KTM 640 Ateşleme Yapmıyor

Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Beş ay oldu motora binmeyeli. Biraz sağını solunu toplayayım demiştim kışın. Demez olaydı. Onu yaptım bunu yaptım derken bu seferde sorunlarla uğraşıyorum.

Geçen hafta karbüratör sorunum vardı. Sabit gazda tekleme vardı. Onu hallettim taktım motora çalışmıyor. Karbüratörü sökmeden önce garaja binip girdiğim motorun ateşleme gitmiş. Saatlerce kurcaladım sonunda motoru öylece attım eve çıktım. Neşet Ertaş dinleyip efkarlanmaktayım.

Yaptıklarımı yazayım.

- Önce bujiye baktım. Üç farklı buji denedim.

- Pipoyu söküp kabloya direk buji taktım. Kabloyu şaseye yaklaştırdım değdirdim.

- Bobine 2 kablo geliyor. Biri beyinden gelen biri eksi. Eksi zaten direk şaseye bağlı. Beyinden geleni kontrol kalemi ile kontrol ettim. Timsah ağzını artıya takıp o kabloya değdirdiğimde kırmızı yanıyor. Yani eksi elektirik var gibi. Diğer türlü baktığımda marş yaptığımda elektirik gelmiyor.

- Arkadaş avometre mi neydi adı o aletten getirdi. O kabloya bağlayınca aletin ibresi terse döndü. Ters akım var burda dedi.

- Kontaktan ve stop düğmesinden beyine gelen bi kablo var. O elektirik verince ateşleme işi başlıyor. O kabloyu kontrol ettim açıp kapatınca elektirik geliyor.

- Statörü kontrol ettim şarj işinde sorun yok.

- Okuyucudan gelen kabloya baktım kontrol kalemiyle birşey görünmedi onu çalıştırır mı bilmiyorum.

Arızanın nerde olduğunu nasıl bulabilirim? Avometre alayım bakayım. Aksaray'da motosiklet elektiriğinden anlayan usta yok. Mecburen kendim yapmalıyım. Arızanın hangi parçada olduğunu bulmam lazım. Malum KTM parçası pahalı ve takıp deneyebileceğim parça yok. Alıp getirtmem lazım.

Avometre nasıl kullanılır? Nereye nasıl bakmam lazım?

Teşekkürler şimdiden.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Marş bobini ve cdi beyini de kontrol ettiniz mi?

Nasıl kontrol edeceğimi bilmiyorum.

Bobine beyinden gelen kabloyu söküp aküden direk elektrik verdim. Değdirip çektim buji ateşledi. Bobin sağlam gibi duruyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:17 ----------

Yokmu cevap
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
Bobin arızası daha kolay maddi açıdan umarım cdi değildir sorun, vurdurunca çalışıyor mu motor? Cdi sorunlu ise vurdurunca da çalışmaz.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Benim rx3 evo da benzer problem yaşamıştım. Motor ateşleme yapmıyordu. Sonra elektrik bandıyla sarılmış olan tesisatı komple soydum ve oksitlenip kopmuş olan bi kablo gördüm. Güzelce temizleyip birleştirince ateşleme geldi. Benim sorunu tespit etmem kolay oldu. Umarım sizde problemi çözersiniz.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Bobin arızası daha kolay maddi açıdan umarım cdi değildir sorun, vurdurunca çalışıyor mu motor? Cdi sorunlu ise vurdurunca da çalışmaz.

Ayak marşıda var motorda. Ateşleme olmayınca hiç bi türlü çalışmıyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------

Benim rx3 evo da benzer problem yaşamıştım. Motor ateşleme yapmıyordu. Sonra elektrik bandıyla sarılmış olan tesisatı komple soydum ve oksitlenip kopmuş olan bi kablo gördüm. Güzelce temizleyip birleştirince ateşleme geldi. Benim sorunu tespit etmem kolay oldu. Umarım sizde problemi çözersiniz.

Baya birşey öğrendim araştırarak. Motorun tamie klavuzundada buldum bu konuyu. Bi multimetre alıp tek tek kontrol kaldı. Umarım benimkide öyle basit birşeydir.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Ayak marşıda var motorda. Ateşleme olmayınca hiç bi türlü çalışmıyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------



Baya birşey öğrendim araştırarak. Motorun tamie klavuzundada buldum bu konuyu. Bi multimetre alıp tek tek kontrol kaldı. Umarım benimkide öyle basit birşeydir.

Ben multimetre kullanimini bssit duzeyde youtube videolarindan ogrendim, siz de bakin derim.
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
facebook grubunda yazmıştım. ne yaptınız? belirttiğim gibi ölçtünüz mü?
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Ben multimetre kullanimini bssit duzeyde youtube videolarindan ogrendim, siz de bakin derim.

Arkadaş müsait zamanda gel öğreteyim demişti. Ondan öğrenirim inşallah

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------

facebook grubunda yazmıştım. ne yaptınız? belirttiğim gibi ölçtünüz mü?

Daha motorun yanına gidemedim. İş yoğun şu ara.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst