- Konu Yazar
- #1
Bugün sıfır aldığım spontiniyi 2200 km kullanip yetmediği için satmak için notere gittim.
6000 km ve 6 ay dolmadigi için 300 bin TL ceza ödeme riskiniz var dedi
, Diğer 7 noter ile daha görüştüm, biri bilmiyorum dedi, bir kaçı satışa engel değil dedi, diğerleride motosiklet için geçerli değil dedi.
Araştırdım googlede bir kaç yazı buldum kanunla ilgili
Düzenlemede açıkça belirtildiği üzere, yalnızca otomobillere (KTY[1] md. 3/c-1: Yapısı itibariyle, sürücüsü dahil en fazla dokuz oturma yeri olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan motorlu taşıt) ve arazi taşıtlarına
(KTY md. 3/c-7: Karayollarında yolcu veya yük taşıyabilecek şekilde imal edilmiş olmakla beraber bütün tekerlekleri motordan güç alan veya alabilen motorlu araç) ilişkin kısıtlama getirilmiştir.
Dolayısıyla otobüs, kamyonet, kamyon, çekici, motosiklet gibi motorlu taşıtlar ile motorlu araçların bu düzenlemeden etkilenmediği söylenebilecektir.
Daha detaylı yazılarda var
Ay 6 Bin Km Geçmedikçe Pazarlama ve Satış Kısıtlaması
Pazarlama ve satış kısıtlaması:
“GEÇİCİ MADDE 2- (1) İkinci el kara taşıtı ticaretiyle iştigal edenler, otomobil ve arazi taşıtlarının pazarlanmasını veya satışını ilk tescil tarihinden itibaren altı ay ve altı bin kilometre geçmedikçe 1/7/2023 tarihinden önce doğrudan veya dolaylı olarak yapamaz. Bakanlık, bu tarihi altı aya kadar uzatmaya yetkilidir…”
http://https://www.otovitrinplaza.com/blog/13/6-ay-6000-km---sifir-fiyatini-gecemeyecegi---yilda-ucten-fazla-satis#:~:text=Pazarlama%20ve%20sat%C4%B1%C5%9F%20k%C4%B1s%C4%B1tlamas%C4%B1%3A,do%C4%9Frudan%20veya%20dolayl%C4%B1%20olarak%20yapamaz.
Burdaki linkte detaylı tabloda var . Ama googleye güvenmediğim için gerçek net bir bilgisi olan varmı? ticaret bakanlığı alo 175 i aradım bağlı bulunduğunuz il müdürlüğünu arayın diyor. Aradım santral bilmiyorum dedi yanındakine sordu kesin bişey demiyolar herkesi kapsadığını söylüyor . Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?
6000 km ve 6 ay dolmadigi için 300 bin TL ceza ödeme riskiniz var dedi
, Diğer 7 noter ile daha görüştüm, biri bilmiyorum dedi, bir kaçı satışa engel değil dedi, diğerleride motosiklet için geçerli değil dedi.
Araştırdım googlede bir kaç yazı buldum kanunla ilgili
Düzenlemede açıkça belirtildiği üzere, yalnızca otomobillere (KTY[1] md. 3/c-1: Yapısı itibariyle, sürücüsü dahil en fazla dokuz oturma yeri olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan motorlu taşıt) ve arazi taşıtlarına
(KTY md. 3/c-7: Karayollarında yolcu veya yük taşıyabilecek şekilde imal edilmiş olmakla beraber bütün tekerlekleri motordan güç alan veya alabilen motorlu araç) ilişkin kısıtlama getirilmiştir.
Dolayısıyla otobüs, kamyonet, kamyon, çekici, motosiklet gibi motorlu taşıtlar ile motorlu araçların bu düzenlemeden etkilenmediği söylenebilecektir.
Daha detaylı yazılarda var
Ay 6 Bin Km Geçmedikçe Pazarlama ve Satış Kısıtlaması
Pazarlama ve satış kısıtlaması:
“GEÇİCİ MADDE 2- (1) İkinci el kara taşıtı ticaretiyle iştigal edenler, otomobil ve arazi taşıtlarının pazarlanmasını veya satışını ilk tescil tarihinden itibaren altı ay ve altı bin kilometre geçmedikçe 1/7/2023 tarihinden önce doğrudan veya dolaylı olarak yapamaz. Bakanlık, bu tarihi altı aya kadar uzatmaya yetkilidir…”
http://https://www.otovitrinplaza.com/blog/13/6-ay-6000-km---sifir-fiyatini-gecemeyecegi---yilda-ucten-fazla-satis#:~:text=Pazarlama%20ve%20sat%C4%B1%C5%9F%20k%C4%B1s%C4%B1tlamas%C4%B1%3A,do%C4%9Frudan%20veya%20dolayl%C4%B1%20olarak%20yapamaz.
Burdaki linkte detaylı tabloda var . Ama googleye güvenmediğim için gerçek net bir bilgisi olan varmı? ticaret bakanlığı alo 175 i aradım bağlı bulunduğunuz il müdürlüğünu arayın diyor. Aradım santral bilmiyorum dedi yanındakine sordu kesin bişey demiyolar herkesi kapsadığını söylüyor . Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?