Gelelim adının Neşter olmasına sebep olan viraj kabiliyetine. Tanıtım fotoğraflarında sürücü dirsek sliderlarını sürterek dönüyor ya hani, tamamen şov arkadaşlar çünkü diğer motorlarda 100-120 km hızlar dizlerim yerde döndüğüm virajları bu motorla 140-150 km hızlarda kıçımı bile oynatmadan dönebiliyorum. Hafifliğinde yüksek açılara ihtiyaç duymuyor alet.
Motor o kadar iyi viraj dönüyor ki sizin hiç birşey yapmanıza gerek kalmıyor, sadece viraj çıkışına bakın ve gazı açın. Açıyı maçı salın abi, alet virajı gerçekten neşter gibi yarıp geçiyor.
Meraklısına için yazıyorum, 2,3. viteslerde istemsiz, 4. vites istersen gazla tekere geliyor, 5de debriyajla yine tekere geliyor.
Daha anlatabileğim çok şey var ama daha uzatıp okuyanı sıkmak istemem, herkese hayırlı sürüşler.
https://photos.google.com/photo/AF1QipOjvJ2jKzHLVBZoYacu5pMcpcFp0tNeMIag6ZjL
https://share.icloud.com/photos/04fH95tozzuNAd0E22y7XAxgw
eksik olmayın, konuyu canlandırmışsınız..
Lakin gel gör ki 18 Aralık günü kaza yaptım, öküzün biri U çekecem bi döndü önümde, yapıştırdım haliyle. Sağ kolum ön kol kemikleri ikisi de kırık, ikisine de platin takıldı. Motor serviste, sağ olsun gevşek davranan polisimiz sayesinde hala kaza tespit tutanağım yok. 2 ay rapor verdiler, evde tek kol aktif yaşıyorum.
eksik olmayın, konuyu canlandırmışsınız..
Lakin gel gör ki 18 Aralık günü kaza yaptım, öküzün biri U çekecem bi döndü önümde, yapıştırdım haliyle. Sağ kolum ön kol kemikleri ikisi de kırık, ikisine de platin takıldı. Motor serviste, sağ olsun gevşek davranan polisimiz sayesinde hala kaza tespit tutanağım yok. 2 ay rapor verdiler, evde tek kol aktif yaşıyorum.
eksik olmayın, konuyu canlandırmışsınız..
Lakin gel gör ki 18 Aralık günü kaza yaptım, öküzün biri U çekecem bi döndü önümde, yapıştırdım haliyle. Sağ kolum ön kol kemikleri ikisi de kırık, ikisine de platin takıldı. Motor serviste, sağ olsun gevşek davranan polisimiz sayesinde hala kaza tespit tutanağım yok. 2 ay rapor verdiler, evde tek kol aktif yaşıyorum.
Geçmiş olsun Shruikan arabanın kaportadaki izleri görünce geçen ay yaşadığım kazayı hatırladım![]()
Ben yasli ve yavas oldumdan olsa gerek böyle durumlarda motoru durdurabiliyorum ama yinede arabanin üzerinde ayni izler olusuyor. Bazen motosiklet cizmesi de en az motor carpmis kadar hasar verebiliyor. Tabi kask ile ön cama kafa atmak da mümkün ama hala taksidini ödedigim GTairII cizilecek diye yapamiyorum :bounce:
Geçen ay 160-180 km ile giderken bir Toyota Yaris le sağ yandan (benim sol) tokuştuk arabanın arka tampon ve iki kapısı pert oldu bende hiçbirşey yok şurada anlattım olayı hoca gözüyle birde sen yorumla hocam
https://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/215539-sansmi-tecrubemi.html
Çok geçmiş olsun, umarım çabucak iyileşirsin.
Türkiye koşullarında maalesef bu tür hatalar çok yaygın yaşanıyor. Araba sürücülerinin tamamen kuralsız sürdüğünü bilerek ilerlemek bizi daha güvende tutacaktır diye düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:42 ----------
Sevgili Okan abim motorun birşeye karar verdiğini sanmıyorum, gidona verilen açı, vücut ağırlığı dengesi gibi viraj için almamız gerek vucüt pozisyonlarını gideceğimiz yöne çenemiz dönükken bedenemiz otomatikmen yapıyor diye biliyorum. Binevi refleks gibi. Sadece GS için değil kawasakinin birçok modeli içinde benzer yorumları görebilirsiniz, markaların ulaştığı bir teknolojiden ziyade ağırlık, ağırlık merkezi ve amörtsör açılarının doğru konumlandırılması ile alakalı olduğunu okuduğumu hatırlıyorum.
Sağlıcakla kalın
eksik olmayın, konuyu canlandırmışsınız..
Lakin gel gör ki 18 Aralık günü kaza yaptım, öküzün biri U çekecem bi döndü önümde, yapıştırdım haliyle. Sağ kolum ön kol kemikleri ikisi de kırık, ikisine de platin takıldı. Motor serviste, sağ olsun gevşek davranan polisimiz sayesinde hala kaza tespit tutanağım yok. 2 ay rapor verdiler, evde tek kol aktif yaşıyorum.
Derdim şikayet etmek değildi, bu sorunu yaşayan tek kişi olmam da garip geldi ve ilgimi çekti. Lastik basınclarını motosikletin manuelinde ki değerlerde tutuyorum ama zayıf olmamdan sebep belki de kendime özel bir basınç kombinasyonu bulmalıyım.
Amörtsör ayarı ile ilgisi olduğunu sanmıyorum çünkü ayda 2-3 kez amörtsör ayarlarıyla oynayan biriyim. Default olarak ktm 4 farklı amörtsör kombinasyonu veriyor, sport-standart-comfort-loaded. Hepsini deneyimleyip hangisinin kendi sürüşüme daha uygun olduğunu anlamak için bol bol test yaptım yani.
Dipnot: Darlık virajlarında dahi comfort'ta en iyi verimi alıyorum.
Altta birkaç fotoğraf ekliyorum maksat başlık şenlensin
Sevgili kardesim ,
Bu kurdugun cümleyi BMW GS kullanicilarindan duyardim hep, demekki KTM sonunda o teknolojiyi calip bu motora uyarlamis. Birde en merak ettigim konu viraja girerken ne tarafa kafanizi cevirdiginizi motor nasil anliyor. Kaska bir sensor mü bagliyorsunuz ? Yani siz birsey yapmadan motor o viraji dönebiliyor ise hangi tarafa gidecegine nasil karar veriyor?
Sevgilerimle
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------
Telepatik sürüş diye bir şeyler karalasak ona da "nasıl telepati kuruyormuş OBD2'den mi bağlanıyorsunuz" mu olacak? Gerek var mı yani böyle bir şeye?
Hem de cok gerek var . Otonom sürüs yapamayan tüm araclar öyle yada böyle sürücünün komutlari ile giderler bunu asla unutmamak gereklidir. Isi teknolojiye yikmaya kalkarsaniz bir yerlerde mutlaka acik verirsiniz.
Sevgilerimle
@Killingroad, eski manuel SDR'ın ön amortisörünün preload ayarı yok. Neden bilmiyorum. Yeni aldığım motosiklete "sag" ayarı yapmamak bana da garip geldi ilk başta. Lakin ihtiyaç da duymadım açıkçası, en azından kendi ağırlığım (ful ekipmanla 85-90 kilo?) için. Motosiklet yerden yeterince yüksek ve ön süspansiyonun hareket mesafesi de bayağı uzun.
Hem de cok gerek var . Otonom sürüs yapamayan tüm araclar öyle yada böyle sürücünün komutlari ile giderler bunu asla unutmamak gereklidir. Isi teknolojiye yikmaya kalkarsaniz bir yerlerde mutlaka acik verirsiniz.
Sevgilerimle
Sevgili kardesim ,
Cok abartiyorsun , o model GS ler zar zor 210 görürler o da tabiki sagini solunu aptal aksesuarlar ile doldurmadiysan.:bounce:
Araca temas ettiginde hizin 100 km lerin altina düsmüs olmali ki o araca yaslanarak yola devam edebilmissin.
Sakin kalman kurtaricin olmus , panikleyip arabadan ayrilmaya calissaydin denge problemi yasaman söz konusu olabilirdi.
Hoca gözü ile yorumum : o sürüse katilan tüm arkadaslarin en kisa sürede psikoteknik degerlendirmeye alinip ehliyetlerine bir süre el konulmasidir.
Sevgilerimle