Honda Honda MSX 125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Fren çok iyi debriyaj bir miktar ince aşağı yukarı oynama mevcut araya pul koyayım dedim ama pul girmeyecek kadar az bir boşluk var. Debriyaj da kavrama ayarını yapamadığımı düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:17 ----------



Manet çoğu şekilde uyumlu gibi sadece debriyaj az ince yukarı aşağı hafif bir kıpırdama var. Araya pul koyayım dedim pul girmedi çok ince bir boşluk var ama teli çekmede sıkıntı yok takılma filan yapmıyor. Sanırım debriyaj teli gerginlik ayarını yapamadım. Ama rölanti de az yüksek olsa iyi olur trafikta gaz vermeden debriyajla hafiften hareketlenmesi lazım. Az gaz verince bırak gideyim diye fırlıyor.

Debriyaj ayarını bir de aşağıdaki kısımdan yapmayı deneyin. Sanırım 10-12 açık ağız anahtar işinizi görecektir. Aşağıdaki örnek resimden yerini anlayabilir, bir iki denemeyle istediğiniz ayara getirebilirsiniz.

zQX5jD.jpg


Manette bahsettiğiniz boşluk üretim hatası ile ilgili bir konu. Maneti kütüğe bağlayan kısımdaki bağlantı cıvatasının küçük oluşu veya kütükle manet arası boşluğun olması gerekenden fazla oluşuyla ilgili bir sorun olabilir. Problem eğer boşlukta ise araya bir parça koyarak boşluğu giderebilirsiniz. Bu metal bir pul olmak zorunda değil. Bir pet şişeden uygun boyutta kesip delerek yapacağınız küçük ara pullar da olabilir, gerekirse aynı puldan birkaç adet yaparak tam boşluğu ayarlayabilirsiniz. Pulları takarken gresle hafifçe yağlarsanız ömrü de oldukça uzayacaktır.
 
Katılım
26 Eyl 2020
Mesajlar
13
Debriyaj ayarını bir de aşağıdaki kısımdan yapmayı deneyin. Sanırım 10-12 açık ağız anahtar işinizi görecektir. Aşağıdaki örnek resimden yerini anlayabilir, bir iki denemeyle istediğiniz ayara getirebilirsiniz.

https://i.hizliresim.com/zQX5jD.jpg

Manette bahsettiğiniz boşluk üretim hatası ile ilgili bir konu. Maneti kütüğe bağlayan kısımdaki bağlantı cıvatasının küçük oluşu veya kütükle manet arası boşluğun olması gerekenden fazla oluşuyla ilgili bir sorun olabilir. Problem eğer boşlukta ise araya bir parça koyarak boşluğu giderebilirsiniz. Bu metal bir pul olmak zorunda değil. Bir pet şişeden uygun boyutta kesip delerek yapacağınız küçük ara pullar da olabilir, gerekirse aynı puldan birkaç adet yaparak tam boşluğu ayarlayabilirsiniz. Pulları takarken gresle hafifçe yağlarsanız ömrü de oldukça uzayacaktır.

Tatil dönüşü 3d yazıcıdan bir parça basıp pul yapayım araya. Alt debriyaj teli ayar vidasını sökerken biraz gevşetmistim geri sıktım mı sıkmadım mı hiç hatırlamıyorum . Sorun orada olabilir.
İlginiz için teşekkür ederim.
 
Katılım
24 Mar 2019
Mesajlar
475
Motosikleti
MSX-125 & X-Pulse 200 & Hornet 750
Tatil dönüşü 3d yazıcıdan bir parça basıp pul yapayım araya. Alt debriyaj teli ayar vidasını sökerken biraz gevşetmistim geri sıktım mı sıkmadım mı hiç hatırlamıyorum . Sorun orada olabilir.
İlginiz için teşekkür ederim.

Aman PLA ile basma parçayı.
 
Katılım
11 Tem 2021
Mesajlar
10
Herkese iyi forumlar ilk motorum msx 125 olsun istiyorum.
Motordan hiç anlamıyorum bir cok ilana bakdim bazı sorular kafama takıldı yardımcı olan olursa çok mutlu olurum.

1. 4 5 yaşında bir motorun 10bin km hatta altında olabilmesi normal mi? Böyle birçok ilan var.

2. Msx 125 alirken dikkat etmem gereken şu parca pahali zor bulunuyor şu kronik problem var dikkat et diyeceğiniz bir şey var mı?

3. İşletim giderleri diger 125cc modellere gore nasildir bulamayacagim parcasi olur mu?

4. Kaç model aralığında kaç km bir msx almalıyım neye dikkat etmeliyim?

Yardimcı olabilecek birileri varsa cok mutlu olurum. Sacma bir sorum olduysa sımdiden kusura bakmayın.
 
Katılım
4 Eyl 2014
Mesajlar
49
Herkese iyi forumlar ilk motorum msx 125 olsun istiyorum.
Motordan hiç anlamıyorum bir cok ilana bakdim bazı sorular kafama takıldı yardımcı olan olursa çok mutlu olurum.

1. 4 5 yaşında bir motorun 10bin km hatta altında olabilmesi normal mi? Böyle birçok ilan var.

2. Msx 125 alirken dikkat etmem gereken şu parca pahali zor bulunuyor şu kronik problem var dikkat et diyeceğiniz bir şey var mı?

3. İşletim giderleri diger 125cc modellere gore nasildir bulamayacagim parcasi olur mu?

4. Kaç model aralığında kaç km bir msx almalıyım neye dikkat etmeliyim?

Yardimcı olabilecek birileri varsa cok mutlu olurum. Sacma bir sorum olduysa sımdiden kusura bakmayın.

Merhaba 2014 de 0 alıp 2015 te satmıştım bilgilerim eski kalmış olabilir ama ben 23 bin km de satmıştım. Bakım maliyetleri yağ filtresi olmaması ve hava soğutmalı olmasından kaynaklı çok düşük. Zinciri ise yanlış hatırlamıyorsam did değildi o sebeple zincir değişimi de ucuza geliyor. Eski ksası 4 ileriydi son modellerde 5 ileri yaptılar. Onun dışında km işi bizim ülkede garip ama 4-5 yıllık motorların 4-5 bin km de kalması bana normal geliyor. Bu motor 6000-8000 lira civarına 2014-2016 yıllarında satıldı alıp hevesle kenara koyup şimdi de biraz görece değerlenince satmak isteyenler olabilir. Çok dikkat edilecek bir şey olduğunu düşünmüyorum msx alırken maşalara şaseye vs dikkat etmek yeterli olacaktır

Son olarak youtube da motorcu muhabbeti kanalının msx bakım videosu vardı bence onu bir izlemelisin çok detaylı anlatıyor o videoda.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
MSX125 pek bozulabilecek motosiklet değildir. Hafif kazalı da olsa şasede ve arka çatalda, jant ve amortisörlerde sorun yoksa rahatlıkla alabilirsiniz. Kilometreye hiç ama hiç takılmayın, bu motoru bozmanız pek mümkün değil. Honda' nın Cub motosikletlerinde kullandığı, tabiri caizse "ölümsüz" diyebileceğimiz bir motor kullanıyor. Bakımları çok kolay, çok ucuz, kendisi aşırı sağlamdır. Şu anda kullandığım MSX sanırım 38.000 km' ye geldi, daha hiçbir sorunu yok ki limitlerine yakın kullandığım çok zaman olmuştur. Rahatlıkla alabilirsiniz.

MSX125.jpg


Bu da benim bıdık :wiinkk:
 
Katılım
11 Tem 2021
Mesajlar
10
Cevaplarınız için cok teşekkür ederim abs olan bir modeli aramaya koyuldum inşallah butceme uygun temiz kullanılmış bir msx bulabilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:19 ----------

Abs olan model içinde geçerli mi hocam bu soyledikleriniz
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Cevaplarınız için cok teşekkür ederim abs olan bir modeli aramaya koyuldum inşallah butceme uygun temiz kullanılmış bir msx bulabilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:19 ----------

Abs olan model içinde geçerli mi hocam bu soyledikleriniz

Aynen geçerli.

MSX125' in kötü tarafı max hız takıntısı olanların uzak durması gereken, kendisine bakılıp gülünmesinden haz etmeyenlerin yanına yaklaşmaması gereken bir makinedir. İşin esprisini yakalayan ve keyif almayı bilen biriyseniz tadından yenmez.
 
Katılım
11 Tem 2021
Mesajlar
10
Yeni başlamak icin ayni fiyata
2016 abs li 20.000 km grenaj masrafli mi
2016 abs siz 6000 km de grenaji daha sağlikli bir makine mi?
 
Katılım
10 Ocak 2018
Mesajlar
63
Merhaba,
Mayıs ayında hem eşim kullansın hem de bana ikinci motor olsun diye 2700 km de 2015 model bir msx 125 aldım. . Muayene ve kayıtları ve servis kontrolünde de km si teyit edildi. Alınca da tekrar bakımlarını yapıp lastiğini değiştirdim, garaja koydum. Yarım depo yol gitmedi daha bende de. Yani olabilir düşük km. Ben de sattığımda çok yol yapmacağım gibi duruyor.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Yeni başlamak icin ayni fiyata
2016 abs li 20.000 km grenaj masrafli mi
2016 abs siz 6000 km de grenaji daha sağlikli bir makine mi?

Mümkünse ABS' li modeli alın, grenaja çok takılmayın. Zaten bu minicik makineyi bile park halinde çarpıp düşüren yayalar oluyor :pr: En azından sinirlerinizi germez, kaldırır devam edersiniz.
 
Katılım
11 Tem 2021
Mesajlar
10
Bir msx 125 alım aşamasına geldim ancak eksozu orijinal değil uzerindeki egsoz ile muayneden geçmiş ancak susturucusu takiĺi değil dediler ve o halde muayneden geçti sorun çikmadi dendi ne gibi problemler yaşarım fikrinize ihtiyaç duyuyorum tesekkurler simdiden.
 
Katılım
11 Tem 2021
Mesajlar
10
msx manet

diger 125cc honda manetleri msx125 e uyumlu mudur bu konuda bilgisi olan varsa destek olabilir mi?
2014 msx 125 icin

tesekkurler
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,002
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Aynen geçerli.

MSX125' in kötü tarafı max hız takıntısı olanların uzak durması gereken, kendisine bakılıp gülünmesinden haz etmeyenlerin yanına yaklaşmaması gereken bir makinedir. İşin esprisini yakalayan ve keyif almayı bilen biriyseniz tadından yenmez.

Ufak tefek kadınlara da çok yakışıyor, önceki gün rastladım full ekipmanlı ve ekipman motosiklet renk uyumu olan bir kadın sürücüye, gerçekten keyifli bir görüntüydü.
 
Katılım
6 Ocak 2015
Mesajlar
46
Merhaba arkadaşlar,
Önümüzdeki aylarda Honda MSX 125 alacağım, ama beni en çok düşündüren motosikletin hırsızlar tarafından hedef olması. Otoparkım yok, apartman kabak gibi caddede. Daha önceki yıllarda Çin malı bir motosikletim vardı, kapının önünde kilitsiz duruyordu kimse yüzüne bakmıyordu ama şimdi konu bir Honda olunca ve herkesten, hırsızlar MSX'i çalar diye duyunca düşünür oldum. Açıkçası yüksek giriş bir dairede oturuyorum ve bir rampa ile motosikleti evin içinde tutmak istiyorum. MSX'ini bu şekilde evde muhafaza eden var mı? Eve sokması zor oluyor mu merak ediyorum. Bilgi paylaşımları için şimdiden teşekkür ederim.
 
Katılım
24 Mar 2019
Mesajlar
475
Motosikleti
MSX-125 & X-Pulse 200 & Hornet 750
Merhaba arkadaşlar,
Önümüzdeki aylarda Honda MSX 125 alacağım, ama beni en çok düşündüren motosikletin hırsızlar tarafından hedef olması. Otoparkım yok, apartman kabak gibi caddede. Daha önceki yıllarda Çin malı bir motosikletim vardı, kapının önünde kilitsiz duruyordu kimse yüzüne bakmıyordu ama şimdi konu bir Honda olunca ve herkesten, hırsızlar MSX'i çalar diye duyunca düşünür oldum. Açıkçası yüksek giriş bir dairede oturuyorum ve bir rampa ile motosikleti evin içinde tutmak istiyorum. MSX'ini bu şekilde evde muhafaza eden var mı? Eve sokması zor oluyor mu merak ediyorum. Bilgi paylaşımları için şimdiden teşekkür ederim.

Evde koyacak yer varsa sorun olacağını zannetmiyorum. Alet bisikletten küçük. Tabi ağırlığı var. Kaldırmak gerekirse basamaktan filan zor olabilir ama galiba rampan var. Bence olur.
 
Katılım
6 Ocak 2015
Mesajlar
46
Evde koyacak yer varsa sorun olacağını zannetmiyorum. Alet bisikletten küçük. Tabi ağırlığı var. Kaldırmak gerekirse basamaktan filan zor olabilir ama galiba rampan var. Bence olur.

Teşekkür ederim. Evet, katlanır bir rampa ile çıkarmayı düşünüyorum. Bu motosikleti modifiye edilebilir olması yüzünden çok seviyorum, masraf edip yükseltecek, bazı değişiklikler yapacağım tıpkı yurt dışındakiler gibi. O nedenle kapı önüne koymayı gözüm yemiyor. Tek sinir olduğum nokta boyutu nedeniyle MSX'i motosikletten saymıyor olmaları, oysa basbayağı vitesli keyifli bir motosiklet. Kimseden de lastikleri dışında bir şikayet duymadım. Yılda iki defa İstanbul-İzmir arasında -dinlene dinlene- yol yapacağım. Şehirler arası yolda nasıl peki? Bir sıkıntı olur mu?
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Ufak tefek kadınlara da çok yakışıyor, önceki gün rastladım full ekipmanlı ve ekipman motosiklet renk uyumu olan bir kadın sürücüye, gerçekten keyifli bir görüntüydü.

Bizim ofiste var kisa boylu bir hatun, tanisiyoruz kendisiyle de. Henuz uzun yola cikamiyor, sehir icinde dolasiyor su an. Full koruma giyiniyor, eger gordugun kisi anadolu yakasinda ise bizim arkadas bile olabilir :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst