Hadi gelin avrupacilar,premiumcular,dogan trendciler aciklayin bu durumu ?
Peki hocam, gerçekten samimi ve objektif olarak sorarsam, siz bu durumu nasıl açıklıyorsunuz?
Scooter cenneti olan İtalya'da, insanlar neden kendi markaları yerine ağırlıklı olarak Japonları tercih ediyorlar? Daha mı ucuz, daha mı dayanıklı, servis ağımı daha iyi, yedek parça erişimi mi daha kolay, yoksa hepsi mi?
Belki de İtalyanlar kendi premium markalarını ihraç ürünü olarak kabul edip, daha ucuz modellere yöneliyorlar. Çünkü oradaki inanılmaz motosiklet trafiği, kaza, hırsızlık, vb. çevresel etmenler piyasayı domine edip, kullanıcıları daha sürdürülebilir modellere yöneltmiş olabilir...
Gerçekten, nedir çıkarımınız?
İtalyanlar motordan anlamıyor demek ki listede Triumph yok şaka gibi![]()
Ahh punctum sana da premium virusu bulasmis
Listenin bir numarasi sh350 nin fiyati 5999 euro
Listenin 9 numarasi beverly 300 ise 4999 euro
Fikra bu kadar.
X adv lerin africa twinlerin fiyati yazmiyorum bile.merakli olanlar baksin
Nerde olm bu multi 950 ler ?
Nerde bu triumph tigerlar ?
Nerde bu yag kaciran ktm ler ?
Dogan trendci ye sormak istiyorum ,nerde abi bu toureg 660 ?
Tenere 700 olsun transalp olsun binlerce satarken nerdeeeeee bu avrupalilar ?
İtalya gsyhi 36.000 usd
Eheh.gerekirse kafalara vura vura gercekleri anlatacagim.
Taaa ki, tamam abi vurma artik diyene kadar..
Premium bir metafor...
Hocam ciddi bir soru ve değerlendirme rica ettim. İtalyanların tercihi üzerine çıkarımınız nedir?
Tenere 700, transalp zibil gibi satarken toureg moureg neden mi satamiyor ?
Tracer 9 , x adv ,nc750 satarken duke mük, multi 950 neden mi satamiyor ?
Africa şov yapiyorken tiger,1290/890 adv falan neden mi satmıyor?
Mt09,Z900,hornet satiyorken avrupali nakedlar neden mi yok ?
Bunun cevabi cok belli be punctum.illa bana soyletecen yani.
Cunku gercekten kaliteli olan bunlar da ondan.baska neden olabilir ?
...
Ben olsam kalite (nitelik) ile niceliği (satış adetlerini) karşılaştırmazdım. Buradan (benzeşme yoluya) en çok oyu alan en kateli aday gibi bir sonuç çıkar, hepimiz de öyle olmadığını biliyoruz...
O zaman Alpbatur un italyanlar motordan anlamiyor tezini destekliyorsun
Ben bunu saka gibi algiladim,ama bu fikri ciddi olarak destekleyen arkadaslar varsa yazabilirler
Yav tamam,italyanlara avrupanin turku diyorlarda bu kadar abarti ve haksiz bir benzetme olamaz.
Yok, basitçe satış adedinin kaliteyi ifade etmediğini söylüyorum aslında(Fırsatı bulmuşken bizimkilere de saplayayım dedim...)
Bunun cevabi cok belli be punctum.illa bana soyletecen yani.
Cunku gercekten kaliteli olan bunlar da ondan.baska neden olabilir ?
@Cyan'da söylemiş...
Kalitenin göstergesi olarak "satış adedini" temel kriter almak bizi yanıltır. Evet, belli bir ekonomik özgürlüğe sahip yerelde, kaliteli mala teveccüh doğal olsa da, genelde satın alma tercihlerini belirleyen göstergeler satış fiyatı, uzun ömür, dayanıklılık, parça fiyatı, servis fiyatı, yakıt ekonomisi, sürdürülebilirlik, vb. şeyler oluyor. Bu, zengin/fakir ayırt etmeksizin tüm toplumlarda geçerli amentüdür.
Tabii bizim gibi daha muhafazakar karar alan ülkelerdeki satın alma tercihleri ile Avrupa'daki tercihler arasında ciddi farklar olsa da, yine de uçurum yok görüldüğü gibi. Burada da Honda 1 numara, orada da 1 numara. Ama bu Honda'nın tüm modellerinin örneğin Ducati'nin eşdeğer modellerinden daha kaliteli olduğu anlamına da gelmiyor. Honda daha sorunsuz olabilir ama Ducati daha estetik ve kaliteli olabilir.
Ama dünyanın her yerinde insanlar aynı endişeyi taşıyor işte. Arızalanmasın, ucuz olsun, kolay kullanılsın, satabileyim, vs. Zengin Avrupalı ve zengin Türk zaten bunu düşünmediği için keyfine göre karar veriyor ama bu her yerde azınlık. Bu yüzden zaten belli markalar, belli modeller, belli sınıflar hep daha az satılıyor, onları sokaklarda daha az görüyoruz.
Öyle olmasa caddelerde Corolla yerine Maybach görmemiz gerekirdiAma bu, Corolla'nın daha kaliteli olduğunu göstermiyor işte...
Ya punctum, dogru yazdigin sey de var yanlis da var.
Boyle olunca ortaya karisik oluyor
Cook fazla ucuzluktan bahsetmisin yine.
Halbuki sana konunun ucuzlukla ilgisi olmadigini ornekleriyle gösteriyorum.
Bak corolla diyosun,mybach diyosun heyy allahim.
Abi bak,
Mybach i gectim,bmw 3.20 , mercedes c180 corolladan sadece yuzde 10/20 fazla olsa corolla satabilir mi ?
Corolla 1 milyon,
Bmw 3.20 1.25 milyon
Kim bakar corollaya lutfen ya..dogru ornekler verelim rica ediyorum.
Sana fiyatlari koydum, africa adv ktm 1290 ile nerdeyse ayni fiyat diyorum bak.
Konunun ucuzlukla zerrrrrree ilgisi yok.
Dayaniklilikla tabiki ilgisi var.
Guvenle tabiki ilgisi var.
Servis maliyeti tabiki bir dukati kadar pahali degil,ilgisi var.
Eee zaten japonu ustun kilan bu.
Titanyum manet(mesela)yapip premium diye elin avrupalisini kandiramiyosun.Turku kandirabilirsin.
50 beygir fazla ama her an blok patlatma potansiyeli olan bir motoru avrupali almaz.Turk alabilir![]()
Corolla vs Maybach kıyaslaması tabii ki abartılı bir örnek. Çarpıcı olması açısından bakıyoruz.
Demem o ki, sadece satın alma maliyeti değil, dünyanın her yerinde işletme maliyeti de tercihte önceliklidir. Burada da Japonların bariz bir üstünlükleri var. Ama yine söylüyorum, bu, Japonların her durumda daha kaliteli oldukları anlamına gelmiyor işte. Zengin bir azınlık dışında herkes satın alma maliyeti yanında işletme maliyetini de düşünüyor. Burada da Japonlar avantajlı oluyor. E haliyle bu durum satış rakamlarına da yansıyor.
Durum budur...