Pipi küçükse aradaki ayıbı gürültüyle kapatıyor halkımız.
"Ben trafikte fark edilmek istiyorum" diyene bakma, hepsi küçük pipi.
Harleyci emmilerim affetsin ama "LOUD PIPES SAVE LIFES" sloganları aklıma geldi.
Kaliteli orjinal egzoz candır. Adam gibi kullandıktan sonra kimse rahatsızda olmuyor.
Aynen tek silindir motorda alınan ses motor sahibine göre ses olabilir ama başkalarına göre sadece kulak yorulması gürültü .. ses alıcaksan minumum çift silindir olmalı düşük yüksek hacim fark etmez ama motorun tipi sese etki eder misal V motor 250cc den ses paralel çift silindire oranla daha tok çıkar piston açısı manifolta yakınlık itibari ile ..
Aynen tek silindir motorda alınan ses motor sahibine göre ses olabilir ama başkalarına göre sadece kulak yorulması gürültü .. ses alıcaksan minumum çift silindir olmalı düşük yüksek hacim fark etmez ama motorun tipi sese etki eder misal V motor 250cc den ses paralel çift silindire oranla daha tok çıkar piston açısı manifolta yakınlık itibari ile ..
Bazı insanların hoşuna gidiyor haz,zevk veriyor, seviyorlar motor sesi duyunca seviniyorlar enerji oluyor gayet normal bence..
Pipi küçükse aradaki ayıbı gürültüyle kapatıyor halkımız.
"Ben trafikte fark edilmek istiyorum" diyene bakma, hepsi küçük pipi.
tamamen zevk meselesi. ben şahsen 4 silindirli motorların egzoz seslerini sevmiyorum. çok feza bi ses oluyor eyvallah ama benim başımı şişiriyor. ben daha çok paralel çift silindir motorlara yakıştırıyorum egzozu. mesela bi africa olur, tenere 1200 olur, tracer 700 olur, hele bir de 1250 gs var ki bir egzoz sesi bu kadar mı muazzam olur. lakin 250 cc ve altına egzoz takmayın yahu gerçekten çok rahatsız edici bir sesi var. şu r25'lere bir egzoz koyuyorlar resmen milleti rahatsız etmeye yönelik.
Beni şimdiye kadar enerji dolduran tek motor sesi F1 arabalarının motor sesi oldu. O sesi "canlı" duyana kadar millet yarış pistlerine ülke ülke neden dolaşıp gidiyor anlamamıştım. Bazı bünyelerde bağımlılık yapabilir öyle bir şey, duyunca anlıyor insan. Çok garip bir şey, anlatılır gibi değil...
Normalde hiç eksoz sesi merağım, hevesim yoktur ama geçen benim kızı okul çıkışında motorumla almaya gittim. Zil çaldı, erken çıkan bebeler benim motoru görünce "abi, ses versene, gaz versene" diye toplanmaya başladılar. Her ne kadar "benden o ses çıkmıyor" desemde illa ki kontağı açtırdılar bana. Vitesi boşa aldım, veledin birine "Gel sen ses ver" dedim, gaz kolunu ona doğru çevirdim. Çocuk bi kaç kere yokladı, baktı aradığı ses yok. "Pehh hiç bi şey yokmuş bunda yaaa" deyip grupça ayrıldılar başımdan.
İşte tam o an da ne yalan söyleyeyim "ulen bi 4 silindirli makinamız olmadı ki" diye iç geçirdim. Kendim için değil de, sırf millet tatmin olsun :mrgreen: