Resmi gazetede yayınlanan yönetmelik değişikliği

Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Üç beş şey yazarsın, peşine vb koyarsın, yine bir mantığı olur. Tek bir şey yazıp vb koymak nedir?

Çünkü liyakat yok. Ne yazacaklarını bilmedikleri gibi bilen kişi ve kurumlara sormayı da akıl edemiyorlar.
 
Katılım
25 Nis 2018
Mesajlar
114
Motosikleti
mt-25
yazan yönetmeliğe göre ref. li ceketlerimiz de geçerli. yelek, ceket kazak mont üzerinde ref olan portatif (cırt-cırt, tak-çıkar ) olmayan üste giyilebilir her türlü kıyafet
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
Eskiden beri gündüzleri dahi sarı reflektörlü yeleğimi turlarda geçiririm montun üstüne, motorun üzerinde sarı yeleği gören sürücüler daha aklı başında ve ciddiyetli davranıyor yolda motorculara.
 
Katılım
24 Mar 2011
Mesajlar
2,334
Bisikletlilerde gözlük şartı yok ama kask var , tas takanlarda gözlük şart :)

MOTORCULARA GÖZLÜK ZORUNLU OLDU

"Son dönemde yaşanan trafik kazalarının önemli unsuru haline gelen scooterlern ile elektrikli bisikletler de Trafik Yönetmeliğine dahil edilirken, online alışverişin artmasıyla özellikle şehir içinde sayıları artan motosikletlerle ilgili de düzenleme yapıldı. Motorlu bisiklet, motosiklet, elektrikli bisiklet sürücülerinde zaten zorunlu olan kaskın yanına ‘Gözü dış tesirlere karşı koruyacak, görüşe engel olmayacak, normal görüşü bozmayacak renkli veya renksiz’ koruma gözlüğü takma koşulu getirildi. Ancak kaskında koruma gözlüğü olanlar bundan istisna tutuldu." Bugün gazete haberi...
 
Katılım
6 Mar 2021
Mesajlar
1,403
MOTORCULARA GÖZLÜK ZORUNLU OLDU

"Son dönemde yaşanan trafik kazalarının önemli unsuru haline gelen scooterlern ile elektrikli bisikletler de Trafik Yönetmeliğine dahil edilirken, online alışverişin artmasıyla özellikle şehir içinde sayıları artan motosikletlerle ilgili de düzenleme yapıldı. Motorlu bisiklet, motosiklet, elektrikli bisiklet sürücülerinde zaten zorunlu olan kaskın yanına ‘Gözü dış tesirlere karşı koruyacak, görüşe engel olmayacak, normal görüşü bozmayacak renkli veya renksiz’ koruma gözlüğü takma koşulu getirildi. Ancak kaskında koruma gözlüğü olanlar bundan istisna tutuldu." Bugün gazete haberi...

Ekstradan gözlük istemeleri gibi bir durum söz konusu olamaz :) Yönetmeliği çıkaranların Türkçe bilmemesinden kaynaklanıyor bu yanlış anlama bence :)
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Şu ayaklı scooterlara bir düzenleme gelse güzel olucak iki üç çocuk biniyor ters yönden geliyorlar çok riskli işler yapıyorlar
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Şu bizim forum yeleklerinden yaptırılacaksa tam sırası. Saçma sapan şeylere para verileceğine, adam gibi bir şey giyelim bari. Olmadı elemanın bilgileri paylaşılsın, ona yaptırtalım.
 

yec

Katılım
20 Tem 2020
Mesajlar
1,036
Motosikleti
Joymax Z+ 250
Şu bizim forum yeleklerinden yaptırılacaksa tam sırası. Saçma sapan şeylere para verileceğine, adam gibi bir şey giyelim bari. Olmadı elemanın bilgileri paylaşılsın, ona yaptırtalım.

Listeye beni de yazabilirsiniz.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Yok ben toptan yaptırmayacağım da elinde muhtemelen kalıpları falan vardır. Parasını ve kargosunu ödeyeyim, bana kargolasın mesela. Çünkü bu yelek öyle de aldırılacak böyle de...
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Ekstradan gözlük istemeleri gibi bir durum söz konusu olamaz :) Yönetmeliği çıkaranların Türkçe bilmemesinden kaynaklanıyor bu yanlış anlama bence :)

Koruma gozlugu, kapali kasklarda (kask=koruma basligi) vizor.

Koruma başlığı (Kask)
yanmayacak ve başı, ısı, çarpma ve dış tesirlere karşı
koruyacak, görme ve işitmeye engel olmayacak, kolay
takılıp çıkarılacak şekilde (Avrupa Ekonomik Komisyonu
ECE R 22 Regülasyonuna uygun) olacaktır.

Koruma gözlüğü
(Değişik ibare:RG-16/8/2022-31925) Sürücüler
için; gözü dış tesirlere karşı koruyacak, görüşe engel
olmayacak, normal görüşü bozmayacak renkli veya renksiz
(Koruma başlığında koruma gözlüğü olması durumunda ve
bisiklet sürücülerinde koruma gözlüğü aranmaz) olacaktır.


Yani kapali kaskta ekstra bir gozluk korumasi filan istenmez. Acik kasklarda isteyebilirler, tas seklindeki kasklarda, bisiklet kasklarinda isteyebilirler.


https://mevzuat.gov.tr/File/GeneratePdf?mevzuatNo=8182&mevzuatTur=KurumVeKurulusYonetmeligi&mevzuatTertip=5


---------- Mesajlar birleştirildi - 10:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------

vb nedir? Yönetmelik bu kadar muallak olmaz ki.

muğlak
1. sıfat, Anlaşılması güç, anlaşılmaz, karışık, çapraşık

muallak
1. sıfat, eskimiş Asılmış, asılı.
2. sıfat, eskimiş, mecaz Sonuca bağlanmamış, sürüncemede kalmış

Kaynak: tdk.gov.tr
 
Son düzenleme:
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Zaten montlarda reflektif yerler var.Ekstra bu yeleklerden giymeye gerek yok bana göre.Tabi mevzuat bakımından.
Yoksa gece reflektif yelek giymek faydalı.

Yanlis.

Zaten mevzuatta yapilan degisiklikte yaziyor, bunun icin yapilmis, tam da senin dediginin tersi :)

Eskiden "reflektif isaret takacaklardir" ifadesi "reflektif yelek vb giyeceklerdir" olarak degistirildi.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Koruma gozlugu, kapali kasklarda (kask=koruma basligi) vizor.

Koruma başlığı (Kask)
yanmayacak ve başı, ısı, çarpma ve dış tesirlere karşı
koruyacak, görme ve işitmeye engel olmayacak, kolay
takılıp çıkarılacak şekilde (Avrupa Ekonomik Komisyonu
ECE R 22 Regülasyonuna uygun) olacaktır.

Koruma gözlüğü
(Değişik ibare:RG-16/8/2022-31925) Sürücüler
için; gözü dış tesirlere karşı koruyacak, görüşe engel
olmayacak, normal görüşü bozmayacak renkli veya renksiz
(Koruma başlığında koruma gözlüğü olması durumunda ve
bisiklet sürücülerinde koruma gözlüğü aranmaz) olacaktır.


Yani kapali kaskta ekstra bir gozluk korumasi filan istenmez. Acik kasklarda isteyebilirler, tas seklindeki kasklarda, bisiklet kasklarinda isteyebilirler.


https://mevzuat.gov.tr/File/GeneratePdf?mevzuatNo=8182&mevzuatTur=KurumVeKurulusYonetmeligi&mevzuatTertip=5


---------- Mesajlar birleştirildi - 10:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------



muğlak
1. sıfat, Anlaşılması güç, anlaşılmaz, karışık, çapraşık

muallak
1. sıfat, eskimiş Asılmış, asılı.
2. sıfat, eskimiş, mecaz Sonuca bağlanmamış, sürüncemede kalmış

Kaynak: tdk.gov.tr

Teşekkürler düzeltme için:)
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Yanlis.

Zaten mevzuatta yapilan degisiklikte yaziyor, bunun icin yapilmis, tam da senin dediginin tersi :)

Eskiden "reflektif isaret takacaklardir" ifadesi "reflektif yelek vb giyeceklerdir" olarak degistirildi.



Bu arada; reflektif kiyafet, serit vs. yayalar icin de zorunlu aslinda ama uygulanmiyor. Asagidaki maddeden; acik renk giymiyorlarsa reflektif aksesuar veya isik zorunlu anlami cikiyor.

"
c) Yaya yolu bulunmayan yollarda yürümek zorunda kalan yayalar, araç sürücülerine karşı görünürlüklerini sağlamak, can güvenliklerini daha
olumlu yönde artırmaları için alaca karanlık ve gece karanlığında üzerlerinde reflektif aksesuar bulundurmak, uyarıcı açık renk elbise giymek veya ışık
taşımak gibi tedbirleri almak zorundadırlar.
"

Yonetmeliklerde kesin ifadelerin kullanilmamasi ise normal aslinda, cunku her bireyin yasadigi olay birbirinden farkli olabiliyor. Yukaridaki ornekte; giydiginiz kiyafetin acik renk olacagina kim nasil karar verebilir mesela? Hayatin kendisi muglak :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst