Yamaha Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 Ağu 2016
Mesajlar
9
Selamlar arkadaşlar motorumda Bosch marka 12v 5Ah akü takılı ama saf su eklediğim ve şarj ettiğim halde düzen tutmadı. Sanırım ömrü bitti akünün. Değişim için sizden güncel bir tavsiye isteyecektim. bu jelli akülere bakım gerekmiyor diyorlar onları da düşünüyorum açıkçası. Sizin tavsiye ettiğiniz akü var mı YBR ESD için?
İkinci olarak motordaki aydınlatma sistemini lede çevirmeyi düşünüyorum ama gösterge aydınlatmalarındaki 12v 1.7w ampullerin led karşılığını bulamamakla birlikte akkor olarak bile bulamadım. YBR için aydınlatma sistemini lede çeviren birisi tavsiye verebilir mi? Teşekkür ederim.
 
Katılım
27 Şub 2013
Mesajlar
696
Motosikleti
Ybr, Cygnus L
Selamlar arkadaşlar motorumda Bosch marka 12v 5Ah akü takılı ama saf su eklediğim ve şarj ettiğim halde düzen tutmadı. Sanırım ömrü bitti akünün. Değişim için sizden güncel bir tavsiye isteyecektim. bu jelli akülere bakım gerekmiyor diyorlar onları da düşünüyorum açıkçası. Sizin tavsiye ettiğiniz akü var mı YBR ESD için?
İkinci olarak motordaki aydınlatma sistemini lede çevirmeyi düşünüyorum ama gösterge aydınlatmalarındaki 12v 1.7w ampullerin led karşılığını bulamamakla birlikte akkor olarak bile bulamadım. YBR için aydınlatma sistemini lede çeviren birisi tavsiye verebilir mi? Teşekkür ederim.
Abus marka jel akü kullanıyorum. Bu 5. Senesi bi sorun yok.
Motosiklette akuye fazla para vermeme taraftariyim.
Akün bitse yan ayaktan bas çalıştır imkanı var.
 
Katılım
15 Ağu 2019
Mesajlar
11
Merhabalar. Ybr lastik basinc bir turlu hatirlayamadim. Biraz etrafimda arastirdim lakin farkli bsinc rakamlari cikiyor. Ybr de orjinal lastik ebatlarinda on ve arka kac bar olmalidir. Tek veya iki kisi binecegi zaman farklilik yapmak gerekirmi. Birde arka amartisor ayari hangi centikde olmasi gerekir. Cevablar icin simdiden tesekur ederim.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Merhabalar. Ybr lastik basinc bir turlu hatirlayamadim. Biraz etrafimda arastirdim lakin farkli bsinc rakamlari cikiyor. Ybr de orjinal lastik ebatlarinda on ve arka kac bar olmalidir. Tek veya iki kisi binecegi zaman farklilik yapmak gerekirmi. Birde arka amartisor ayari hangi centikde olmasi gerekir. Cevablar icin simdiden tesekur ederim.

Yamaha YBR 125 tyre(lastik) pressures(basınç) Front(ön) 25 psi , rear(arka) 29 psi.

Amortisör seni hangi çentikte rahat ettiriyor ve yolda sektirmiyor ise o çentikte olmak zorunda. Tek kişi, çift kişi farketmez. Buradan soracağına google'dan da öğrenebilirdin benim gibi :)
 
Katılım
15 Ağu 2019
Mesajlar
11
Ybr kullanicilarina...!

Ybr den sonraki motor ne olmali. Eski ybr ciler suanda hangi motosikleti tercih ettiler.

2015 de sifir aldigim ybr ile bircokkez uzin yola ciktim (800km) uzun yolda ruzgara maruz kaldik yenemedik. Sollamalarda zayif kaldik sollayamadik. En son gecen pazar 2 tane kuba ve benim motosiklet ile kisa tura ciktik lakin yolda kubalar beni tabiri caizse tokatladilar resmen :)) artik vakti geldi diyorum ve motosikletimi 250 cc yukseltmek istiyorum. Ybr mi ise ogluma birakacagim satmayacagim. Sizlerden ricam hangi marka ve modele gecmek gerek. Enduro ve yari enduro tarzinda. Ilk baktiklarim suzuki v strn250 ve inazuma 250 oldu. Lutfen bu konuda kiymetli yorumlariniza ve tecrubelerinize ihtiyacim var. Selametle..
 
Katılım
28 Ağu 2015
Mesajlar
147
aydoxx

Ybr kullanicilarina...!

Ybr den sonraki motor ne olmali. Eski ybr ciler suanda hangi motosikleti tercih ettiler.

2015 de sifir aldigim ybr ile bircokkez uzin yola ciktim (800km) uzun yolda ruzgara maruz kaldik yenemedik. Sollamalarda zayif kaldik sollayamadik. En son gecen pazar 2 tane kuba ve benim motosiklet ile kisa tura ciktik lakin yolda kubalar beni tabiri caizse tokatladilar resmen :)) artik vakti geldi diyorum ve motosikletimi 250 cc yukseltmek istiyorum. Ybr mi ise ogluma birakacagim satmayacagim. Sizlerden ricam hangi marka ve modele gecmek gerek. Enduro ve yari enduro tarzinda. Ilk baktiklarim suzuki v strn250 ve inazuma 250 oldu. Lutfen bu konuda kiymetli yorumlariniza ve tecrubelerinize ihtiyacim var. Selametle..

Benim bu aralar XPULSE modeli hoşuma gidiyor. Ama performansı hakkında hiç bilgim yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:31 ----------

Merhaba, Ybr'de debriyajda sorun yaşıyorum. Kalkışlarda ne kadar dikkat edersem edeyim titretiyor bir anda bırakıyor. Yokuşlarda iki kişiysem özellikle kalkmada güçlük çekiyor.Neredeyse stop edecek konuma geliyor. Vites değiştirirken debriyajı salarken son noktada bir anda bırakıyor. Motor çok rahatsız oldu. Ne yapabiliriz ?
 
Katılım
1 Nis 2009
Mesajlar
731
5 yaş üstü motosikletiniz varsa Şase probleminiz olabilir. En azından oksitlenme sebebiyle direnç olabilir. Şarj, marj ve çeşitli elektrik sorunlarına neden olabilir.
Aküden siyah kablo ile şaseye bağlandığı vidayı sökün ve elektrik papucunu ve bağlantı yerini civata pulu güzelce 400+ zımpara ile temizleyin. Faydası olacaktır.
 
Katılım
22 Ocak 2017
Mesajlar
14
Selamlar. Bakımları düzgün yapılmış, 2006 model bir YBR 70.000 km'de alınır mı? Kilometrenin orijinal oluşundan da bakımlarının tam oluşundan da eminim.
 
Katılım
16 Haz 2020
Mesajlar
1,215
Motorun genel kondisyonu iyiyse fiyatın göre alınabilir neden alınmasın. Zaten motor kısmında masraf da açsa ustası bol parçası bol çok pahalı da olmaz masrafı.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Selamlar. Bakımları düzgün yapılmış, 2006 model bir YBR 70.000 km'de alınır mı? Kilometrenin orijinal oluşundan da bakımlarının tam oluşundan da eminim.

İlk 70000 ise harika, ama tahminimce 2. veya 3. 70000 olabilir. Bir de arka çatalı değiştirmeniz gerekebilir, bu tip commuter motosikletlerde 15 yaşa geldiğinde arka çatal genellikle içeriden çürümüş olur, dikkatlice kontrol edilip gerekirse değiştirmeyi ihmal etmemelisiniz. Bunlar haricinde al, kullan, bakımını doğru ve eksiksiz yap, çocuğuna bırak o da kullansın tarzında bir motosiklet. sn.BloodyBaron' un da belirttiği üzere genel kondisyonunda da sorun yoksa, şasede ciddi bir eğrilik söz konusu değilse, hele bir de fiyatı da uygunsa nefis :cat:
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Arkadaşlar elimse 2009 yılında sıfır ybr den söktüğüm orjinal kare far var . İhtiyacı olana yardımcı olurum . Bir kaç ay kullanıldı . Bir proje için yan sanayi far alıp onda çalışma yaptığım için boşa çıkmıştı burdaki arkadaşlar hatırlarlar . İhtiyacı olan yazabilir .
 
Katılım
15 Ağu 2019
Mesajlar
11
Herkese gunaydin
Dun motosikletimde olusan bir arizayi ve cozumunu aktaracagim.

Ybr esd 2015 motosikletimi dun hava guzel olumca cikardim birkac tur atmak istedim. Akuyu toparlamasi icin. Lakin cok amansiz ve cok degisik bir ariza hastalik meydana geldi :)
Motosiklet isindiktan sonra vitese attik yuruduk 2. Ve 3. Viyeslerde 6 bin devire getirdigim zaman motorda bogulma gitmeme gaz yememe olmaya basladi. Gazi kesince duzeliyordu. Daha sonra motosu stop ettikden aonra tekrr calistirmaya ugrastigimda calismadi. Belki 15 20 dk koldan ve ayaktan ugrastim lakin calismadi. Biraz dinlendikden aonra bi basmada calisti. Bu arada karburator tahliyesini bosalttim. Tamirciye gittim. Tamirci yeniden calistirmak istediginde motor yine calismadi. Usta buji kablosunun basligi cikartip ateslemeye bakti atesleme gelmiyor dedi. Eline batirdi kabloyu normalde az az carpmasi gerekirdi dedi ama carpmyliyor dedi.
Akunun ordan birak kabloyu taradi saten butun kablolar sifir hic oynanma yoktu sadece kontrol etti.
Genelde kuba vs. Motorlarda bunsorun olunca beyini degistirdigimiz zaman duzeliyor dedi ve muhtemelen senin ariza beyinden dedi. Beyinin orjinali 1.000 liranin ustinde galiba.
Ustanin elinde deneyecek beyin de yoktu ancak siparis verelim.gelsin deneyelim felan dedi. Neyse biz tabi baska cozumler uretmeye devam ettik. Bir baska ybr ci arkadasi aradim beyinini denemek icin. Arkadas sehir disinda olunca olmadi.
Usta da ayakcagi kontrol etti. Ayakcaktaki stop sistemini felan taradi. Orasida saglam.
Daha sonra motor ustasi bi arkadasini aradi bi soralim dedi o ybr ustasi dedi. Bu arada bizim kasabada sadece 3 tane esd var gerisi hep cin mali motorlar. Usta da ilk kez boyle bir ariza ile karsilastim dedi.
Arkadasini arayinca beyin saglamdir kolay kolay ariza vermeyecegini kontak ile alakali bir arizanin olabilecegini genellikle ybr lerde o sikayet oldugunu soyledi.

Bizim usta teli kapatti hemen on kafayi soktu ordaki muhtemeln kontak kablolarindan bir ikisinin svicini buldu ve 15 cm bir kablonun iki ucunu avti ve iki sivice birer ucu birlestirdi kisa devre gibi bisey yapti galiba. Ve kontagi actim dugmeden bir basmada cok rahat calisti. Daha once bu kadar rahat calismamisti. Daha onceleri bir basmada calismadigi zamanlarda oluyordu. Demekki bu arizadan dolayi imis diye dusnuyorum.
Velhasil ustayi biraz zorlayinca cozum uretmeye itince beyin degistirmekden kurtulduk 15 cm lik bir kabli ile sahsen benim ybr nin buyuk bir arizasini gidermis olduk.
Ben hala arizanin ne oldugunu anlamadim ama yapilan tamirinde ne oldugunu anlamadim cozemedim. Kafam dolu olunca ustaya da soramadim ki 3 4 sagtir motosikletle ugrastigim icin..
Bu ariza insaallah ariza ve cozumu birkac arkadasimizia faydali olur diye paylasmak istedim burda.
Selametle..
 
Katılım
23 Ocak 2018
Mesajlar
110
Motosikleti
SYM Symphony ST200, TVS Jupiter110
Herkese gunaydin
Dun motosikletimde olusan bir arizayi ve cozumunu aktaracagim.

Ybr esd 2015 motosikletimi dun hava guzel olumca cikardim birkac tur atmak istedim. Akuyu toparlamasi icin. Lakin cok amansiz ve cok degisik bir ariza hastalik meydana geldi :)
Motosiklet isindiktan sonra vitese attik yuruduk 2. Ve 3. Viyeslerde 6 bin devire getirdigim zaman motorda bogulma gitmeme gaz yememe olmaya basladi. Gazi kesince duzeliyordu. Daha sonra motosu stop ettikden aonra tekrr calistirmaya ugrastigimda calismadi. Belki 15 20 dk koldan ve ayaktan ugrastim lakin calismadi. Biraz dinlendikden aonra bi basmada calisti. Bu arada karburator tahliyesini bosalttim. Tamirciye gittim. Tamirci yeniden calistirmak istediginde motor yine calismadi. Usta buji kablosunun basligi cikartip ateslemeye bakti atesleme gelmiyor dedi. Eline batirdi kabloyu normalde az az carpmasi gerekirdi dedi ama carpmyliyor dedi.
Akunun ordan birak kabloyu taradi saten butun kablolar sifir hic oynanma yoktu sadece kontrol etti.
Genelde kuba vs. Motorlarda bunsorun olunca beyini degistirdigimiz zaman duzeliyor dedi ve muhtemelen senin ariza beyinden dedi. Beyinin orjinali 1.000 liranin ustinde galiba.
Ustanin elinde deneyecek beyin de yoktu ancak siparis verelim.gelsin deneyelim felan dedi. Neyse biz tabi baska cozumler uretmeye devam ettik. Bir baska ybr ci arkadasi aradim beyinini denemek icin. Arkadas sehir disinda olunca olmadi.
Usta da ayakcagi kontrol etti. Ayakcaktaki stop sistemini felan taradi. Orasida saglam.
Daha sonra motor ustasi bi arkadasini aradi bi soralim dedi o ybr ustasi dedi. Bu arada bizim kasabada sadece 3 tane esd var gerisi hep cin mali motorlar. Usta da ilk kez boyle bir ariza ile karsilastim dedi.
Arkadasini arayinca beyin saglamdir kolay kolay ariza vermeyecegini kontak ile alakali bir arizanin olabilecegini genellikle ybr lerde o sikayet oldugunu soyledi.

Bizim usta teli kapatti hemen on kafayi soktu ordaki muhtemeln kontak kablolarindan bir ikisinin svicini buldu ve 15 cm bir kablonun iki ucunu avti ve iki sivice birer ucu birlestirdi kisa devre gibi bisey yapti galiba. Ve kontagi actim dugmeden bir basmada cok rahat calisti. Daha once bu kadar rahat calismamisti. Daha onceleri bir basmada calismadigi zamanlarda oluyordu. Demekki bu arizadan dolayi imis diye dusnuyorum.
Velhasil ustayi biraz zorlayinca cozum uretmeye itince beyin degistirmekden kurtulduk 15 cm lik bir kabli ile sahsen benim ybr nin buyuk bir arizasini gidermis olduk.
Ben hala arizanin ne oldugunu anlamadim ama yapilan tamirinde ne oldugunu anlamadim cozemedim. Kafam dolu olunca ustaya da soramadim ki 3 4 sagtir motosikletle ugrastigim icin..
Bu ariza insaallah ariza ve cozumu birkac arkadasimizia faydali olur diye paylasmak istedim burda.
Selametle..

Selamlar,
Ön farın arkasındaki soket gruplarında genelde oksit oluyor, nadiren kablodan da olur ama soketlerde zaman içinde rutubet, toz vs, sorun çıkıyor. 3-5 yılda bir o soketlerin açılıp temizlenip yeniden takılması iyi olur. Geçmiş olsun.
 
Katılım
27 Şub 2013
Mesajlar
696
Motosikleti
Ybr, Cygnus L
Kontak kronik sorunlu. Esd de olduğunu bilmiyordum
Hiç biyer sökmeye gerek yok. Anahtar yuvasından wd40 boca edecen düzelir
2006 benimkisi, her 3-5 ayda bi zor çalışma durumu başıma gelir bu yöntemi uygular devam ederim.
 
Katılım
15 Ağu 2019
Mesajlar
11
Ustam merhabalar. Kafayi sokup fari degistirecegim havalar isininca. Kablolarin bulundugu lastik muhafaza bir kesenin icinde birden fazla kablo cak vb. Seyler var. Oralarda mi oksitlenme oluyor. Lambayi degistirecehim zaman oralari temizleyeyim. Detayli bir sekilde tarif eder misiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------

Daha onceleride Or calismaya baslamisti takip ettim kis aylarinda yapiyor bu durumu. Yazin hic calismamazlik vrya zor calisma yapmiyor.
Bu sorunun nedeni nem yagmur vb. Etkenlermidir. Birde zor calisma yada calismama durumu neden oluyor ateslemeyi mi kesiyor.
Anahtar sokulan yere pas sokucu yaglayici malzeme mi sikmak gerek. Sikyigimiz zaman oradan tahliye olurmu yani anahtarlikda tahliye kanali var midir.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Arkadaşlar 2009 cıty orjinal kare farı var elimde . Motoru bayiden çıkarırken Yuvarlak fara çevirip kareyi eve koymuştum ihtiyacı olana uygun fiyata veririm
 
Katılım
7 Tem 2015
Mesajlar
408
Uzun bir aradan sonra herkese iyi forumlar..

Buralar dutluğa dönmüş iyice. Pazartesi ticareti ile canlandıralım. :p
Beni forumda bilenler bilir, bir çok motosikletim oldu ama Ybr'nin yeri bende hep farklıydı.
Temiz bir tane denk getirdikten sonra, yaklaşık 1 saat kadar önce noterden satışını satın aldım.

İlk sahibinden, ilk plakası üstünde.
2008 Model, 8. Ayın son günü bayiden çıkış.
37.200KM'de. Tek değişen ön çamurluk.
Detaylı bir inceleme yaptım ve bir çok parçasının orijinal olduğuna kaanat getirdim. Dişlisi, zinciri, bujisi hala ilk takılanlar.

Bir kaç kalem masraf çıkarttım gözüme, az önce motul 3000 10-40 sipariş ettim.
Gün içinde yamaha bayisine uğrayıp, orijinal hava filtresi ve bujisini de satın alacağım.
Ufak tefek dokunuşlar ile eli yüzü düzgün bir motosiklet haline getirmeye çalışacağım, farkındayım bir tık eksiği var ama olsun, bana da uğraşmalık bir şeyler çıktı :) Aklımda yuvarlak kafaya çevirmek var, umarım ilerleyen günlerde halledebilirim.

Hemen fotoğraflayalım;

STtWJc.jpg



STtNYj.jpg
 
Son düzenleme:

yec

Katılım
20 Tem 2020
Mesajlar
1,039
Motosikleti
Joymax Z+ 250
Uzun bir aradan sonra herkese iyi forumlar..

Buralar dutluğa dönmüş iyice. Pazartesi ticareti ile canlandıralım. :p
Beni forumda bilenler bilir, bir çok motosikletim oldu ama Ybr'nin yeri bende hep farklıydı.
Temiz bir tane denk getirdikten sonra, yaklaşık 1 saat kadar önce noterden satışını satın aldım.

İlk sahibinden, ilk plakası üstünde.
2008 Model, 8. Ayın son günü bayiden çıkış.
37.200KM'de. Tek değişen ön çamurluk.
Detaylı bir inceleme yaptım ve bir çok parçasının orijinal olduğuna kaanat getirdim. Dişlisi, zinciri, bujisi hala ilk takılanlar.

Bir kaç kalem masraf çıkarttım gözüme, az önce motul 3000 10-40 sipariş ettim.
Gün içinde yamaha bayisine uğrayıp, orijinal hava filtresi ve bujisini de satın alacağım.
Ufak tefek dokunuşlar ile eli yüzü düzgün bir motosiklet haline getirmeye çalışacağım, farkındayım bir tık eksiği var ama olsun, bana da uğraşmalık bir şeyler çıktı :) Aklımda yuvarlak kafaya çevirmek var, umarım ilerleyen günlerde halledebilirim.

Hemen fotoğraflayalım;

https://resmim.net/cdn/2023/05/08/STtWJc.jpg


https://resmim.net/cdn/2023/05/08/STtNYj.jpg

Güle güle kullanın. Ayıptır sorması kaça aldınız ? Buna benzer yıl ve km deki araçlara sarısitede 60 bin civarında istiyorlar.
 
Katılım
7 Tem 2015
Mesajlar
408
Güle güle kullanın. Ayıptır sorması kaça aldınız ? Buna benzer yıl ve km deki araçlara sarısitede 60 bin civarında istiyorlar.

Çok teşekkür ediyorum. İlk benzin fulleme seansından sonra güldürdü hakikatten. Arabada alıştık 500 500 atmaya, bunda doya doya fulle diyebildik pompacıya.
41.000tl'ye satın aldım. Masraf edilecek hiçbir şeyi olmaması en büyük avantajım. Ben biraz pimpirikli olduğum için lastikleri ve balataları değiştirmeyi düşünüyorum ilerleyen zamanda.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst