Statör yanık dediler konjektör (regülatör) bozuk dediler soket çıkmış😃

Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Yaklaşık 1 aydır rx3i evo da kontağı açıyorum kill switc i açıyorum pompa benzini basıyor marşa basıyorum bazen marş 2 tur çeviriyor çat elektrik kesiyor motor. bazen ise marşa dokunur dokunmaz elektir kesiyor geri geliyor. ona buna sordum kontak bozuk elektrik geçirmiyor dediler. kontak setine baktım 1600 tl. her neyse biraz zaman geçti zinciri gereyim yağlayım vs derken koltuğu sökeyim dedim aküye bakayım suyu var mı. - kutbu oksit yapmış kaynak suyu dökmemle çıt diye kutup başı koptu. yenisini taktım sıfır sıkıntı. 5 liraya çözüldü
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Akü değiştirmeden önce benim korna çok kötüydü, otobur tavuskuşu gibi ses çıkartıyordu. Hatta sıkıntı kornada mı acaba diye yeni korna bakayım dedim, aküyü yenileyince korna kendine geldi etobur şahin oldu.

öyle, bende bir ara motoru aküsüz kullanırken düşük devirde ön far göz kırpıyordu ve korna zayıf çalıyordu, korna çalarken gaz verince ses tonu değişiyordu kornanın ve ön far daha çok aydınlatmaya başlıyordu.

benim gsr600 ün kornası berbat, hiç güzel değil, Tvs apache'nin kornası çok güzel, çift korna takılı... gsr600 için bir çift tvs apache kornası almayı düşünüyorum. ince ve yüksek desibel ses çıkarıyor tvs apachenin kornası, bruce lee yi andırıyor, gsr600 ün korna yuri boyka gibi, kalın çıkıyor ama duyan yok. gerçi onu sürerken korna çalmama gerek kalmıyor
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
bende tamirhanelerde hiç çalışmamış biri olarak yanıtlayayım; eğer aksesuarlar yüzünden motosiklet statörün ürettiği güçten fazla güç çekiyorsa bu fazla kalan miktar aküden karşılanır, belli bir kullanım sonrasında akü içinde yeterli elektrik kalmayacağı için farlar sönük yanmaya başlar, korna zayıf çalışır, elcik ısıtma az ısıtır ve motoru stop ettikten sonra da marş motoru basmaz yetersiz enerjiden ötürü...

bildim mi?

9 amper değilde 12 amper akü takarsan şarj süresi uzar ama en azından motordan fazla güç çekmediğin zamanlarda akünün deposu daha büyük olur ve kışın elcik ısıtma gibi fazla güç çeken aksesuarlar için daha uzun süre kullanım imkanı olur. bazıları da diyorki yüksek amperli akü takınca şarj rolesi yoruluyormuş daha uzun süre şarj yaptığı için... peki o devrenin işi o değil mi? nasıl yoruluyor mesela? o devre şarj edecek, etmiyorsa bozulmuş demektir ve yenisi ile değiştirilir...


Aslında aynı şeyleri anlatmaya çalışıyoruz ama anlaşamıyoruz. Akü dolmayınca yük önce konjektöre sonra da statör e biner .
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Aslında aynı şeyleri anlatmaya çalışıyoruz ama anlaşamıyoruz. Akü dolmayınca yük önce konjektöre sonra da statör e biner .

doğrudur kanka ya, eninde sonunda bütün yükler o statöre binecek ve statörden sonra da bize binecek o yükler. fazla yüklenmek iyi değil yani, her şeyin fazlası zarar, hayat denge üzerine kurulu. her şey ayarında güzel.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Benim motorun geçmişte ırzına artık nasıl geçmişlerse statör kapağı içten kaynaklı. Ustam da sağolsun "Abi bu kapak bana güven vermiyor, sen bu kapağı ilk fırsatta değiştir" diyerek beni kıllandırdı. Statör dediğimiz parça metres gibi, sürekli para yiyor ve tam olarak ne istediğini kimse bilmiyor.
 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
Motoru ustanın dükkanın önüne yanaştırıp dersen ki abi akü şarj etmiyor, tabi diyecek; statör veya konjektör bozulmuştur birader.
Az aklı çalışıyor ve insaflıysa, sizin yaptığınız gibi konjektörü farkederse, ve üstüne komik bir rakam isterse eyvallah.
Soketi her türlü farkedecek, parçaları değiştirdikten sonra. Parça değişim parasını alırsa da vay halinize. O zaman buradaki çoğu kişinin yazdığı sıfatları üstlenecek.

Zamanında öğrenciyken skoda felicia ile yola çıktık 3000 km yaptık. Kocaeli'nde arabadan koku gelmeye başladı.(daha öncesinde de şunu farketmiştim gece, gaza basınca, arabanın farları iç aydınlatmaları falan iyi bir parlıyordu, aydınlanıyordu ortalık.) Aküye baktık davul gibi olmuş, tahliyeden tükürüyor sıvısını. Birkaç kişiye sorduk telefonla, hemen sanayiye gidin akü gümler falan dediler.
Girdik bir elektrikçiye, ölçtük 16.5(?) voltlarda basıyor elektriği. Akü fazla şarj oluyor. Alternatör sağlam. Alternatörün içindeki bosch konjektör bozulmuş. Değiştirdik düzeldi. Alternatörün kayışı ayrıydı. Söktüğü kayışı geri takamadı, gittik bir daha kayış aldık geldik. Onu taktık. Ozamanın behrinde güzel para vemriştik, 3 çocuk gelmiş yabancı plaka ile ustada durur mu yapıştırdı cevabı. Baktım bugün fiyatına 650 tl yazıyor. Biz o zaman 350 tl vermiştik, 2012 nisan ayında. Yapılır mı öğrenciye be.
Neyse.

Üstad bir de youtube'a video koymuşsun. Bir yerlere vespa modeli falan yaz da, en azından ihtiyacı alan bulsun senin videoyu.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
doğrudur kanka ya, eninde sonunda bütün yükler o statöre binecek ve statörden sonra da bize binecek o yükler. fazla yüklenmek iyi değil yani, her şeyin fazlası zarar, hayat denge üzerine kurulu. her şey ayarında güzel.

Herşeyin fazlası zarar 😉

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:50 ----------

Motoru ustanın dükkanın önüne yanaştırıp dersen ki abi akü şarj etmiyor, tabi diyecek; statör veya konjektör bozulmuştur birader.
Az aklı çalışıyor ve insaflıysa, sizin yaptığınız gibi konjektörü farkederse, ve üstüne komik bir rakam isterse eyvallah.
Soketi her türlü farkedecek, parçaları değiştirdikten sonra. Parça değişim parasını alırsa da vay halinize. O zaman buradaki çoğu kişinin yazdığı sıfatları üstlenecek.

Zamanında öğrenciyken skoda felicia ile yola çıktık 3000 km yaptık. Kocaeli'nde arabadan koku gelmeye başladı.(daha öncesinde de şunu farketmiştim gece, gaza basınca, arabanın farları iç aydınlatmaları falan iyi bir parlıyordu, aydınlanıyordu ortalık.) Aküye baktık davul gibi olmuş, tahliyeden tükürüyor sıvısını. Birkaç kişiye sorduk telefonla, hemen sanayiye gidin akü gümler falan dediler.
Girdik bir elektrikçiye, ölçtük 16.5(?) voltlarda basıyor elektriği. Akü fazla şarj oluyor. Alternatör sağlam. Alternatörün içindeki bosch konjektör bozulmuş. Değiştirdik düzeldi. Alternatörün kayışı ayrıydı. Söktüğü kayışı geri takamadı, gittik bir daha kayış aldık geldik. Onu taktık. Ozamanın behrinde güzel para vemriştik, 3 çocuk gelmiş yabancı plaka ile ustada durur mu yapıştırdı cevabı. Baktım bugün fiyatına 650 tl yazıyor. Biz o zaman 350 tl vermiştik, 2012 nisan ayında. Yapılır mı öğrenciye be.
Neyse.

Üstad bir de youtube'a video koymuşsun. Bir yerlere vespa modeli falan yaz da, en azından ihtiyacı alan bulsun senin videoyu.

Ellerine düştünmü vicdansız ustalar çoğu kez. Youtube videolarında #vespa konjektör aramaları ile çıkıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:53 ----------

Benim motorun geçmişte ırzına artık nasıl geçmişlerse statör kapağı içten kaynaklı. Ustam da sağolsun "Abi bu kapak bana güven vermiyor, sen bu kapağı ilk fırsatta değiştir" diyerek beni kıllandırdı. Statör dediğimiz parça metres gibi, sürekli para yiyor ve tam olarak ne istediğini kimse bilmiyor.

😂😂😂 pavyon .
Abi değiştir Statör kapağını
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst