Güncel (11.03.2023) Fcmoto alışveriş deneyimi

Katılım
9 May 2014
Mesajlar
486
Motosikleti
V-Strom 800 DE
Alışveriş yapmadan önce sorun yaşar mıyım diye baya forumu kurcalamıştım. Kendi deneyimimi paylaşayım istedim.

https://www.fc-moto.de/en/Cardo-JBL-45-mm-Speaker-Audio-Set

Bu ürünü aldım, Türkiye fiyatı en uygun 6000 civarından başlıyordu. Vergilerle bu fiyata yaklaşır mı, ya da elime sorunsuz ulaşır mı gibi soru işaretlerim vardı. £61.07 ürün + kargo masrafı ile £83.27'a mal oldu. (2.532,10tl) Vergi olarak da 430tl dağıtımdaki ptt görevlisine ödeme yaptım. (Bu değişen bir durum mu, benim şansıma mı böyle bilmiyorum). Sipariş elime 16 günde ulaştı.

Sevgiler, saygılar.
 
Katılım
5 Tem 2022
Mesajlar
428
150€ geçmediği sürece FCMoto’da bir problem olmuyor diye biliyorum. Ben de çokça alışveriş yaptım, şu zamana kadar bir problem yaşamadım.
 
Katılım
9 May 2014
Mesajlar
486
Motosikleti
V-Strom 800 DE
150€ geçmediği sürece FCMoto’da bir problem olmuyor diye biliyorum. Ben de çokça alışveriş yaptım, şu zamana kadar bir problem yaşamadım.

Sanki 150 sınırı kaldırılmıştı diye hatırlıyorum ben de. her alışverişe uygulanıyor sanıyordum.
 
Katılım
22 Kas 2015
Mesajlar
709
yakın zamanda 150 euro üstü alışveriş yapıp gümrüğe takılmadan eline ulaşan var mı?
 
Katılım
8 Ağu 2022
Mesajlar
724
6 ay kadar önce 155 euroluk alışveriş yaptım. sınırı düşünmeden alışveriş vermiştim açıkçası. gümrüğe takıldı ama gidip konuştum. iyi niyetli olduğumu görünce sorun çıkarmadılar ama çıkacak masrafı ve uğraşı düşününce asla bir daha denemem 150 euro üstünü.
 
Katılım
23 Şub 2012
Mesajlar
432
150 euronun içinde kargo dahil mi ? Atıyorum 120 euro ürün +30 euro kargo şeklindemi yapmamız gerekiyor.
 
Katılım
9 Haz 2020
Mesajlar
154
Fcmoto niye pound ile satış yapıyor. Normalde Alman firması EUR ile satış yapar. Siz mi seçtiniz pound ile ödeme yapmayi?
 
Katılım
3 Eki 2020
Mesajlar
514
valla birisi şöyle güzel bi kask alsada nasıl bir vergilendirme çıkıyo görsek
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
Bir arkadaşım Tradeinn den yakın zamanda 26 bin TL’ye headers aldı.
150€’yu aştığı için beyanname doldurmak zorunda kaldı.
Beyanname, gümrükleme, liman vs adı altında birçok kalem ile birlikte toplam
14.250 tl vergi ödedi.
150€ üstünü merak edenler için söylüyorum, biraz riskli :)
Buradaki fiyat çok fahiş ise alınabilir.
Örnek verdiğim arkadaş toplam vergiler dahil Türkiye’den 20 bin TL daha ucuza aldı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:40 ----------

150 euronun içinde kargo dahil mi ? Atıyorum 120 euro ürün +30 euro kargo şeklindemi yapmamız gerekiyor.


Kargo hariç 150€
 
Katılım
9 May 2014
Mesajlar
486
Motosikleti
V-Strom 800 DE
Fcmoto niye pound ile satış yapıyor. Normalde Alman firması EUR ile satış yapar. Siz mi seçtiniz pound ile ödeme yapmayi?

Euro ile ödeme yaptım, sanırım karakter ile alakalı bir sorun oldu. Hesaptan çekilen euro (Ben de bi afallamıştım başta)
 
Katılım
6 Mar 2021
Mesajlar
1,403
Çok pahalı şeyler alınabilir fcmotodan diye düşünüyorum. Onun dışında 150 euro üzerinde de çok sorun olacağını düşünmüyorum .Yıllar önce drone almıştım DHL ile geldi .Gümrüğe takıldı o zamanın parası ile 500 lira vergi ödedim ve geçti .Çok sorun olmadı.

Şuan fcmotoda revit mosca modeli eldiven 1100 lira gönderi ücreti 910 lira buna birde %30 vergi eklersen .Burada satılan ile neredeyse aynı kafaya geliyor.


Pound ile alışveriş yaptığında dolara çevrildiği için bi de bankaya komisyon ödersin o da başka bir durum .GBP den USD => USD den TL ye dönüştüğünde merkez bankasını kurunun %3 fazlası banka kuru ile hesaplanır ücret .
 
Katılım
26 Haz 2020
Mesajlar
111
Fc moto Türk müşterilerin yaz başı gibi bi güzellik yapmıştı. 150€'ya ufak tutarda geçen faturalar için düşük gösterebiliyordu. Hala devam ediyor olması lazım.
Ayrıca sipariş veren arkadaşın ödediği gümrük bedeli de normal. %20 Tr vergisi
 
Katılım
9 Haz 2020
Mesajlar
154
Aslında bu işi gümrüğe takılmadan da yapilma yöntemi var. Yada çok az ihtimalle takilma imkanı olarak yapilma imkanı var.
Bunun için almanyada yada Hollanda da yada işte nerdeyse orda bir tanidiginiz hayırlı biri olması gerekiyor.
Tercihen almanya ruhr bölgesi
Yada Hollanda Amsterdam olsa daha iyi olur

Bu hayırlı ve faydalı insan sizin için alışverişi yapacak ve o bölgelerden Türkiye ye devamlı sefer yapan minibüs ile yük taşıyan kişilere verecek.
Bu insanlar günlük haftalık ordan buraya burdan oraya yük tasiyorlar. işleri bu.
Ve genelde gümrüge takılmadan yurda giriş yaparlar.
Bunlardan birine verecek kargo ücretinide verecek ve gönderecek.
O kisi sizin oldugunuz yere gelince sizi arayacak ve paketi teslim edecek.
Genellikle Gelsenkirchen, Essen,köln den kalkış yaparlar ve İstanbul, Kayseri bölgesine giderler.
Dediğim gibi gümrüge takilma ihtimali yok denecek kadar azdır.
Takilsa bile cüzi miktar ödeyip gecerler.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
Aslında bu işi gümrüğe takılmadan da yapilma yöntemi var. Yada çok az ihtimalle takilma imkanı olarak yapilma imkanı var.
Bunun için almanyada yada Hollanda da yada işte nerdeyse orda bir tanidiginiz hayırlı biri olması gerekiyor.
Tercihen almanya ruhr bölgesi
Yada Hollanda Amsterdam olsa daha iyi olur

Bu hayırlı ve faydalı insan sizin için alışverişi yapacak ve o bölgelerden Türkiye ye devamlı sefer yapan minibüs ile yük taşıyan kişilere verecek.
Bu insanlar günlük haftalık ordan buraya burdan oraya yük tasiyorlar. işleri bu.
Ve genelde gümrüge takılmadan yurda giriş yaparlar.
Bunlardan birine verecek kargo ücretinide verecek ve gönderecek.
O kisi sizin oldugunuz yere gelince sizi arayacak ve paketi teslim edecek.
Genellikle Gelsenkirchen, Essen,köln den kalkış yaparlar ve İstanbul, Kayseri bölgesine giderler.
Dediğim gibi gümrüge takilma ihtimali yok denecek kadar azdır.
Takilsa bile cüzi miktar ödeyip gecerler.

Bu söylediğiniz yüksek tutarlı ürünler için mantıklı.
Biz bir keresinde bu şekilde tulum almıştık.
Tek dezavantajı taxfree olmuyor. Onu da zaten kargo ve gümrük ödemeyerek fazlasıyla karşılamış oluyor.
 
Katılım
9 Haz 2020
Mesajlar
154
Gümrükler vergilendirmeyi nasıl ve neye göre yapıyor bilmediğim için bir şey söyleyemem.
Ama genelde ithalat vergisi+ kdv oluyor.
Tabi onu gümrük hangi yüzde ile hesaplıyor bilmiyorum.
Onu Mal almak isteyen kendisi hesaplayacak artık.
Posta uygun ise posta ile dediğim metot uygun ise öyle Alacak
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,660
€150 üstü için deneme yapmayın, tadınız kaçar. Çokça yazılmıştı, ürün bedelinin 2 katından başlayan bir tarife çıkar karşınıza + olarak aldığınız ürüne göre gümrüğe sunmanız gereken fantastik belgeler çıkabilir.

Ben de yeni eldiven alacaktım bir tane, sepete ekledim, kart ekstresi kesilmesi için bir gün bekleyeyim derken ertesi gün kediyi veterinere götürünce eldiven başka bahara kaldı :)



---------- Mesajlar birleştirildi - 10:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:01 ----------

valla birisi şöyle güzel bi kask alsada nasıl bir vergilendirme çıkıyo görsek

İki sene önce olması lazımdı, arkadaşım Champion'dan kask almıştı, €50 yazmışlar ürün bedeline, gümrük memuru da yememiş.
4000TL açıktan vermişti ürünü öyleymiş gibi geçirmeleri için.

10 sene olmuştur, snowboard kaskı ithal eden bir tanıdığım mevzuattaki saçma sapan şeyler yüzünden snowboard kaskı getirmekten vazgeçmişti. Tabi 10 sene TC mevzuatları için asırlar gibi bir süre. Kaskı da muhtemeln TAREKS'e sokarlar, tek üründe nasıl TAREKS denetimi yapacaklar orası en eğlenceli kısım.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst