünyada da) bu kadar kötü şöhretli bir motora o paraları vereyim?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

gideceğiniz yere varmaktan değil sürüşten aldığınız zevk değil ekonomik maddi sebepler değil performansı virajı cartı curtu değil de sesinden dolayı motor alıyorsanız allah akıl fikir versin diyeyim ne diyeyim
4 silindirli olarak cb600f, çift silindirli olarak mt-07, hornet 500, hornet 750 denedim bu üçü arasında sürmekten en çok keyif aldığım motor cb600f oldu. Görüntü olarak en beğendiğim de buydu. 3 silindirde de triumph trident 660 kullandım o da gerçekten çok güzel motor ama parasına bakarsak benim bütçemi fazlasıyla aşıyor. 4 silindirden 2 silindire göre çok daha fazla keyif aldığımı fark ettiğim için 4 silindir arıyorum zaten. Umarım yeterli olmuştur, hoş olmadıysa da birilerini bir şeylere ikna etmek; saygısızlık olarak addetmeyin ama, bu noktadan sonra beni ilgilendirmiyor hocam.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,893
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
4 silindir alırken tercih sebebinin ses yapmak olduğunu veya “millete hava atmak” olduğunu tam olarak nereden çıkardınız anlayamadım. Öyle olsa neden tekrar mt-25 almayı düşüneyim ya da 500lük 750lik hornetlere bakayım mt-07lere bakayım bu motorlar çift silindirli değil mi?
Motor alırken mt-25 sıfır aldım ve daha alırken opsiyon olarak eklettiğim birçok şey arasında markanın sunduğu egzozu da ekledim, çünkü biraz biner satarım diye düşündüm. Egzoz eklememin sebebi ülkemizde bu motorun kitlesi belli. Kimse kimseyi kandırmasın. Üzerinde belgeli egzozu olan bir mt-25, diğer mt-25ler arasında ikinci elde öne çıkar diye düşünerek aldım. Elimde egzozun belgesi olmasına ve her çevirmeden sorunsuz geçebilmeme rağmen de egzoza tıkaç takıp trafikte öyle biniyordum haftasonları ara sıra antrenman amaçlı gittiğim trafiğe kapalı alan haricinde egzozdaki tıkacı çıkarmıyordum.
Kendi kendime şöyle bir düşününce de şehir magandalığı yapacak, her çevirmede durdurulup ceza yiyecek heyecanlı yaşlarımı geçeli çok olmuş ki dediğim gibi zaten bu söylediklerimi hiç yapmadım, yapmış olsam ufak da olsa kazam olurdu düşerdim, ihbar üzerine polis durdurur ehliyetimi veya altımdaki motoru alıkoyardı ama bu da hiç yaşanmamış bir durum. Hız sınırı ihlalinden para cezası bile yemedim motosiklet kullanırken.
İki silindire bakınca 750lik hornetler okey, mt-07ler de öyle. Ama düşünün bakalım ilk yüksek hacim tecrübesi olacak, zaten mt-07 kafama geçer diye korkan biri sizce mt-07 almalı mı özellikle bir başka forum kullanıcısı mt-07’yi aklından çıkar çok dengesiz demişken? Hornet 750 konusunda da cebimdeki paraya göre pahalı olduğunu, bütçeme uygun motorların kilometre yapmış ya da sorunları olan motorlar olduğunu düşünüyorum.

Mesela 330bin tl hornet denilmiş amortisör keçeleri kaçırıyor denilmiş, bu bende motorun önceki sahibinin sürüş tarzı hakkında çok büyük soru işaretleri oluşturur. Bakımları zamanında yapılmış mı, sanmıyorum. Yapılsa amortisör keçelerinden yağ sızdırır halde satmaz satarken. Peki niye amortisör keçelerinden kaçak var? Tekere kaldırılıp sert mi indirilmiş, sürekli tek teker mi yapılmış, önden kazası mı var? Hepsini geçtim satarken amortisör keçelerini yaptırmayan adam binerken yağını düzenli değiştirdi mi, zincir bakımını fren bakımını düzenli yaptı mı? Hiç zannetmiyorum.

Yüksek km’li motora aynı parayı vermek kısmına gelince de bahsettiğiniz motorların fiyat araştırmasını yaparsanız düşük km xj6 ve benzer km seviyesinde mt-07ler aynı paralara satılıyor. Apaçilik yapılma durumuna bakılırsa apaçiler benzinine yürütme maliyetine girmemek için mt-07 alıp geçiyor xj6ya bakmıyorlar bile mt-07 dururken. Yamaha ve naked deniyorsa bu tayfanın aklına direkt mt-07 geliyor. Alanın niye aldığı belli, bir veya birkaç kez kafasına geçirdiği de belli. Gerçekten temiz olup uzun yıllar moral bozmadan binilecek durumdakilere de istenen paralar belli.
Xj6 ise, alırsın eşşek niyetine binersin blokta hiç bir sorun yaşamazsın 100bin kmlere varıncaya kadar. Brezilyada motora binen adamlar xj6 biniyor, amerikada 4-5 motoru olan adamlar xj6 ya almış ya da kesinlikle alıp sağa sola gitmeye gezmeye almayı istiyor sorunsuzluğu kanıtlanmış ölümsüz denilen bir motor, apaçiler de dediğim gibi yürütme maliyeti kısmında bu motoru terk edip mt-07 baktıkları için aldığım motorun aynı parayı verip benzer km seviyesinde alacağım bir mt-07ye göre sorunlu olma veya sorunlu olmasa bile ileride sorun yaşatma olasılığı/potansiyeli daha az.
Ne diye gidip en az bir kere kafaya geçtiğini kesin olarak bildiğim ve binici kitlesi ülkemizde(bence dünyada da) bu kadar kötü şöhretli bir motora o paraları vereyim?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


4 silindirli olarak cb600f, çift silindirli olarak mt-07, hornet 500, hornet 750 denedim bu üçü arasında sürmekten en çok keyif aldığım motor cb600f oldu. Görüntü olarak en beğendiğim de buydu. 3 silindirde de triumph trident 660 kullandım o da gerçekten çok güzel motor ama parasına bakarsak benim bütçemi fazlasıyla aşıyor. 4 silindirden 2 silindire göre çok daha fazla keyif aldığımı fark ettiğim için 4 silindir arıyorum zaten. Umarım yeterli olmuştur, hoş olmadıysa da birilerini bir şeylere ikna etmek; saygısızlık olarak addetmeyin ama, bu noktadan sonra beni ilgilendirmiyor hocam.
bir motor özelinde konuşmuyorum yüzlerce xj6 yüzlerce mt7 ilanı var aralarından sağlam olan da vardır dandik olan da vardır sen içine edilmiş bir mt7yle tertemiz bakılmış bi xj6yı kıyaslıyorsun ben iki motoru bayiden çıkmış haliyle özelliklerinden kıyaslıyorum yoksa mt7yi böyle kullanan insanlar da var
ikisinin de gücü aynı ikisinin de günlük kullanımı aynı vaad ettikleri aynı üstüne para verip veya aynı parayı verip 10 yıl daha eski daha masraflı bi motor almak mantıklı değil ha sürüşü farklı olabilir ben tecrübe etmedim daha zevkli bi alettir anlarım ama oturuş pozisyonun rahatlığını arayan yedek parça kolayca bulmak isteyen kişinin derdi belli ki performans sürüşü yapmak zevk almak değil sizin de dediğinize göre ha yoksa istediğiniz motoru alın yahu
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst