Bmw BMW R1200GS / Adventure Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
435
Motosikleti
Kymco Xciting VS 400
Komik bir soru olabilir ama öğreneyim.
Artçılı şehiriçi kullanımda süspansiyon ayarını çift kişiye getirmek gerekli mi yoksa sadece seyahatte mi yapılmalı?
Namussuz zaten ağır ve yüksek, iyice yükseliyor.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Komik bir soru olabilir ama öğreneyim.
Artçılı şehiriçi kullanımda süspansiyon ayarını çift kişiye getirmek gerekli mi yoksa sadece seyahatte mi yapılmalı?
Namussuz zaten ağır ve yüksek, iyice yükseliyor.
ben uzun yolda ayarlıyorum genelde tek kişi kullanıyorum ama.
 
Katılım
3 Şub 2012
Mesajlar
1,321
Alınır elbette , en fazla aküsü yağı değişir keyifle binilir..

Ortalama Yakıtları nasıldır acaba,Bende gs'e geçmeyi düşünüyorum.Orta sınıf nc,vstrom,vercys,tracer hepsi birbirinin benzeri sonuçta.
Bi 1250 gs kullanıcı arkadaşım 6-7 lt ortalamam var demişti.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
15 model 18 binde 1 yıl yatmış gs alınır mı bende gs lere bakıyorum

Alınır hemide tertemiz binilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:20 ----------

Ortalama Yakıtları nasıldır acaba,Bende gs'e geçmeyi düşünüyorum.Orta sınıf nc,vstrom,vercys,tracer hepsi birbirinin benzeri sonuçta.
Bi 1250 gs kullanıcı arkadaşım 6-7 lt ortalamam var demişti.

2006 model benim motorum ve ben 5,5 şehir içi 4,5 şehirler arası ortalaması ile kullanıyorum.
 
Katılım
3 Şub 2012
Mesajlar
1,321
Alınır hemide tertemiz binilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:20 ----------



2006 model benim motorum ve ben 5,5 şehir içi 4,5 şehirler arası ortalaması ile kullanıyorum.

sizin AAfrica'dan az yakıyor o zaman değilmi?
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Ortalama Yakıtları nasıldır acaba,Bende gs'e geçmeyi düşünüyorum.Orta sınıf nc,vstrom,vercys,tracer hepsi birbirinin benzeri sonuçta.
Bi 1250 gs kullanıcı arkadaşım 6-7 lt ortalamam var demişti.

Bendeki 2012 modelin katalog verisi 100 km ortalama 4,3 lt , 1250 GS 136 bg ortalaması 4,8 lt , yeni 1300 GS 145 bg ortalaması 4,5 lt bu motor tüketim açısından kendi sınıfının NC si dir , rakiplerinden güçsüz top speed düşük , benim 30.000 km lik ortalamam 5,5 lt dir biraz daha sakin sürsem 5 lt ye rahat düşer yolu boş gördükçe 150-160 gidiyorum genellikle..

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------

Africa şehir içi8-9 litre ile dolaşoyor uzun yolda 8 ile 11 litre arasında . Dct modeli.

11 lt ye nasıl bir kullanım sonucu çıkıyor Ramazan hocam , Africa gibi bir motor için ciddi yüksek rakkam merak ettim..
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Bendeki 2012 modelin katalog verisi 100 km ortalama 4,3 lt , 1250 GS 136 bg ortalaması 4,8 lt , yeni 1300 GS 145 bg ortalaması 4,5 lt bu motor tüketim açısından kendi sınıfının NC si dir , rakiplerinden güçsüz top speed düşük , benim 30.000 km lik ortalamam 5,5 lt dir biraz daha sakin sürsem 5 lt ye rahat düşer yolu boş gördükçe 150-160 gidiyorum genellikle..

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------



11 lt ye nasıl bir kullanım sonucu çıkıyor Ramazan hocam , Africa gibi bir motor için ciddi yüksek rakkam merak ettim..

Aslında öyle yaptırmak için özel bir şey sarf etmiyorum otoyolda 140 kg hızlarda seyahat etmek için üçlü çanta seti ve iki kişi olunca otomatikman yakıyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:07 ----------

Cam ayarlama vidalarım geldi aliekspresden gayet kaliteli ve düzgün görünüyor.





 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Doldurmaya devam ediyoruz …

4u9pmjh]
4u9pmjh.jpeg
[/url]



 
Katılım
20 Ağu 2012
Mesajlar
529
Motosikleti
'08 GTR 1400
2006 model benim gs, debriyajı bırakınca ses geliyor boşluk var nedendir bu sizce?

Sanziman - saft - arka disli bosluk olcmek icin;
- motosikleti orta sehpaya alin
- vitese takin
- arka tekeri elinizle ileri dogru dondurun
- arka tekeri elinizle geriye dogru dondurun
arka tekerin bir uctan diger uca aldigi yol ~7.5cm'den fazla degilse bir sorun yok. O sirada dislilerin konumu ve debriyaji birakma ivmenize gore daha sesli veya sessiz kavrama olabilir.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Sanziman - saft - arka disli bosluk olcmek icin;
- motosikleti orta sehpaya alin
- vitese takin
- arka tekeri elinizle ileri dogru dondurun
- arka tekeri elinizle geriye dogru dondurun
arka tekerin bir uctan diger uca aldigi yol ~7.5cm'den fazla degilse bir sorun yok. O sirada dislilerin konumu ve debriyaji birakma ivmenize gore daha sesli veya sessiz kavrama olabilir.

Bazı ustalar 10 cm e kadar tölerans var diyor
 
Katılım
20 Ağu 2012
Mesajlar
529
Motosikleti
'08 GTR 1400
Bazı ustalar 10 cm e kadar tölerans var diyor

Aklimda 3 inc diye kalmis hocam. Fabrika cikisi 2 inc de duydum 3.5 inc de duydum, bence cok takilmaya gerek yok. Cok pimpirikliyseniz yilda bir arka dif'i indirip saft kontrolu yapilabilir; biraz pratiklik kazanmak lazim indirmesi takmasi dert bir is ancak icinize kurt dustuyse ugrasmaya deger basit bir islem.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Aklimda 3 inc diye kalmis hocam. Fabrika cikisi 2 inc de duydum 3.5 inc de duydum, bence cok takilmaya gerek yok. Cok pimpirikliyseniz yilda bir arka dif'i indirip saft kontrolu yapilabilir; biraz pratiklik kazanmak lazim indirmesi takmasi dert bir is ancak icinize kurt dustuyse ugrasmaya deger basit bir islem.

Arka difransiyeli indirmek çok basit ve muhakkak yılda bir bakmak lazım , körükde kılcal çatlaklar varsa yada bir şekilde su girmişse kayar frezeler pas yapıp sıkışıyor , şaftı bozmaktan kötüsü yüksek hızda şaft kovanı dağıtabilir , difransiyeli indirip özel gres yağı ile yağlayıp istavrozlarıda elle kontrol şart sonra bir yıl kafa rahat , 2010 öncesi modellerde de difransiyel rulmanı tazyikli suyla yıkamaya karşı hassastır muhakkak kontrol edilmeli , rulman bozulmuşsa ve o şekilde kullanılırsa difransiyel dişlileri aşınıp bahsettiğiniz boşluk oluşuyor , ilerleyen zamanlarda arka teker sağa sola da elle sallanır hale gelir , şu GS kullanıp klank kulunk vites geçişi var diyenler işte böyle motorları sürenlerdir..
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Aklimda 3 inc diye kalmis hocam. Fabrika cikisi 2 inc de duydum 3.5 inc de duydum, bence cok takilmaya gerek yok. Cok pimpirikliyseniz yilda bir arka dif'i indirip saft kontrolu yapilabilir; biraz pratiklik kazanmak lazim indirmesi takmasi dert bir is ancak icinize kurt dustuyse ugrasmaya deger basit bir islem.

Defransiyeli indirmek şaftı çıkarmak zor değil .

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:42 ----------

Arka difransiyeli indirmek çok basit ve muhakkak yılda bir bakmak lazım , körükde kılcal çatlaklar varsa yada bir şekilde su girmişse kayar frezeler pas yapıp sıkışıyor , şaftı bozmaktan kötüsü yüksek hızda şaft kovanı dağıtabilir , difransiyeli indirip özel gres yağı ile yağlayıp istavrozlarıda elle kontrol şart sonra bir yıl kafa rahat , 2010 öncesi modellerde de difransiyel rulmanı tazyikli suyla yıkamaya karşı hassastır muhakkak kontrol edilmeli , rulman bozulmuşsa ve o şekilde kullanılırsa difransiyel dişlileri aşınıp bahsettiğiniz boşluk oluşuyor , ilerleyen zamanlarda arka teker sağa sola da elle sallanır hale gelir , şu GS kullanıp klank kulunk vites geçişi var diyenler işte böyle motorları sürenlerdir..

Ben açtığımda şaftı ve istavrozları komple gress yağa buluyorum. Yoksa içime sinmiyor. Birde iç kısma su tahliye kanalı açmak lazım kovanın bittiği yere.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Defransiyeli indirmek şaftı çıkarmak zor değil .

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:42 ----------



Ben açtığımda şaftı ve istavrozları komple gress yağa buluyorum. Yoksa içime sinmiyor. Birde iç kısma su tahliye kanalı açmak lazım kovanın bittiği yere.

Videolarda bahsettiğin yere delik açıp su tahliyesi yaptıranlar var ama Bmw niye oraya delik açmamış acaba ? şaft kovanının mukavemetini zayıflatmak istememiş olabilirler , kovan aynı zamanda arka tekeri tek taraflı olarak taşıyor yani maşa görevi yapıyor , Ramazan hocam sendeki Africa Twin'in arka maşasına matkapla delik açmazsın buna eminim :) Gs e de açma yav..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst