Motorla 3.gün-toplam 80km-İyi ki hafif scooterla başlamışım

Katılım
25 Ocak 2022
Mesajlar
184
Merhabalar, tekrardan soruma cevaplarıyla destek olan herkese teşekkür ederim.

Scooterla motor sürmeye başladık. Bazen elle ittirmemi gereken anlar olabiliyor veya trafikte dururken dengeyi sağlamak amacıyla hafif skuterle motor sürmeye başlamak benim için güzel tecrübe oldu.

Motorum 113kg. Ne çok hafif, ne ağır, başlangıç için ideal olduğunu düşünüyorum. İlerde vitesli alacağımı da düşünüyorum.
Şimdilik trafik kurallarına genel olarak uyarak, trafikteki yerimi tecrübe ediniyorum.

Bugün kask(güneş vizörsüz, çünkü satıcının da önerdiği vizörsüzdü, güneş vizörlülerde koruma tabakası daha ince, diğerlerinde daha kalındı)+ mevsimlik mont(astarlı- yaz kış giyebileceğim söylendi astarlı(hava serinken), astarsız(sıcakken)-eldiven(yazlık)- disk kilidi
toplamda 4750tl ye hallettik. Allah bereket versin.

80 km yi biraz aştım. Rodaj için maksimum ne kadar hız yapmalıyım vs diye motoru aldığım yere sormuştum, sıkıntı yok 60 70 vs yapabilirsin falan dedi
Genelde 30-55 arası gitmekle beraber, maksimum 75 i denedim(mecbur kaldığım anlarda)

Trafikte bugün biri bağırdı, kaça aldın diye, hayırlı olsun dedi. Sıfır olduğu anlaşılıyor mu bilmiyorum.

Bu arada iyi ki koruma demiri taktırmışım,1500tl diyip biraz üzülmüştüm ama bugün ışıklarda arabanın yanına geçmeye çalışırken kaldırıma sürttüm biraz, Allahtan demir vardı korudu, sıkıntı yok şuan :)

Selamlar,
 
Katılım
17 Eyl 2020
Mesajlar
823
heyecanını ve mutlulugunu buradan hıssettım. umarım daha güzellerini alır ve daima zevk alarak sürersin diyelim
 
Katılım
21 Nis 2021
Mesajlar
121
https://www.heromotor.com.tr/kullanim-klavuzlari/

Bu siteden kullanım kılavuzunu indirirseniz, ilerde de merak ettiğiniz bir şey olursa direkt telefondan bakabilirsiniz. Merak ettiğim için kendim de indirip baktım, herhangi bir hız sınırı yazmıyor rodaj bölümünde. Klasik "ani hızlanmalardan ve ani frenlerden kaçının" yazmışlar sadece. (Vallaha 3 günde 80 km iyi yol yapmışsınız, ben de sizin gibi rodaj bitirmeye çalışıyorum , 5 günde anca 50 km yapabildim)
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,836
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Ne güzel heyecanlar böyle.

Sürerken yüzünüzde bir gülümseme oluyorsa hatta pişmiş kelle gibi sırıtıyorsanız daha ne olsun, çok güzel. Kazasız belasız keyifle gezin.
 
Katılım
25 Ocak 2022
Mesajlar
184
https://www.heromotor.com.tr/kullanim-klavuzlari/

Bu siteden kullanım kılavuzunu indirirseniz, ilerde de merak ettiğiniz bir şey olursa direkt telefondan bakabilirsiniz. Merak ettiğim için kendim de indirip baktım, herhangi bir hız sınırı yazmıyor rodaj bölümünde. Klasik "ani hızlanmalardan ve ani frenlerden kaçının" yazmışlar sadece. (Vallaha 3 günde 80 km iyi yol yapmışsınız, ben de sizin gibi rodaj bitirmeye çalışıyorum , 5 günde anca 50 km yapabildim)

ordan indirdim okudum hocam, basılı olarak klavuz vermediler internette var dediler indirip okudum, faydalı oluyor.
Tekerinize taş değmesin, güle güle kullanın:) motor sürmesi çok keyifliymiş.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:12 ----------

Ne güzel heyecanlar böyle.

Sürerken yüzünüzde bir gülümseme oluyorsa hatta pişmiş kelle gibi sırıtıyorsanız daha ne olsun, çok güzel. Kazasız belasız keyifle gezin.

motor sürerken kendimi hayalet sürücüdeki adam gibi hissediyorum:D şaka bi yana, çok keyifliymiş bu velet
:)
 
Katılım
10 Mar 2021
Mesajlar
730
Motor iyimi biraz merakımızı yenelim, yokuş performansı nasıl? Sele vs konforlu mu?
 
Katılım
25 Ocak 2022
Mesajlar
184
Motor iyimi biraz merakımızı yenelim, yokuş performansı nasıl? Sele vs konforlu mu?

Şuan çok memnunum, sele hem sürücü hem artçı için konforlu. Kalkışı çok güzel. Çok dengeli, tam başlangıç motoru veya Şehir içi işleri (işe git gel, vs) halledebileceğimiz uygun bir motor diye düşünüyorum.

Rodajda olduğundan çok büyük yokuşlardan kaçınıyorum ama normal yokuş için(eğim az olan yerler) bir sorun yok

75 e kadar çıktım, elde titreme vs olmadı
 
Katılım
10 Mar 2021
Mesajlar
730
Şuan çok memnunum, sele hem sürücü hem artçı için konforlu. Kalkışı çok güzel. Çok dengeli, tam başlangıç motoru veya Şehir içi işleri (işe git gel, vs) halledebileceğimiz uygun bir motor diye düşünüyorum.

Rodajda olduğundan çok büyük yokuşlardan kaçınıyorum ama normal yokuş için(eğim az olan yerler) bir sorun yok

75 e kadar çıktım, elde titreme vs olmadı

Keyif almana sevindim...😉
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
içinizdeki heyecan ve mutluluk yazdıklarınıza birebir aktırmışsınız diyebilirim, size bir ömür boyu kazasız belasız gazlamak nasip olsun :).
 
Katılım
23 Haz 2021
Mesajlar
424
Motosikleti
S1000XR
Heycanınızı ta burdan hissettim hocam, tekerinize taş değmesin, hayırlı olsun. :mrgreen:

Ekipmanlarınızda bot ve pantolon yazmamışsınız, onları da almayı ihmal etmeyin.
 
Katılım
25 Ocak 2022
Mesajlar
184
Heycanınızı ta burdan hissettim hocam, tekerinize taş değmesin, hayırlı olsun. :mrgreen:

Ekipmanlarınızda bot ve pantolon yazmamışsınız, onları da almayı ihmal etmeyin.

Teşekkürler hocam, sizin tekerlere taş değmesin:)

Evet yeni bir soru paylaştım. Uzun yol haricinde şehir içi kısa mesafelerde pantolon değil de dizlik alayım diyorum, şuan 125cclik scooter kullanıyorum, botu da eğer daha büyük cc li scooter yada vitesli motora geçersem alırım diye düşünüyordum şimdilik.
 
Katılım
25 Ocak 2022
Mesajlar
184
çok düz basmasın kabak olur mundar olur =)

Dursun bu konular da bu kadar kafaya takman gereken bir şey olmadığını farkettiğin zamanlarda dönüp gülersin :)
Bir de dizlikle falan olmaz, git güzelce bir kevlar kot al.

ekipmanları aldığım yerde pantolon ve bot varmış, akşamüstü gidip incelerim

internette şu hoşuma gitti: https://www.motomax.com.tr/difi-desert-ride-korumali-motosikletci-pantolonu-siyah/gri/turuncu
ama beden bilmediğimdem almam. İnşallah ekipman aldığım yerde kaliteli uygun bir şeyler vardır
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
ekipmanları aldığım yerde pantolon ve bot varmış, akşamüstü gidip incelerim

internette şu hoşuma gitti: https://www.motomax.com.tr/difi-desert-ride-korumali-motosikletci-pantolonu-siyah/gri/turuncu
ama beden bilmediğimdem almam. İnşallah ekipman aldığım yerde kaliteli uygun bir şeyler vardır

Motosiklet kotu alsan günlük kullanım için daha ideal.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst