Fazla yağ koymak.

Katılım
25 Haz 2011
Mesajlar
41
Motorum 100 cc scooter. Servisin koyduğu yağın üzerinden 2000 km geçmesinden ötürü yağ seviyesi oldukça azalmıştı. Bende doldurabildiğim kadar ilave yaparak doldurdum üstüne. 1 hafta sonra yani bugün seviyeyi ölçen kapağı açtığımda dışarı yağ fışkırdı. Oldukça boşaldı. Hala atmaya devam ediyor. Bir zararı olur mu? Ne yapmak gerekir? :sunny:
 
Katılım
4 Haz 2009
Mesajlar
2,147
Motorum 100 cc scooter. Servisin koyduğu yağın üzerinden 2000 km geçmesinden ötürü yağ seviyesi oldukça azalmıştı. Bende doldurabildiğim kadar ilave yaparak doldurdum üstüne. 1 hafta sonra yani bugün seviyeyi ölçen kapağı açtığımda dışarı yağ fışkırdı. Oldukça boşaldı. Hala atmaya devam ediyor. Bir zararı olur mu? Ne yapmak gerekir? :sunny:
servıs bakımlı motorunuz var kullnım kıtapcgını hıcmı okumadınız ? + 2000km de bence yag takvıyesı yerıne dırek yagı degıstır daha ıyı
 
Katılım
25 Haz 2011
Mesajlar
41
Garanti dışı kalmasın diye takviye yaptım. 500 km sonra bakıma girecek zaten.
 
Katılım
4 Haz 2009
Mesajlar
2,147
Garanti dışı kalmasın diye takviye yaptım. 500 km sonra bakıma girecek zaten.
eger motorun yag eksıltıyorsa bence gotur servısıne sebebını sor. + motor yagınıda mumkun mertebe 1500 en fazla maxımum 2000km de bır degıstır. aslında 1000-1500 arası degıstırmenı tavsıye ederım .
 
Katılım
25 Haz 2011
Mesajlar
41
Rodajdan ötürü eksilttiğini düşünüyorum ya da servis yeterince yağ katmış olmayabilir.
 
Katılım
15 Eyl 2009
Mesajlar
449
sonuç olarak motora fazla yag koymak zarar verirmi bunun cevabını bende merak ediyorum 200gr fazla koysak sorun olurmu bide yag değişiminde yağ cubugunu sıkarakmı yagın olcusune bakılır yoksa tıpayı sıkıp cıkartıpmı bakılır ?
 
Katılım
4 Haz 2009
Mesajlar
2,147
sonuç olarak motora fazla yag koymak zarar verirmi bunun cevabını bende merak ediyorum 200gr fazla koysak sorun olurmu bide yag değişiminde yağ cubugunu sıkarakmı yagın olcusune bakılır yoksa tıpayı sıkıp cıkartıpmı bakılır ?
eger yanlıs bılmıyorsam tıpanın agzına kadar koyulan yag motorda yagın donmesını zorlastırır dıye bılıyorum ve ıcındekı fazla yagı dısarı atar. yag koyarkende ztn her motorun stabıl yag koyma olculerı mevcuttur aldıgınız yag kutusununda arkasında her 100ml olceklerı mevcuttur ona gore koyabılırsınız 50-60 ml + - cokda onemlı degıl.
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
363
Motorun yağına yan ayaklıkta iken baktıysan azalmış olarak görmen normal...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ağu 2011
Mesajlar
225
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Fazla yağ havafiltresinden yada başka biryerden çıkar gider başına iş açarsın 1500 kmde bir motorun yagı değişmez sadece yağcıları zengin edersin.Yeni nesil tam sentetik yağlar 5000 kmde bir değişir.
 
Katılım
2 Eyl 2010
Mesajlar
69
hiç mi teknik bilgin yok motor ağzına kadar yağ ile doldurulur mu Allah aşkına.. Bence bu topic milletle kafa bulmak için açılmışa benziyor.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Yağsız kalması ne kadar sakıncalıysa o kadar fazla yağ olmasıda aynı derecede sakıncalı ve motora çok zararlıdır.
 
Katılım
25 Haz 2011
Mesajlar
41
Tepkilerinizi anlayabiliyorum. Dün yıkamacıda kapağı çıkarttım ve resmen fışkırdı. Bi süre akmasını bekledim. Fazla yağı nasıl tahliye edebilirim?
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
motor sıcakken ve ya motor çalışırken yağ tıpası açılırsa tabi ki fışkırır. benim 150 zcye 750 gr yağ değişiminde ekliyorum tam seviye oluyor. sende deneye yanıla bunu bulabilirsin.

fazla yağ motoru daha iyi soğutmaz. tam tersi yağ pompası (ki sadece dönen bir dişlidir) iyi çalışamaz. zaten fazla yağı marş motorunun contasından (2 kere başıma geldi) ve yabaşka bir yerden atar.
 
Katılım
23 Eyl 2008
Mesajlar
308
Fazla yağ havafiltresinden yada başka biryerden çıkar gider başına iş açarsın 1500 kmde bir motorun yagı değişmez sadece yağcıları zengin edersin.Yeni nesil tam sentetik yağlar 5000 kmde bir değişir.

Emin misiniz?
Ben her 1000 km de, bir değiştirilir diye biliyorum, motosikletin uzun ömürlü olsun diye.El kitabı da bunu destekliyor...
 
Katılım
21 May 2009
Mesajlar
102
Emin misiniz?
Ben her 1000 km de, bir değiştirilir diye biliyorum, motosikletin uzun ömürlü olsun diye.El kitabı da bunu destekliyor...

Bence de motorsikletlerde motor yağının maksimum ömrü 1500 km dir. 1000km'de bir değiştirilen yağ maddi olarak bütçemizi zorlamayacağı gibi, aksine motorun bakım kalitesini arttırarak tasarruf etmemize ve arıza yaşamamamıza yardımcı olur..
 
Katılım
10 Tem 2010
Mesajlar
39
Arkadaşlar merak ederek soruyorum, bende 100cc.lik Kuba marka motor var, her defasında yağ deşimlerinde para veriyorum garantisi olmasına rağmen, kendim katmak istiyorum yağını hangi marka ve kaç numara yağ almalıyım ve kaç litre yeterli oluyor?
 
Katılım
30 Kas 2021
Mesajlar
2
arkadaşlar, motolux rossi 125 cc scooter var(180km'de). orta ayakta ön teker yerde olacak şekilde yağ ölçümü yapıyorum, yağ kontrol çubuğunun bir tarafında fazla(tepe noktasının 1.5cm yukarısında) diğer tarafında üst tepe noktasında görünüyor. burada baz almamız gereken yağ seviyesi hangisi benim kafam karıştı. fazlamı var yoksa tam mı anlam veremdim yardımcı olabilir misiniz?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst