Yurdum insanındaki eksoz merakı

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Cbf 150 varken olmuyordu ama domi 250'ye geçince genci yaşlısı elleriyle "gaz aç eksozu öttür" işareti yapıyor. Nedir lan bu eksoz merakı anlamış değilim. Gazı açıp eksozu öttürünce nasıl bir tatmin duygusu oluşuyor merak ediyorum doğrusu.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,533
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Pipi küçükse aradaki ayıbı gürültüyle kapatıyor halkımız.

"Ben trafikte fark edilmek istiyorum" diyene bakma, hepsi küçük pipi.
 
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
975
Motosikleti
MT-09 // LTR 125
Kaliteli orjinal egzoz candır. Adam gibi kullandıktan sonra kimse rahatsızda olmuyor.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Aynen tek silindir motorda alınan ses motor sahibine göre ses olabilir ama başkalarına göre sadece kulak yorulması gürültü .. ses alıcaksan minumum çift silindir olmalı düşük yüksek hacim fark etmez ama motorun tipi sese etki eder misal V motor 250cc den ses paralel çift silindire oranla daha tok çıkar piston açısı manifolta yakınlık itibari ile ..
 
Katılım
3 Eki 2020
Mesajlar
514
Aynen tek silindir motorda alınan ses motor sahibine göre ses olabilir ama başkalarına göre sadece kulak yorulması gürültü .. ses alıcaksan minumum çift silindir olmalı düşük yüksek hacim fark etmez ama motorun tipi sese etki eder misal V motor 250cc den ses paralel çift silindire oranla daha tok çıkar piston açısı manifolta yakınlık itibari ile ..

2 silindirde çöp altına imza atarım
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
Aynen tek silindir motorda alınan ses motor sahibine göre ses olabilir ama başkalarına göre sadece kulak yorulması gürültü .. ses alıcaksan minumum çift silindir olmalı düşük yüksek hacim fark etmez ama motorun tipi sese etki eder misal V motor 250cc den ses paralel çift silindire oranla daha tok çıkar piston açısı manifolta yakınlık itibari ile ..

akrep li 660 veya ktm 690 dinlemeden kulak yorulması sanılabilir o çata pata sesini sadece kullananlar bilir
evet 4 silindir trafikte heyecan yaratabilir fakat tek silindir çift silindir hatta hatta 3 silindir de meraklısına aynı heyecanı yaşatıyor v twin sıralı tek silindir fark etmez markalı egzoz her zaman iyidir keşke imkan olsa afrika ya arrow veya sc alıp takabilsem
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
Bazı insanların hoşuna gidiyor haz,zevk veriyor, seviyorlar motor sesi duyunca seviniyorlar enerji oluyor gayet normal bence..
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Bazı insanların hoşuna gidiyor haz,zevk veriyor, seviyorlar motor sesi duyunca seviniyorlar enerji oluyor gayet normal bence..

Beni şimdiye kadar enerji dolduran tek motor sesi F1 arabalarının motor sesi oldu. O sesi "canlı" duyana kadar millet yarış pistlerine ülke ülke neden dolaşıp gidiyor anlamamıştım. Bazı bünyelerde bağımlılık yapabilir öyle bir şey, duyunca anlıyor insan. Çok garip bir şey, anlatılır gibi değil...
 
Katılım
14 Mar 2019
Mesajlar
493
tamamen zevk meselesi. ben şahsen 4 silindirli motorların egzoz seslerini sevmiyorum. çok feza bi ses oluyor eyvallah ama benim başımı şişiriyor. ben daha çok paralel çift silindir motorlara yakıştırıyorum egzozu. mesela bi africa olur, tenere 1200 olur, tracer 700 olur, hele bir de 1250 gs var ki bir egzoz sesi bu kadar mı muazzam olur. lakin 250 cc ve altına egzoz takmayın yahu gerçekten çok rahatsız edici bir sesi var. şu r25'lere bir egzoz koyuyorlar resmen milleti rahatsız etmeye yönelik.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
tamamen zevk meselesi. ben şahsen 4 silindirli motorların egzoz seslerini sevmiyorum. çok feza bi ses oluyor eyvallah ama benim başımı şişiriyor. ben daha çok paralel çift silindir motorlara yakıştırıyorum egzozu. mesela bi africa olur, tenere 1200 olur, tracer 700 olur, hele bir de 1250 gs var ki bir egzoz sesi bu kadar mı muazzam olur. lakin 250 cc ve altına egzoz takmayın yahu gerçekten çok rahatsız edici bir sesi var. şu r25'lere bir egzoz koyuyorlar resmen milleti rahatsız etmeye yönelik.

V-twin SV650 ve DL650 de katalım madem listeye :) Bacağım kadar egzoz var buna rağmen çok hoş (ve yüksek olmayan) bir sesi var. Akrapovic vs. takılsa kim bilir nasıl olur? (Yüksek sesi sevmiyorum ama kesinlikle...)
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
Beni şimdiye kadar enerji dolduran tek motor sesi F1 arabalarının motor sesi oldu. O sesi "canlı" duyana kadar millet yarış pistlerine ülke ülke neden dolaşıp gidiyor anlamamıştım. Bazı bünyelerde bağımlılık yapabilir öyle bir şey, duyunca anlıyor insan. Çok garip bir şey, anlatılır gibi değil...

Haklısınız imkanı durumu yada birşekilde motoru yoksa bazı insanların özellikle çocukların gençlerin o sevdadan mobilet bile geçse başları döner bizim çocukluğumuzda olduğu gibi:wiinkk:
 
Katılım
14 Eyl 2012
Mesajlar
314
Motosikleti
KTM 790 Adventure
Normalde hiç eksoz sesi merağım, hevesim yoktur ama geçen benim kızı okul çıkışında motorumla almaya gittim. Zil çaldı, erken çıkan bebeler benim motoru görünce "abi, ses versene, gaz versene" diye toplanmaya başladılar. Her ne kadar "benden o ses çıkmıyor" desemde illa ki kontağı açtırdılar bana. Vitesi boşa aldım, veledin birine "Gel sen ses ver" dedim, gaz kolunu ona doğru çevirdim. Çocuk bi kaç kere yokladı, baktı aradığı ses yok. "Pehh hiç bi şey yokmuş bunda yaaa" deyip grupça ayrıldılar başımdan.
İşte tam o an da ne yalan söyleyeyim "ulen bi 4 silindirli makinamız olmadı ki" diye iç geçirdim. Kendim için değil de, sırf millet tatmin olsun :mrgreen:
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Normalde hiç eksoz sesi merağım, hevesim yoktur ama geçen benim kızı okul çıkışında motorumla almaya gittim. Zil çaldı, erken çıkan bebeler benim motoru görünce "abi, ses versene, gaz versene" diye toplanmaya başladılar. Her ne kadar "benden o ses çıkmıyor" desemde illa ki kontağı açtırdılar bana. Vitesi boşa aldım, veledin birine "Gel sen ses ver" dedim, gaz kolunu ona doğru çevirdim. Çocuk bi kaç kere yokladı, baktı aradığı ses yok. "Pehh hiç bi şey yokmuş bunda yaaa" deyip grupça ayrıldılar başımdan.
İşte tam o an da ne yalan söyleyeyim "ulen bi 4 silindirli makinamız olmadı ki" diye iç geçirdim. Kendim için değil de, sırf millet tatmin olsun :mrgreen:

Hee aynısı bende de oldu. Çocuklar karşıdan işaret ediyorlar gaz aç gaz aç diye.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,533
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Ustam sigortadan 2011 model bir 1000 rr düşürmüş, toparlayıp kek kardeşlerimize satacak. Dün dükkana geldiğimde bir inceledim de hakikaten çok kalın motor. Benim motor 100 cc gibi ince kaldı 1000 rr yanında. Neyse, orijinal egzoz takılıyken motoru bir çalıştırdık, uwwwww kapalı mekanda kıyamet gibi ses koptu. Deneme amaçlı egzozu söktük, motoru yine çalıştırdık, sağır olacaktım gürültüden. 4 silindirin sesi farklı, yani öyle egzoz kaynaklı değil de bloktan yüksek bir ses geliyor gibi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst