Motosiklet ülkesi İtalya da skuter ve motor tercihleri

Katılım
8 Ağu 2022
Mesajlar
724
Geçen ay patron İtalya'da idi. Sohbet esnasında, "Ne arabalar görmüşsünüzdür" dedim. Bir tane bile görmedim dedi. Adamlar Fiat 500 gibi araçlara biniyor, İstanbul'da daha fazla Ferrari, Lambo gördüm dedi. Yani millet herhalde oralarda şeyin ölçüsü olarak araç kullanmıyorlar galiba. Adamlar yaşamaya bakıyor.)

özellikle roma'da (kalabalık olduğu için) hayatımda görmediğim küçük araba modelleri gördüm. her markanın en küçük modelini kullanıyorlar. (smart, c1, 108, panda vs vs). büyük, karizmatik araba kullanan çok çok az.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
özellikle roma'da (kalabalık olduğu için) hayatımda görmediğim küçük araba modelleri gördüm. her markanın en küçük modelini kullanıyorlar. (smart, c1, 108, panda vs vs). büyük, karizmatik araba kullanan çok çok az.

Eski merkezde park yeri yok, sokaklar çok dar, hatta bazı sokaklara kartın yoksa giremiyorsun vs. Bayağı problemli iş. Bence öyle ortamlarda normali bu. Bizim İstanbul da aynı durumda ama herkes SUV, D sınıf vs. geziyor maşallah. Kompleks meselesi...
 
Katılım
15 Eyl 2023
Mesajlar
84
Motosikleti
Piaggio Medley 150 (2023-26), Piaggio Beverly 400 (2026-)
Honda başta olmak üzere Japonlar dayanıklı, bakımı kolay ve ucuz olarak bilinen ve bu nedenle tüm dünyada çok satan ürünler yapıyorlar. Bunu kabul etmeyecek kimse yoktur sanırım. Yalnız scooter hususunda bence atlanmaması gereken bir detay var. Honda'nın SH modeli İtalya'da üretilen ve geliştirilen, bir İtalyan tarafından tasarlanan bir model. Belki biraz da bu yüzden PCX'in aksine Avrupa'nın eski, bozuk kent yollarına uygun büyük lastiklerle geliyor. Üstelik yanılmıyorsam SH serisi İtalya'da arka çanta ve ön camla birlikte satılıyor, o açıdan en yakın rakibi Medley'den daha ucuza geliyor olmalı. Japon vs Avrupalı kıyasında şu ya da bu görüşü savunmaktansa, SH'i zirvede görünce yazmak istedim.

Beni asıl şaşırtan, geçtiğimiz Ağustos ayında bir Balkan seyahatinde neredeyse tüm scooter kiralama şirketlerinin istisnasız Piaggio Liberty kullanıyor olmasıydı. Zerre motosiklet tecrübesi olmayan bir sürü turisti, yokuş aşağı bam güm arka teker kaydırarak Piaggio kullanır halde görmek komik bir deneyimdi. :)
 
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
2,651
Royal Türkiye'ye gelse fiyat tutarsa baya satar gibi?
Enfield ın motorlarını öven bir ALLAHın kulunu görmedim. Titreşimi, mükemmel şanzımanı, yakıt tüketimi dillere destan dı bir aralar :)
Büyük ihtimal retro tarzından dolayı satıyordur
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Mar 2009
Mesajlar
3,303
benim has italyada doğmuş büyümüş dünyayı 3 kere gezen bir motorcu dostum var kendisiyle ülkemizde tur yaparken tanışmıştım hala görüşürüm adam 3 tane honda var biri vfr 750 çoğu kişi böyle modelin olduğundan bile haberi yoktur muhtemelen 0 almış 2015 senedinde tanıştığımızda 120.000 km de hala tek marşta çalşıyor demişti bir tane vfr 1200 crosstourer ki dünyayı ve bütün avrupayı gezdiği motoru bir de şehir içi için kullandığı honda activası vardı gördüğüm kadarıyla hala daha duruyor bunlar ekstradan bir tane yamaha yzf600 ü var dedim neden capon bir anlat adamın dediği tek şey hondalar tank gibi bozulmuyor lastik ve benzin harici sadece rutin bakımlara uydum kitapçıkta ne derse onu yaptım diyor arızasız yedek parça ucuz benzini güzel dedi haklıda ha bizde şu ara caponu avrupalısı aynı fiyat ama baktığında honda bu işin tankı ama scooter kısmında bence tayvanlı abiler iyi geliyor yani hırbocğum biraz haklı sanırsam ok o da bir miktar japon fanboyu ama olsun hepimizin sevdiği marka model illaki oluyor ben mesela italyanın tasarımlarını daha çok severim haliyle ducati ayrıdır ama gel gör ki ducati kullanmış bir hala daha ducati kullanan bir grubun wp sinde takılan biri olarak konuşulan fiyatları sorunları hiç de dışarıdan görüldüğü gibi değil kısaca piyasacı ve zeninginseniz abanın avrupaya yoksa japon iyidir
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
3 gündür Roma’dayım gerçekten her yerde Japon’lar var.
Özellikle her yer Honda scooter kaynıyor.
Özellikle de sh modeli.
Dayanamayıp Honda pcx kullanan bir İtalyan’a sordum; sizin markalarınız varken neden Japon motosikletleri kullanıyorsunuz diye, verdiği cevap “Japanese bike is the Best” oldu :)
 
Katılım
8 Ağu 2022
Mesajlar
724
3 gündür Roma’dayım gerçekten her yerde Japon’lar var.
Özellikle her yer Honda scooter kaynıyor.
Özellikle de sh modeli.
Dayanamayıp Honda pcx kullanan bir İtalyan’a sordum; sizin markalarınız varken neden Japon motosikletleri kullanıyorsunuz diye, verdiği cevap “Japanese bike is the Best” oldu :)

hırbonen aramızda olsaydı da şu mesajı görseydi keşke
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,632
Motosikleti
Ns200 15"
Hasmet abimin dediği çok güzel bir söz vardı, sorunlu motosiklete çözüm bulunurda zevksizliğine çözüm bulunmaz. İşte burası benim katıldığım en büyük noktaydı, ama benim görüşüm Avrupalı motosikletlerin artık diğer motosikletlerle aynı sorunsuzlukta olması, Japonların sağlam olmasının en büyük sebebi kara düzen olması, mesela şuan Suzuki'nin en üst modellerinde bile kimilerinde tft ekrandan ziyade hesap makinesi gibi ekran var. Durum böyle olunca elbette sağlam olabiliyorlar. Sorunsuzluğun cevabı olur ama zevksizliğin yok işte, mesela gördüğüm kadarıyla insanlar gidip GS alırken sorunsuzluğundan ziyade kullanım zevkini aradıkları için satın alıyorlar.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
...mesela gördüğüm kadarıyla insanlar gidip GS alırken sorunsuzluğundan ziyade kullanım zevkini aradıkları için satın alıyorlar.

Esasen bu yeni R1300GS ile biraz düzelmekle birlikte GS'in göz zevkini ciddi anlamda bozduğunu düşünüyorum. (Bunu yazan bir DL650 kullanıcısı olunca ne kadar ciddiye alırsınız onu bilemem... :queen:) GS bazı sürücüler için çok zevkli olabilir başka başka bazı sürücüler için son derece zevksiz de olabilir. Kimi sürücü telelever yüzünden yoldan kopuk sürüş hissini hiç sevmiyor mesela. Mülayim kullanıyor ve/veya kısmetinize güveniyorsanız son derece keyiflidir eminim. (İnşallah bir gün benim de bir GS'im olur...)
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,758
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Sizinkilerin ikisinin de gözü bozuk.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,632
Motosikleti
Ns200 15"
Esasen bu yeni R1300GS ile biraz düzelmekle birlikte GS'in göz zevkini ciddi anlamda bozduğunu düşünüyorum. (Bunu yazan bir DL650 kullanıcısı olunca ne kadar ciddiye alırsınız onu bilemem... :queen:) GS bazı sürücüler için çok zevkli olabilir başka başka bazı sürücüler için son derece zevksiz de olabilir. Kimi sürücü telelever yüzünden yoldan kopuk sürüş hissini hiç sevmiyor mesela. Mülayim kullanıyor ve/veya kısmetinize güveniyorsanız son derece keyiflidir eminim. (İnşallah bir gün benim de bir GS'im olur...)

Gs kullanan insan zaten viraj kabileyitinden daha çok konforlu olmasından dolayı tercih ediyorlar diye düşünüyorum, zaten viraj kabiliyet arayan insanlar Öhlins amortisöre sahip modellere bakmaları çok daha doğru olur, bu klasmandan birşey alacak olsam Mts V4 veya Mts V2 tercihim olurdu.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Gs kullanan insan zaten viraj kabileyitinden daha çok konforlu olmasından dolayı tercih ediyorlar diye düşünüyorum, zaten viraj kabiliyet arayan insanlar Öhlins amortisöre sahip modellere bakmaları çok daha doğru olur, bu klasmandan birşey alacak olsam Mts V4 veya Mts V2 tercihim olurdu.

Uzun süre kullanıp vazgeçemeyenlerin sebebi GS in çok yönlü bir motosiklet olmasıdır , yani sadece konfor değil fren , viraj gibi konularda da çok iyidir , yakıt tüketimi sınıfında gerçekten çok düşüktür ve en önemlisi cüssesine göre çok hafif ve dengelidir , diğerleri bunlardan birinde iyi iken diğerinde vasat olabiliyor , GS sadece son süratte geride kalmaktaydı son çıkan 1300 de motor biraz daha güç üretiyor ama hala 20-30 km diğerlerinden geridedir..
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,632
Motosikleti
Ns200 15"
Uzun süre kullanıp vazgeçemeyenlerin sebebi GS in çok yönlü bir motosiklet olmasıdır , yani sadece konfor değil fren , viraj gibi konularda da çok iyidir , yakıt tüketimi sınıfında gerçekten çok düşüktür ve en önemlisi cüssesine göre çok hafif ve dengelidir , diğerleri bunlardan birinde iyi iken diğerinde vasat olabiliyor , GS sadece son süratte geride kalmaktaydı son çıkan 1300 de motor biraz daha güç üretiyor ama hala 20-30 km diğerlerinden geridedir..

Keşke 1300 GS’de ön kafa tasarımını bozmasaydılar, güzel bir dokunuşla çok daha güzel hale gelirdi.
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
İstek uzerine İtalya ile devam ediyoruz.avrupanin 4.buyuk ekonomisi olur.


Ocak-Agustos verileri bunlar.


Motosiklet
----------------
BENELLI TRK 502 / TRK 502 X Enduro 3.715
2 BMW R 1250 GS Enduro 3.114
3 HONDA AFRICA TWIN Enduro 3.018
4 YAMAHA TRACER 9 Turismo 2.710
5 YAMAHA TENERE 700 Enduro 2.127
6 DUCATI MULTISTRADA V4 / MULTISTRADA V4 S Enduro 2.009
7 HONDA XL 750 TRANSALP Enduro 1.980
8 MOTO GUZZI V7 Naked 1.911
9 MOTO MORINI X-CAPE Enduro 1.843
10 HONDA CB 750 HORNET Naked 1.730
11 BMW R 1250 GS ADVENTURE Enduro 1.684
12 YAMAHA TRACER 7 Turismo 1.640
13 ROYAL ENFIELD HUNTER 350 Naked 1.635
14 YAMAHA MT-07 Naked 1.550
15 KEEWAY RKF 125 Naked 1.520
16 KAWASAKI Z 900 Naked 1.410
17 HONDA NC 750 X Enduro 1.381
18 YAMAHA MT-09 Naked 1.330
19 DUCATI SCRAMBLER 800 Naked 1.249
20 ROYAL ENFIELD METEOR 350 Naked 1.219
21 ROYAL ENFIELD SUPER METEOR 650 Custom 1.197
22 FANTIC MOTOR 125 CC ENDURO/MOTARD Enduro 1.175
23 KAWASAKI Z 650 Naked 1.079
24 VOGE VALICO 525DSX Enduro 1.037
25 MOTO GUZZI V85 TT Enduro 1.021
26 FANTIC MOTOR CABALLERO 500 FLAT TRACK / SCRAMBLER / RALLY Naked 1.017
27 HONDA CB 500 X Turismo 1.016
28 TRIUMPH STREET TRIPLE Naked 924
29 BENELLI BN 125 Naked 881
30 KAWASAKI VERSYS 650 Enduro 875


Skuter
1 HONDA ITALIA SH 125 Scooter 9.102
2 HONDA ITALIA SH 350 Scooter 8.093
3 HONDA ITALIA SH 150 Scooter 8.043
4 KYMCO AGILITY 125 R16 Scooter 6.335
5 PIAGGIO LIBERTY 125 ABS Scooter 5.580
6 PIAGGIO BEVERLY 300 ABS Scooter 5.025
7 HONDA ITALIA ADV 350 Scooter 4.995
8 HONDA X-ADV 750 Scooter 4.691
9 HONDA FORZA 350 Scooter 4.294
10 PIAGGIO BEVERLY 400 Scooter 3.982
11 PIAGGIO VESPA GTS 300 Scooter 3.759
12 SYM SYMPHONY 125 Scooter 3.601
13 YAMAHA TMAX Scooter 3.532
14 PIAGGIO VESPA PRIMAVERA 125 Scooter 3.394
15 YAMAHA XMAX 300 Scooter 3.322
16 KYMCO PEOPLE S 125 Scooter 3.160
17 PIAGGIO MEDLEY 125 Scooter 3.147
18 HONDA SH MODE 125 Scooter 2.979
19 SYM SYMPHONY 200 ST Scooter 1.686
20 PEUGEOT TWEET 125 Scooter 1.503
21 HONDA ITALIA PCX 125 Scooter 1.495
22 SYM SYMPHONY 125 ST Scooter 1.442
23 PIAGGIO LIBERTY 150 ABS Scooter 1.437
24 HONDA ITALIA VISION 110 Scooter 1.299
25 PIAGGIO MEDLEY 150 Scooter 1.246
26 HONDA FORZA 750 Scooter 1.217
27 KYMCO PEOPLE S 200 Scooter 1.081
28 SYM JET X 125 Scooter 1.040
29 KYMCO PEOPLE ONE 125I Scooter 915
30 SYM JOYRIDE 300 Scooter 912


Motosiklette, ilk 30 icinde bir tane bile ktm olmamasi cok ilginc, yag kaciran,blok patlatan motorlari italyanlar da sevmiyor demek puhshaha

Aprilia nerde lan ? Tuono tuono diye dolasan bir cocuk vardi burda, gelsin bir yorumlasin bu durumu.
İyi bari triupmh 28.siradan bir tane motor sokabilmis.

Dukati de sirf italyan diye satiyor kuskusuz :)



Pekiii skuter dunyasi ?

Alemin krali belli sanki heee, ne derseniz ?


Avrupalilar bile japon derken sizin çitkirildim italyan/avusturya motorunuzu Turkiye de kim napsin lan allahin fanboylari.


Bu da link:
https://www.dueruote.it/news/attualita/2023/09/01/mercato-moto-scooter-italia-agosto-2023.html

O değil de, asıl ilginç olan listede bir tane bile Suzuki olmaması :)
Yahu benim İtalya'da hemen her yerde gördüğüm Suzuki Burgman'lar, GSX serileri vs hep kaçak mı girmiş ülkeye?
Demem o ki, her kaynak bir başka kaynak ile teyit edilmeli, sanal alemin dezenformasyonundan mümkün olduğunca kaçınılmalı.
Bunlar da diğer kaynaklar,

https://www.motorcyclesdata.com/2023/10/06/italian-motorcycles/
https://www.rideapart.com/news/685491/motorcycle-sales-report-italy-august-2023/
ve parayla üye olursanız en güvenilir olanı:
https://www.statista.com/markets/419/topic/487/vehicles-road-traffic/#overview

Şimdi bizde meraklısının dahi çekinerek aldığı Moto Guzzi V7, İtalya'da Ağustos 2023 itibariyle en çok satan naked motor. Yani Honda'nın orada piyasayı domine etmesi ile Türkiye'deki piyasa dinamikleri çok farklı. Adamlar orada en küçük, pratik ve genellikle 125 cc altı scooterları tercih ediyor. Çünkü trafik ve caddeler buna uygun. Motosiklet kültürü çok gelişmiş. Roma'daki koşullar ile İstanbul, Ankara bambaşka. Doğal olarak motosiklet tercihleri ve piyasası da değişken.

Bu arada ben de Türkiye koşulları için Honda ve Yamaha'nın üstünlüğünü kabul ediyorum ancak fanatizm düzeyinde tutuculuktan da haz etmiyorum...
 
Katılım
8 Ağu 2022
Mesajlar
724
O değil de, asıl ilginç olan listede bir tane bile Suzuki olmaması :)
Yahu benim İtalya'da hemen her yerde gördüğüm Suzuki Burgman'lar, GSX serileri vs hep kaçak mı girmiş ülkeye?
Demem o ki, her kaynak bir başka kaynak ile teyit edilmeli, sanal alemin dezenformasyonundan mümkün olduğunca kaçınılmalı.

yalnız diğer kaynaklarda da suzuki yok :) gerçi honda sh serisinin, çirkin piagio'ların, kymco people'ların bu kadar sevildiği bir ortamda burgman'lar da tutulmalıydı kesin. onun da tasarımı çok kötü çünkü ama bir şekilde tutmamış.
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
yalnız diğer kaynaklarda da suzuki yok :) gerçi honda sh serisinin, çirkin piagio'ların, kymco people'ların bu kadar sevildiği bir ortamda burgman'lar da tutulmalıydı kesin. onun da tasarımı çok kötü çünkü ama bir şekilde tutmamış.

Daha çok ilk 10'a girenlerden bahsediliyor. Suzuki ilginç biçimde (veya son trendlerde) geride kalmış. Ancak yine de ben özellikle Roma'da hiç görmediğim kadar Burgman'a rastladım. Naked modeller de arada gözüme çarpıyordu. Demek 2023 yılı ilk yarısında sıfır Suzuki satışları listeye girmeye yetmemiş.
 
Katılım
13 Eyl 2013
Mesajlar
3,093
Enfield ın motorlarını öven bir ALLAHın kulunu görmedim. Titreşimi, mükemmel şanzımanı, yakıt tüketimi dillere destan dı bir aralar :)
Büyük ihtimal retro tarzından dolayı satıyordur

Royal Enfield Türkiye’ye geliyor zaten. Kibar Holding aldı distribütörlüğü. Sanırım fuarda göreceğiz.

Royal Enfield’in motorlari guzel ve dayanikli. Himalayan vardi bende. Cok eglenceliydi kullanmasi.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.


---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:34 ----------

Ekim ayi:

oct.png



2023 toplam:
total.png


https://www.moto.it/news/mercato-moto-ottobre-15-superate-le-trecentomila-immatricolazioni.html


Tekrar yaziyorum,bu kaynak son derece guvenilirdir, rahatsiz olanlar soda falan icsin.

Dun yazdigim mesaji da muhtemelen mamba09 sikayet etti..2012 model dukatisi var ya rahatsiz oldu galiba :)

Hadi gelin avrupacilar,premiumcular,dogan trendciler aciklayin bu durumu ?

Daha cok tokatlatacam sizi..
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst