Yurtdışını gezmek tozmak

Katılım
2 Ocak 2023
Mesajlar
4
Selam, yurtdışına gidcek olan var mı ? motorla hiç çıkmadım gidecek olan varsa açılışı beraber yapabileceğim birilerini arıyorum. Yunanistan'a bi çay içip dönmelik tadımlık tur yapabileceğim birileri varsa mükemmel olur :king:
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,660
Goldwing grupları var yahu, ya bu ay ya önümüzdeki ay bi Thassos çıkartması yaparlar kesin :)
 
Katılım
2 Ocak 2023
Mesajlar
4
Goldwing grupları var yahu, ya bu ay ya önümüzdeki ay bi Thassos çıkartması yaparlar kesin :)

Reyis biraz daha kendi yaşıtlarımla yaparsam bu işi daha mutlu olacağım gibi genelde goldwingçi abiler +50 yaş oluyor kafa uymayabilir ben 29 yaşındayım tura gideceğim adamların motoruda illa goldwing olacak diye bir arayışımda yok r25 olsa bile olur :) Açıkçası solo takılmayı seven birisiyim ama yurtdışına solo gözüm yemedi yanımda tecrübeli birileri olsun diye düşündüm. İlk açılışı yapsam bi nedir ne oluyor oralarda zaten sonrasında solo devam :D
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,831
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Reyis biraz daha kendi yaşıtlarımla yaparsam bu işi daha mutlu olacağım gibi genelde goldwingçi abiler +50 yaş oluyor kafa uymayabilir ben 29 yaşındayım tura gideceğim adamların motoruda illa goldwing olacak diye bir arayışımda yok r25 olsa bile olur :) Açıkçası solo takılmayı seven birisiyim ama yurtdışına solo gözüm yemedi yanımda tecrübeli birileri olsun diye düşündüm. İlk açılışı yapsam bi nedir ne oluyor oralarda zaten sonrasında solo devam :D

Vizeleri ve motorun sigortasını ayarlıyorsunuz, kaskonuzu yurtdışında da geçerli olması için gereken farkları vermeyi de ihmal etmeyin, Yunanistan'da GS motoru çalınan arkadaşım kasko sayesinde büyük zarardan kurtulmuştu, arada hatırlatmış olayım, yurtdışı çıkışlarda hep yeşil sigorta denen uluslararası trafik sigortası yapılıyor ama kaskoyu genişletmek ihmal ediliyor hep.

İpsala'dan çıkıyorsunuz, yarım saat sürüş sonrası Dedeağaç'da belediye kampingi süper güzle bir yer, oraya yerleşip çadırı kurup bir gece takılın hem dinlenmiş olursunuz. Çok düzenli, düzgün bir kamping. Konum linkini de eklemiş olayım: https://goo.gl/maps/jMQPqP9iMnm92SZ79

Ertesi gün yola devam edip halkidiki tarafında tam genşlerin çok eğleneceği bir kamping var oraya gidebilirsiniz: Biz ailecek arabayla gitmiştik, önceden rezervasyon yaptırmadık diye yer bulamamıştık ama zaten daha çok gençlere yönelik bir yer: https://goo.gl/maps/JnBLJpQhGSKy4wJv5

Yunanistan'da yazın kampinglerde yer bulmak zor olabiliyor, Almanlar ve kuzey ülkelerindne gelenler doldurmuş oluyor, önceden web sitelerinden mail ile ulaşıp rezervasyon yaptırmanız iyi olur.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,660
Hocam 29 yaşında niye Goldwing'e biniyorsun diyerek uzatabilirim :D

@espresso'nun ilk belirttiği kampingden 1,5km geride (TR yönünde) Περίγυρος var. Domuz yemekle ilgili derdin yoksa neymiş bu domuz döneri diye merakını da orada giderebilirsin =)

Oradan Selanik yönüne gideceksen düz refleks olarak hepimiz otobana giriyoruz. Yeni değişmediyse otobanda kart kurt falan bir şey geçmiyor, sadece cash (kuzey otobanında) Yanında bozukluk eur bulundurmanı önerebilirim ben de. :) Bir de Yunanistan'da otobanda benzinci olmaz, planlamayı da ona göre yapmakta fayda var.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
İlla motorla gitmek zorunda değilsin biz İtalya ya gittiğimiz de motorları orda kiraladık .. Motorun bütün arıza masraf kaza sonucu oluşacak her şeyi firma karşılıyordu senin hastane masraflarına kadar. Yunanistan Bulgaristan buralar yakın gidilrbilinir ..
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,831
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Hocam 29 yaşında niye Goldwing'e biniyorsun diyerek uzatabilirim :D

@espresso'nun ilk belirttiği kampingden 1,5km geride (TR yönünde) Περίγυρος var. Domuz yemekle ilgili derdin yoksa neymiş bu domuz döneri diye merakını da orada giderebilirsin =)

Oradan Selanik yönüne gideceksen düz refleks olarak hepimiz otobana giriyoruz. Yeni değişmediyse otobanda kart kurt falan bir şey geçmiyor, sadece cash (kuzey otobanında) Yanında bozukluk eur bulundurmanı önerebilirim ben de. :) Bir de Yunanistan'da otobanda benzinci olmaz, planlamayı da ona göre yapmakta fayda var.

Konumu aradım buldum, burası sanırım. https://goo.gl/maps/Dx6pQQ982ME98dNQ8

Bu yaz yine ailecek arabayla gitme niyetimiz var, buraya da uğrarım.
 
Katılım
14 Eyl 2015
Mesajlar
272
gelirdim ama delirdim ana diyerek tepkimi dile getireyim, ekonomi müsade ederse ben de çok isterim. ist 31 \m/
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,660
Konumu aradım buldum, burası sanırım. https://goo.gl/maps/Dx6pQQ982ME98dNQ8

Bu yaz yine ailecek arabayla gitme niyetimiz var, buraya da uğrarım.

Bingo. Selanik yönünden gelirken buraya gelmeden önce bir Lidl var, çıkışta olandan daha küçük sanırım ama yine hemen her şey var.
Oradan dondurulmuş pizza ve lazanya alabilirsin, özellikle lazanya akıl almaz şekilde lezsetli, €4'e gayet de büyük mis gibi - fiyat 5 olmuş olabilir :) Soğuk çantası da ssatıyor Lidl, pizzalar lazanyalar onun içine. Sonra da dönüşe başlamadan bu büfede gyro ile kapanış. :)
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Bir çay içip dönecekseniz Yunan adalarıda güzeldir ;) Dikili'den Midilli , Çesme'den Sakız , Bodrum'dan Kos , Marmaris'den Rodos'a günübirlik kapıda vize ile geçebilirsiniz..
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,831
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Bir çay içip dönecekseniz Yunan adalarıda güzeldir ;) Dikili'den Midilli , Çesme'den Sakız , Bodrum'dan Kos , Marmaris'den Rodos'a günübirlik kapıda vize ile geçebilirsiniz..

Yurtdışı çıkış haracı denen ücret yüzünden bi çay içip döneyim olayı da mantıksız oldu. Yine de yunanistan'da tatil yapmak egenin bizim tarafında tatil yapıp bizim esnafa kazıklanıp sinir olarak tatil yapmaktan daha makul. Euro arttı, pahalı ama en azından insan kendini kazıklanmış hissetmiyor oralarda. Bu yunan esnafı işi bilmiyor, kamping marketinde ya da sahil büfesinde bira fiyatı ile marketteki aynı, bizim esnaftan öğrenseler, sahilde market fiyatının 3 katı fiyat çekseler ya.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Yurtdışı çıkış haracı denen ücret yüzünden bi çay içip döneyim olayı da mantıksız oldu. Yine de yunanistan'da tatil yapmak egenin bizim tarafında tatil yapıp bizim esnafa kazıklanıp sinir olarak tatil yapmaktan daha makul. Euro arttı, pahalı ama en azından insan kendini kazıklanmış hissetmiyor oralarda. Bu yunan esnafı işi bilmiyor, kamping marketinde ya da sahil büfesinde bira fiyatı ile marketteki aynı, bizim esnaftan öğrenseler, sahilde market fiyatının 3 katı fiyat çekseler ya.

hocam dönüşte bir şişe yüksek alkollü içecek alsan yine kârdasın ;)
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,660
Yurtdışı çıkış haracı denen ücret yüzünden bi çay içip döneyim olayı da mantıksız oldu. Yine de yunanistan'da tatil yapmak egenin bizim tarafında tatil yapıp bizim esnafa kazıklanıp sinir olarak tatil yapmaktan daha makul. Euro arttı, pahalı ama en azından insan kendini kazıklanmış hissetmiyor oralarda. Bu yunan esnafı işi bilmiyor, kamping marketinde ya da sahil büfesinde bira fiyatı ile marketteki aynı, bizim esnaftan öğrenseler, sahilde market fiyatının 3 katı fiyat çekseler ya.

Bi çay değil ama burada bir rakı balık yapalım deniyorsa basıp Alexandroupoli'de yiyip içip bir gece yatıp dönmek daha mantıklı olabilir. :)
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Selam, yurtdışına gidcek olan var mı ? motorla hiç çıkmadım gidecek olan varsa açılışı beraber yapabileceğim birilerini arıyorum. Yunanistan'a bi çay içip dönmelik tadımlık tur yapabileceğim birileri varsa mükemmel olur :king:

1. vize gerekiyor (80+20 avro) yeşil varsa sıkıntı yok
2. yurt dışı çıkış haracı 150 tl
3. yeşil sigorta, 15 günlük yapıyorlar en az, 37.80 avro
4. motosiklet senin üzerine değilse noterden vekalet vermesi lazom (kaç para bilmiyom)

Bu kadar saçma masraf yapıp 1 günde döneceksen sen bilirsin. ama birileriyle gitmene gerek yok. bas tek başına git. inan çok daha iyi olur. nerde çokluk orda bokluk...
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,831
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Bi çay değil ama burada bir rakı balık yapalım deniyorsa basıp Alexandroupoli'de yiyip içip bir gece yatıp dönmek daha mantıklı olabilir. :)

Edirne'de yaşayan kuzenim haftasonları Pazarkule kapısından çıkıp Yunanistan tarafındaki köyde rakı balık yapıp dönüyorlar aynı akşam. Hatta arabayı geçirme formaliteleri ile uğraşmamak için arabayı sınır kapısının orada parkedip yayan geçiyoruz sonrasında minibüs var demişlerdi.

İstanbul'daki fiyatları görünce bir haftasonu Dedeağaç'a gidip gece orada kampingde kalıp ertesi gün dönmek daha mantıklı hala. Vize sorunu olmayanlar için hele aşırı mantıklı. Bak yine aklıma getirdin, kalamar ızgara çekti canım. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:21 ----------

Bu yaz birkaç sefer yapmayı planlıyorum.

Arada beni de çağır. iki motor gidelim. Schengen vizesi sorunum yok ama yengen vizesi garanti değil. ;)
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,660
Neden durduk yere kuzenine sövdürüyorsun ki =)

Ben isli uskumru yedim ilk kez orada, aklım çıktı, nefis bir şey. Yerini tam hatırlamıyorum ama selanik yönünde merkezden çıkmak üzereyken falandı. beyaz bir restoran diyeceğim de gülme geliyor =) üstelik hesap yanında tatlı ikram etmiyor bunlar, uzo ikram ediyorlar =)
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,831
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Neden durduk yere kuzenine sövdürüyorsun ki =)

Ben isli uskumru yedim ilk kez orada, aklım çıktı, nefis bir şey. Yerini tam hatırlamıyorum ama selanik yönünde merkezden çıkmak üzereyken falandı. beyaz bir restoran diyeceğim de gülme geliyor =) üstelik hesap yanında tatlı ikram etmiyor bunlar, uzo ikram ediyorlar =)

Trakya'ya taşınma planım gerçekleşirse hafta sonları o kuzenlerime takılıcam ben de. :)
 
Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
380
1. vize gerekiyor (80+20 avro) yeşil varsa sıkıntı yok
2. yurt dışı çıkış haracı 150 tl
3. yeşil sigorta, 15 günlük yapıyorlar en az, 37.80 avro
4. motosiklet senin üzerine değilse noterden vekalet vermesi lazom (kaç para bilmiyom)

Bu kadar saçma masraf yapıp 1 günde döneceksen sen bilirsin. ama birileriyle gitmene gerek yok. bas tek başına git. inan çok daha iyi olur. nerde çokluk orda bokluk...

Selamlar, birşey soracağım. Ben de motosiklet ile kısa bir Bulgaristan turu planlıyorum yakın zamanda. Bu belgelere ek olarak bazı web sitelerinde sağlık sigortası da zorunlu olarak bahsediliyor. Nolur nolmaz bir sağlık sigortası yaptırmayı planlıyorum ama zorunlu olup olmadığını merak ettim.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Selamlar, birşey soracağım. Ben de motosiklet ile kısa bir Bulgaristan turu planlıyorum yakın zamanda. Bu belgelere ek olarak bazı web sitelerinde sağlık sigortası da zorunlu olarak bahsediliyor. Nolur nolmaz bir sağlık sigortası yaptırmayı planlıyorum ama zorunlu olup olmadığını merak ettim.

Schengen vizeniz varsa o vize ile Bulgaristan'a giriş yapabilirsiniz ekstra bir şeye ihtiyaç yok.

Not: Mestanlı'ya ( momçihlgrad'a ) gidip en azında bir kahve içmenizi tavsiye ederim. Kasabaya girmeden 5 km önce makaza diye güzel bir otel var orada da bir gece kalırsanız iyi olur.



İpsala'dan giriş Fanari'de bosfor otelde kalış oradan mestanlı ve makaza otel de konaklama kapıkuleden yurda dönüş.

temmuz ayı içinde yapmanızı tavsiye ederim. Çok sakin ve hoş bir tur olur.

Fanarinin denizi muhteşem restoranları on numara.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst