Yamaha Yamaha XCITY 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 Nis 2019
Mesajlar
930
Motosikleti
Honda CB125F
Teşekkürler sağolun.
Hava alırken işlemi nasıl sağladı acaba ? Seleyi komple söküp Vida gevşeterek mi ? Yoksa farklı bir yol mu izlendi ? Hatırlıyormusunuz?

İşlem yapılırken orada değildim ama
Yanlış bilmiyorsam radyatör su hortumu çıkarılarak hava alınıyor
Bence kontrol için servise gidin. Neticede soğutma sistemi oldukça önemli
Belki termostatınız arızalı olabilir. Servise gitmeniz daha iyi olur.
 
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
16
Teşekkürler, yok riskli bir durum değil rölantide 12-13 dk durunca fan açıyor bu normal durum bence. Bugün seleyi söküp termostatın ordaki hava külbürütör vidasınıda söküp hava almama rağmen aynı çünkü

İşlem yapılırken orada değildim ama
Yanlış bilmiyorsam radyatör su hortumu çıkarılarak hava alınıyor
Bence kontrol için servise gidin. Neticede soğutma sistemi oldukça önemli
Belki termostatınız arızalı olabilir. Servise gitmeniz daha iyi olur.


---------- Mesajlar birleştirildi - 18:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:15 ----------

Merhaba dostum,

Bende antifriz değişimi yaptım ancak rölantide 12-13 dk çalışınca 90 ı 1-2 çizgi geçip fan açıyor bu normal mi ? Normal kullanımda 90 ı hiç geçmiyor. ? Sizin gibi hava alma işleminide yaptım seleyi söküp. Rica etsem sizde deneyebilirmisiniz sizdede benzer durum var mı ? Yardımcı olursan sevinirim

@azçok bugün motoru çalıştırdım. Sebebi çok basitmiş. Motorsikletler devrildiğinde motorun stop etmesini sağlayan bir mekanizma var. Akünün altında yer alır. Ben seleyi söktüğüm için onuda söktüm. O düz durmadığı için diğer kablolarla birlikte sarktığı için motor çalışmıyormuş. Cihazı şasinin üzerine düz yerleştirince motor direkt çalıştı. Sonra montajını yapınca sıkıntı olmayacak. Bi ara baya tırsmıştım beynine ya da elektronik aksamına bir şey oldu diye. Bu da böyle saçma bir tecrübe oldu ama paylaşayım diğer arkadaşlar da yararlansınlar.
Ben düçok önceden bu manueli indirmiştim oraya göre yeni soğutma suyunu koyduktan sonra havanın alınması için termostatın üzerindeki civatanın gevşetilmesi lazım. O yüzden sele arka yan karenajlar, arka lambalar falan hep çıkıyor baya uğraştırıyor. Bahsettiğim cihazın fotoğrafını çektim daha sonra buraya da yüklerim.
Herkese güvenli bir sürüş dilerim

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:05 ----------

Hararet sorun halloldu. Termostat kapağına sıkışmış. Tornavidayla ayırıp klavuza göre taktım. Sonra test sürüşü için daga önce hararrti yükselten bir rampayı çıktım ve sonuç mükemmel oldu. Hararet göstergesi orta düzeyi geçmedi.
1- Suyu tam anlamıyla yani motorun içinde kalanıyla birlikte tahliye etmek için motor bu şekle kadar sökülüyor
https://pasteboard.co/JhtPe4m.jpg
2- Termostat kapğı ve tahliye civatası bu fotoda
https://pasteboard.co/JhtPTEw.jpg
3- Motorun kaza ya da devrilme durumunda stop etmesini sağlayan ve beni çok endişelendirdiğini söylediğim, fotoğrafta parça akünün üzerinde duran beyaz aparat
https://pasteboard.co/JhtQn07.jpg

Herkese keyifli sürüşler

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:07 ----------

2. Bölümde tahliye civatası yazmışım yanlış olmuş. O civata soğutma devresindeki havayı almak için olacaktı

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:09 ----------

Son not yarın motorumla istanbuldan kuşadasına gidicem. Eğer sorun olursa iki güne yeniden yazarım. Eğer yazmazsam sorun hallolmuş demektir.
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Deneysel çalışmalarda bulunmuyorsanız tamamen meraktan bir soru soracağım. Neden rölantide 12 13 dakika durma ihtiyacı hissediyorsunuz agalar? Marş bas, zinciri sök eldivenleri giy kaskı giy çık yapınca fazla ısıttık aleti diyorum.
 
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
16
Yok dostum deney değil :) antifiriz değişimi sonrası fan açmasını beklerken dikkatimi çekti acaba birşeyler yolunda değil mi diye şüphelendim. Şu an hava soğuk olmasına rağmen böyleyse dur kalk sıcak havada ne olacak acaba onu düşündüğümden emin olmak istiyorum

Deneysel çalışmalarda bulunmuyorsanız tamamen meraktan bir soru soracağım. Neden rölantide 12 13 dakika durma ihtiyacı hissediyorsunuz agalar? Marş bas, zinciri sök eldivenleri giy kaskı giy çık yapınca fazla ısıttık aleti diyorum.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
@feto
Bir soru da ben sorayım. Üye adınız akla iyi şeyler getirmiyor. Sizin için anlamı nedir?
 
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
16
Evet üyeliğim çok eski adım eskiden fetullahdı mahkeme kararıyla değiştirdim malum olaylardan sonra. site yönetiminede mesaj attım ama halen değişmedi.

Yazdıklarımla ilgili fikriniz varmıdır ?

@feto
Bir soru da ben sorayım. Üye adınız akla iyi şeyler getirmiyor. Sizin için anlamı nedir?


---------- Mesajlar birleştirildi - 14:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:33 ----------

Yok adım fatih.
Üyenin adının Fethi olması yüksek ihtimal.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Evet üyeliğim çok eski adım eskiden fetullahdı mahkeme kararıyla değiştirdim malum olaylardan sonra. site yönetiminede mesaj attım ama halen değişmedi.

Yazdıklarımla ilgili fikriniz varmıdır ?



---------- Mesajlar birleştirildi - 14:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:33 ----------

Yok adım fatih.

Açıklama yaptığınız için teşekkür ederim. Sonuçta hepimizin soru sormaya hakkı var.
Sizin sorunuza gelince; Soğutma sıvısı değişimini düzgün yapamamışsınız. Yetkili serviste usta bunu yaparken izlemiştim. Hava alma cıvatası ve alt tarafta bir yerden daha açık durumdayken yedek su kabından antifirizi doldurdu.(Sadece antifiriz-Su yok). Önce alttaki yerden su aktı. Hava alma cıvatasının olduğu yerden de sıvı akınca kapatıp sıvı doldurmaya devam etti. Motoru çalıştırıp tekrar hava alma cıvatasını açıp biraz daha sıvı akıttı. Sen bunları yapmadığın için hava yaptırmışsın. Motora zarar vermeden bir an önce durumu düzeltmelisin. Yetkili servisteki usta XCity de bu işlemin biraz sıkıntılı olduğunu, dikkat etmezse kendisinin bile hava yaptırdığını söylemişti. Senin yerinde olsam doğruca iyi bilinen bir ustaya veya yetkili servise giderdim. Ben Yamaha Ersoy'da yaptırmıştım.(Kızıltoprak'taki eski yerinde) Eski sayfalarda daha önce yüklemiş olduğum Service manual var. Onu indir incele istersen. Keşke şu anki motorumun da service manuali olsa. İnceleyince eli anahtar tutanlar için ne büyük bir imkan olduğunu anlarsın.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
16
Zaman ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkürler,
Ben sadece rölantide bu durum var sanıyordum. Az evvel 40 ı geçmeden şehir içinde kullandım hararet tekrar yükseldi. Dediğiniz gibi bir adımı yanlış yaptım sanırım muhtemelen halen hava var sistemde. En yakın zamanda yetkili servise götüreceğim malesef. Hava alma civatasına ulaşmak için komple seleyi söküp işlem yapmak gerektiği için çok zaman harcamak gerekiyor ve bir adım bile hata affetmiyor. Servis manuelini okudum ordada çok detaylı yazmıyor. Serviste şimdi Allah bilir termostat arızalı müşür arızalı diyip 1500-2000 tl geçirecek...
Açıklama yaptığınız için teşekkür ederim. Sonuçta hepimizin soru sormaya hakkı var.
Sizin sorunuza gelince; Soğutma sıvısı değişimini düzgün yapamamışsınız. Yetkili serviste usta bunu yaparken izlemiştim. Hava alma cıvatası ve alt tarafta bir yerden daha açık durumdayken yedek su kabından antifirizi doldurdu.(Sadece antifiriz-Su yok). Önce alttaki yerden su aktı. Hava alma cıvatasının olduğu yerden de sıvı akınca kapatıp sıvı doldurmaya devam etti. Motoru çalıştırıp tekrar hava alma cıvatasını açıp biraz daha sıvı akıttı. Sen bunları yapmadığın için hava yaptırmışsın. Motora zarar vermeden bir an önce durumu düzeltmelisin. Yetkili servisteki usta XCity de bu işlemin biraz sıkıntılı olduğunu, dikkat etmezse kendisinin bile hava yaptırdığını söylemişti. Senin yerinde olsam doğruca iyi bilinen bir ustaya veya yetkili servise giderdim. Ben Yamaha Ersoy'da yaptırmıştım.(Kızıltoprak'taki eski yerinde) Eski sayfalarda daha önce yüklemiş olduğum Service manual var. Onu indir incele istersen. Keşke şu anki motorumun da service manuali olsa. İnceleyince eli anahtar tutanlar için ne büyük bir imkan olduğunu anlarsın.


---------- Mesajlar birleştirildi - 19:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------

Bu arada bende devirdaim pompasının altındaki su tahliye vidası ve hava alma civatasından sıvı gelene kadar bekleyip sıktım ama dediğim gibi adımlar yanlış oldu muhtemelen.

Zaman ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkürler,
Ben sadece rölantide bu durum var sanıyordum. Az evvel 40 ı geçmeden şehir içinde kullandım hararet tekrar yükseldi. Dediğiniz gibi bir adımı yanlış yaptım sanırım muhtemelen halen hava var sistemde. En yakın zamanda yetkili servise götüreceğim malesef. Hava alma civatasına ulaşmak için komple seleyi söküp işlem yapmak gerektiği için çok zaman harcamak gerekiyor ve bir adım bile hata affetmiyor. Servis manuelini okudum ordada çok detaylı yazmıyor. Serviste şimdi Allah bilir termostat arızalı müşür arızalı diyip 1500-2000 tl geçirecek...
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Az evvel 40 ı geçmeden şehir içinde kullandım hararet tekrar yükseldi.
Belki de sıvı değişimini düzgün yapmışsınızdır. Bu şekilde bir sorun benim XCity de de olmuştu. Daha sonra radyatör fanının dönmediği ve sigortasının da yandığı ortaya çıkmıştı. Göbek bilyası bozulunca fan dönmüyor. Sigortayı da yakıyor. Bozuksa elle çevirmeye çalıştığında çok zor döner(sakın motor çalışırken elini uzatma). Veya hiç dönmez. İnşallah öyle bir şey yoktur. Radyatör fanı çok pahalı.
 
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
16
Yok fanı açıp soğutuyor onda sorun yok , şimdi gidip 3 lt yeşil antifiriz aldım ( üstündeki kırmızı hava alırken kolaylık olsun diye farklı renk aldım) yarın sabah işlemleri tekrar yapacağım belirttiğiniz gibi. Vaktiniz varsa adım adım daha detaylı yazma şansınız varmı adım atlamıyım.
Belki de sıvı değişimini düzgün yapmışsınızdır. Bu şekilde bir sorun benim XCity de de olmuştu. Daha sonra radyatör fanının dönmediği ve sigortasının da yandığı ortaya çıkmıştı. Göbek bilyası bozulunca fan dönmüyor. Sigortayı da yakıyor. Bozuksa elle çevirmeye çalıştığında çok zor döner(sakın motor çalışırken elini uzatma). Veya hiç dönmez. İnşallah öyle bir şey yoktur. Radyatör fanı çok pahalı.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Service Manual bölüm 3-14 te detaylı anlatmışlar. Oraya bir daha bakarsın. Sıvı tahliye cıvatası en altta oradan boşalt. Genleşme kabı kapağı ve hava alma cıvatası açık olacak. Sıvı tahliye cıvatası ince olduğu için boşalması için 15 dk. beklemişlerdi. Boşaltma tamamlanınca genleşme kabından doldur. Sıvı tahliye tapasından bir miktar sıvı gelsin içeride eski kalan varsa oda çıksın. Sonra tahliyeyi kapa. Daha sonra hava alma cıvatasından da bir miktar sıvı gelince orayıda sık. Çalıştır. Eksilen sıvıyı tamamla. Service manualde yerleri resimlerle gösterilmiş. Motorun sol gri kapağını sökmen lazım(yanlış hatırlamıyorsam.) Daha sonra gerekirse bir daha hava al. İş tamamdır.
 
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
16
Çok teşekkür ederim yardımınız için. Tahliye ve doldurmaları yaparken motor çalışmıyor değil mi ?

Service Manual bölüm 3-14 te detaylı anlatmışlar. Oraya bir daha bakarsın. Sıvı tahliye cıvatası en altta oradan boşalt. Genleşme kabı kapağı ve hava alma cıvatası açık olacak. Sıvı tahliye cıvatası ince olduğu için boşalması için 15 dk. beklemişlerdi. Boşaltma tamamlanınca genleşme kabından doldur. Sıvı tahliye tapasından bir miktar sıvı gelsin içeride eski kalan varsa oda çıksın. Sonra tahliyeyi kapa. Daha sonra hava alma cıvatasından da bir miktar sıvı gelince orayıda sık. Çalıştır. Eksilen sıvıyı tamamla. Service manualde yerleri resimlerle gösterilmiş. Motorun sol gri kapağını sökmen lazım(yanlış hatırlamıyorsam.) Daha sonra gerekirse bir daha hava al. İş tamamdır.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Motor çalışırken yapılmıyor. Genleşme kabı max çizgisine kadar dolduktan sonra kapağı açıkken çalıştır. Gerekirse ekleme yap.
 
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
16
Tekrar herkese merhaba,

İşlemi bugün aşağıdaki adımları yaparak doğru bir şekilde değişimi sağladım,

1- genleşme kabı ve radyatör giriş kapağını açtım
2- devir daim pompa su tahliye civatası ve radyatörden ona giren hortumu söktüm + hava alma külbürütör civatasını söktüm.
3- Antifriz iyice süzüldükten sonra su ile güzelce sistemi yıkadım.
4- Devir daim su tahliye civatasını taktım ve radyatörden gelen boruyu yerine geri taktım.
5- genleşme kabını max çizgisine kadar doldurdum , radyatör kapağı yerinden hava alma külbürütör vida yerine antifiriz gelene kadar doldurmaya devam ettim en son gelince ( hızlı akarken vidayı hemen sıkıştırıp kapadım ) eksik suyu tamamladım.
6- Motoru çalıştırdım bu sırada genleşme kabı ve radyatör kapağı açık şekilde 90 dereceye gelip fan açana kadar ( yaklaşık 20-25 dk ) bu esnada ister istemez sistemdeki havayı kendi baloncuklar şeklinde çıkartıyor. Sonrasında vidaları iyice sıkıp kontrol ettim.

İşlem tamam, Şu an sorunsuz kullanıyorum.

Not: Antifriz koyarken konsantre mi yoksa karışımlı hazır antifriz olduğuna dikkat etmelisiniz. Zira önceki antifriz yeni olmasına rağmen ve havayı almama rağmen sıcaklık 95 lere geliyordu ( yaklaşık 10-12 dk da ) En iyi karışımın bilimsel olarak %50 antifriz %50 saf yada yumuşak su ile olduğunu ispat edilmiş. Bende karışımı bu şekilde ayarlayıp koyduğumda problemin çözüldüğünü gördüm. O sebeple karışım olayına muhakkak dikkat edin!

Selamlar.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Kendiniz işi başardığınız için tebrik ederim. Kazasız belasız sürüşler.
 
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
16
Teşekkürler yardımınız için,
Şanzıman yağı için service manuel de şanzıman yağı için sae 10 30 motor yağı yazıyor bu konuda ki tecrubelerinizden faydalanmak isterim.


Kendiniz işi başardığınız için tebrik ederim. Kazasız belasız sürüşler.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Xcity de servisler Yamalube kullanıyordu. Ben de kullandım çoğunlukla. Birde Speedol kullandım. Şimdi Burgman da Motul Transoil SAE 10W40 kullanıyorum.
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
yamalube yağlarını motul üretiyor.

Bunu ben de merak edip kutuyu incelenmiştim. Üstünde göremedim. Kutuda yazıyor mu yoksa başka bir yerde mi gördünüz? Ben en son baktığımda yarı sentetikleri Eneos üretiyor diye okuduğumu hatırlıyorum aklımda yanlış kalmadıysa.

Garanti yoksa yamalube kullanmanın bir anlamı yok. Standartı belli olan aynı paraya bir ton yağ var. Şanzıman yağı da zırt pırt değişen bir şey değil zaten. 20 50 lira fark eder en kalitelisiyle en ucuzu arasında
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst