MotoGP efsanesi Valentino Rossi pistlere veda etti

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
2,986
İtalyanların dünyaca ünlü motosiklet sürücüsü Valentino Rossi, pistlere veda etti. 1996 yılında başlayan kariyerinde 432. Grand Prix'de yarışan, 115 birinciliği ve 9 şampiyonluğu bulunan efsane İtalyan pilot, kendi döneminin en başarılı ismi olarak anılıyor.

MotoGP Dünya Şampiyonası'nda Valencia Grand Prix'si ile son yarışına çıkan "Doktor" lakaplı

Rossi, yarışı 10. sırada bitirerek kariyerini tamamladı.

1996'da 125cc'de başlayan 25 yıllık kariyerinin 432. Grand Prix'sinde yarışan, 115 birinciliği ve 9 şampiyonluğu bulunan efsane İtalyan pilot, kendi döneminin en başarılı ismi olarak anılıyor.

2000'den beri MotoGP'de mücadele eden Rossi, 21 sene içerisinde Premier sınıfta 89 yarış kazandı ve 7 kez dünya şampiyonluğu kazandı.

MotoGP'de ilk şampiyonluğunu 2001'de 22 yaşındayken alan Rossi, arka arkaya beş şampiyonluk yaşadı. Rossi, son iki şampiyonluğunu ise 2008 ve 2009'da aldı.

Rossi; 125cc, 250cc, 500cc ve MotoGP'de şampiyonluğa ulaşan tek pilot olarak pistlere veda etti.

42 yaşındaki Rossi, geçen Ağustos ayında bu yıl pistlere veda edeceğini açıklamıştı.

26 YILLIK KARİYER

26 yıl süren kariyerinde Rossi, sporda küresel bir fenomen haline geldi.

2000 yılında Honda ile 500 cc'ye yani MotoGP'ye yükselen Rossi ilk şampiyonluğunu 2001'de aldı. Rossi, 2002 ve 2003'te Honda ile 2 şampiyonluk daha kazandı.

2004 yılında Yamaha'ya geçen efsane motosiklet sürücüsü, 2004, 2005, 2008 ve 2009 yıllarında şampiyonluklar kazandı.

2011 ve 2012 yıllarında Ducati'de yarışan Rossi, 2013'te Yamaha'ya döndü ve 2021 sezonu sonunda dün emekli oldu.

Kaynak: NTVspor

q1sR35.jpg


RwTYm0.jpg


SE95yh.jpg


D1b2xt.jpg


IdX0F2.jpg


dRCtoE.jpg
 

Ekli dosyalar

  • rossi-veda-etti.jpg
    rossi-veda-etti.jpg
    101.2 KB · Görüntüleme: 8,982
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,020
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Addio Il Dottore ::asker::
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Rossi sarı zeminli 46 rakamını
dünyanın zihnine kazımış adamdır.
Bunu yarış kazanarak ya da şampiyon olarak yapmadı.
Bu başlı başına bir tez konusudur.
İletişimci ve reklamcı arkadaşları uyandırayım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Rossi sarı zeminli 46 rakamını
dünyanın zihnine kazımış adamdır.
Bunu yarış kazanarak ya da şampiyon olarak yapmadı.
Bu başlı başına bir tez konusudur.
İletişimci ve reklamcı arkadaşları uyandırayım.

Alla alla ne yaparak kazidi peki ?

Adam motogp nin ilk superstari, bunu da yaris kazanarak ve sampiyon olarak yapti.

Şimdi bir superstar daha var ama sakatliklar cok kotu oldu..
 
Katılım
27 Nis 2016
Mesajlar
1,857
2015' te Dorna ve İspanyol Sürücüler Lobisi ekmeğine kan doğramasaydı. ''2015 Sepang'' 10 Şampiyonluk tüm zamanların En büyüğü olacaktı. Gerçi Giacomo Agostini' ye göre tüm zamanların en büyüğü Rossi. Gerek mizacı gerek rekabetçi ruhu ile GP' yi motosiklete bile ilgisi olmayan insanlara izlettirmiştir. Ducati' de ki başarısızlık motosikletten dolayıdır. Aynı makineden ile Stoner de çok çekmiştir. 3 Kez tamamen sürüş stilinin değiştiğini toplamdan 3 farklı sürücü neslini görmüştür. Hatta ilk Premier Sınıf galibiyetini 2 zamanlı 500cc de almıştır. Yani çeyrek asırlık sürede bu sporun ayaklı ansiklopedisi olmuştur. Rahmetli babam bile '' Doktor yarışıyorsa izleyelim derdi.'' Uzun lafın kısası büyük adamdır. Efsanedir. Çağ açıp kapamıştır.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Alla alla ne yaparak kazidi peki ?

Adam motogp nin ilk superstari, bunu da yaris kazanarak ve sampiyon olarak yapti.

Şimdi bir superstar daha var ama sakatliklar cok kotu oldu..

Doohan sizin okulda hademe miydi?

****

10. şampiyonluk gelmiş gelmemiş çok da önemli değil artık. Rossi G.O.A.T 'tur. Giacomo'ya saygımız sonsuz ama 70'lerde hem 500cc'de hem 350cc'de yarışarak gelen istatistikle modern zamanı karşılaştırmanın çok bir anlamı yok. :)

Burada olmam lazım diyerek son yarışı izlemeye Valencia'ya gittim. Sokakta gezerken insanların birbirlerine "forza Vale!" diye bağırması bile mükemmel bir duygu. Sportif başarılarının yanı sıra Rossi'nin MotoGP'yi ulaştırdığı nokta ise gerçekten çok çok başka bir başarı.

Bununla birlikte tüm MotoGP markasını finansal olarak bekleyen bir tehlike var. Valencia'da markaların/pilotların ürünlerinin satıldığı "merchandise" alanını şöyle anlatayım size. Rossi'ye ait 6 çadır + 1 tane dev çadır Megastore vardı ve hiçbirinin önü hiçbir anda boş değildi. Megastore'a gireyim diye az kuyruk olur düşüncesiyle Moto2 yarışını yakıp sıraya girdim, yine 20dk sürdü içeri girmem. En yakın diyebileceğimiz Marc'ın ise 3 ya da 4 çadırı vardı sadece ve önünde de hiç bir zaman kuyruk sıra kalabalık vs yoktu.

Bildiğim kadarıyla şu ana kadar Spielberg, Silverstone gibi birkaç pist önümzde sene de "Sarı Tribün" yapmak istediğini belirtti. Buradan hesap edin VR46 MotoGP için ne anlam ifade ediyor.

Grazie di esistere, il dottore, il grande.
Forza Vale!
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2016
Mesajlar
1,857
Doohan sizin okulda hademe miydi?

****

10. şampiyonluk gelmiş gelmemiş çok da önemli değil artık. Rossi G.O.A.T 'tur. Giacomo'ya saygımız sonsuz ama 70'lerde hem 500cc'de hem 350cc'de yarışarak gelen istatistikle modern zamanı karşılaştırmanın çok bir anlamı yok. :)

Burada olmam lazım diyerek son yarışı izlemeye Valencia'ya gittim. Sokakta gezerken insanların birbirlerine "forza Vale!" diye bağırması bile mükemmel bir duygu. Sportif başarılarının yanı sıra Rossi'nin MotoGP'yi ulaştırdığı nokta ise gerçekten çok çok başka bir başarı.

Bununla birlikte tüm MotoGP markasını finansal olarak bekleyen bir tehlike var. Valencia'da markaların/pilotların ürünlerinin satıldığı "merchandise" alanını şöyle anlatayım size. Rossi'ye ait 6 çadır + 1 tane dev çadır Megastore vardı ve hiçbirinin önü hiçbir anda boş değildi. Megastore'a gireyim diye az kuyruk olur düşüncesiyle Moto2 yarışını yakıp sıraya girdim, yine 20dk sürdü içeri girmem. En yakın diyebileceğimiz Marc'ın ise 3 ya da 4 çadırı vardı sadece ve önünde de hiç bir zaman kuyruk sıra kalabalık vs yoktu.

Bildiğim kadarıyla şu ana kadar Spielberg, Silverstone gibi birkaç pist önümzde sene de "Sarı Tribün" yapmak istediğini belirtti. Buradan hesap edin VR46 MotoGP için ne anlam ifade ediyor.

Grazie di esistere, il dottore, il grande.
Forza Vale!

Nick ten bağımsız Instagram' da ki '' Yarış Kafası '' profili size ait sanırım :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Doohan sizin okulda hademe miydi?

****

10. şampiyonluk gelmiş gelmemiş çok da önemli değil artık. Rossi G.O.A.T 'tur. Giacomo'ya saygımız sonsuz ama 70'lerde hem 500cc'de hem 350cc'de yarışarak gelen istatistikle modern zamanı karşılaştırmanın çok bir anlamı yok. :)

Burada olmam lazım diyerek son yarışı izlemeye Valencia'ya gittim. Sokakta gezerken insanların birbirlerine "forza Vale!" diye bağırması bile mükemmel bir duygu. Sportif başarılarının yanı sıra Rossi'nin MotoGP'yi ulaştırdığı nokta ise gerçekten çok çok başka bir başarı.

Bununla birlikte tüm MotoGP markasını finansal olarak bekleyen bir tehlike var. Valencia'da markaların/pilotların ürünlerinin satıldığı "merchandise" alanını şöyle anlatayım size. Rossi'ye ait 6 çadır + 1 tane dev çadır Megastore vardı ve hiçbirinin önü hiçbir anda boş değildi. Megastore'a gireyim diye az kuyruk olur düşüncesiyle Moto2 yarışını yakıp sıraya girdim, yine 20dk sürdü içeri girmem. En yakın diyebileceğimiz Marc'ın ise 3 ya da 4 çadırı vardı sadece ve önünde de hiç bir zaman kuyruk sıra kalabalık vs yoktu.

Bildiğim kadarıyla şu ana kadar Spielberg, Silverstone gibi birkaç pist önümzde sene de "Sarı Tribün" yapmak istediğini belirtti. Buradan hesap edin VR46 MotoGP için ne anlam ifade ediyor.

Grazie di esistere, il dottore, il grande.
Forza Vale!

Doohan a neden atifta bulundun cozemedim.

Sonuc olarak,rossi yaris kazanarak ve sampiyonluklar alarak superstar oldu.

Benim bildigim farkli ozel bir gucu yok
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Ulan diyorum ben bu üslubü bir yerden tanıyorum :king:

ehehe :) ciao!

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:48 ----------

Doohan a neden atifta bulundun cozemedim.

Sonuc olarak,rossi yaris kazanarak ve sampiyonluklar alarak superstar oldu.

Benim bildigim farkli ozel bir gucu yok

Rossi'den önce 5 sene üst üste şampiyon olup ayı gibi bir dominasyon sağladığı ama öyle MotoGP'yi bir yere getirmediği için olabilir mi?
Sonuç olarak, hayır, Rossi yarış kazanarak ve şampiyon olarak bu noktaya gelmedi. Özel güç falan diye sulandırmakla bir yere varmaz konu. :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ehehe :) ciao!

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:48 ----------



Rossi'den önce 5 sene üst üste şampiyon olup ayı gibi bir dominasyon sağladığı ama öyle MotoGP'yi bir yere getirmediği için olabilir mi?
Sonuç olarak, hayır, Rossi yarış kazanarak ve şampiyon olarak bu noktaya gelmedi. Özel güç falan diye sulandırmakla bir yere varmaz konu. :)

Konuyu sulandir miyorum ki ?

Gercekten ne anlatmaya calisiyosun anlamiyorum.,Rossi nin ustun bir yarisci olmasi disinda baska ne ozelligi var ? İnsanustu bir varlik falan mi ?

Doohan zaten buyuk yariscidir,ama rossi yi ozel kilan galiba prime doneminde rakipsiz olmasi olabilir.


Bu arada her sampiyon olana superstar denmez.

Vettel in de 4 sampiyonlugu var ama birak superstar ligi buyuk pilot mu tartisilir.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Konuyu sulandir miyorum ki ?

Gercekten ne anlatmaya calisuyosum anlamiyorum.,Rossi nin ustun bir yarisci olmasi disinda baska ne ozelligi var ? İnsanustu bir varlik falan mi ?

Doohan zaten buyuk yariscidir,ama rossi yi ozel kilan galiba prime doneminde rakipsiz olmasi olabilir.


Bu arada her sampiyon olana superstar denmez.

Vettel in de 4 sampiyonlugu var ama birak superstar ligi buyuk pilot mu tartisilir.

Sulandırmaya çalışmıyorken "özel gücü mü var?" "insan üstü varlık mı?" diyorsan, daha da vahim durum. :)
Doohan da rakipsizdi. "Doing a Doohan" terimini kazandıran kişidir kendisi, bir sezonda 3 defa DNF gördüğü halde şampiyon olan ilk isimdir. Mesela neden superstar değil Doohan anlatır mısın merak ettim. :) Vettel'in büyük pilot olduğunu tartışmaya açmanla iyice arttı merakım hatta.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sulandırmaya çalışmıyorken "özel gücü mü var?" "insan üstü varlık mı?" diyorsan, daha da vahim durum. :)
Doohan da rakipsizdi. "Doing a Doohan" terimini kazandıran kişidir kendisi, bir sezonda 3 defa DNF gördüğü halde şampiyon olan ilk isimdir. Mesela neden superstar değil Doohan anlatır mısın merak ettim. :) Vettel'in büyük pilot olduğunu tartışmaya açmanla iyice arttı merakım hatta.

Vahim olan bisey yok..ben zaten buyuk kitlelere mptogp yi sevdiren dolsyisiyla bu adamin ilk superstar oldugunu soyledim..sen buna katilmayanilirsin problem yok benim icin.

Doohan i bu foruma sorsak kac kisi tanir ? Ama rossi yi herkes tanir nerdeyse.

Neyi tartismaya calisiyosun anlamadim ?
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Vahim olan bisey yok..ben zaten buyuk kitlelere mptogp yi sevdiren dolsyisiyla bu adamin ilk superstar oldugunu soyledim..sen buna katilmayanilirsin problem yok benim icin.

Doohan i bu foruma sorsak kac kisi tanir ? Ama rossi yi herkes tanir nerdeyse.

Neyi tartismaya calisiyosun anlamadim ?

Belli anlamadığın. :)
Kendi ağzınla söylüyorsun Doohan'ı kimse tanımaz diye. Ben de diyorum ki olay kazanmaksa Doohan da kazandı, hatta Vale'nin 1 sezonda uyguladığı dominasyonu Doohan daha fazla süre uyguladı. Ama o kadar tanınmıyor?
Demek ki olay yarış kazanmakla falan olmuyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst