Yeni motosiklet aldım, 890 Duke R

Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
5ocrzfw.jpg
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Gelelim adının Neşter olmasına sebep olan viraj kabiliyetine. Tanıtım fotoğraflarında sürücü dirsek sliderlarını sürterek dönüyor ya hani, tamamen şov arkadaşlar çünkü diğer motorlarda 100-120 km hızlar dizlerim yerde döndüğüm virajları bu motorla 140-150 km hızlarda kıçımı bile oynatmadan dönebiliyorum. Hafifliğinde yüksek açılara ihtiyaç duymuyor alet.
Motor o kadar iyi viraj dönüyor ki sizin hiç birşey yapmanıza gerek kalmıyor, sadece viraj çıkışına bakın ve gazı açın. Açıyı maçı salın abi, alet virajı gerçekten neşter gibi yarıp geçiyor.


Meraklısına için yazıyorum, 2,3. viteslerde istemsiz, 4. vites istersen gazla tekere geliyor, 5de debriyajla yine tekere geliyor.

Daha anlatabileğim çok şey var ama daha uzatıp okuyanı sıkmak istemem, herkese hayırlı sürüşler.




https://photos.google.com/photo/AF1QipOjvJ2jKzHLVBZoYacu5pMcpcFp0tNeMIag6ZjL
https://share.icloud.com/photos/04fH95tozzuNAd0E22y7XAxgw

Sevgili kardesim ,

Bu kurdugun cümleyi BMW GS kullanicilarindan duyardim hep, demekki KTM sonunda o teknolojiyi calip bu motora uyarlamis. Birde en merak ettigim konu viraja girerken ne tarafa kafanizi cevirdiginizi motor nasil anliyor. Kaska bir sensor mü bagliyorsunuz ? Yani siz birsey yapmadan motor o viraji dönebiliyor ise hangi tarafa gidecegine nasil karar veriyor?

Sevgilerimle
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
eksik olmayın, konuyu canlandırmışsınız..

Lakin gel gör ki 18 Aralık günü kaza yaptım, öküzün biri U çekecem bi döndü önümde, yapıştırdım haliyle. Sağ kolum ön kol kemikleri ikisi de kırık, ikisine de platin takıldı. Motor serviste, sağ olsun gevşek davranan polisimiz sayesinde hala kaza tespit tutanağım yok. 2 ay rapor verdiler, evde tek kol aktif yaşıyorum.

Sevgili kardesim,

Büyük gecmis olsun . Umarim en kisa zamanda iyilesip motor üzerine tekrar cikarsin. Ama bu sefer nerede yasadigini unutma , U dönüsü icin sinyale gerek olmadigini düsünen sürücülerin ülkesindesin :)

Sevfgilerimle
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,832
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
eksik olmayın, konuyu canlandırmışsınız..

Lakin gel gör ki 18 Aralık günü kaza yaptım, öküzün biri U çekecem bi döndü önümde, yapıştırdım haliyle. Sağ kolum ön kol kemikleri ikisi de kırık, ikisine de platin takıldı. Motor serviste, sağ olsun gevşek davranan polisimiz sayesinde hala kaza tespit tutanağım yok. 2 ay rapor verdiler, evde tek kol aktif yaşıyorum.

Büyük geçmiş olsun.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
eksik olmayın, konuyu canlandırmışsınız..

Lakin gel gör ki 18 Aralık günü kaza yaptım, öküzün biri U çekecem bi döndü önümde, yapıştırdım haliyle. Sağ kolum ön kol kemikleri ikisi de kırık, ikisine de platin takıldı. Motor serviste, sağ olsun gevşek davranan polisimiz sayesinde hala kaza tespit tutanağım yok. 2 ay rapor verdiler, evde tek kol aktif yaşıyorum.

Geçmiş olsun Shruikan arabanın kaportadaki izleri görünce geçen ay yaşadığım kazayı hatırladım :(
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Geçmiş olsun Shruikan arabanın kaportadaki izleri görünce geçen ay yaşadığım kazayı hatırladım :(

Ben yasli ve yavas oldumdan olsa gerek böyle durumlarda motoru durdurabiliyorum ama yinede arabanin üzerinde ayni izler olusuyor. Bazen motosiklet cizmesi de en az motor carpmis kadar hasar verebiliyor. Tabi kask ile ön cama kafa atmak da mümkün ama hala taksidini ödedigim GTairII cizilecek diye yapamiyorum :bounce:
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Ben yasli ve yavas oldumdan olsa gerek böyle durumlarda motoru durdurabiliyorum ama yinede arabanin üzerinde ayni izler olusuyor. Bazen motosiklet cizmesi de en az motor carpmis kadar hasar verebiliyor. Tabi kask ile ön cama kafa atmak da mümkün ama hala taksidini ödedigim GTairII cizilecek diye yapamiyorum :bounce:

Geçen ay 160-180 km ile giderken bir Toyota Yaris le sağ yandan (benim sol) tokuştuk arabanın arka tampon ve iki kapısı pert oldu bende hiçbirşey yok şurada anlattım olayı hoca gözüyle birde sen yorumla hocam :)

https://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/215539-sansmi-tecrubemi.html
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Geçen ay 160-180 km ile giderken bir Toyota Yaris le sağ yandan (benim sol) tokuştuk arabanın arka tampon ve iki kapısı pert oldu bende hiçbirşey yok şurada anlattım olayı hoca gözüyle birde sen yorumla hocam :)

https://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/215539-sansmi-tecrubemi.html

Sevgili kardesim ,

Cok abartiyorsun , o model GS ler zar zor 210 görürler o da tabiki sagini solunu aptal aksesuarlar ile doldurmadiysan.:bounce:

Araca temas ettiginde hizin 100 km lerin altina düsmüs olmali ki o araca yaslanarak yola devam edebilmissin.

Sakin kalman kurtaricin olmus , panikleyip arabadan ayrilmaya calissaydin denge problemi yasaman söz konusu olabilirdi.

Hoca gözü ile yorumum : o sürüse katilan tüm arkadaslarin en kisa sürede psikoteknik degerlendirmeye alinip ehliyetlerine bir süre el konulmasidir.

Sevgilerimle
 
Katılım
27 Nis 2014
Mesajlar
17
Çok geçmiş olsun, umarım çabucak iyileşirsin.
Türkiye koşullarında maalesef bu tür hatalar çok yaygın yaşanıyor. Araba sürücülerinin tamamen kuralsız sürdüğünü bilerek ilerlemek bizi daha güvende tutacaktır diye düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:42 ----------

Sevgili Okan abim motorun birşeye karar verdiğini sanmıyorum :D, gidona verilen açı, vücut ağırlığı dengesi gibi viraj için almamız gerek vucüt pozisyonlarını gideceğimiz yöne çenemiz dönükken bedenemiz otomatikmen yapıyor diye biliyorum. Binevi refleks gibi. Sadece GS için değil kawasakinin birçok modeli içinde benzer yorumları görebilirsiniz, markaların ulaştığı bir teknolojiden ziyade ağırlık, ağırlık merkezi ve amörtsör açılarının doğru konumlandırılması ile alakalı olduğunu okuduğumu hatırlıyorum.

Sağlıcakla kalın
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Çok geçmiş olsun, umarım çabucak iyileşirsin.
Türkiye koşullarında maalesef bu tür hatalar çok yaygın yaşanıyor. Araba sürücülerinin tamamen kuralsız sürdüğünü bilerek ilerlemek bizi daha güvende tutacaktır diye düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:42 ----------

Sevgili Okan abim motorun birşeye karar verdiğini sanmıyorum :D, gidona verilen açı, vücut ağırlığı dengesi gibi viraj için almamız gerek vucüt pozisyonlarını gideceğimiz yöne çenemiz dönükken bedenemiz otomatikmen yapıyor diye biliyorum. Binevi refleks gibi. Sadece GS için değil kawasakinin birçok modeli içinde benzer yorumları görebilirsiniz, markaların ulaştığı bir teknolojiden ziyade ağırlık, ağırlık merkezi ve amörtsör açılarının doğru konumlandırılması ile alakalı olduğunu okuduğumu hatırlıyorum.

Sağlıcakla kalın

Sevgili kardesim,

Yukarida yazdiklarin olmadan motorlar yönlenemezler. Sürücü girdileri olmazsa olmazdir. Senin ilk mesajda söylemeye calistigin sey ; motorun senin komutlarina verdigi cevabin net ve hizli olmasindan kaynaklanir. 890 gibi motorlarin tasarlanma amaci zaten budur. Kawasakinin naked Z serileri , Street Triple lar vb gibi motorlar kisa wheelbase leri ve dik rake acilari yüzünden sen daha düsünürken yönlenmeye basliyorlarmis gibi hissettirirler. Bu nedenle kapali ve seri halde virajli dag yollarinda hicbir motorun bu tür motorlar karsisinda sansi yoktur.

Sevgilerimle
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
eksik olmayın, konuyu canlandırmışsınız..

Lakin gel gör ki 18 Aralık günü kaza yaptım, öküzün biri U çekecem bi döndü önümde, yapıştırdım haliyle. Sağ kolum ön kol kemikleri ikisi de kırık, ikisine de platin takıldı. Motor serviste, sağ olsun gevşek davranan polisimiz sayesinde hala kaza tespit tutanağım yok. 2 ay rapor verdiler, evde tek kol aktif yaşıyorum.

Geçmiş olsun, tez vakitte sağlığınıza kavuşmanız dileğiyle.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,660
Derdim şikayet etmek değildi, bu sorunu yaşayan tek kişi olmam da garip geldi ve ilgimi çekti. Lastik basınclarını motosikletin manuelinde ki değerlerde tutuyorum ama zayıf olmamdan sebep belki de kendime özel bir basınç kombinasyonu bulmalıyım.
Amörtsör ayarı ile ilgisi olduğunu sanmıyorum çünkü ayda 2-3 kez amörtsör ayarlarıyla oynayan biriyim. Default olarak ktm 4 farklı amörtsör kombinasyonu veriyor, sport-standart-comfort-loaded. Hepsini deneyimleyip hangisinin kendi sürüşüme daha uygun olduğunu anlamak için bol bol test yaptım yani.

Dipnot: Darlık virajlarında dahi comfort'ta en iyi verimi alıyorum.
Altta birkaç fotoğraf ekliyorum maksat başlık şenlensin

Şikayet et canım neden etmeyesin, şaşırdım sadece çünkü M7'deki kendi tecrübem de M9'daki arkadaşlarımın/gazetecilerin izlenimleri de böyle bir ihtimali düşündürtmemişti. Yanılıyor da olabilirim neticede =)
Kötem'in bu kadar iyi amortisör koyup ayarlarda biraz "uyuz" davranmasına uyuz oluyorum ben. Uyuzdan kastım şu, en azından 1290 SDR ve SDR Evo'da böyle idi. Evo'da o kadar elektronik manuel ayar yaptırdığı halde "full manuel" bir ayar yaptırmıyor. Sanırım preload'u elletmiyordu. Tabii ki ayar yapılamıyor demiyorum ama bu kadar şükela mal varken "bana bırak yea" moduna girmediği modlar "da" olsa keşke.

55 kilo gerçekten çok çok iddialı. =) Muhtemelen hem lastik basıncını değiştirmelisin hem de amortisörde mevcuttaki ayarlar dışında da bir iyileştirmeden de fayda görebiirsin. Mevcut haliyle bile ne kadar mutlu ettiğini tahmin ettiğim için tabi bunlar cincik şeyler olarak kalıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------

Sevgili kardesim ,

Bu kurdugun cümleyi BMW GS kullanicilarindan duyardim hep, demekki KTM sonunda o teknolojiyi calip bu motora uyarlamis. Birde en merak ettigim konu viraja girerken ne tarafa kafanizi cevirdiginizi motor nasil anliyor. Kaska bir sensor mü bagliyorsunuz ? Yani siz birsey yapmadan motor o viraji dönebiliyor ise hangi tarafa gidecegine nasil karar veriyor?

Sevgilerimle

Telepatik sürüş diye bir şeyler karalasak ona da "nasıl telepati kuruyormuş OBD2'den mi bağlanıyorsunuz" mu olacak? Gerek var mı yani böyle bir şeye?
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport


---------- Mesajlar birleştirildi - 15:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------



Telepatik sürüş diye bir şeyler karalasak ona da "nasıl telepati kuruyormuş OBD2'den mi bağlanıyorsunuz" mu olacak? Gerek var mı yani böyle bir şeye?

Hem de cok gerek var . Otonom sürüs yapamayan tüm araclar öyle yada böyle sürücünün komutlari ile giderler bunu asla unutmamak gereklidir. Isi teknolojiye yikmaya kalkarsaniz bir yerlerde mutlaka acik verirsiniz.

Sevgilerimle
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
@shruikan, çok geçmiş olsun. İnşallah en kısa zamanda tamamen sağlığına kavuşursun.

@Killingroad, eski manuel SDR'ın ön amortisörünün preload ayarı yok. Neden bilmiyorum. Yeni aldığım motosiklete "sag" ayarı yapmamak bana da garip geldi ilk başta. Lakin ihtiyaç da duymadım açıkçası, en azından kendi ağırlığım (ful ekipmanla 85-90 kilo?) için. Motosiklet yerden yeterince yüksek ve ön süspansiyonun hareket mesafesi de bayağı uzun.

Hem de cok gerek var . Otonom sürüs yapamayan tüm araclar öyle yada böyle sürücünün komutlari ile giderler bunu asla unutmamak gereklidir. Isi teknolojiye yikmaya kalkarsaniz bir yerlerde mutlaka acik verirsiniz.

Sevgilerimle

Merhabalar Okan bey,

Sanırım Killingroad'un sorusu retorik. Yani arkadaşın demek istediğini okuyanlar gayet iyi anladı. Kimse motosikletin sürücünün zihnini okuduğunu zannetmedi. "Açlıktan öldüm" diyen birine "Nasıl? Ölsen konuşamazsın" demek gibi bir yorum olmuş. Yüzeyde doğru, haklısınız, ama aslında anlamsız ve gereksiz.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2022
Mesajlar
222
çok güzel motor hocam hayırlı olsun, yalnız böyle sürerken göremediğim havada uçuyomuşum hissiyatı veren motorları hiç sevmiyorum ya. nasip olursa ya r25 ya da 502c almayı düşünüyorum ama hayırlısı.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,660
@Killingroad, eski manuel SDR'ın ön amortisörünün preload ayarı yok. Neden bilmiyorum. Yeni aldığım motosiklete "sag" ayarı yapmamak bana da garip geldi ilk başta. Lakin ihtiyaç da duymadım açıkçası, en azından kendi ağırlığım (ful ekipmanla 85-90 kilo?) için. Motosiklet yerden yeterince yüksek ve ön süspansiyonun hareket mesafesi de bayağı uzun.

Yenisinde de yaptırmıyor. Kötem'in preload'la ilgili acayip bir takıntısı var.
Ben 75 kilo adama göre yaptım kardeşim, sen ağırsan veya hafifsen git yay al kendine göre diyor. Evet çoğu durumda yeterli geliyor ve en doğrusu da zaten kiloya uygun yay almak ama, böyle üstten bakan beylik bir duruşa gerek var mı? Koskoca motosiklet üreticisisin sen amacın millete ders vermek mi =)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------

Hem de cok gerek var . Otonom sürüs yapamayan tüm araclar öyle yada böyle sürücünün komutlari ile giderler bunu asla unutmamak gereklidir. Isi teknolojiye yikmaya kalkarsaniz bir yerlerde mutlaka acik verirsiniz.

Sevgilerimle

Bir motosikleti şasi ve amortisör ayarının avantajlarını kullanarak kullanabildiğini söylemek nasıl işi teknolojiye yıkmak oluyor acaba? "Öyle bir tcs var ki, habeş maymunu gibi gaz çevirebiliyorum" diyen birine böyle üstten bir uyarı yapılsa anlarım. Arkadaş burada motorun çok kolay yönlendirilebildiğini ve viraj dengesinin iyi olduğunu söylemiş.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Sevgili kardesim ,

Cok abartiyorsun , o model GS ler zar zor 210 görürler o da tabiki sagini solunu aptal aksesuarlar ile doldurmadiysan.:bounce:

Araca temas ettiginde hizin 100 km lerin altina düsmüs olmali ki o araca yaslanarak yola devam edebilmissin.

Sakin kalman kurtaricin olmus , panikleyip arabadan ayrilmaya calissaydin denge problemi yasaman söz konusu olabilirdi.

Hoca gözü ile yorumum : o sürüse katilan tüm arkadaslarin en kisa sürede psikoteknik degerlendirmeye alinip ehliyetlerine bir süre el konulmasidir.

Sevgilerimle

Arkada üç çanta var hocam başka birşey yok birde Adv deki yüksek cam takılı , herhangi bir motosikleti bir hafta bana ver top speed i 20-25 km artırırım , dahada fazlasını beceririz ama egzantrik vs lazım hocam Alamanya dan yolla bize ;) kendi motorumda sadece özel yapım şim var , subap ayarları ve senkron ayarı bana özel , istediğim final drive dişlilerini bulursam 240-250 rahat görür GS , hız merakım yok ama mekanikle oynamayı severim..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst