Giden aracın kapısı açılıyor,ufak bir kaza

Katılım
3 Haz 2018
Mesajlar
815
Acikcasi "Seridi Paylas" tabelalarinin konuldugu caddeleri neye gore seciyorlar bilemiyorum ben de, belki sadece gidis/gelis tek serit olup sollama yapilamayacak olan yollara koyuyorlardir. Istanbul'da Beykoz tarafinda bu tip yollarda cokca tabela gordum.

benim asıl merak ettiğim E5 de giderken ne yapmak lazım ? bisiklet sürerken en sağ şeridin sağından gidilmesi gerektiği ve oranın bisiklet kullanım yeri olduğunu biliyorum. Yanlış da biliyor olabilirim tabi. Bisiklet için olan bu yer motosiklet içinde kullanılır mı tam bilemiyorum.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
benim asıl merak ettiğim E5 de giderken ne yapmak lazım ? bisiklet sürerken en sağ şeridin sağından gidilmesi gerektiği ve oranın bisiklet kullanım yeri olduğunu biliyorum. Yanlış da biliyor olabilirim tabi. Bisiklet için olan bu yer motosiklet içinde kullanılır mı tam bilemiyorum.

Hocam E5'e motorsuz araclar cikamaz diye biliyorum, yanlis olabilir. Sonucta kanunda yeri olsa dahi, yonetmelikle daraltilabiliyor, E5'de bu kapsamda olabilir.
 

Luc

Katılım
22 Eki 2015
Mesajlar
265
öncelikle bir çok yerde şeridi paylaş tabelaları var. eğer yasak ise onlar istisna mı kabul ediliyor ? eskiden bisiklet kullanırdım ve en sağ taraftan giderdik. bisiklet yolu olmaması durumunda en sağ taraf bisiklet yolu olarak geçerdi.

mantık olarak kapıyı açan aracın yanından bisikletde geçebilirdi ve şayet ayrılmış bisiklet yolu yoksa orası bisikletin geçebileceği yer. bütün kuralları bildiğimi iddia etmiyorum ama aslında en sağ tarafta kullanılan bir yer olarak biliyorum.

Bu soruyu da cevaplamaya çalışayım. Biliyorusnuz Karayolları Trafik Yönetmeliğinin yanısıra bir de Karayolları Trafik kanunu var. Her iki regülasyonda da açıklandığı üzere;

Trafik Kanunu Md.46 e) (Değişik:18/10/2018-7148/19 md.) İki veya daha fazla şeritli yollarda motosiklet, otomobil, kamyonet, panelvan, minibüs ve otobüs dışındaki araçları kullanırken geçme ve dönme dışında en sağ şeridi izlemek,
(-Bu kural bisikletlerin en sağ şeridi kullanmasını gerektiriyor. Otobanlar haricinde ve eğer ayrılmış bir bisiklet yolu yoksa)

madde 53 D) sağa ve sola dönüşlerde, sürücüler kurallara uygun olarak geçiş yapan yayalara, varsa bisiklet yolundaki ve bisiklet şeridindeki bisiklet ve elektrikli skuter kullananlara ve sola dönüşlerde ilk geçiş hakkını vermek zorundadır.


Madde 68 2 fıkra ise, . Yayaların yürümesine ayrılmış kısımların kullanılmasının mümkün olmaması veya bulunmaması
hallerinde yayalar, bisiklet trafiğine engel olmamak şartı ile bisiklet yolunda veya şeridinde; bisiklet yolu veya
bisiklet şeridi yoksa taşıt yolu üzerinde, imkan oranında taşıt yolu kenarına yakın olmak şartı ile yürüyebilirler.(2)

Bahseder.

Dolayısıyla; Şehir içinde ve şehirlerarası yollarda (otobanlar haricinde) bisikletler, yolun sağ şeridini kullanma hakkına sahiptirler. Motorlu taşıtlar, sağ şeritte seyreden bisikletlere saygı göstermek mecburiyetindedirler. Hızı ne kadar yavaş olursa olsun takip mesafesine aykırı şekilde bisiklete yaklaşmak,korna çalmak ve tacizkar tavırlarda bulunmak doğru değildir. Aynı şekilde bisikletliler de yolun sağ şeridinde, trafik kurallarına uygun bir şekilde ilerlemekle yükümlüdürler.

Bu yazdıklarım Bisiklet için geçerli. Dolayısıyla bisikletlerde trafik kanunu ve yönetmeliğinde yazdığı gibi trafik kurallarına uymak zorunda.

umarım açıklayıcı olmuştur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:43 ----------

Yani sonuç olarak değerli arkadaşlar; (bunu avrupa'da yaklaşık 150bin km yapmış biri olarak söylüyorum)

Benim görüşüme göre; Bizim ülkemizde trafik kültürünün oturması için çok uzun yıllar var. O kadar çok uzun yıllar ki bunlar, biz bu kültürü oturttuğumuzda büyük ihtimalle insanlık motorlu taşıt kullanmayı bırakmış, yeni dünyalara yelken açmış olacak.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Benim görüşüme göre; Bizim ülkemizde trafik kültürünün oturması için çok uzun yıllar var. O kadar çok uzun yıllar ki bunlar, biz bu kültürü oturttuğumuzda büyük ihtimalle insanlık motorlu taşıt kullanmayı bırakmış, yeni dünyalara yelken açmış olacak.

Yine de iyimsersiniz ilginc bir sekilde, ben degilim :)
 

Luc

Katılım
22 Eki 2015
Mesajlar
265
benim asıl merak ettiğim E5 de giderken ne yapmak lazım ? bisiklet sürerken en sağ şeridin sağından gidilmesi gerektiği ve oranın bisiklet kullanım yeri olduğunu biliyorum. Yanlış da biliyor olabilirim tabi. Bisiklet için olan bu yer motosiklet içinde kullanılır mı tam bilemiyorum.

"Kesinlikle Hayır!" bu sorunun cevabı.
 
Katılım
9 Ara 2014
Mesajlar
429
Konu başbaşka yerlere gitmiş.Banamı ilginç geliyor yoksa genel olarak herkesin şoförlüğümü zayıf anlayamadım.Hakimiyeti ve sorumluluğu bende olan bir otomobilde çocuk nasıl kapıyı açabiliyor?Ailesinin ihmalkarlığı ayrı, yetersiz şoförün ki apayrı.

Bu videodaki şahıs 30 sene motora binmediğine eminim ama ben 3 yıl taksicilik yaptım ve her binenin arkasından kilitlenen otomatik kapı kilidim vardı.Hem güvenlik açısından hayat kurtardı hemde 3 kuruş taksi ücreti için kaçmaya çalışan uyanıklar yakalandılar.Bu otomobillere çocuk kilidini,otomatik kilidi koyan mühendisler bu kadar aptal olmazlar bence,vardır bir hikmeti...
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
1-Orada TEK ŞERİT var.
2-Motosiklet sürücüsü olarak oralardan geçiyorsak olabilecek ya da yaşanabilecek her türlü durumda BİZ hatalıyız.
3-Karşınızdakini suçlamadan evvel bir şey oldu mu abicim gel bakalım beraber dediğiniz karşınızdakinin insanlığı ortaya çıkar sende bir şey var mı kardeş tarzına döner o iş.
4-Durmayıp gazlasanız 2 söver ve devam edersiniz.
5-Özetle HAKSIZSINIZ.

Canımız istediği yerde bisiklet, istemediği yerde motosiklet hatta otomobil vasfına bürünemeyiz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------

Bu soruyu da cevaplamaya çalışayım. Biliyorusnuz Karayolları Trafik Yönetmeliğinin yanısıra bir de Karayolları Trafik kanunu var. Her iki regülasyonda da açıklandığı üzere;

Trafik Kanunu Md.46 e) (Değişik:18/10/2018-7148/19 md.) İki veya daha fazla şeritli yollarda motosiklet, otomobil, kamyonet, panelvan, minibüs ve otobüs dışındaki araçları kullanırken geçme ve dönme dışında en sağ şeridi izlemek,
(-Bu kural bisikletlerin en sağ şeridi kullanmasını gerektiriyor. Otobanlar haricinde ve eğer ayrılmış bir bisiklet yolu yoksa)

madde 53 D) sağa ve sola dönüşlerde, sürücüler kurallara uygun olarak geçiş yapan yayalara, varsa bisiklet yolundaki ve bisiklet şeridindeki bisiklet ve elektrikli skuter kullananlara ve sola dönüşlerde ilk geçiş hakkını vermek zorundadır.


Madde 68 2 fıkra ise, . Yayaların yürümesine ayrılmış kısımların kullanılmasının mümkün olmaması veya bulunmaması
hallerinde yayalar, bisiklet trafiğine engel olmamak şartı ile bisiklet yolunda veya şeridinde; bisiklet yolu veya
bisiklet şeridi yoksa taşıt yolu üzerinde, imkan oranında taşıt yolu kenarına yakın olmak şartı ile yürüyebilirler.(2)

Bahseder.

Dolayısıyla; Şehir içinde ve şehirlerarası yollarda (otobanlar haricinde) bisikletler, yolun sağ şeridini kullanma hakkına sahiptirler. Motorlu taşıtlar, sağ şeritte seyreden bisikletlere saygı göstermek mecburiyetindedirler. Hızı ne kadar yavaş olursa olsun takip mesafesine aykırı şekilde bisiklete yaklaşmak,korna çalmak ve tacizkar tavırlarda bulunmak doğru değildir. Aynı şekilde bisikletliler de yolun sağ şeridinde, trafik kurallarına uygun bir şekilde ilerlemekle yükümlüdürler.

Bu yazdıklarım Bisiklet için geçerli. Dolayısıyla bisikletlerde trafik kanunu ve yönetmeliğinde yazdığı gibi trafik kurallarına uymak zorunda.

umarım açıklayıcı olmuştur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:43 ----------

Yani sonuç olarak değerli arkadaşlar; (bunu avrupa'da yaklaşık 150bin km yapmış biri olarak söylüyorum)

Benim görüşüme göre; Bizim ülkemizde trafik kültürünün oturması için çok uzun yıllar var. O kadar çok uzun yıllar ki bunlar, biz bu kültürü oturttuğumuzda büyük ihtimalle insanlık motorlu taşıt kullanmayı bırakmış, yeni dünyalara yelken açmış olacak.

Öyleyse Bostancı sahil yolunda otoyol üzerinde bisiklet sürenlere bu durumu beraber anlatalım mı? :)
 

Luc

Katılım
22 Eki 2015
Mesajlar
265
1-Orada TEK ŞERİT var.
2-Motosiklet sürücüsü olarak oralardan geçiyorsak olabilecek ya da yaşanabilecek her türlü durumda BİZ hatalıyız.
3-Karşınızdakini suçlamadan evvel bir şey oldu mu abicim gel bakalım beraber dediğiniz karşınızdakinin insanlığı ortaya çıkar sende bir şey var mı kardeş tarzına döner o iş.
4-Durmayıp gazlasanız 2 söver ve devam edersiniz.
5-Özetle HAKSIZSINIZ.

Canımız istediği yerde bisiklet, istemediği yerde motosiklet hatta otomobil vasfına bürünemeyiz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------



Öyleyse Bostancı sahil yolunda otoyol üzerinde bisiklet sürenlere bu durumu beraber anlatalım mı? :)

Bostancı sahil yolunda otoban olduğunu bilmiyordum. Tam olarak nereden bahsediyorsunuz?
 
Katılım
9 Ara 2014
Mesajlar
429
1-Orada TEK ŞERİT var.
2-Motosiklet sürücüsü olarak oralardan geçiyorsak olabilecek ya da yaşanabilecek her türlü durumda BİZ hatalıyız.
3-Karşınızdakini suçlamadan evvel bir şey oldu mu abicim gel bakalım beraber dediğiniz karşınızdakinin insanlığı ortaya çıkar sende bir şey var mı kardeş tarzına döner o iş.
4-Durmayıp gazlasanız 2 söver ve devam edersiniz.
5-Özetle HAKSIZSINIZ.

Canımız istediği yerde bisiklet, istemediği yerde motosiklet hatta otomobil vasfına bürünemeyiz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------



Öyleyse Bostancı sahil yolunda otoyol üzerinde bisiklet sürenlere bu durumu beraber anlatalım mı? :)

Lafa geldimi buralarda çok güzel ahkam kesiyorsunuz.Günde 350-400 km yol yapıyorum ama sağdan geçmeyen Beşiktaş gibi merkezi bir yerde araçların arkasında bekleyen,emniyet şeridi kullanmayan sürücüleri ben İst'un hiçbir yerinde göremiyorum.Yazdığınız kanunları nizamları bizlerde biliyoruz ancak gerçek hayat burdaki yazılı olan kurallardan ibaret değil.
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Lafa geldimi buralarda çok güzel ahkam kesiyorsunuz.Günde 350-400 km yol yapıyorum ama sağdan geçmeyen Beşiktaş gibi merkezi bir yerde araçların arkasında bekleyen,emniyet şeridi kullanmayan sürücüleri ben İst'un hiçbir yerinde göremiyorum.Yazdığınız kanunları nizamları bizlerde biliyoruz ancak gerçek hayat burdaki yazılı olan kurallardan ibaret değil.

Ahkam kesmiyorum. Aynı yerden ben de gidiyorum. Ben de o tehlikenin farkındayım. Bunu göze alarak ben de orayı kullanıyorum. Aynasına çarptığım araç dahi oldu yolda sıkışıp. Durdum insan gibi kusura bakma dedim ve varsa dedim hasar karşılayayım. Zira soldan da o adamın sıkıştırıldığının farkındaydım. Olay da bu zaten. FARKINDA OLMAK. Siz olabileceklerin farkında olmadan haklı olmaya çalışıyorsunuz. O kapı açıldı diye o adama ceza kesilebilir elbet ama şerit ihlali yapan size? :)
 

Luc

Katılım
22 Eki 2015
Mesajlar
265
Otoban ya da otoyol değil dedim anlaşılmadı sanırım.

Çetin emeç bulvarından bahsediyorum.

Neyse...

Ayrılmış bir bisiklet yolu yoksa şayet, bisikletler karayolunun en sağ şeridini kullanabilir. Ayrılmış bisiklet yolunda otomobil olamaz, yaya yürüyemez, yol bisikletlerin geçemeyceği şekilde engellenemez. Bisikletler ayrılmış bisiklet yolu varsa bu yolu kullanmak zorundadır.

Kanunları işimize geldiği gibi yorumlayamayız. Herkes yanlış yapıyor diye, yanlış doğru olmaz...
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Ayrılmış bir bisiklet yolu yoksa şayet, bisikletler karayolunun en sağ şeridini kullanabilir. Ayrılmış bisiklet yolunda otomobil olamaz, yaya yürüyemez, yol bisikletlerin geçemeyceği şekilde engellenemez. Bisikletler ayrılmış bisiklet yolu varsa bu yolu kullanmak zorundadır.

Kanunları işimize geldiği gibi yorumlayamayız. Herkes yanlış yapıyor diye, yanlış doğru olmaz...

Aynen öyle yapıyorum ve yorumlamıyorum. Bisiklet yolu aynı güzergahta var mı? VAR. Kırmızı ile işaretlediğim alan, öncesi ve sonrası. Kesintisiz bisiklet yolu mevcut.

al4mu9w.jpg
 

Luc

Katılım
22 Eki 2015
Mesajlar
265
Aynen öyle yapıyorum ve yorumlamıyorum. Bisiklet yolu aynı güzergahta var mı? VAR. Kırmızı ile işaretlediğim alan, öncesi ve sonrası. Kesintisiz bisiklet yolu mevcut.

https://i.hizliresim.com/al4mu9w.jpg

Yorumlama kısmını genel olarak yazdım. Aynı fikirdeyiz.

Maalesef ülkemizde insanlar kendilerine göre doğru olan neyse uygulamakta ısrar ettikleri için hiçbir konuda düze çıkamıyoruz. Herkes yanlış yapıyor diye, yanlış doğru olmuyor maalesef.

Şunu çok emin bir şeilde ve üzülerek ifade edebilirim ki, çok uzun yıllar bu ve benzer konuları tartışmaya devam edeceğiz maalesef.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst