Statör yanık dediler konjektör (regülatör) bozuk dediler soket çıkmış😃

Katılım
6 Mar 2021
Mesajlar
1,403
https://youtube.com/shorts/xwHU9lRcwXE?feature=share

3000 liramız cebimize kalmış soket çıkmış gevşemiş konjektör bozuk dediler statör yanık dediler.


Malesef bir benzerini yasadim ben de fren musuru takili kalmis.surekli fark edilmek icin uzunlari yakan bir insanim arti gps takili motosiklette yolda giderken aku isigi yandi ve bir sure sonra aku bitti ben dolsun diye beklerken stator sargi yanmis dediler.bir aya yakin bekledim hatta sardirirsak 1000 lira orjinali 800 lira dedi usta sardirmaya yonlendirdi beni :) neyse zarzor garantiden degistirttim.Sonra baktim frende gariplik var hidrolik degistirtmeye farkli bir ustaya gittim megerse fren musuru takili kalmis usta farketti 100 metreden ama yetkili servis stator sargiyi degistirdi.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
3 sene önce aldığım motorumdaki aküyü kullanmaktaydım, benden önce de o akü kim bilir ne kadar kullanıldı bilmiyorum ama aküm ölmüş. Nikkfurie'nin dediği gibi akümdeki sıkıntıdan kaynaklı sanırım statörüm yanıyordu. Geçenlerde tekrar marş basmayınca gittim yeni akü aldım. Şimdilik bir problem gözükmüyor.

Ekleme yapayım. Problem gözükmüyor derken 1500 devir üstünde aküm şarj oluyor ama motor rölantide saatlerce kalsın, şarj olmuyor, aküden yiyor.

bende bilgiler temel, ana bilgi şu, statörden gelen alternatif akım bir yerlerde kısa devre oluyor ve statör yanıyor... statörün yanmaması için arada bir sigorta olması gerekmiyor mu? mesela senin statör 200watt güç üretebiliyor ise ve statörden sonraki ilk devre olan "konjektör" sonrasına 300 watt değerinde bir sigorta olsa statör yanacağı zaman sigorta yanar ve böylece statörün yanmaz... yani 200watt statör anlık olarak 300 watt akıma dayanır ve yanmaz ama sigortayı yakarak kendini kurtarır... orjinalde sigorta yoksa sonradan kendimiz koyabiliriz... şimdi benim başıma gelmediği için teoride bir şeyler sallayıp gideceğim :) eğer sen istiyor tamir verecek 100 dolar.

statör habire yanıyorsa bakılacak şeyler sırayla olur, ilk parça statörden çıkan tellerin bağlandığı ilk devre "konjektör"... bunun görevi statörden gelen değişken gerilimi sabitlemek fakat akımı sabitlemez... yani motosiklet 1000 devir dönerken de 8000 devir dönerken de 13,4 volt gerilimi vermesi için tasarlanmış bir devre... fakat 1000 devirde 500 mili amper akım verirken 8 bin devirde 4 amper akım verir gibi gibi, rakamlar temsili... saatte 500 mah akım ile 10 amperlik akü 20 saatte şarj olur fakat 8 bin devirde sürersen 2,5 saatte şarj olur... buda yüksek devirde aynı volt fakat yükselen akım anlamına gelir ve hızlı sürersen hızlı şarj olur anlamına gelir... tabi bununda ayrı bir koruması var çünkü bizim motorlardaki aküler genelde 2 amper saat üzeri bir akım ile şarj olurlar ise bozuluyorlar, yani akımı düşüren bir başka devre var ve sanırım bunun adı da "şarj rolesi" olabilir... tam bilmiyorum parçaların adını...

yani uzun lafın kısası akü bozuk olması ile statörün yanması arasında bir bağlantı ben kuramıyorum... konjektöre şarj rolesine falan bakmak lazımdır falan filan.

verdiğim bilgiler içinde yanlış yada eksik varsa düzeltin lütfen, yani burada bir birimize ustalık öğretmek durumundayız, bizi bu hale getiren esnaflar utansın...

yüksek akımın sorun olmama örneğini cep telefonumdan vermek istiyorum;
yüksek akım aslında sorunsuz tesisatta parçalara bir zararı yoktur çünkü parçalar gelen akımın ihtiyaç duyduğu kadarını kullanır... yani turbo şarj ile yani 5 volt 3 amper şarj aleti ile ben "gm8" telefonumu şarj edersem benim telefon bu şarj cihazından 2,1 amper çekecek ve kendi şarj hızında şarj olacak çünkü telefonumun içerisindeki devreler en fazla 2,1 amper çekecek şekilde dizayn edilmiş devreler.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
Velhasıl ustayım diyenler yüzünden, kendimiz usta olmayı öğrendik :bounce:
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,948
Motorunuz rolantide çalışırken kaç volt gösteriyor ölçtünüz mü?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------



Senin africa manuel miydi dct mi?
Dct ise akü zayıf iken marş yapma.

manuel ....
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
İki ay kadar önce tatilden gelirken yolda bunun benzerini yaşayan bir motosikletliye yardım ettim. Samsun tarafından Ankara'ya dönerken Çankırı-Ankara yolundan gitmeyi seviyorum. Ankara'ya dönerken orayı bilirsiniz belki; 20-25 k boyunca gayet boştur yol. Ne benzinlik ne ev vs. Motosikletlinin birisi (250'lik hondaydı sanırım) yol kenarında durmuş bekliyor. Dedim "arabaylayım, bir şey var mı diye durup bakayım" . Yanına gittiğimde "aküsü bitmiş görünüyor motor marş almıyor, alınca da 3-5 saniye sonra susuyor dedi. Dedim "hani istersen ölçelim voltajını", yanımda da küçük avometre var arabada, lazım olur diye almıştım arabaya. Ölçtük, gerçekten voltaj düşük 10 voltlarda, marşa basınca 9 votlara düşüyor. Çocuk(20-25 yaşlarında genç), herhalde akünün öldüğünü yenileyeceğini vs bahsediyor. Orası da ıssız bir yer olduğu için "Ya 20 kilometre ötede ilçeden birilerini çağıracağım, ya da traktör, kamyonet geçecek de ona atacağım motoru öyle bir benzinciye falan atacağım motoru." dedi. Ama normal araba bile tek tük geçiyor, kaldı ki motoru atabileceği birşey geçsin. Arabayla bırakayım biryerlere dedim ama motoru bırakamıyor orada, araba da dolu, yer yok zaten. Bu arada JumpStart aleti de var arabamda. Dedim istersen bağlayalım aküye, marşa bas da, çalışsın motor, statörden elektrik geliyor mu ona bakalım, hani sorun gerçekten akünün ölü olması mı yoksa şarj olamadığı için mi öldüğü. Arkadaşın konu hakkında bilgisi hiç yok. Motoru çalıştırdık jumpstart ile, ama akü halen 9,75 Volt, 5sn sonra 9V'ta tık diye kesiyor gücü, yani aküden önce başka bir sorun olduğu belli, voltaj gelmiyor aküye. Aküye gelen kabloları soketleri yukarı doğru takip ettim orada birkaç soketi sök tak yaptım birisi hafif oksitlenmişti temizledim falan. Sonra tekrar marş yaptık motor çalıştı ve susmadı, aküye de rölentide 12.5v geliyordu artık. Konudan biraz anlayıp öncelikle nereye bakmanız gerektiğini bilince iş daha kolay oluyor.
2-3 dakika daha bekledim, motor kapanmayınca ayrıldım. Sıkıntısız devam etmiştir yoluna diye düşünüyorum.

Yani diyeceğim o ki; bu işleri biraz bilmek ve basit birkaç alet edevatın yanınızda olması sizi birçok masraftan ve sıkıntıdan da kurtarır. Toplam harcadığım zaman 12-13 dakika idi.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
İki ay kadar önce tatilden gelirken yolda bunun benzerini yaşayan bir motosikletliye yardım ettim. Samsun tarafından Ankara'ya dönerken Çankırı-Ankara yolundan gitmeyi seviyorum. Ankara'ya dönerken orayı bilirsiniz belki; 20-25 k boyunca gayet boştur yol. Ne benzinlik ne ev vs. Motosikletlinin birisi (250'lik hondaydı sanırım) yol kenarında durmuş bekliyor. Dedim "arabaylayım, bir şey var mı diye durup bakayım" . Yanına gittiğimde "aküsü bitmiş görünüyor motor marş almıyor, alınca da 3-5 saniye sonra susuyor dedi. Dedim "hani istersen ölçelim voltajını", yanımda da küçük avometre var arabada, lazım olur diye almıştım arabaya. Ölçtük, gerçekten voltaj düşük 10 voltlarda, marşa basınca 9 votlara düşüyor. Çocuk(20-25 yaşlarında genç), herhalde akünün öldüğünü yenileyeceğini vs bahsediyor. Orası da ıssız bir yer olduğu için "Ya 20 kilometre ötede ilçeden birilerini çağıracağım, ya da traktör, kamyonet geçecek de ona atacağım motoru öyle bir benzinciye falan atacağım motoru." dedi. Ama normal araba bile tek tük geçiyor, kaldı ki motoru atabileceği birşey geçsin. Arabayla bırakayım biryerlere dedim ama motoru bırakamıyor orada, araba da dolu, yer yok zaten. Bu arada JumpStart aleti de var arabamda. Dedim istersen bağlayalım aküye, marşa bas da, çalışsın motor, statörden elektrik geliyor mu ona bakalım, hani sorun gerçekten akünün ölü olması mı yoksa şarj olamadığı için mi öldüğü. Arkadaşın konu hakkında bilgisi hiç yok. Motoru çalıştırdık jumpstart ile, ama akü halen 9,75 Volt, 5sn sonra 9V'ta tık diye kesiyor gücü, yani aküden önce başka bir sorun olduğu belli, voltaj gelmiyor aküye. Aküye gelen kabloları soketleri yukarı doğru takip ettim orada birkaç soketi sök tak yaptım birisi hafif oksitlenmişti temizledim falan. Sonra tekrar marş yaptık motor çalıştı ve susmadı, aküye de rölentide 12.5v geliyordu artık. Konudan biraz anlayıp öncelikle nereye bakmanız gerektiğini bilince iş daha kolay oluyor.
2-3 dakika daha bekledim, motor kapanmayınca ayrıldım. Sıkıntısız devam etmiştir yoluna diye düşünüyorum.

Yani diyeceğim o ki; bu işleri biraz bilmek ve basit birkaç alet edevatın yanınızda olması sizi birçok masraftan ve sıkıntıdan da kurtarır. Toplam harcadığım zaman 12-13 dakika idi.

bende yanımda alet edevat taşırım, ceta form g85 diye bir multimetre de var. hatta iş yerinde ustam "habunları ne diye taşıyorsun? boş boş getirip görürüyorsun" demişti...

şimdi aynı şeyi ben sana soruyorum, "ha onları ne diye boş boş taşıyorsun yanında?"... yani işte :D

not: statörü bozuk olan motor çalışmaz, motor statörden çıkan alternatif akım elektriğiyle bujiye çakma elektriği verir. motor her tur attığında yani "T" yazısı her geçtiğinde buji bir defa çakma işlemi yapar... yani motorun dönüş esnasında ölü noktasından geçmesi statörden elektrik çıkması anlamına gelir... eğer motor 1000 devir dönüyorsa 500 defa elektrik çakıyor demektir. çünkü 4 zamanlı motorlarda 2 çıkışın bir tanesi hava ile yakıtı patlatır iken bir sonraki iniş ve çıkış ise pis yakıtı boşaltmak için olur.

akü bitince neden motor çalışmaz? aslında çalışır, karbüratörlü ise çalışır çünkü akünün elektriğine ihtiyaç duyan bir enjeksiyon sistem yok yani vakum enerjisi ile yakıt basan bir yakıt sistemi var yani elektronik değil mekaniktir...

benim tvs apache rtr 150 çalışıyor mesela, akü olmadan bir kaç hafta kullandım, abimin motosikletine akü lazımdı ve bende kendiminkini vermiştim.
 
Katılım
24 Haz 2022
Mesajlar
219
Niye kimse memnun kalmadığı tamircinin adını vermiyor başına bela almasın diye mi isim olsa gidip de mağdur olmazlar
 
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
1,484
Verilebilir ve hatta veriliyor. Usta adı değil, doğrudan servis, yetkili servis vs. forum bu tip şikayetlerle dolu. Ben de veriyorum sorun yok.
 
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
1,729
Ayni saplama muhabbeti benimde basima geldi 650f de. O saplama çıkıyor karsiligi düşüyor vida vites pedalina denk geliypr arada bir vites kucultup dusuremiyorum blokta sıkıntı var sandim debriyaj dediler krank dediler baska bir suru sey dediler bi gun motoru wd40 surerken acaba vitese geciren parçapara bi wd40 sıkayım derken gordum hayret ettim. Gormesem kim bilir ne olacakti :d
Aynısı benim motorun da başına geldi geçen ay. Allah tan aynı gün farkettim de gidip tommy nin tavsiye ettiği civatacıdan alıp loctite ile geri yerine taktım.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
aynı rezillikleri otomobillerde de yapıyor ustacıklar.

arabamda elektrikli yükleri açtıkça voltaj 12 volta kadar düşüyordu. ustanın birine bak dedim normal dedi.

malum mabadım kaşınıyor içim de rahat etmedi, arkadaşla alternatörü söktük, konjektörü değiştirdim. rölantide tüm yükler açık 14.40 volt milim yerinden oynamıyor.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Malesef bir benzerini yasadim ben de fren musuru takili kalmis.surekli fark edilmek icin uzunlari yakan bir insanim arti gps takili motosiklette yolda giderken aku isigi yandi ve bir sure sonra aku bitti ben dolsun diye beklerken stator sargi yanmis dediler.bir aya yakin bekledim hatta sardirirsak 1000 lira orjinali 800 lira dedi usta sardirmaya yonlendirdi beni :) neyse zarzor garantiden degistirttim.Sonra baktim frende gariplik var hidrolik degistirtmeye farkli bir ustaya gittim megerse fren musuru takili kalmis usta farketti 100 metreden ama yetkili servis stator sargiyi degistirdi.

Geçmiş olsun sizede . Dikkat li olmak gerekiyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------

bende bilgiler temel, ana bilgi şu, statörden gelen alternatif akım bir yerlerde kısa devre oluyor ve statör yanıyor... statörün yanmaması için arada bir sigorta olması gerekmiyor mu? mesela senin statör 200watt güç üretebiliyor ise ve statörden sonraki ilk devre olan "konjektör" sonrasına 300 watt değerinde bir sigorta olsa statör yanacağı zaman sigorta yanar ve böylece statörün yanmaz... yani 200watt statör anlık olarak 300 watt akıma dayanır ve yanmaz ama sigortayı yakarak kendini kurtarır... orjinalde sigorta yoksa sonradan kendimiz koyabiliriz... şimdi benim başıma gelmediği için teoride bir şeyler sallayıp gideceğim :) eğer sen istiyor tamir verecek 100 dolar.

statör habire yanıyorsa bakılacak şeyler sırayla olur, ilk parça statörden çıkan tellerin bağlandığı ilk devre "konjektör"... bunun görevi statörden gelen değişken gerilimi sabitlemek fakat akımı sabitlemez... yani motosiklet 1000 devir dönerken de 8000 devir dönerken de 13,4 volt gerilimi vermesi için tasarlanmış bir devre... fakat 1000 devirde 500 mili amper akım verirken 8 bin devirde 4 amper akım verir gibi gibi, rakamlar temsili... saatte 500 mah akım ile 10 amperlik akü 20 saatte şarj olur fakat 8 bin devirde sürersen 2,5 saatte şarj olur... buda yüksek devirde aynı volt fakat yükselen akım anlamına gelir ve hızlı sürersen hızlı şarj olur anlamına gelir... tabi bununda ayrı bir koruması var çünkü bizim motorlardaki aküler genelde 2 amper saat üzeri bir akım ile şarj olurlar ise bozuluyorlar, yani akımı düşüren bir başka devre var ve sanırım bunun adı da "şarj rolesi" olabilir... tam bilmiyorum parçaların adını...

yani uzun lafın kısası akü bozuk olması ile statörün yanması arasında bir bağlantı ben kuramıyorum... konjektöre şarj rolesine falan bakmak lazımdır falan filan.

verdiğim bilgiler içinde yanlış yada eksik varsa düzeltin lütfen, yani burada bir birimize ustalık öğretmek durumundayız, bizi bu hale getiren esnaflar utansın...

yüksek akımın sorun olmama örneğini cep telefonumdan vermek istiyorum;
yüksek akım aslında sorunsuz tesisatta parçalara bir zararı yoktur çünkü parçalar gelen akımın ihtiyaç duyduğu kadarını kullanır... yani turbo şarj ile yani 5 volt 3 amper şarj aleti ile ben "gm8" telefonumu şarj edersem benim telefon bu şarj cihazından 2,1 amper çekecek ve kendi şarj hızında şarj olacak çünkü telefonumun içerisindeki devreler en fazla 2,1 amper çekecek şekilde dizayn edilmiş devreler.

Statör genelde yüksek akım üretmekten bozuluyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:19 ----------

Velhasıl ustayım diyenler yüzünden, kendimiz usta olmayı öğrendik :bounce:

Aslında bu bakımdan çok güzel …

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:21 ----------


Dct de akü gereçten çok önemli ama manuelde biraz daha esnek olabiliyor insan .
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,405
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
Doğalgaz sobasının pilot alevi sönüyordu.
Geçen sene Özel servis 250 TL istedi.
Youtubeden bakıp arızalı parçayı 10 liraya aldım. Hala çalışıyor.

4 yıl kadar önce çamaşır makinesi bozuldu.
Özel servis geldi motorun mili dönmesine rağmen motor yanmış dedi. 400 TL istedi.
Yaptırmadım, meğerse milin kayışa değdiği yerin gergisi gevşemiş. Kendim yaptım.

Velhasıl ülkede kim kimi tutarsa becermeye çalışor.
En fenasıda su tesisatçıları...

2 yıl önce alt kata su damlıyor. Usta geldi teee burdan buraya kadar kırıp kaçağı bulacağız dedi 800 TL. istedi el mahkum tamam dedik.
Nasıl olduysa nokta atışı kaçağı buldu 15 dakikada 800 lük olduk.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
İki ay kadar önce tatilden gelirken yolda bunun benzerini yaşayan bir motosikletliye yardım ettim. Samsun tarafından Ankara'ya dönerken Çankırı-Ankara yolundan gitmeyi seviyorum. Ankara'ya dönerken orayı bilirsiniz belki; 20-25 k boyunca gayet boştur yol. Ne benzinlik ne ev vs. Motosikletlinin birisi (250'lik hondaydı sanırım) yol kenarında durmuş bekliyor. Dedim "arabaylayım, bir şey var mı diye durup bakayım" . Yanına gittiğimde "aküsü bitmiş görünüyor motor marş almıyor, alınca da 3-5 saniye sonra susuyor dedi. Dedim "hani istersen ölçelim voltajını", yanımda da küçük avometre var arabada, lazım olur diye almıştım arabaya. Ölçtük, gerçekten voltaj düşük 10 voltlarda, marşa basınca 9 votlara düşüyor. Çocuk(20-25 yaşlarında genç), herhalde akünün öldüğünü yenileyeceğini vs bahsediyor. Orası da ıssız bir yer olduğu için "Ya 20 kilometre ötede ilçeden birilerini çağıracağım, ya da traktör, kamyonet geçecek de ona atacağım motoru öyle bir benzinciye falan atacağım motoru." dedi. Ama normal araba bile tek tük geçiyor, kaldı ki motoru atabileceği birşey geçsin. Arabayla bırakayım biryerlere dedim ama motoru bırakamıyor orada, araba da dolu, yer yok zaten. Bu arada JumpStart aleti de var arabamda. Dedim istersen bağlayalım aküye, marşa bas da, çalışsın motor, statörden elektrik geliyor mu ona bakalım, hani sorun gerçekten akünün ölü olması mı yoksa şarj olamadığı için mi öldüğü. Arkadaşın konu hakkında bilgisi hiç yok. Motoru çalıştırdık jumpstart ile, ama akü halen 9,75 Volt, 5sn sonra 9V'ta tık diye kesiyor gücü, yani aküden önce başka bir sorun olduğu belli, voltaj gelmiyor aküye. Aküye gelen kabloları soketleri yukarı doğru takip ettim orada birkaç soketi sök tak yaptım birisi hafif oksitlenmişti temizledim falan. Sonra tekrar marş yaptık motor çalıştı ve susmadı, aküye de rölentide 12.5v geliyordu artık. Konudan biraz anlayıp öncelikle nereye bakmanız gerektiğini bilince iş daha kolay oluyor.
2-3 dakika daha bekledim, motor kapanmayınca ayrıldım. Sıkıntısız devam etmiştir yoluna diye düşünüyorum.

Yani diyeceğim o ki; bu işleri biraz bilmek ve basit birkaç alet edevatın yanınızda olması sizi birçok masraftan ve sıkıntıdan da kurtarır. Toplam harcadığım zaman 12-13 dakika idi.

Büyük hayır duası almışsınız
 
Katılım
24 Haz 2022
Mesajlar
219
Ne esnaftan ne servisten yüzünüz gülmüş bu dünyayı boşuna yuvarlak yaratılmamış
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Doğalgaz sobasının pilot alevi sönüyordu.
Geçen sene Özel servis 250 TL istedi.
Youtubeden bakıp arızalı parçayı 10 liraya aldım. Hala çalışıyor.

4 yıl kadar önce çamaşır makinesi bozuldu.
Özel servis geldi motorun mili dönmesine rağmen motor yanmış dedi. 400 TL istedi.
Yaptırmadım, meğerse milin kayışa değdiği yerin gergisi gevşemiş. Kendim yaptım.

Velhasıl ülkede kim kimi tutarsa becermeye çalışor.
En fenasıda su tesisatçıları...

2 yıl önce alt kata su damlıyor. Usta geldi teee burdan buraya kadar kırıp kaçağı bulacağız dedi 800 TL. istedi el mahkum tamam dedik.
Nasıl olduysa nokta atışı kaçağı buldu 15 dakikada 800 lük olduk.

İnsanın elinden iş gelmesi ne güzel değilmi

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:23 ----------

Ne esnaftan ne servisten yüzünüz gülmüş bu dünyayı boşuna yuvarlak yaratılmamış

Rabbim iyilerle karşılaştırmayı nasip etsin her konuda.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Statör genelde yüksek akım üretmekten bozuluyor.

statör yüksek akım üretmekten yanmaz, statörden sonraki devreler statörün üretebileceğinden daha yüksek akım çektiği için yanar. motosikletlerde statör max akımını redline gelmeden önce üretiyorlar. mesela cbf150 statörü 168 watt üretecek güce sahip ve bunu 5 bin devirde yapıyor... 5 bin devirden sonra
168 watt dan daha fazla üretiyor fakat statör sonrasındaki devreler 168 watt dan daha yüksek akım çekmeyecek şekilde ayarlı olduğu için yüksek devirlerde yüksek üretimlerde statör yanmıyor çünkü statörden onun kapasitesinin üzerinde bir akım çekilmiyor.

tabi statör sonrasında arızalanan bir devre artık statörün max üretebileceğinin üzerinde akım çekmeye başlayıp statörü yakabiliyor, artık yüksek akım çekmeyi engelleyen ilk devre hangisiyse sorun ondadır çünkü işini yapmıyor ve bu yüzden statörden çok akım çekip yanmasına sebep oluyor, bunu da öğrenme zahmetine girmeyeceğim çünkü henüz böyle bir sorunum yok, muhtemelen aşağıdaki linkte o parça yazıyor ama şimdilik bilmeme gerek yok, aslında çok basit bir bilgi ama öğrenmeye gerek yok şimdilik.

not: statör max güç üretim devrinin altında iken kısadevreye maruz kalırsa yanmaz, çünkü statörün kablolarını yakabilecek kadar şiddetli akım üretilmemekte düşük devirde.

detay merak eden için
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
....Dct de akü gereçten çok önemli ama manuelde biraz daha esnek olabiliyor insan.....


Otomobillerdeki tek veya çift debriyajlı yeni nesil otomatik şanzumanlarda manuel gibi vurdurup çalıştırma yapılabiliyor , Honda nın Dct si de benzer yapıda olduğu için akü biterse vurdurulabilir bi denemek lazım..
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Otomobillerdeki tek veya çift debriyajlı yeni nesil otomatik şanzumanlarda manuel gibi vurdurup çalıştırma yapılabiliyor , Honda nın Dct si de benzer yapıda olduğu için akü biterse vurdurulabilir bi denemek lazım..

Dct veya dsg sanzumanın vurdurula bileceğini ilk kez sizden duydum

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------

statör yüksek akım üretmekten yanmaz, statörden sonraki devreler statörün üretebileceğinden daha yüksek akım çektiği için yanar. motosikletlerde statör max akımını redline gelmeden önce üretiyorlar. mesela cbf150 statörü 168 watt üretecek güce sahip ve bunu 5 bin devirde yapıyor... 5 bin devirden sonra
168 watt dan daha fazla üretiyor fakat statör sonrasındaki devreler 168 watt dan daha yüksek akım çekmeyecek şekilde ayarlı olduğu için yüksek devirlerde yüksek üretimlerde statör yanmıyor çünkü statörden onun kapasitesinin üzerinde bir akım çekilmiyor.

tabi statör sonrasında arızalanan bir devre artık statörün max üretebileceğinin üzerinde akım çekmeye başlayıp statörü yakabiliyor, artık yüksek akım çekmeyi engelleyen ilk devre hangisiyse sorun ondadır çünkü işini yapmıyor ve bu yüzden statörden çok akım çekip yanmasına sebep oluyor, bunu da öğrenme zahmetine girmeyeceğim çünkü henüz böyle bir sorunum yok, muhtemelen aşağıdaki linkte o parça yazıyor ama şimdilik bilmeme gerek yok, aslında çok basit bir bilgi ama öğrenmeye gerek yok şimdilik.

not: statör max güç üretim devrinin altında iken kısadevreye maruz kalırsa yanmaz, çünkü statörün kablolarını yakabilecek kadar şiddetli akım üretilmemekte düşük devirde.

detay merak eden için
[url]https://www.endurokan.com/wp-content/uploads/2020/10/Aku-takviye-kablosunda-kalinligin-onemi-300x225.jpg[/URL]

Güzel anlatmışsınız oto tamirhanesinde 10 sene çalışmış birisi olarak işleyişi biliyorum. Size bir soru. Motorda gereğinden fazla elektirik çeken akım var . 4veya daha fazla sis lambası , elcik ısıtıcı , zincir yağlama, alarm , ek stop şambası , lelefon şarjı , gps ve motorun üzerine takılan daha fazla aksesuarlar . Motorun konjektörünü ve statörünü daha fazla yormaz mı. Yani bunlardan dolayı daha fazla akım çeken akü konjektörün daha fazla akım vermesine ve statörün daha fazla yükte kalmasını sağlamaz mı ?
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Dct veya dsg sanzumanın vurdurula bileceğini ilk kez sizden duydum

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------



Güzel anlatmışsınız oto tamirhanesinde 10 sene çalışmış birisi olarak işleyişi biliyorum. Size bir soru. Motorda gereğinden fazla elektirik çeken akım var . 4veya daha fazla sis lambası , elcik ısıtıcı , zincir yağlama, alarm , ek stop şambası , lelefon şarjı , gps ve motorun üzerine takılan daha fazla aksesuarlar . Motorun konjektörünü ve statörünü daha fazla yormaz mı. Yani bunlardan dolayı daha fazla akım çeken akü konjektörün daha fazla akım vermesine ve statörün daha fazla yükte kalmasını sağlamaz mı ?

bende tamirhanelerde hiç çalışmamış biri olarak yanıtlayayım; eğer aksesuarlar yüzünden motosiklet statörün ürettiği güçten fazla güç çekiyorsa bu fazla kalan miktar aküden karşılanır, belli bir kullanım sonrasında akü içinde yeterli elektrik kalmayacağı için farlar sönük yanmaya başlar, korna zayıf çalışır, elcik ısıtma az ısıtır ve motoru stop ettikten sonra da marş motoru basmaz yetersiz enerjiden ötürü...

bildim mi?

9 amper değilde 12 amper akü takarsan şarj süresi uzar ama en azından motordan fazla güç çekmediğin zamanlarda akünün deposu daha büyük olur ve kışın elcik ısıtma gibi fazla güç çeken aksesuarlar için daha uzun süre kullanım imkanı olur. bazıları da diyorki yüksek amperli akü takınca şarj rolesi yoruluyormuş daha uzun süre şarj yaptığı için... peki o devrenin işi o değil mi? nasıl yoruluyor mesela? o devre şarj edecek, etmiyorsa bozulmuş demektir ve yenisi ile değiştirilir...
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
bende tamirhanelerde hiç çalışmamış biri olarak yanıtlayayım; eğer aksesuarlar yüzünden motosiklet statörün ürettiği güçten fazla güç çekiyorsa bu fazla kalan miktar aküden karşılanır, belli bir kullanım sonrasında akü içinde yeterli elektrik kalmayacağı için farlar sönük yanmaya başlar, korna zayıf çalışır, elcik ısıtma az ısıtır ve motoru stop ettikten sonra da marş motoru basmaz yetersiz enerjiden ötürü...

bildim mi?

9 amper değilde 12 amper akü takarsan şarj süresi uzar ama en azından motordan fazla güç çekmediğin zamanlarda akünün deposu daha büyük olur ve kışın elcik ısıtma gibi fazla güç çeken aksesuarlar için daha uzun süre kullanım imkanı olur. bazıları da diyorki yüksek amperli akü takınca şarj rolesi yoruluyormuş daha uzun süre şarj yaptığı için... peki o devrenin işi o değil mi? nasıl yoruluyor mesela? o devre şarj edecek, etmiyorsa bozulmuş demektir ve yenisi ile değiştirilir...

Akü değiştirmeden önce benim korna çok kötüydü, otobur tavuskuşu gibi ses çıkartıyordu. Hatta sıkıntı kornada mı acaba diye yeni korna bakayım dedim, aküyü yenileyince korna kendine geldi etobur şahin oldu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst