Scoterci Olduk. Dominar 400 out, Forza 300 in

Katılım
5 Şub 2021
Mesajlar
192
Arkadaşlae selamlar hem bir değişiklik olsun, hem de şehir içinde daha kolaylik saglasin mantigiyla motosikletimi degistirdim.
2017 model 21000de dominar gitti
2015 model 2016 cikisli 32000de forza absli model geldi. Fiyat olarak 3 bin civari artiş oldu.
Kisa tecrubeden sonra soyle ozetleyebilirim,
Performans, mukayese edilemez dominar acik ara daha iyiydi.
Yakit, hemen hemen ayni.
Frenler , ikisi de absli ikisi de on arka disk ama forza da kombine sistem var, dominarin on freni guzeldi, ama arka freni cok da iyi degildi.
Konfor, suspansiyon konforu bi tik , sele konforu ise daha fazla farkla forza.
Aydinlatma , dominarin ledleri simsek gibiydi bu halojen.
Imkan olsa diye dusundum bugun bi maxi scoter sehirici icin, bir de motosiklet ama sartlar malum.
Ne kazandik ne kaybettik
Daha islevsel bir arac oldu forza bagajindan, konforuna, titresimde daha az.
Forza daha yavas, tekerleklerin kucuklugune alismak lazim, bu benim ilk scoterim, onceki ikisi de motosikletti.
Ama bajajin hakkini yememek lazim bence hala fiyat performans olarak "modelli" makinelerin en iyisi.
 
Katılım
17 Ara 2019
Mesajlar
458
Motosikleti
Honda Forza 250
Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin hepsi bir tarafa şehir içinde vitesli motor hakikaten eziyet benimde aklımı forza çelmiyor değil,
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
Hocam siz scooterin mercedes s350 sine gecmişsiniz hayırlı olsun keyifle kullanın
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,837
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Hayırlı olsun. Scooter candır.
Hele o sele altı bagajının rahatlığına alışınca arka çanta da neymiş dersiniz.
 
Katılım
5 Şub 2021
Mesajlar
192
Allah razi olsun. Valla hele ki Istanbulda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------

Hayırlı olsun. Scooter candır.
Hele o sele altı bagajının rahatlığına alışınca arka çanta da neymiş dersiniz.
Tesekkurler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:03 ----------

Hocam siz scooterin mercedes s350 sine gecmişsiniz hayırlı olsun keyifle kullanın
Valla scoterdan hic anlamazdim, ama gerek yorumlari, gerek videolardan izlediklerim bire bir uyustu. Arka amortisor haric cok konforlu, 200 kg bir motora gore kullanmasi da kolay. Tesekkur ederim.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,542
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Rahmetli annem güzel kek yapamazdı. Bize sorardı "olmuş mu?" diye. "Olmamış" derdik. Fakat saat içinde bitirirdik. Rahmetli "hani beğenmemiştiniz?" diye sorardı.

Skuter öyle bir şeydir. Kimse beğenmez, bayıla bayıla kullanır. :cherry:

Hayırlı olsun. Doğru tercih yapmışsınız. Kazasız belasız sürüşler.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Rahmetli annem güzel kek yapamazdı. Bize sorardı "olmuş mu?" diye. "Olmamış" derdik. Fakat saat içinde bitirirdik. Rahmetli "hani beğenmemiştiniz?" diye sorardı.

Skuter öyle bir şeydir. Kimse beğenmez, bayıla bayıla kullanır. :cherry:

Hayırlı olsun. Doğru tercih yapmışsınız. Kazasız belasız sürüşler.

Güzel benzetme. :thumleft:
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Hayırlı olsun biraderim , yağmurlar artıp mevsim kışa girdikçe ne kadar doğru bir karar verdiğini anlayacaksın , ayakkabı ve pantolonun çamur içinde kalmaması bile sukuterle mutlu olmana yeter..insanlar iki tekeri hobi olmaktan çıkarıp ulaşım aracı olarak kullanmaya başlayınca sukuterin değerini anlayabiliyor..
 
Katılım
5 Şub 2021
Mesajlar
192
Rahmetli annem güzel kek yapamazdı. Bize sorardı "olmuş mu?" diye. "Olmamış" derdik. Fakat saat içinde bitirirdik. Rahmetli "hani beğenmemiştiniz?" diye sorardı.

Skuter öyle bir şeydir. Kimse beğenmez, bayıla bayıla kullanır. :cherry:

Hayırlı olsun. Doğru tercih yapmışsınız. Kazasız belasız sürüşler.
Benzetmeye bayildim :) tesekkur ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:05 ----------

Hayırlı olsun biraderim , yağmurlar artıp mevsim kışa girdikçe ne kadar doğru bir karar verdiğini anlayacaksın , ayakkabı ve pantolonun çamur içinde kalmaması bile sukuterle mutlu olmana yeter..insanlar iki tekeri hobi olmaktan çıkarıp ulaşım aracı olarak kullanmaya başlayınca sukuterin değerini anlayabiliyor..
Sagolasin, Italyanlar gibi takim elbiseli motorcular tureyecek bence de , ben de hobiden cikarip biraz daha hayatin icinde kullanmak icin aldim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:07 ----------

Sagolasin.
 
Katılım
10 Eki 2014
Mesajlar
1,521
Forza300 benim de içimde ukde kalan (zorunlu satmıştım) nadir motosikletlerimden olmuştur. Şehirler arası gezilerde çok büyük keyif veriyordu, motosiklet sürmek ile pek ilgisi yok gerçi üstü açık bir otomobil sürer gibi bir his, koltuk çok içeride (aşağıda), ön cam (yoksa kesinlikle olması) yüksekte derken, resmen üstü açık bir otomobil.

Bir de sanırım rüzgar almama konusunda en iyi üretilmiş motosikletlerden olabilir, gerçi şişman görüntüsü bunu az çok belli ediyor ama normalde her scooter az da olsa, çok da olsa bacaklardan rüzgar alır, ben hiç almıyordum. Bir de bacağı öne uzatma gibi bir opsiyon var, o alan bayağı uzun ve geniş .. aynı örneği çok verdim ama bildiğin otomobilde oturur gibi ...

Küçük tekerlek çapları ve yetersiz amortisörler yüzünden şehir içi biraz canımı sıksa da, hafta sonu uzun geziler için gerçekten çok keyif verirdi .. bir de ne hikmetse fren balataları çabuk biterdi (belki de servis beni kekliyordu) .. kalkarken de biraz fazla gaz vermek gerekir çünkü varyatör o ağırlığı ilk kalkışta rahat kavrayamıyor, bu da bir dipnot olsun ...

Orijinalinde olan Amerikan Park, yine orijinalinde olan çift farın aynı anda yanması ise bir diğer güzel özellikler ...

Hayırlı olsun ..
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Hayırlı olsun hocam. Motorculardan skuteri sevmeyen çoktur ama bir alışan da o rahatlığından kolay kolay vazgeçemez.

Bagajı, kullanım kolaylığı, rahatlığı, yağmur & rüzgar koruması... avantajları say say bitmez.

Bence forza 300 ile çok güzel bir tercih yapmışın.

Kazasız belasız iyi günlerde kullan inşallah.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,837
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Benzetmeye bayildim :) tesekkur ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:05 ----------


Sagolasin, Italyanlar gibi takim elbiseli motorcular tureyecek bence de , ben de hobiden cikarip biraz daha hayatin icinde kullanmak icin aldim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:07 ----------


Sagolasin.

Siz yine de italyanlar gibi takım elbise ile binmeyin bütün ekipmanları giyin. 300cc scooter az değil, otoyola çıkınca rahat 130'u geçebilen motor. Ben uyarmış olayım da.
 
Katılım
5 Şub 2021
Mesajlar
192
Rahmetli annem güzel kek yapamazdı. Bize sorardı "olmuş mu?" diye. "Olmamış" derdik. Fakat saat içinde bitirirdik. Rahmetli "hani beğenmemiştiniz?" diye sorardı.

Skuter öyle bir şeydir. Kimse beğenmez, bayıla bayıla kullanır. :cherry:

Hayırlı olsun. Doğru tercih yapmışsınız. Kazasız belasız sürüşler.

Forza300 benim de içimde ukde kalan (zorunlu satmıştım) nadir motosikletlerimden olmuştur. Şehirler arası gezilerde çok büyük keyif veriyordu, motosiklet sürmek ile pek ilgisi yok gerçi üstü açık bir otomobil sürer gibi bir his, koltuk çok içeride (aşağıda), ön cam (yoksa kesinlikle olması) yüksekte derken, resmen üstü açık bir otomobil.

Bir de sanırım rüzgar almama konusunda en iyi üretilmiş motosikletlerden olabilir, gerçi şişman görüntüsü bunu az çok belli ediyor ama normalde her scooter az da olsa, çok da olsa bacaklardan rüzgar alır, ben hiç almıyordum. Bir de bacağı öne uzatma gibi bir opsiyon var, o alan bayağı uzun ve geniş .. aynı örneği çok verdim ama bildiğin otomobilde oturur gibi ...

Küçük tekerlek çapları ve yetersiz amortisörler yüzünden şehir içi biraz canımı sıksa da, hafta sonu uzun geziler için gerçekten çok keyif verirdi .. bir de ne hikmetse fren balataları çabuk biterdi (belki de servis beni kekliyordu) .. kalkarken de biraz fazla gaz vermek gerekir çünkü varyatör o ağırlığı ilk kalkışta rahat kavrayamıyor, bu da bir dipnot olsun ...

Orijinalinde olan Amerikan Park, yine orijinalinde olan çift farın aynı anda yanması ise bir diğer güzel özellikler ...

Hayırlı olsun ..

Tesekkur ederim.
Eski sahibi uzun givi cam takmis ruzgar yok, bacaklara da aynen dediginiz gibi hic ruzgar gelmiyor. Balatalari ben de duydum erken bittigini bakip gorecegiz artik.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------

Rahmetli annem güzel kek yapamazdı. Bize sorardı "olmuş mu?" diye. "Olmamış" derdik. Fakat saat içinde bitirirdik. Rahmetli "hani beğenmemiştiniz?" diye sorardı.

Skuter öyle bir şeydir. Kimse beğenmez, bayıla bayıla kullanır. :cherry:

Hayırlı olsun. Doğru tercih yapmışsınız. Kazasız belasız sürüşler.

Hayırlı olsun hocam. Motorculardan skuteri sevmeyen çoktur ama bir alışan da o rahatlığından kolay kolay vazgeçemez.

Bagajı, kullanım kolaylığı, rahatlığı, yağmur & rüzgar koruması... avantajları say say bitmez.

Bence forza 300 ile çok güzel bir tercih yapmışın.

Kazasız belasız iyi günlerde kullan inşallah.

Sagolasin , iyi bir tercih yaptigimi duymak beni mutlu etti :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------

Rahmetli annem güzel kek yapamazdı. Bize sorardı "olmuş mu?" diye. "Olmamış" derdik. Fakat saat içinde bitirirdik. Rahmetli "hani beğenmemiştiniz?" diye sorardı.

Skuter öyle bir şeydir. Kimse beğenmez, bayıla bayıla kullanır. :cherry:

Hayırlı olsun. Doğru tercih yapmışsınız. Kazasız belasız sürüşler.

Siz yine de italyanlar gibi takım elbise ile binmeyin bütün ekipmanları giyin. 300cc scooter az değil, otoyola çıkınca rahat 130'u geçebilen motor. Ben uyarmış olayım da.
Hocam ekipmansiz binmeyenlerdenim, o kastim sadece isyeri icin cok yakin mesafede mont ve kaskla gidilebilecek kadar yakin ve trafik cok yavas aktigi icin risksiz bir yol(arabayla 4 kmyi 30 dakikada gidiyorum) . Tesekkur ederim iyi dilegin ve onerin icin.
 
Katılım
10 May 2015
Mesajlar
519
Motosikleti
Suzuki burgman 200
şehir ici skuter candır ama zevk için motosikletin yerini tutamaz
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,837
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
600luk altinda bir motorun asiri da zevk verdigini cok da dusunmuyorum. 250 cc motosiklet 300 cc motosiklet keyif cok da vermiyor. Gonul isterdi vstrom 650ye gecelim ama onun da modellileri 90 civari.

750cc x-adv ya da BMW C650GT ya da yamaha Tmax olsa ne zevk alırdım. Kim demiş scooter zevksiz diye. Zevkli scooter var da bizde para yok. :)
 
Katılım
25 Ara 2016
Mesajlar
16
Öncelikle hayırlı uğurlu olsun. Güzel günlerde kullanmanızı dilerim.

Bende 1 aydır karar verme sürecindeyim. en son 200ns de karar verdim. bir diğer seçenek çıktı sym jet 14. Gözü kararttım yarın bayilerle görüşüp 200ns için kredi alacaktım. tekrar arada kaldım iyimi :D :D :D
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
750cc x-adv ya da BMW C650GT ya da yamaha Tmax olsa ne zevk alırdım. Kim demiş scooter zevksiz diye. Zevkli scooter var da bizde para yok. :)

Yok be hocam. Debriyaj elde olmayınca devri ayarlanayinca zevk almiyor benim gibi bazi insanlar. Gilera runner vardi çılgın alet , yinede gram zevk alamıyordum :)
 
Katılım
15 Eki 2019
Mesajlar
206
Motosikleti
Tracer 7
Hayırlı olsun, Forza300 birkaç kere deneyimleme fırsatım oldu. Gerçekten konforlu bir scooter. Özellikle yağmurların arttığı bu günlerde vitesli motor kullanımına bağlı çamur içinde paçalara maruz kaldıkça sık sık kafamda soru işaretleri çıkmaya başlıyor değişmeli miyim diyerekten. Estetik kaygıları bir kenara bıraktığım ilk an ben de şehir içi kullanım için scootera geçiş yapacağım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst