600cc 4 silindir naked motosiklet kararsızlığı

Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
Honda ile görüştüm yeni 500cc bloklu hornet modeli için, sadece bir tane bayiden bir hanımefendi ellerinde 3 adet her renginden olduğunu söyledi ama o da belirlediğim bütçe çıtasının üstüne çıkıyor 372 lira, param olsa düşünmeyip şu dakika alıp babalar gibi 500lük sıfır hornet bineceğim ama maalesef…
İkinci el alıp riske girmeyi hiç istemiyorum

Maksimum 300-350 civarı verebileceğim için
Bu tür kararsızlıklara müdahale etmeyi pek doğru bulmuyorum ancak burada yazdıklarınızdan Hornet 500'ün sizin için ulaşılamayacak bir seçenek olmadığı da gayet aşikar. Hele 2. ele soğuk bakan biri olarak...

Maksimum 350 bin TL'ye çıkabilen biri için, yaklaşık 30 bin TL zorlanıp Hornet 500 alabilmek bu günlerde büyük lütuf. Gerçekten çok iyi, çok keyifli, çok sorunsuz bir motosiklet sahibi olursunuz. Birkaç haftaya pişman olursunuz, ben söylemiş olayım...

Dayanamadım yani :)
 

yec

Katılım
20 Tem 2020
Mesajlar
1,039
Motosikleti
Joymax Z+ 250
Bu tür kararsızlıklara müdahale etmeyi pek doğru bulmuyorum ancak burada yazdıklarınızdan Hornet 500'ün sizin için ulaşılamayacak bir seçenek olmadığı da gayet aşikar. Hele 2. ele soğuk bakan biri olarak...

Maksimum 350 bin TL'ye çıkabilen biri için, yaklaşık 30 bin TL zorlanıp Hornet 500 alabilmek bu günlerde büyük lütuf. Gerçekten çok iyi, çok keyifli, çok sorunsuz bir motosiklet sahibi olursunuz. Birkaç haftaya pişman olursunuz, ben söylemiş olayım...

Dayanamadım yani :)
Dayanamadan önceki son cümlenizi biraz daha açar mısınız ? :)
 
Katılım
14 Şub 2021
Mesajlar
18
Bu tür kararsızlıklara müdahale etmeyi pek doğru bulmuyorum ancak burada yazdıklarınızdan Hornet 500'ün sizin için ulaşılamayacak bir seçenek olmadığı da gayet aşikar. Hele 2. ele soğuk bakan biri olarak...

Maksimum 350 bin TL'ye çıkabilen biri için, yaklaşık 30 bin TL zorlanıp Hornet 500 alabilmek bu günlerde büyük lütuf. Gerçekten çok iyi, çok keyifli, çok sorunsuz bir motosiklet sahibi olursunuz. Birkaç haftaya pişman olursunuz, ben söylemiş olayım...

Dayanamadım yani :)
Hocam şöyle; elimde nakit olarak 310bin civarı param var 20binlik de kredi kartı. Daha yukarı çıkmıyor. Krediyle babama araba aldığım için ne kredi alabiliyorum ne limit yükseltebiliyorum borcum var. Ne kadar zorlarsam zorlayım o lütuf gerçek olmuyor yani. Sağdan soldan borç isteyip motosiklet de almam ben.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,675
Xj6 konusunda soracak pek de bir şey yok hocam yamaha’nın yurtdışında da kendini kanıtlamış, birden fazla motosiklet sahibi olacaksak el altında kesinlikle bulunması gereken bir motosiklet olduğunu düşünüyorum zaten ama hiç çevremde xj6 sahibi yok. Yalnızca kronik denilebilecek hiçbir arızası olmadığını, yağını koyup bakımını yapıp ömürlük binilebilecek dayanıklı bir motor olduğunu biliyorum. Belirttiğim gibi ekstra bir kabiliyet beklemiyorum, tek teker yapayım gazı açıp manyak gibi gideyim gibi bir derdim yok.

Çevrende hiç yok çünkü herkes almak yerine övmeyi seviyor XJ6'yı. :)

Gazı manyak gibi açmak veya teker yapmak için motorun bir kabiliyeti olmasına gerek yok her motor yapıyor onları zaten :D
Frenleri ve amortisörleri için söylemiştim o kısmı. Çok övenler de burası konuşulduğu zaman genelde "bence yeterli" diyor. =) Allahım durmuyor falan durum yok tabi.

Bulabileceğin en sorunsuz 600cc bloklardan biri olduğu doğru. R6'dan devşirilerek tasarlanan Fazer'dan devşirilme bir blok, tamamen kısılmış durumda o yüzden çok rahat çalışıyor. Yalnız bizim insanımız yağını koyup kısmını yarım, geri kalanı hiç yapmadığı için bulacağın XJ6'nın durumu da soru işareti olacaktır. Benim motoru satarken çocuğa dedim ki bak amortisörler artık bitti, bakım yapılması lazım. Tamam abi tamam abi dedi, sonra biraz takip ettim motoru en son 56bin'de Tekirdağ'da biri satıyordu. Aynı tas aynı hamam devam. Şimdi bu motor sorunsuz mu sorunsuz da, ön amortisör neredeyse yok hükmünde artık. Sonra bir yerde su koyverince de tırıs tırıs giderken yaptığı kazayı "ikarus beni ele geçirdi" falan diye anlatıyorlar. Özetle eski motosiklet alırken tank da almış olsan para harcamayı göze alman lazım.


Edit: Zaten eskiden vazgeçip yeni model bir şey bakmaya başlamışsın ben şimdi okudum.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,037
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Hocam şöyle; elimde nakit olarak 310bin civarı param var 20binlik de kredi kartı. Daha yukarı çıkmıyor. Krediyle babama araba aldığım için ne kredi alabiliyorum ne limit yükseltebiliyorum borcum var. Ne kadar zorlarsam zorlayım o lütuf gerçek olmuyor yani. Sağdan soldan borç isteyip motosiklet de almam ben.
Bu durumda motorsuz kalacaksınız, çünkü liste fiyatı 294k olan MT-25'i 330k ile alamayacaksınız. Borca girip Mt25 almak gerine borca girip Hornet 500 almak çok daha mantıklı.

Daha mantıklısı 2. elde 310k-330k fiyata neler var neler; onlara bakılacak. (Nakit 330k fiyata 2022 CB750 var ilanda bu arada...)
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
Dayanamadan önceki son cümlenizi biraz daha açar mısınız ? :)
Tabii ki...

Honda CB500 Hornet liste fiyatı 372 000 TL ve bu fiyata alınabiliyor (şimdilik). Cümlenin son bölümüne takıldığınızı varsayarak, önümüzde ciddi zamların (güncelleme diyorlar artık :) ) göründüğünü söyleyebilirim.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Bu durumda motorsuz kalacaksınız, çünkü liste fiyatı 294k olan MT-25'i 330k ile alamayacaksınız. Borca girip Mt25 almak gerine borca girip Hornet 500 almak çok daha mantıklı.

Daha mantıklısı 2. elde 310k-330k fiyata neler var neler; onlara bakılacak. (Nakit 330k fiyata 2022 CB750 var ilanda bu arada...)
330k fiyata olan motor 30k km de ve ön keçelerden kaçıran bir motor :)
arkadaş anladığım kadarıyla zaten titiz, o motora hiç bakacağını sanmıyorum.
liste fiyatından hornet 500 bulabilirse ne ala ancak onu da satmazlar şimdi.
 

yec

Katılım
20 Tem 2020
Mesajlar
1,039
Motosikleti
Joymax Z+ 250
Tabii ki...

Honda CB500 Hornet liste fiyatı 372 000 TL ve bu fiyata alınabiliyor (şimdilik). Cümlenin son bölümüne takıldığınızı varsayarak, önümüzde ciddi zamların (güncelleme diyorlar artık :) ) göründüğünü söyleyebilirim.
Haha, ben aldığınıza pişman olursunuz anladım. Fiyat olarak gayet mantıklı.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,037
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
330k fiyata olan motor 30k km de ve ön keçelerden kaçıran bir motor :)
arkadaş anladığım kadarıyla zaten titiz, o motora hiç bakacağını sanmıyorum.
liste fiyatından hornet 500 bulabilirse ne ala ancak onu da satmazlar şimdi.
Bu tip motosikletlerde 30k hiçbir şey değil, motoru daha yeni açılmış denebilir. (Benim 44k km'de sattığım CB500F kız gibiydi mesela...) Ön amortisör keçe işini de halletmek kolay. 100k fazla vermeye değecek mevzular değil bunlar. MT25'e razı gelirken aynı paraya CB750 almak makul olabilir... ;)
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Şub 2021
Mesajlar
18
Çevrende hiç yok çünkü herkes almak yerine övmeyi seviyor XJ6'yı. :)

Gazı manyak gibi açmak veya teker yapmak için motorun bir kabiliyeti olmasına gerek yok her motor yapıyor onları zaten :D
Frenleri ve amortisörleri için söylemiştim o kısmı. Çok övenler de burası konuşulduğu zaman genelde "bence yeterli" diyor. =) Allahım durmuyor falan durum yok tabi.

Bulabileceğin en sorunsuz 600cc bloklardan biri olduğu doğru. R6'dan devşirilerek tasarlanan Fazer'dan devşirilme bir blok, tamamen kısılmış durumda o yüzden çok rahat çalışıyor. Yalnız bizim insanımız yağını koyup kısmını yarım, geri kalanı hiç yapmadığı için bulacağın XJ6'nın durumu da soru işareti olacaktır. Benim motoru satarken çocuğa dedim ki bak amortisörler artık bitti, bakım yapılması lazım. Tamam abi tamam abi dedi, sonra biraz takip ettim motoru en son 56bin'de Tekirdağ'da biri satıyordu. Aynı tas aynı hamam devam. Şimdi bu motor sorunsuz mu sorunsuz da, ön amortisör neredeyse yok hükmünde artık. Sonra bir yerde su koyverince de tırıs tırıs giderken yaptığı kazayı "ikarus beni ele geçirdi" falan diye anlatıyorlar. Özetle eski motosiklet alırken tank da almış olsan para harcamayı göze alman lazım.


Edit: Zaten eskiden vazgeçip yeni model bir şey bakmaya başlamışsın ben şimdi okudum.
Gerçekten temizini bulabilirsem halen xj6 bakıyorum hocam. Geçmişi bilinen, sağlam ikinci el bir xj6 da alabilirim fiyatlarına bakılınca zaten alındıktan sonra elimde yapılması gerekenler için bir miktar para kalır vaziyete geliyorum. En azından dediğiniz gibi blok kısılmış olduğu için sağlam oluyor kolay kolay sıkıntı yaşanmaz diye düşünüyorum.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bu durumda motorsuz kalacaksınız, çünkü liste fiyatı 294k olan MT-25'i 330k ile alamayacaksınız. Borca girip Mt25 almak gerine borca girip Hornet 500 almak çok daha mantıklı.

Daha mantıklısı 2. elde 310k-330k fiyata neler var neler; onlara bakılacak. (Nakit 330k fiyata 2022 CB750 var ilanda bu arada...)
Hocam motor konusunda biraz titizim, 3 senelik motosikleti niye o paraya veriyorlar diye düşündürüyor o tarz durumlar.

Mt-25 için girmelik bir durum olmuyor, bulunduğum yerde bütün bayiliklerde tanıdıklarım var onlar vasıtasıyla liste fiyatından alırım ama şu an motor yok.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

330k fiyata olan motor 30k km de ve ön keçelerden kaçıran bir motor :)
arkadaş anladığım kadarıyla zaten titiz, o motora hiç bakacağını sanmıyorum.
liste fiyatından hornet 500 bulabilirse ne ala ancak onu da satmazlar şimdi.
Cb500 hala liste fiyatından alma imkanım var hocam ama elimdeki paradan fazla ödeme yapma imkanım yok şu an sorun bu. Motor da var, biraz daha param olsa liste fiyatından alabiliyorum ama elimdekinden fazla param yok.
Motosiklet konusunda titiz olma sebebim de; tamam ikinci elde çok daha uygun ve isteklerime hitap eden modeller var ama kilometre yapmışlar. O kilometrelerin nasıl yapıldığını, biraz da olsa benden önceki sahibini tanıyıp motora nasıl baktığını nasıl bindiğini bilmek gerekiyor sorun burada. Gidip bakarım, ufak tefek masrafı olur amortisörler olur fren diskleri balataları olur ikinci elde bunlar kabulüm ama blokta şanzımanda bir sıkıntı olup olmadığını bilmek kısmına gelince sıkıntı başlıyor. Az çok bilirsiniz bitiğe yakın motosikleti verirler bu sefer 3-5bin km yapmadan bloğu kucağıma alıp sanayi yoluna düşerim, o zaman maddi açıdan büyük sıkıntılar yaşatır bana kendinden soğutur.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Bu tip motosikletlerde 30k hiçbir şey değil, motoru daha yeni açılmış denebilir. (Benim 44k km'de sattığım CB500F kız gibiydi mesela...) Ön amortisör keçe işini de halletmek kolay. 100k fazla vermeye değecek mevzular değil bunlar. MT25'e razı gelirken aynı paraya CB750 almak makul olabilir... ;)
hocam düzgün motor almak varken neden 30-40k harcama ve üzerine sinir stres sahibi olunabilecek bir model alır ki insan :)
bence hiç gerek yok bu tip motorları alıp uğraşmaya.
 
Katılım
14 Şub 2021
Mesajlar
18
Ehh be mübarek 4 silindir naked deyip Mt 25 almak ne demek?
E hocam, eski 4 silindir supersport bloklu makineler için herkes sorun yaşatır canı alınmıştır diyor. Yeni model iki silindire bakınca fiyatları pahalı geliyor. En son ulan dedim yine sıfır mt-25 alıp geçeyim en azından başıma ne geleceğini bilirim. Onda da yamahanın elinde motor yok.
Şu an ikinci el temiz xj6 bakıyorum kendine lanet okutturmayacak bir şey bulursam alacağım ama olması gerekenden düşük km olunca bu sefer de “ulan bu motorda bir sıkıntı mı var da bu kadar az binmişler” diye düşünüyorum.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,037
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
hocam düzgün motor almak varken neden 30-40k harcama ve üzerine sinir stres sahibi olunabilecek bir model alır ki insan :)
bence hiç gerek yok bu tip motorları alıp uğraşmaya.
30-40k ne harcanacak pardon? 3. sahibi olarak 44k gitmiş 6 yıllık CB500F satmıştım sıfır masrafı vardı. Çin malı fason motosikletler konumuz değil burada, yüksek hacimli yeni model Japonlardan bahsediyoruz. En pahalı ustaya gitsen ön amortisör yağ ve keçe değişimleri 3-4k tutar. (Zaten idealde 2-3 yılda yapılması gereken bir şey.) 2. el değerini de düşünmeye gerek yok, ucuz alınan ucuz verilir, kayıp olmaz. Aynı fiyata CB750 varken (ona göre s2ndirik kalan) MT25'e binmenin çok bir anlamı yok "bence".
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
30-40k ne harcanacak pardon? 3. sahibi olarak 44k gitmiş 6 yıllık CB500F satmıştım sıfır masrafı vardı. Çin malı fason motosikletler konumuz değil burada, yüksek hacimli yeni model Japonlardan bahsediyoruz. En pahalı ustaya gitsen ön amortisör yağ ve keçe değişimleri 3-4k tutar. (Zaten idealde 2-3 yılda yapılması gereken bir şey.) 2. el değerini de düşünmeye gerek yok, ucuz alınan ucuz verilir, kayıp olmaz. Aynı fiyata CB750 varken (ona göre s2ndirik kalan) MT25'e binmenin çok bir anlamı yok "bence".
Bence de bi hornet alsın ama düzgün bi motor alsın. Ustayla servisle uğraşmasın.
 
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
1,734
Mt25 e xj6 ya o paraları verme, yazık günah. Cb750 bütçene uygunsa al 30k km bir şey değil o motor için. Xj6 dediğin motorda ses var daha da bi halt yok.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,893
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
şunu anlamıyorum ben neden 4 silindir nedir bu 4 silindir aşkı yani ne işe yarıyor 2 tane motor ikisi de 80 hp düşünelim biri xj6 olsun diğeri de gsx8s veya veya mt7 hornet vs vs arada ne fark var ikisi de gazı açtığında aynı gidiyor ikisinin de titreşim cartı curtu yok ikisi de sağlam uzun ömürlü aletler gidip aynı şeyi veren motora sırf 4 silindir diye 10 sene daha eski daha yüksek kmli motor almak akıl karı bir şey mi gerçekten sırf sesinden dolayı bunu tercih ediyorsanız 125cc motor alın interkomdan 4 silindir egzoz sesi açın youtubedan neden o kadar para veresiniz ki ya da amacınız millete hava atmaksa gidin mt25e egzoz takın arkanızdan küfür yemeye devam edin
 
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
736
Motosikleti
CB650R
şunu anlamıyorum ben neden 4 silindir nedir bu 4 silindir aşkı yani ne işe yarıyor 2 tane motor ikisi de 80 hp düşünelim biri xj6 olsun diğeri de gsx8s veya veya mt7 hornet vs vs arada ne fark var ikisi de gazı açtığında aynı gidiyor ikisinin de titreşim cartı curtu yok ikisi de sağlam uzun ömürlü aletler gidip aynı şeyi veren motora sırf 4 silindir diye 10 sene daha eski daha yüksek kmli motor almak akıl karı bir şey mi gerçekten sırf sesinden dolayı bunu tercih ediyorsanız 125cc motor alın interkomdan 4 silindir egzoz sesi açın youtubedan neden o kadar para veresiniz ki ya da amacınız millete hava atmaksa gidin mt25e egzoz takın arkanızdan küfür yemeye devam edin

Sebepleri üstteki linkler. Magandalar, gereksiz şehir içi ses yapanlar, mevzuata uygunsuz düz boru egzoz çekenler hariç olarak konuşuyorum. 4 silindirin mevzusu bambaşka

Birde kendi hayalim olan yanılmıyorsam TR de 1 elin parmağını geçmeyecek kadar girişi anca olan bir model bırakayım
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,893
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
gideceğiniz yere varmaktan değil sürüşten aldığınız zevk değil ekonomik maddi sebepler değil performansı virajı cartı curtu değil de sesinden dolayı motor alıyorsanız allah akıl fikir versin diyeyim ne diyeyim
 
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
736
Motosikleti
CB650R
gideceğiniz yere varmaktan değil sürüşten aldığınız zevk değil ekonomik maddi sebepler değil performansı virajı cartı curtu değil de sesinden dolayı motor alıyorsanız allah akıl fikir versin diyeyim ne diyeyim

Ses bu işin sonraki evresi zaten bu motorların bir çoğu sürüş zevki olan, viraj kabiliyeti güçlü motosikletler. Maddi sebepler tamamen kişiyle alakalı bir şey bunu optimal bir karşılaştırmaya koymamalıyız

Sizin şu yorumun mantığına göre herkes dual sport, yada sport touring model alsın 🤡
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst