türkiye'de, eğer zengin değilsen japondan, zenginsen de avrupa malı egzotik motorlardan şaşma...

bugün işyerinden bir arkadaşım yukinin yeni getidiği 70 bin liralık 250'liğini gösterdi dedi nasıl motor?
dedim bi 10 15 saatin varsa bir yerde oturalım da neden türkiye'de japon haricinde motora bulaşmaman gerektiğini anlatayım :mrgreen:
kısaca anlatmak gerekirse; parça, servis, ikinci el değeri...
-parça fiyatı japondan farklı olmaz aksine pahalı dahi olabilir (örneğin cf moto 125-250 göstergeleri) ve bulman zor olur çünkü satış adedi azdır. hele üretimi bitmiş motorsa yandı gülüm keten helva.
-servisleri kurumsalın k'si dahi değildir. garanti muhabbetini söylemiyorum bile. teoride var, pratikte yoktur. bisiklet tamircilerine franchise servis vermişler öyle düşün.
-yukarıdaki iki sebepten dolayı ikinci el değeri magma seviyesinde olur. çünkü kimse güvenli olmayan limana para yatırmaz. mesela ukrayna'dan şu an ev alır mısın?
işte tüm bu sebeplerden dolayı japonun 250'liği, dandik markaların yüksek hacimli motorlarından çok daha değerlidir.
hani derler ya pahalıysa vardır hikmeti diye... işte hikmeti bu.
ilk motoru çinli, ikinci motoru hintli, üçüncü motoru japon olan biri olarak, yukarıda dediklerimin doğruluğunu bizzat dolu dolu deneyimledim.
Tekrardan merhaba. Kawasaki Z300 aldım ve kullanıyorum. Herkese yanıtları için teşekkür ederim. :king:
mesajını şimdi gördüm güzel günlerde kullan. tek derdin parça fiyatı olsun en azından. iyi yapmışsın.