Motorsiklet tekleme sorunu

Katılım
27 Mar 2022
Mesajlar
29
Öncelikle selamın aleyküm 1 2 gün önce motorsikletim yüksek devirde teklemeye başladı hava ayarındandır dedim binmeye devam ettim 40 50 km gittikten sonra motor düşük devirlerdede yapmaya başladı ve çekişten aşırı düştü ve tekleme baya bi arttı yolda motora gaz verirken ezgoz patlamaya başladı ve zorlandıkça kranktan sürtme sesi gibi seler geliyor ama yağ yakma fln yok neden yapabilir 1 2 ay önce elektrik kesildi kesiciye girmedi motor sonra kendiliğinden düzeldi statör veya konjektör arzası olabilirmi yardımlarınız için şimdi den teşekkürlerr
 
Katılım
15 Kas 2021
Mesajlar
1,182
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Rakı artık çok pahalı. Öyle duble duble içilemiyor. Mecburen tektekçilik yapacak. Başka çare yok. Etil de tehlikeli.

Bu motorun adı, sanı, modeli, karbüratörü, enjektörü, bujisi, anası bacısı belli değil mi? Neye göre cevap sallayalım?
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,632
Motosikleti
Ns200 15"
Cg Konjektör olmadanda ve akü olmadan çok rahat çalışır sadece statörün ateşleme kısmının çalışıyor olması yeterlidir, yüksek ihtimal bunlardan yana sorununuz yok. Subap ve karbüratör ayarlarını kontrol etmenizi ve jikleninin konumuna bakmanızı tavsiye ederim. Elektrik gidip geliyorsa konjektör şase
almıyor olmayabilir.
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
Çok kısadan söyliyeyim 50 cc motoru 80, 100 cc motoru 125, 150 cc motoru 180 vs vs vs yapınca 2000 3000 km sonra ya motor patlıyor ya kompresör düşüyor ya tekliyor ya krank gidiyor vs vs...
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Geçmiş olsun , egzoz patlatması ateşlemeyle ilgili sorun var diye düşündürüyor ama kranktan da ses geliyor yazmışsın , gerçi kranktan sürtme sesi gelmez tak tak tak diye vuruntu yapar , böyle bir ses varsa ciddi sıkıntı
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
cc yükseltme işi sağlıklı olmamış.
orjinale dönün.
 
Katılım
10 Mar 2021
Mesajlar
730
Yakıt az ya da fazla geliyor olabilir. 125 dönüşümünden sonra bir dönem sorunsuz kullandıysanız uygulamada hata yok denilebilir. Ama bilemiyorum, karbüratöre işlem-ayar yapıldı mı, sonuçta 25 cc daha büyük bir hacim var. Yakıt az geliyor olabilir. Sorun zamanla baş gösterdiyse bir yerden extra hava almaya başlamış olabilir, filtreye ve haznesine bir bakabilirsiniz. Motor öncekine daha hararetli çalışıyor olabilir mi bu da yakıt fakirliğinden olur, o motorlarda ateşleme erken geç yapılabiliyor mu bilm, ama geç ateşlemede de bu tarz belirtiler olabilir. Buji bozuksa keza tekler ve yakamadan attığı için tıksırır. Statörden olmaz sanki, öyle olsa şarj da etmez sonuçta. Konjektör bozuksa yine şarjdan anlaşılır. Konjektör şarj bittikten sonra motoru beslemiyorsa eğer hiç çalışmaz sanki.
Bana fakir yakıt ya da bujiden kaynaklanan bir sorun gibi geliyor. Bujiyi söküp rengine bakın derim, böylece hem onu hem de yakıt-hava oranını öğrenmiş olursunuz.
 
Katılım
27 Mar 2022
Mesajlar
29
125 cc yaptıktan sonra Boğulma başlarda sadece 7 8 devir arası hafif yapıyordu şimdi baya yapıyor yağrın bi kontrol edeyim hava alıyormu diye benzin hortumundan şüpheleniyorum
 
Katılım
10 Mar 2021
Mesajlar
730
125 cc yaptıktan sonra Boğulma başlarda sadece 7 8 devir arası hafif yapıyordu şimdi baya yapıyor yağrın bi kontrol edeyim hava alıyormu diye benzin hortumundan şüpheleniyorum

Hocam keşke hiç elletmeseydin. Egsozun bile kompresyona etkisi var biliyorsun, yani bilemiyorum güçlendirdik filan deniyor ama, bunun karbüratörü, hava filtresi, egsozu aynı kaldığı sürece verim alamazsın. Ne kadar ekmek o kadar köfte.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
125 cc yaptıktan sonra Boğulma başlarda sadece 7 8 devir arası hafif yapıyordu şimdi baya yapıyor yağrın bi kontrol edeyim hava alıyormu diye benzin hortumundan şüpheleniyorum

Benzin hortumundan hava alma diye bir şey olamaz dostum , içindeki yakıtın basıncı atmosferden yüksek olduğu için hortumda bir sıkıntı varsa dışarı sızdırır , hortumla ilgili bir başka sorun şu olabilir , eğer çapı küçükse ve sıcak blok gibi bir yere çok yakınsa içindeki benzin kaynar ve akış durur bu sıradada motorda boğulma vs yaşanır ama ilk mesajında ki gibi bir patlatma falan olmaz , patlama ateşlemenin geç yada hiç olmamasından kaynaklanır..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst