- Konu Yazar
- #1
başlık biraz abartılı oldu ama vitesli motorlarda asla kabul edemediğim bir ilkellik var. 4. viteste giderken durmam gerekti diyelim. frene bastım durdum. neden 4 vitesten tek tek 1. vitese kadar inmek zorunda olayım. hatta bu arada neden debriyaja da basmak zorun olayım. frene basıp durdun diye motor niye stop ediyor.
biliyorum bir çoğunuza saçma gelecek bu düşünceler ama bu durum da bana çok saçma geliyor. yani şanzıman sistemleri geliştirildiken 5-10 yıl sonra bu problemler halledilmiş olmalıydı diye düşünüyorum. ben durduysam sen vitesi 1'e al, motoru da stop ettirme.
bu sebeplerden dct motor kullanıyorum ve çok da memnunum. fakat manuel ve dct arasında bir yerde mv agusta'nın scs debriyaj sistemi var. forumda bahsedilmemiş sanırım. bu debriyaj sistemini kullanan iki motordan biri olan MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso bence tasarım olarak da özellikler olarak da muhteşem bir motor. hem scs'den hem de bu motordan bahsetmek istedim.

motor o kadar güzelki bakarken insanın içi gidiyor. kısaca özelliklerini de paylaşayım.

peki scs nedir. pratik olarak anlatacak olursak aşağı/yukarı yönlü quickshifter + hem dururken hem de kalkarken debriyaj kullanmak zorunda olmamak olarak özetlenebilir. muhteşem. yani vitese siz karar veriyorsunuz ama durdum stop etti, kalkarken debriyaja basmak lazım, vites değiştirirken debriyaj vs dertleri yok. illa debriyaj kullanmak isterseniz de debriyaj kolu yerinde duruyor. benim için dct hala bir adım önde ama motorsiklette biraz daha tecrübeli birisi için muhteşem bir sistem.
inşallah hem dct gibi otomatik sistemler hem de scs gibi sistemler artık standart olur. ben 100 yıl evvelki gibi vites değiştirmek istiyorum diyenlere de mevcut sistem opsiyonel olarak sunulur.
dct demiştken sanırım honda rebel modellerini türkiye'ye getiriyor. dün instagram'da ufak ufak reklam çıkmaya başladırlar. onun dct'si de gelirse sınıfında ciddi bir açığı kapatır.
biliyorum bir çoğunuza saçma gelecek bu düşünceler ama bu durum da bana çok saçma geliyor. yani şanzıman sistemleri geliştirildiken 5-10 yıl sonra bu problemler halledilmiş olmalıydı diye düşünüyorum. ben durduysam sen vitesi 1'e al, motoru da stop ettirme.
bu sebeplerden dct motor kullanıyorum ve çok da memnunum. fakat manuel ve dct arasında bir yerde mv agusta'nın scs debriyaj sistemi var. forumda bahsedilmemiş sanırım. bu debriyaj sistemini kullanan iki motordan biri olan MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso bence tasarım olarak da özellikler olarak da muhteşem bir motor. hem scs'den hem de bu motordan bahsetmek istedim.

motor o kadar güzelki bakarken insanın içi gidiyor. kısaca özelliklerini de paylaşayım.

peki scs nedir. pratik olarak anlatacak olursak aşağı/yukarı yönlü quickshifter + hem dururken hem de kalkarken debriyaj kullanmak zorunda olmamak olarak özetlenebilir. muhteşem. yani vitese siz karar veriyorsunuz ama durdum stop etti, kalkarken debriyaja basmak lazım, vites değiştirirken debriyaj vs dertleri yok. illa debriyaj kullanmak isterseniz de debriyaj kolu yerinde duruyor. benim için dct hala bir adım önde ama motorsiklette biraz daha tecrübeli birisi için muhteşem bir sistem.
inşallah hem dct gibi otomatik sistemler hem de scs gibi sistemler artık standart olur. ben 100 yıl evvelki gibi vites değiştirmek istiyorum diyenlere de mevcut sistem opsiyonel olarak sunulur.
dct demiştken sanırım honda rebel modellerini türkiye'ye getiriyor. dün instagram'da ufak ufak reklam çıkmaya başladırlar. onun dct'si de gelirse sınıfında ciddi bir açığı kapatır.