Motoru açmak ya da açmamak, işte bütün mesele bu

Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Benim farklı bir önerim olacak. Benim sürekli sürdüğüm klasik köfte rotası grubumuza eğer müsaitlerse ilave olarak Nikkfurie ve Hırbonen'in de katılacakları bir gün Osocan Hoca'yı da davet edip çok enteresan bir Cumartesi ya da Pazar programı organize edebilirim.

Herşey planlı, iyi organize edilmiş ve de bir dönem kapalı, siyah poşetlerde satılan Hustler, Playboy, Playmen, Kral gizliliğinde olacaktır.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Benim farklı bir önerim olacak. Benim sürekli sürdüğüm klasik köfte rotası grubumuza eğer müsaitlerse ilave olarak Nikkfurie ve Hırbonen'in de katılacakları bir gün Osocan Hoca'yı da davet edip çok enteresan bir Cumartesi ya da Pazar programı organize edebilirim.

Herşey planlı, iyi organize edilmiş ve de bir dönem kapalı, siyah poşetlerde satılan Hustler, Playboy, Playmen, Kral gizliliğinde olacaktır.

Uygundur Tommycim , Okan hocada Tr ye geldiğinde köfte turlarımıza katılırsa memnun oluruz..
 
Katılım
17 Şub 2020
Mesajlar
235
Arkadaşlar saçma sapan rodaj hikayelerini okuyup kendinizi yormayın , gazı aç kapat , kompresyona bindir segmanı gerdir , sabit hızda gitme gibi şeylerle meşgul etmeyin yolda kendinizi , yeni motorunuza alışma sürecinde trafiğe konsantre olun emniyetle sürün , rodaj denilen şey esasen iki aşamadır , sizin yapacağınız tek şey ilk 1000 km yüksek devirlere çıkmayın yeterli , bu sürede piston segman yatak yorgan birbirine alışır ki bu süreç bile yeni nesil motorlarda çokda elzem değil zira silindirlerde artık inanılmaz bir kaplama teknolojisi var , ikinci aşamayı merak ediyorsanız motorunuzun egzoz çıkışına parmağınızı sokun içeride kadife kumaş gibi hissettiren bir tabakaya dokunacaksın , aynısı piston silindir segmanların etrafında da oluşacaktır ve bu süreç 5000 km gibi tamamlanır , adına faydalı kurum denilen bu tabakanın kompresyonun artmasına büyük faydası vardır , kompresyon arttıkça motorun performansı artar yakıt tüketimi düşer , hatırlayanlar varsa geçmiş yıllarda motor yağı konularında yağınızı gereksiz yere erken değiştirmeyin motora zarar verirsiniz yazmıştım , bazı arkadaşlarda saçmalama gibisinden birşeyler yazmıştı , yağların içinde kimyasal deterjanlar vardır ve ilk 100 km de motorun içinde temizlik yaparlar , işte bu deterjanlara çok sık maruz bırakılan motorlarda yukarıda bahsettiğimiz kompresyonu yükselten faydalı kurum tamamen yok olur , rodaj hakkında o kadar çok efsane varki adam yeni aracının keyfini süremiyor , rodaj yapacam diye hep bir telaş hali , yola çıkın ve sakince sürün bu sürede hem yeni motorunuzu tanırsınız hemde rodaj denilen süreç geçer ;)

Hangi bilgiyle yazdiniz bunu? Varsa arastirdiginiz bir makale yada baska bir veri paylasin lutfen. Benim meslegim muhendislik, işim geregi uzun yillardir metaller ile calisiyorum, statik dinamik olcumlerini yapiyorum. Sizin dediginiz kurum hikayesi tam bir safsata. Gunumuz modern icten yanmali motorlarinda toleranslar oldukca dusuktur, kurum dediginiz karbon atigi asla istenmez, hatta toleranslarin dusuklugu o kadar fazladir ki 0w-30 gibi yaglar bile kalin gelmeye baslamistir. Kaplama teknolojileri cok gelisti evet gomleksiz kaplama yapiliyor artik bazi silindirlere ama o yuzeydeki mikron degerinin altında olan prüz tabir edilen yerler cok onemlidir toleransi dusuk motorlarda. Piston caplari genis, yuksek sıkıstırma orani, yuksek devir ve ısı altında surtunmeyi nasil arttirdigini dusunun o yuzeylerin. Bence sizin ne metal ne de İcten yanmali motorlar hakkinda bilginiz yok. Kulaktan dolma ,20-30-40 senelik tolerans degeri yuksek fasir fasir kompresyon kacagi olan, yag yakan motorlarda kurumdan bahsettiginize gore.

Mesajinizda tek katildigim konu dikkatli surun, dikkatinizi yola verin oldu.

Onun harici lutfen yanlis bilgiler ile insanlari yonlendirmeyin. ,40-50 km rodaj suresi, hem uzun omurlu, hem tam performansinda ve gereginden fazla yakmayan motora sahip olmak icin fazla km ler degil.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Hangi bilgiyle yazdiniz bunu? Varsa arastirdiginiz bir makale yada baska bir veri paylasin lutfen. Benim meslegim muhendislik, işim geregi uzun yillardir metaller ile calisiyorum, statik dinamik olcumlerini yapiyorum. Sizin dediginiz kurum hikayesi tam bir safsata. Gunumuz modern icten yanmali motorlarinda toleranslar oldukca dusuktur, kurum dediginiz karbon atigi asla istenmez, hatta toleranslarin dusuklugu o kadar fazladir ki 0w-30 gibi yaglar bile kalin gelmeye baslamistir. Kaplama teknolojileri cok gelisti evet gomleksiz kaplama yapiliyor artik bazi silindirlere ama o yuzeydeki mikron degerinin altında olan prüz tabir edilen yerler cok onemlidir toleransi dusuk motorlarda. Piston caplari genis, yuksek sıkıstırma orani, yuksek devir ve ısı altında surtunmeyi nasil arttirdigini dusunun o yuzeylerin. Bence sizin ne metal ne de İcten yanmali motorlar hakkinda bilginiz yok. Kulaktan dolma ,20-30-40 senelik tolerans degeri yuksek fasir fasir kompresyon kacagi olan, yag yakan motorlarda kurumdan bahsettiginize gore.

Mesajinizda tek katildigim konu dikkatli surun, dikkatinizi yola verin oldu.

Onun harici lutfen yanlis bilgiler ile insanlari yonlendirmeyin. ,40-50 km rodaj suresi, hem uzun omurlu, hem tam performansinda ve gereginden fazla yakmayan motora sahip olmak icin fazla km ler degil.

Üstad bende mühendisim ayrıca sanayide çıraklıkda yaptım , 90 lı yıllarda Renault nun ralli otomobillerini hazirlayan ekipteydim , uzun yıllar gemi makinaları üzerine çalıştım daha geçen hafta 12 silindirli bir motorun krank ana muylusuna kaynak dolgu yapıp baraladım motoru komple kendim topladım , kullandığım tüm motosikletlerin yaklaşık 300.000 km boyunca her türlü bakımlarını , motor revizyonunu , eksantrik zincir değişimini vs vs kendim yaptım , bunları ukalalık olsun diye yazmıyorum , siz makale sordunuz ya işte o makale benim :) saygılar..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
O meşhur virajlı bölüm bittiğinde hemen arkamda olursan köfteler benden dedim hocam , yapamazsın gelemezsin falan demedim :)


Niki,

Sen muhtemelen o virajlarda okican hocamizi tokatlarsin.evet.
Ama senin bu sekilde surmen guvenli mi ? Nooo.

Dogru muyum Okican hocam ?
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Niki,

Sen muhtemelen o virajlarda okican hocamizi tokatlarsin.evet.
Ama senin bu sekilde surmen guvenli mi ? Nooo.

Dogru muyum Okican hocam ?

Uçmakdere'de Niki ile Okan Hoca değil Bmw nin GS ve K serisi motorları kapışacaktı Hırbo , bakalım traktöre karşı çakma Kawasaki ne yapabilecek :)
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Uçmakdere'de Niki ile Okan Hoca değil Bmw nin GS ve K serisi motorları kapışacaktı Hırbo , bakalım traktöre karşı çakma Kawasaki ne yapabilecek :)

O sürüse maalesef kendi motorumu getirmem pek mümkün degil (malum gidis dönüs 5000 km yakit , lastik , yag falan biraz masrafli olur) . Sagolsun dostlardan bulacagim emanet bir motor ile katilacagim. Belki Hirbonen yeni 125 ligi ödünc verir :)

K serisinin ne yapacagini merek edenler icin asagiya fragmani koyuyorum. Kismet olurda birgün kendi motorumla gelirsem göreceklerinizin özeti gibi düsünün.

Sevgilerimle

https://www.facebook.com/okan.ocan/videos/10157549741353624
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Uçmakdere'de Niki ile Okan Hoca değil Bmw nin GS ve K serisi motorları kapışacaktı Hırbo , bakalım traktöre karşı çakma Kawasaki ne yapabilecek :)

Ya niki rica ediyorum artik yavas kullan su aleti :)
Arkandaki okican dan kurtulmak icin kendi sinirlarini zorlayip kaza yapsan ne olacak ?

Veya tam tersi, okican hocamiz hirs yapip sana yetismeye calisip patlasa ?
Bu tür surusleri kesinlikle tasvip etmiyorum.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,833
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Ya niki rica ediyorum artik yavas kullan su aleti :)
Arkandaki okican dan kurtulmak icin kendi sinirlarini zorlayip kaza yapsan ne olacak ?

Veya tam tersi, okican hocamiz hirs yapip sana yetismeye calisip patlasa ?
Bu tür surusleri kesinlikle tasvip etmiyorum.

Bu konuda Hırbo'ya katılıyorum.
Gaza gelmeyin, güvenli sürün, motorun ve kendi sınırlarınızda olmasa bile yollların sınırları belli değil, yolda çıkabilecek diğer araçlar belli değil, sakin sürün ki daha çok uzun yıllar köfte yiyebilelim.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Ya niki rica ediyorum artik yavas kullan su aleti :)
Arkandaki okican dan kurtulmak icin kendi sinirlarini zorlayip kaza yapsan ne olacak ?

Veya tam tersi, okican hocamiz hirs yapip sana yetismeye calisip patlasa ?
Bu tür surusleri kesinlikle tasvip etmiyorum.

Yav tamam senin 125 lik bebeği zorlamayacağım . Kıyamamki ben ona :cherry:
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Ya niki rica ediyorum artik yavas kullan su aleti :)
Arkandaki okican dan kurtulmak icin kendi sinirlarini zorlayip kaza yapsan ne olacak ?

Veya tam tersi, okican hocamiz hirs yapip sana yetismeye calisip patlasa ?
Bu tür surusleri kesinlikle tasvip etmiyorum.

Telaşlanma Hırbocum videoyu izleyince zaten sınırları zorlamayacağımı anladım ;)
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,833
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Telaşlanma Hırbocum videoyu izleyince zaten sınırları zorlamayacağımı anladım ;)

Köfte turunda hep birlikteyken motorun sınırını zorlayan bri tek xmax ile ben vardım. Saray - Ahmetbey arası hepimiz aslında güzl güzel güvenli sürdük, köy içi geçişlerde hız sınırına uyduk, köyler arası yollarda da keyifli sürdük.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst