Motoru yıkadıktan sonra oluşan daha iyi sürüş hissi

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Sizde de oluyor mu bilmiyorum bendeniz motoru yıkadıktan sonra yağ gibi aktığını hissediyorum. Neden oluyor anlamadım motorun çalışması bile değişiyor. Üzerindeki toz toprak mı etki ediyor yoksa tamamen psikolojik bir hadise midir?
 
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
975
Motosikleti
MT-09 // LTR 125
Çok uzun süredir yıkamadıysanız kesinlikle oluyor. Yoksa ayda 1 yıkıyorsanız biraz psikolojik. Ama gaz koluna wd40 bombardımanı yapınca gelen o yumuşama çok iyi yahu😁
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
ben yılda 1 kere anca yıkarım.yağmurda sürmediğimden sadece toz oluyor zaten onuda siliyorum geçiyor.piskolojik tabiki bana arada oluyor temiz araba hissi bambaşka bence
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,628
Motosikleti
Ns200 15"
ben yılda 1 kere anca yıkarım.yağmurda sürmediğimden sadece toz oluyor zaten onuda siliyorum geçiyor.piskolojik tabiki bana arada oluyor temiz araba hissi bambaşka bence

Hocam tozu direkt bezle temizliyorsanız yüzeyde kılcal çizikler meydana gelmeye başlar fısfıs ile yüzeydeki tozları almanız daha sağlıklı olur.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,524
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Zinciri de temizleyip yağlıyorsanız belki ondandır o his.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Hocam tozu direkt bezle temizliyorsanız yüzeyde kılcal çizikler meydana gelmeye başlar fısfıs ile yüzeydeki tozları almanız daha sağlıklı olur.

Seramik burada müthiş iş görüyor.
Tozları falan almak için de matte detailer ile fıslayıp siliyorum, çok kolaylaşıyor hakkaten temizlik işi.
 
Katılım
7 Kas 2005
Mesajlar
1,657
Motosikleti
V-Strom L4 Youtube&Insta: Dengeliyorum
Motor siyahsa, son hız da 10km artar. :)
Diğer renklerde 5-8km arası. :)

(Tommygun'ın söylediği doğru, temiz ve yağlı zincir etki eder :thumleft: )
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
Hocam tozu direkt bezle temizliyorsanız yüzeyde kılcal çizikler meydana gelmeye başlar fısfıs ile yüzeydeki tozları almanız daha sağlıklı olur.

doğru ama haftada 2 kez siliyorum:)yani daha toz olamadan:) silme dedim tabi yanlış anlaşıldı kuru yeri silersek tabi çizik çizik baya sıkıntı olur.motul mat temizleme spreyi var e5 bitti onun yerine hızlı cila sonax extreme vs benzerleride var tozu bi miktar uzak tutuyor.hepsini geçtim depo ve ekran komple ppf folyo kaplı.güneşte kendi kendini yeniliyor çiziklerden vs koruyor bide extra parlak gösteriyor iyiki yaptırmışım.bu arada ne zaman geldi bilmiyorum a101 de motosiklet temizlemee ürünleri var 8 tl ye ben sele ve kask temizleme aldım varsa alın bulunsun.yine ayrıca benzinlikteki köpükleri ASLAA KULLANMIYORSUNUZ.ciddi derecede boya solması yapar aman dikkat kostik motosikletlerin anasını çook kolay ağlatır.ben hala görüyorum kullananları
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Bilmiyorum dostlarım, her yıkamadan sonra sanki daha bir ferah daha bir akıcı sürüş oluyor gibi geliyor bana.

Bizim eller çok tozlu topraklı, belki yıkayınca toz toprak katmanı ortadan kalkıyor ve motor daha rahat hareket ediyor olabilir..
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Sizde de oluyor mu bilmiyorum bendeniz motoru yıkadıktan sonra yağ gibi aktığını hissediyorum. Neden oluyor anlamadım motorun çalışması bile değişiyor. Üzerindeki toz toprak mı etki ediyor yoksa tamamen psikolojik bir hadise midir?

İmza . Evet Hokahey kesinlikle değişim pozitif oluyor(du) , benim yorumum metalurjik ısına soğuma genleşme , suyun soğutması tozdan arınma , ve gerinme ile ilgili olduğudur, ve bu durumu bende bu şekilde pozitif değerlendiriyordum:cat:.(var iken motorlarımda hep gözlemledim.)
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,628
Motosikleti
Ns200 15"
doğru ama haftada 2 kez siliyorum:)yani daha toz olamadan:) silme dedim tabi yanlış anlaşıldı kuru yeri silersek tabi çizik çizik baya sıkıntı olur.motul mat temizleme spreyi var e5 bitti onun yerine hızlı cila sonax extreme vs benzerleride var tozu bi miktar uzak tutuyor.hepsini geçtim depo ve ekran komple ppf folyo kaplı.güneşte kendi kendini yeniliyor çiziklerden vs koruyor bide extra parlak gösteriyor iyiki yaptırmışım.bu arada ne zaman geldi bilmiyorum a101 de motosiklet temizlemee ürünleri var 8 tl ye ben sele ve kask temizleme aldım varsa alın bulunsun.yine ayrıca benzinlikteki köpükleri ASLAA KULLANMIYORSUNUZ.ciddi derecede boya solması yapar aman dikkat kostik motosikletlerin anasını çook kolay ağlatır.ben hala görüyorum kullananları

Rahatladım desem yeridir yürüyen güzelliğe iyi bakıyormuşsunuz :). Yıkama konusunda bence Barkın abimin yaptığı gayet mantıklı geliyor bebek şampuanı+sünger+su :) benim görüşüm cilde zarar vermeyen her sabun boyada kullanılır diye düşünüyorum bu mantıkla çıkarsamda el sabunu ile yıkanabilceğını düşünüyorum yanlışım varsa düzeltin, o yıkama videosunda bir sözü vardı (hatırladığım kadarıyla) "keşke dertlerimiz haberlerimiz böyle olsa, bugün İstanbul da 3 adet Panigale yıkandı cila konusu hala tartışılıyor).

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:51 ----------

Seramik burada müthiş iş görüyor.
Tozları falan almak için de matte detailer ile fıslayıp siliyorum, çok kolaylaşıyor hakkaten temizlik işi.

Seramik kaplamanın su tutmaması ve boyaya canlılık vermesi güzel görüntü elde ediliyor, ben genelde arkadaşımın motosikletini yıkarım aga çok kirlendi gel şunu yıkıyalım der 1-2 saat motosiklet ile uğraşırım 2 kez hatta 3 kez köpükler durularım ve yaparken inanılmaz zevk alarak yapıyorum, yıkadıkdan sonra aynaların temizliği, kaportanın temizliği beni benden alıyor.
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,498
Motosikleti
CBR 125 R 2014
Olay tamamen zincirden :D lastik patladı kendim toarladım güzelce temizledim gresledim vs birde zincir ayarı yaptım motosiklet kelebek oldu :D Keramet zincirde :D
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
Rahatladım desem yeridir yürüyen güzelliğe iyi bakıyormuşsunuz :). Yıkama konusunda bence Barkın abimin yaptığı gayet mantıklı geliyor bebek şampuanı+sünger+su :) benim görüşüm cilde zarar vermeyen her sabun boyada kullanılır diye düşünüyorum bu mantıkla çıkarsamda el sabunu ile yıkanabilceğını düşünüyorum yanlışım varsa düzeltin, o yıkama videosunda bir sözü vardı (hatırladığım kadarıyla) "keşke dertlerimiz haberlerimiz böyle olsa, bugün İstanbul da 3 adet Panigale yıkandı cila konusu hala

işte o şampuanın türü ph nötr diye geçiyor.hem arabaya hem motora kullandığım şampuan.arac şampuanına bakın ph nötr yazıyorsa direk alın yıkadıktan sonra zaten görüceksiniz ayrıca hiç bir aksama boyasına seramik kaplama olsa bile zarar vermiyor yakmıyor.evet bu şampuan yok ise tek çare bebek şampuanı olabilir oda kimsayal olarak en temizlerinden ama bu şampuan bambaşka bir olay her araç sahibine şiddetle tavsiye ederim.dertler böyle olsa şampuan markası kavgası yapsak daha bir iyi olurdu:) daha iyileri senin olsun hocam
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Ben motoru yıkarken bim'den en ucuz diye bulduğum sarı asperox ile yıkamıştım. önce hortumla su tutup ıslatmış sonra her yerine pıst pıst asperox sıkıp tekrar suyla durulamıştım gayet de temiz olmuştu.
Tabi bu dediklerimi geçen yıl ağustos ayında yapmıştım. Bir ay sonra yine yaparım belki, bir yılda biraz tozlanmış.
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
Ben motoru yıkarken bim'den en ucuz diye bulduğum sarı asperox ile yıkamıştım. önce hortumla su tutup ıslatmış sonra her yerine pıst pıst asperox sıkıp tekrar suyla durulamıştım gayet de temiz olmuştu.
Tabi bu dediklerimi geçen yıl ağustos ayında yapmıştım. Bir ay sonra yine yaparım belki, bir yılda biraz tozlanmış.

sakın bir daha tekrarlama o olayı.baya soldurur aşındırır boya attırır.ben janta sıkarken bile kaç kere düşünüyorum çok sık kullanmamaya gayret gösteriyorum.asperox ile motor yıkanmaz ! detay temizliği olur egzoz jant vs
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
sakın bir daha tekrarlama o olayı.baya soldurur aşındırır boya attırır.ben janta sıkarken bile kaç kere düşünüyorum çok sık kullanmamaya gayret gösteriyorum.asperox ile motor yıkanmaz ! detay temizliği olur egzoz jant vs

O zaman en ucuzundan bulaşık deterjanı alayım. köpürtür hem de çizmez.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,628
Motosikleti
Ns200 15"
Bir kez arkadaşım almıştı öyle bir şampuan inanılmaz güzel kokuyordu abartmıyorum o şampuanı içesim gelmişti ve temizlerken de diğer şampuanlardan çok daha iyi sonuç veriyordu, uzun zaman oldu o kokusu hala aklımda :).
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
O zaman en ucuzundan bulaşık deterjanı alayım. köpürtür hem de çizmez.

normal şampuan al nötr olandan zaten kaç kez kullanılıyor 1 çay bardağı koyup karıştırıoyrsun.kolay yöntemi 5litre içmesuyu al onu önce iç:) sonra bu şampuandan 1 çay bardağı dök benzinlğie git.orda içine suyu bas anında köpürcek zaten 5 liralık bir sünger ile sür sürüştür durula tamam.scooter senin motor galiba o yüzden her yeri plastik daha kolay solar daha kolay yıpranır.benim motorda mesela depo var metal arka kuyruk yok komple sele ön çamurluk o kadar:) baya çıplak yani.birde iyi kötü hızlı cila al derim.temizken güzel bir bezle ara ara sil baya parlar plastik aksamı korur hemde
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst