Arkadaşlar saçma sapan rodaj hikayelerini okuyup kendinizi yormayın , gazı aç kapat , kompresyona bindir segmanı gerdir , sabit hızda gitme gibi şeylerle meşgul etmeyin yolda kendinizi , yeni motorunuza alışma sürecinde trafiğe konsantre olun emniyetle sürün , rodaj denilen şey esasen iki aşamadır , sizin yapacağınız tek şey ilk 1000 km yüksek devirlere çıkmayın yeterli , bu sürede piston segman yatak yorgan birbirine alışır ki bu süreç bile yeni nesil motorlarda çokda elzem değil zira silindirlerde artık inanılmaz bir kaplama teknolojisi var , ikinci aşamayı merak ediyorsanız motorunuzun egzoz çıkışına parmağınızı sokun içeride kadife kumaş gibi hissettiren bir tabakaya dokunacaksın , aynısı piston silindir segmanların etrafında da oluşacaktır ve bu süreç 5000 km gibi tamamlanır , adına faydalı kurum denilen bu tabakanın kompresyonun artmasına büyük faydası vardır , kompresyon arttıkça motorun performansı artar yakıt tüketimi düşer , hatırlayanlar varsa geçmiş yıllarda motor yağı konularında yağınızı gereksiz yere erken değiştirmeyin motora zarar verirsiniz yazmıştım , bazı arkadaşlarda saçmalama gibisinden birşeyler yazmıştı , yağların içinde kimyasal deterjanlar vardır ve ilk 100 km de motorun içinde temizlik yaparlar , işte bu deterjanlara çok sık maruz bırakılan motorlarda yukarıda bahsettiğimiz kompresyonu yükselten faydalı kurum tamamen yok olur , rodaj hakkında o kadar çok efsane varki adam yeni aracının keyfini süremiyor , rodaj yapacam diye hep bir telaş hali , yola çıkın ve sakince sürün bu sürede hem yeni motorunuzu tanırsınız hemde rodaj denilen süreç geçer