Yeni nesil motorlarda yakıt tüketimini düşüren ciddi geliştirmeler var , zaten emisyon seviyeleri arttıkça motorların boğazını sıkıyorlar ama silindir içi özel kaplamalar , yüksek voltajlı bobin ve iridyum bujilere yeterli akımı sağlayabilen jel veya lityum aküler , yüksek basınçlı yakıt pompası , değişken valf geometrisi , rüzgar tünelinde geliştirilmiş aerodinamik dizaynlar , motor soğukken veya rampa çıkarken şarj dinamosunun devre dışı kalması , daha düşük viskoziteli yağlar gibi yakıt tüketimini düşüren geliştirmeler yeni motorlara uygulandı..en büyük geliştirme ise motorun içindeki hareketli parçaların hafifletilmesidir , bu çok büyük arge gerektiren bir konudur , piston kolunun bile 10-15 gram hafiflemesi basit bir mevzu değil ama tüketime bariz etkisi var..
Tabiki zaten bilinçli eskitme olayı var artık yeni nesil her şeyde araba motor hatta cep telefonu
Artık her şey kullan at tarzı üretiliyor.. 10-15 gram pistonun hafiflemesi gömleğin hafiflemesi illaki yakıtta bir tasarruf sağlar eski nesil akranlarına oranla ama bariz bir ekonomi sağlarmı barizden ne anladığımıza bağlı
Yukardaki arkadaşın motordan örneklemeye devam ediyim arkadaşın motoru 4.5-5 arası yaksın cbf500 ün yeni nesli cb500f onun 100km ortalaması nedir benim çevremde cbr500r olan iki arkadaşım var onlar 5-5.5 arası yakıyor hadi f naked alan daha sakin sürsün diyelim 4 litre .. cbf işe arasında oynasın oynasın 0.5 hadi bilemedin 1 litre oynar bariz bir farkmıdır benim için değildir ama başkası için olabilir
Her şeyin iyi ve kötü yanı var yeni nesil motorlarda motoru revize bile ettirsen asla fabrika standartı kondisyonu yakalayamıyorsun eski tip motorlarda sistem zaten karadüzen onlarda sıkıntı olmuyor çoğunda.. zaten artık revize etmenide istemiyorlar at yenisini al mantığı hakim bugün yüksek hacim bir motoru revize etmeye kalk motorun nerdeyse yarı fiyatlarına geliyor ..
Basit bir örnek veriyim r25 yada mt25 bunlar güncel parçası olan ve nispeten parça fiyatları uygun motorlar .. Bugün bir r25 yada mt25 motorunu komple orjinal parçalarla revize et işçiliği osu busu içinde 30 bin tl lere yakın geliyor ortalama .. 250cc motordan bahsediyoruz ve parçası çok rahat buluna bilen bir motordan ..
Topladığın motor birde yüksek hacim motor olsun parçası olmasın ki çoğu yüksek hacim motorun yok servis sipariş çekdik Japonyadan gelicek Amerikadan gelicek olaylarına girersen geçmiş olsun artık 50 bine mi çıkarsın 60 bine mi oda sadece parça tutar
O yüzden şu anda yüksek hacim özellikle eski motoru olanlar motor kitlerse krank kırarsa falan filan kısaca komple motora girilecekse yaptırmıyor trafikten düşürüp parçalayıp satıyor..
Diyorum zaten bu ekonomik işler böyle giderse 2 seneye piyasada yüksek hacim doğru dürüst motor kalmıycak.. satılanlarıda millet yedek parça
Yakıt korkusundan yaklaşmıycak ..
Dediğime kendimden basit bir örnek veriyim demin bir konuda eski motorlarımı yazarken aklıma fazer8 im vardı o geldi ilanlara girip bakıyım dedim ne kadar olmuş ne alemde piyasası diye toplamda 17 ilan vardı ben ararken zamanında 60 dan aşağı ilan yoktu ki dediğimde çok eski değil 2018 yılı idi .. 4 senede bu hale gelmiş demek 2 sene sonra baksam artık iki üç ilan çıkıcak