Maxiscooter Marş Basıyor Ama Çalışmıyor (Sym Joymax Z )

Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,100
Merhabalar. Biraz başınızı şişireceğim ,

Öncelikle motorum Joymax Z 2020 model 6500 km de ,

Dün aksam toplamda 3 km yaparak 2-3 yere ugradım. park ettim. bu sabah yağmur yağmış motor ıslak. Çalıştırmaya çalıştım motor tam çalışmadan elimi düğmeden çektim, yarım marş basmış gibi oldum yani. Sonra tekrar denedim olmuyor. Çalışmıyor motor. Toplamda 7-8 kere denedim 5 er sn olarak. çalışmıyor. Marş gayet iyi basıyor, dönüyor şakır şakır ama yok, bir iki tırt pırt ediyor çalışıyor gibi oluyor yine yok. İlk defa basıma geldi. normalde kış ortası bile tek marşla alan motordu. Düğmelerin oksitlenmiş olma ihtimali var mıdır ? olabilir mi ? elektrik açma kapatma kırmızı buton olabilir mi ? ıslaktı cünkü. Elektrik kontak temizleme sprayı işe yarayabilir mi ? ne bileyim işte aklıma gelenler bunlar. Buji atesleme yapıyor mu, bujiye elektrik geliyor mu. bunları elbet kontrol ederim ancak tavsiyelerinize ihtiyacım var. Pandemide çalışıyorum, işe yürüyerek gitmek zorunda kaldım o yağmurda. motor benim elim ayağım. Fikirlerinize ihtiyacım var..


teşekkur ederim simdiden
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
901
Merhabalar. Biraz başınızı şişireceğim ,

Öncelikle motorum Joymax Z 2020 model 6500 km de ,

Dün aksam toplamda 3 km yaparak 2-3 yere ugradım. park ettim. bu sabah yağmur yağmış motor ıslak. Çalıştırmaya çalıştım motor tam çalışmadan elimi düğmeden çektim, yarım marş basmış gibi oldum yani. Sonra tekrar denedim olmuyor. Çalışmıyor motor. Toplamda 7-8 kere denedim 5 er sn olarak. çalışmıyor. Marş gayet iyi basıyor, dönüyor şakır şakır ama yok, bir iki tırt pırt ediyor çalışıyor gibi oluyor yine yok. İlk defa basıma geldi. normalde kış ortası bile tek marşla alan motordu. Düğmelerin oksitlenmiş olma ihtimali var mıdır ? olabilir mi ? elektrik açma kapatma kırmızı buton olabilir mi ? ıslaktı cünkü. Elektrik kontak temizleme sprayı işe yarayabilir mi ? ne bileyim işte aklıma gelenler bunlar. Buji atesleme yapıyor mu, bujiye elektrik geliyor mu. bunları elbet kontrol ederim ancak tavsiyelerinize ihtiyacım var. Pandemide çalışıyorum, işe yürüyerek gitmek zorunda kaldım o yağmurda. motor benim elim ayağım. Fikirlerinize ihtiyacım var..


teşekkur ederim simdiden

Kendim arada bi yaptığım ve milletin de çok sık yaptığı bi hata olan yan ayaklığı açık unutma konusu olmuş olabilir. Hatta 1 keresinde komple motorun grenajları sökmüşlüğüm var neresinde ne var diye. Ayaklık müşüründe de sorun olabilir.
 
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,100
Kendim arada bi yaptığım ve milletin de çok sık yaptığı bi hata olan yan ayaklığı açık unutma konusu olmuş olabilir. Hatta 1 keresinde komple motorun grenajları sökmüşlüğüm var neresinde ne var diye. Ayaklık müşüründe de sorun olabilir.

Cevap için teşekkurler .
ayaklık açıkken de marşa basar mı ? basmıyor diye hatırlıyorum. hiç tepki vermiyor marş butonu. kırmızı buton da aktifken marş basmaz diye hatırlıyorum.
ayrıca öyle olsa bile 2-3 kere çalışıyor gibi oldu.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
901
Ayaklık açıkken marş basar ama çalışmaz scooterlarda. Kırmızı buton kapalıyken hiç marş basmaz. En azından gördüklerim böyleydi. Marş hiç basmıyosa dediğiniz doğru kumandalarda veya marş motoruna giden kablolarda sorun olabilir. Peki enjeksiyon sesi geliyo mu kontağı açtığınızda?
 
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,100
Ayaklık açıkken marş basar ama çalışmaz scooterlarda. Kırmızı buton kapalıyken hiç marş basmaz. En azından gördüklerim böyleydi. Marş hiç basmıyosa dediğiniz doğru kumandalarda veya marş motoruna giden kablolarda sorun olabilir. Peki enjeksiyon sesi geliyo mu kontağı açtığınızda?

evet geliyor. ses var. her sey oldugu içi sorunsuz görünüyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:07 ----------

Bujilere baktın mı yağmur yağmış motor ıslak diyorsun.

hayır bakmadım. bujiler su almayacak şekilde altta. motor ıslak, butonlardan olabilir mi diye demiştim. Ancak aksam gittiğimde bujiyi de dinleyeceğim, hiç olmadı yan kapağı söker kontrol ederim.

her ikinize de ilginiz için teşekkur ederim
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Ilk aklima gelenler;
- Kill switch (Kill-switch acilirken benzin pompasi sesini duyarsiniz sessiz bir ortamdaysaniz, duymuyorsaniz problem. Kill-switch kapali iken mars basmaz.)
- Yan ayaklik (Yan ayaklik acik iken basmaz.)
- Fren sensoru (Fren sensorunuz bozuksa mars basmaz, cunku frene bastiginizi anlayamaz arac.)

Eger kill-switch actiginizda benzin pompasi calisma sesi geliyorsa, fren sensorunuzu de kontrol etmenizi oneririm.
 
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,100
Ilk aklima gelenler;
- Kill switch (Kill-switch acilirken benzin pompasi sesini duyarsiniz sessiz bir ortamdaysaniz, duymuyorsaniz problem. Kill-switch kapali iken mars basmaz.)
- Yan ayaklik (Yan ayaklik acik iken basmaz.)
- Fren sensoru (Fren sensorunuz bozuksa mars basmaz, cunku frene bastiginizi anlayamaz arac.)

Eger kill-switch actiginizda benzin pompasi calisma sesi geliyorsa, fren sensorunuzu de kontrol etmenizi oneririm.

bu maddelerin üzerine tekrar düşeceğim. frene bastıgına arka fren lambasının yandıgını gördüğüm için eminim. yan ayaklığı neredeyse hiç kullanmıyorum. aksam tekrar bakacağım gneş açtı, motor biraz D vitamini alsın :)
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Kontak anahtarında immobilizer var mı?
Benzin var mı?
Ekranda hata kodu var mı?
Akü yeterli mi?
 
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
822
Motosikleti
Suzuki Burgman 650
Ayaklık müşüründeki yerden yapma ihitmali olabilir 2015 model joymaxte benimde başıma geldi ustalatrı çağırdım her yerine baktılar sorun yok ayaklık müşürü ayaklık kapalı olduğu açık gibi takılı kalmış hemen hallettiler marşa bastığı gibi çalıştı motor.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Ayaklık müşüründeki yerden yapma ihitmali olabilir 2015 model joymaxte benimde başıma geldi ustalatrı çağırdım her yerine baktılar sorun yok ayaklık müşürü ayaklık kapalı olduğu açık gibi takılı kalmış hemen hallettiler marşa bastığı gibi çalıştı motor.

Evet bunu yazmayi unutmusum ben, en sorunlu seylerden biri scooter icin :)
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
buji piposunu sokup marsa basin atesleme yapiyor mu akim geliyor mu kontrol edin, pipo islanmis olabilir daha sonra mars bobini, beyin vb sirasiyla kontrol edilmeli.
 
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,100
Ayaklık müşüründeki yerden yapma ihitmali olabilir 2015 model joymaxte benimde başıma geldi ustalatrı çağırdım her yerine baktılar sorun yok ayaklık müşürü ayaklık kapalı olduğu açık gibi takılı kalmış hemen hallettiler marşa bastığı gibi çalıştı motor.

Ayakligi aciyorum motor mars basmıyor hic. Tepki sifir. Kapatiyorum, enjeksiyon sesi geliyor mars basiyor ama çalışmıyor...

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:24 ----------

buji piposunu sokup marsa basin atesleme yapiyor mu akim geliyor mu kontrol edin, pipo islanmis olabilir daha sonra mars bobini, beyin vb sirasiyla kontrol edilmeli.

Az önce yaptım. Bujiyi sokmeden denedik akim geliyor. Mars baktıkça ekzosdan cig benzin kokusu geliyor sanki sorun sadece bujide ama biji denen şey 6000 kusur km de motorda bozulur mu ?cok da zor yerde . Sokmek denemek lazım. Cbf bujisi buldum arkadaşımdan sokup deneyeceğim. Eger onda çalışırsa sorun bujiden diyeceğim artik baska sey kalmadi...

Garanti kapsamına girer mi acaba bu durum ? Ne yapmalıyım?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst