Bir 'hayırlı olsun'unuzu rica edeceğim

Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Aklıma benim motor alma maceram geldi. :mrgreen:

Demek ki hepimiz aynı dertten muzdaribiz.:) Kış gelmeden bir akdeniz turu yapayım dedim. Eşim buz gibi esmeye başladı. Ardından benzine zam haberi geldi. İsteğim kalmadı. Vazgeçtim. Motoru sattıracak hamleyi yapmak için pusuda bekliyor :pale:
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,844
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Demek ki hepimiz aynı dertten muzdaribiz.:) Kış gelmeden bir akdeniz turu yapayım dedim. Eşim buz gibi esmeye başladı. Ardından benzine zam haberi geldi. İsteğim kalmadı. Vazgeçtim. Motoru sattıracak hamleyi yapmak için pusuda bekliyor :pale:

Demek ki ben daha iyi durumdayım. 2016 aralık başı bir akşam işten eve geldiğimde ben motor aldım dedim. Sonra motoru eve getirmem bir yılı geçti. :)
Ama artık alıştı, hatta ekipman alalım beraber gezelim demeye de başladı, bu kış ekipman topliycaz ona da. Yazın çocuklar evde yalnız kalacak kadar büyüdüler, haftasonları gezeriz demeye başladı.
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Hayırlı olsun, lastikleri değiştirmekten başlayabilirsin.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Hayırlı olsun, lastikleri değiştirmekten başlayabilirsin.

Adam cbf in orjinal lastikleriyle bile deli kmler yapti.en son lastikler çarık gibi olunca değistirmek zorunda kaldi,yoksa daha da gideri vardi..

Dominarin ustundeki lastikler,pirelli diablo rosso gibi gelir :)
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Teşekkür ederim leventim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:15 ----------

Türkiye insanı boy ortalaması 1.75 diye biliyorum. Ben 1.74 olduğum halde sele çok yüksek geldi. Ayaklarım yere zor değiyor. Neden böyle bir şey yaptılar acaba? Merak ettim doğrusu.

Sele geniş olduğu için veya sizin bacak boyunuz kısa olabilir ben 1,63cm boy ile kullanıyorum sıkıntı olmaz alışırsınız, zamanla daha iyi olur fakat durduğunuz yere bağlı olarak ileri geri hareketi zor oluyor.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Adam cbf in orjinal lastikleriyle bile deli kmler yapti.en son lastikler çarık gibi olunca değistirmek zorunda kaldi,yoksa daha da gideri vardi..

Dominarin ustundeki lastikler,pirelli diablo rosso gibi gelir :)

Hohahaha ya stock lastik candır üvey evlat muamelesi yapmamak lazım. Para kalmadı eksiye düştüm leventim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------

Sele geniş olduğu için veya sizin bacak boyunuz kısa olabilir ben 1,63cm boy ile kullanıyorum sıkıntı olmaz alışırsınız, zamanla daha iyi olur fakat durduğunuz yere bağlı olarak ileri geri hareketi zor oluyor.

Evet, hem ağır hem de bacaklar yetişmiyor; dolayısıyla motoru geri geri hareket ettirmekte zorlanıyorum.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Hohahaha ya stock lastik candır üvey evlat muamelesi yapmamak lazım. Para kalmadı eksiye düştüm leventim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------



Evet, hem ağır hem de bacaklar yetişmiyor; dolayısıyla motoru geri geri hareket ettirmekte zorlanıyorum.

Motordan iniyorsun geri geri getirip binip devam ediyorsun yapacak birşey yok. Motorun lastikleri nasıl kötü yav hani hızlı ve agresif kullanan bir kişi değilim ama gayette iyi bir lastiği var orjinal lastiği 15k dan sonra tırt oluyor kendisini hissettiriyor çünkü şuan 2.orjinal lastiği kullanıyorum ve motor 1 ay içinde 30k bakımına girecek.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,844
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Hohahaha ya stock lastik candır üvey evlat muamelesi yapmamak lazım. Para kalmadı eksiye düştüm leventim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------



Evet, hem ağır hem de bacaklar yetişmiyor; dolayısıyla motoru geri geri hareket ettirmekte zorlanıyorum.

Benim xmax ile aynı ağırlıkta. xmax da 1.80 boyumla yere zor basıyorum, yani ben basıyorum da boyu 1.60 olan çok zor basar. Bu haliyle geri geri ayaklarımla itemeyeceğim yerleri ve durumları önceden düşünme alışkanlığı edindim. Mesela annemin evine gittiğimde orası dik yokuş ve çıkmaz sokak, yokuş yukarı motora manevra yaparken ayaklarımla geri itemem diye daha en başından yokuşa geri geri giriyorum ki çıkması kolay olsun. Yine parkedeceksem de motoru ön tarafını yokuş yukarı gelecek şekilde parkediyorum ki geri gitmem gerektiğinde ayaklarımla yalnızca denge sağlayıp frenleri bırakmam yetsin, ileriye zaten motor çalışınca gaz verince gidiyor. Geri vitesi olan motor çok nadir olduğuna göre ağır motorlarda buna alışmak lazım.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Motordan iniyorsun geri geri getirip binip devam ediyorsun yapacak birşey yok. Motorun lastikleri nasıl kötü yav hani hızlı ve agresif kullanan bir kişi değilim ama gayette iyi bir lastiği var orjinal lastiği 15k dan sonra tırt oluyor kendisini hissettiriyor çünkü şuan 2.orjinal lastiği kullanıyorum ve motor 1 ay içinde 30k bakımına girecek.

Çok sert ve seri kullanım olmazsa sorun çıkmaz diye düşünüyorum ama eski motorumda fabrika lastikleri ile yağmurda kayıp düşmüştüm. O günden beridir tırsıyorum fabrika lastiklerinden.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:37 ----------

Benim xmax ile aynı ağırlıkta. xmax da 1.80 boyumla yere zor basıyorum, yani ben basıyorum da boyu 1.60 olan çok zor basar. Bu haliyle geri geri ayaklarımla itemeyeceğim yerleri ve durumları önceden düşünme alışkanlığı edindim. Mesela annemin evine gittiğimde orası dik yokuş ve çıkmaz sokak, yokuş yukarı motora manevra yaparken ayaklarımla geri itemem diye daha en başından yokuşa geri geri giriyorum ki çıkması kolay olsun. Yine parkedeceksem de motoru ön tarafını yokuş yukarı gelecek şekilde parkediyorum ki geri gitmem gerektiğinde ayaklarımla yalnızca denge sağlayıp frenleri bırakmam yetsin, ileriye zaten motor çalışınca gaz verince gidiyor. Geri vitesi olan motor çok nadir olduğuna göre ağır motorlarda buna alışmak lazım.

Doğrudur, zamanla motoru koyarken geri çıkma ihtimalini de göz önünde bulundurma refleksi gelişecek sanırım.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,844
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Çok sert ve seri kullanım olmazsa sorun çıkmaz diye düşünüyorum ama eski motorumda fabrika lastikleri ile yağmurda kayıp düşmüştüm. O günden beridir tırsıyorum fabrika lastiklerinden.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:37 ----------



Doğrudur, zamanla motoru koyarken geri çıkma ihtimalini de göz önünde bulundurma refleksi gelişecek sanırım.

Hafif motorla alışınc abu refleks gelişmiyor. Bundan daha ağırları var bu da ne ki deyip o refleksi edinmek gerek. Bu sorun yalnızca sizin yeni aldığınız dominar'a özgü değil keyfiniz kaçmasın, gs de alsanız sorun aynı.
 
Katılım
3 May 2022
Mesajlar
239
Hayırlı uğurlu olsun. Ben de bugun husqvarna svartpilen 250 aldım ehliyetim yok ama :pale: ikimizin de tekerine taş değmesin ustam...
 
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
1,362
Motosikleti
Triumph Tiger 800XRx
Hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,844
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Hayırlı uğurlu olsun. Ben de bugun husqvarna svartpilen 250 aldım ehliyetim yok ama :pale: ikimizin de tekerine taş değmesin ustam...

Size de hayırlı olsun.
xmax'ı ilk aldığım zamanlar aklıma geldi. 2016 bu zamanlardaydı, alayım zam gelmeden deyip almıştım ama ehliyetim yoktu, bayiden çıkarken kendi motoruma artçı olarak bindim, 6 ay sonrasında ehliyeti alana kadar artçı devam etmiştim.
 
Katılım
7 Kas 2005
Mesajlar
1,657
Motosikleti
V-Strom L4 Youtube&Insta: Dengeliyorum
Hayırlı olsun.
Kazasız, belasız, güzel günlerde kullanın. 👍
Darısı da diğer niyeti olanlara diyelim.
 
Katılım
18 Eki 2022
Mesajlar
54
Hocam hayırlı olsun tekrardan güle güle binin. Bir şey sormak istiyorum herkesin söylediği "sağa çekme" hala devam ediyor mu bu motorlarda ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst