Honda Today 50 Şanzıman Yağı Değişimi ve Yağ Kalınlığı

Katılım
2 May 2020
Mesajlar
25
Merhabalar. Bugün Honda Today 50 scooterımın şanzıman yağını değiştirmek istedim. Fakat Today'ler için sadece yağın eklemesi yapılabiliyormuş. Yani değşişim tapası olmadığından sadece ekleniyormuş yağ.Bende bunu bilmeden direk tapayı açtım ve içinden siyah bir yağ çıktı. Sonra motoru güzelce yatırdım içindeki yağı yan yatırarak boşalttım. Sonra direk ilk önce 60 ml 80w90 şanzıman yağı koydum bir baktım direk taştı ve kafam çok karıştı tam boşalmadı diye düşündüm. Sonra tekrar yan yatırdım ve iyice boşalttım. Tekrardan direk 2 sefer 60 ml 80w90 şanzıman yağı koydum ( Kapasitesi 120 ml ). Bu sefer daha kuvvetli bir şekilde taştı ve damla damla akmasını bekledim. Damla damla akıttıkdan sonra tapayı kapattım. Şimdi asıl kafamı karıştıran ve beni tedirgin eden konuya geleyim.
Daha sonra Today 50'nin service manueline baktım ve ne göreyim yağ sadece ekleniyormuş. Birde 80w90 şanzıman yağı değilde 10w40 motor yağı konulur yazıyor. Motor biraz hantallaştı ve çekişten düştü gibi.
1-) Sizce bu yaptığım hata yüzünden herhangi bir sorun yaşarmıyım ?
2-) Bu motora şimdi ben 10w40-15w50 motosiklet yağımı koyacaktım yoksa 80w90 şanzıman yağı mı ?

Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim
 
Katılım
2 May 2020
Mesajlar
25
Yanlış sayfayı atmışsınız ama dediğiniz gibi burada da 10w40 yazıyor. Ne yapacağımı şaşırdım. İnşallah zarar vermemişimdir. Resim linkte
https://hizliresim.com/gb3BCa
gb3BCa
 
Katılım
2 May 2020
Mesajlar
25
Abi yanıtınız için teşekkür ederim. Bu motorda sadece dolum tapası var. Diğer scooterlar gibi 2 tane tapa ( Biri boşaltmak için diğeride doldurmak için )
yok. Sadece bir tane tapa var oda doldurma tapası. Bunlar sadece eksildimi dolduruluyormuş. Şimdi ben yanlış yağ koydum nasıl boşaltıcam onu düşünüyorum yada inşallah doğru yağı koymuşumdur
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Abi yanıtınız için teşekkür ederim. Bu motorda sadece dolum tapası var. Diğer scooterlar gibi 2 tane tapa ( Biri boşaltmak için diğeride doldurmak için )
yok. Sadece bir tane tapa var oda doldurma tapası. Bunlar sadece eksildimi dolduruluyormuş. Şimdi ben yanlış yağ koydum nasıl boşaltıcam onu düşünüyorum yada inşallah doğru yağı koymuşumdur

Siringa ile cekebilirsiniz icerdegi yagi. Eczanelerde 10-20-50cc siringalar var fiyatlari da 5-10 lira filandir.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,529
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Daha büyük bir enjektör ve ucuna bağlanmış serum hortumu gibi birşey lazım size.
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
beslenme şırıngası ve hortumla fazla yağı çekebilirsin yanlız ;şanzıman yağındaki büyük rakam seni yanıltmasın 80w90 - 10w40 motor yağı ile yakın viskoziteye sahip.standardı aynı olduktan sonra 75w85 de kullanabilirsin
 
Son düzenleme:
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
beslenme şırıngası ve hortumla fazla yağı çekebilirsin yanlız ;şanzıman yağındaki büyük rakam seni yanıltmasın 80w90 - 10w40 motor yağı ile yakın viskoziteye sahip.standardı aynı olduktan sonra 75w85 de kullanabilirsin

Hocam bilmedigimden soruyorum, bu iki yagin yogunlugu ayni viskozite degerleri farkli gorunuyor bazi ureticilerde, hangisi daha onemli sanziman icin yogunluk mu viskozite mi? Sanziman dislilerinin motor parcalarina gore daha fazla basincta is gorecegini dusunursek yogunluk daha onemli gibi geldi bana.
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
Hocam bilmedigimden soruyorum, bu iki yagin yogunlugu ayni viskozite degerleri farkli gorunuyor bazi ureticilerde, hangisi daha onemli sanziman icin yogunluk mu viskozite mi? Sanziman dislilerinin motor parcalarina gore daha fazla basincta is gorecegini dusunursek yogunluk daha onemli gibi geldi bana.

bende uzmanı değilim :)o yüzden arkadaşın 80w90 kullanımında motorun çekişinin düştüğünü söylemesi ilginç geldi.miktarı ayarlıyamadığından şanzımanı zorluyordur.Vizkozitenin sıcaklık karşısında tepkisi yoğunluğa göre daha hızlıdır,aralarında doğrudan bir ilişki var.şanzıman kısmında motora göre daha fazla hareketli parça var.
Aslında ikisi de önemli fakat yoğunluğun vizkoziteye göre daha ağır tepki verdiğinden dolayı burada kullanım şekli(alışkanlığı da)önemli bir faktör.10w40 emsali yerine yoğunluğu yüksek bir şanzıman yağı tercih edilirse bu sefer şanzıman'da ısı ve ilave yük altında çalışmasına neden olacak.
Piyasada heralde talepler doğrultusunda üretilmiş 10w40 şanzıman yağı da var.Motosiklet üreticileri servis kitapçıklarında çoğunlukla motor ile şanzıman kısmında aynı yağ kullanılmasını öneriyor(2T hariç)optimum performansı verdiğinde ötürü mü ?yoksa yoksa oluşacak kafa karışıklığının önüne geçmek mi?
Çünkü pratikte yarış takımları,profesyonel garaj veya kullanıcılara baktığımda motor yağı yerine şanzıman yağı tercih ediliyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
bende uzmanı değilim :)o yüzden arkadaşın 80w90 kullanımında motorun çekişinin düştüğünü söylemesi ilginç geldi.miktarı ayarlıyamadığından şanzımanı zorluyordur.Vizkozitenin sıcaklık karşısında tepkisi yoğunluğa göre daha hızlıdır,aralarında doğrudan bir ilişki var.şanzıman kısmında motora göre daha fazla hareketli parça var.
Aslında ikisi de önemli fakat yoğunluğun vizkoziteye göre daha ağır tepki verdiğinden dolayı burada kullanım şekli(alışkanlığı da)önemli bir faktör.10w40 emsali yerine yoğunluğu yüksek bir şanzıman yağı tercih edilirse bu sefer şanzıman'da ısı ve ilave yük altında çalışmasına neden olacak.
Piyasada heralde talepler doğrultusunda üretilmiş 10w40 şanzıman yağı da var.Motosiklet üreticileri servis kitapçıklarında çoğunlukla motor ile şanzıman kısmında aynı yağ kullanılmasını öneriyor(2T hariç)optimum performansı verdiğinde ötürü mü ?yoksa yoksa oluşacak kafa karışıklığının önüne geçmek mi?
Çünkü pratikte yarış takımları,profesyonel garaj veya kullanıcılara baktığımda motor yağı yerine şanzıman yağı tercih ediliyor.

Beni sasirtan belli bir ureticinin bu iki viskozitedeki yaginin yogunlugunun ayni iken viskozitesinin farkli olmasi oldu ama bu ureticiye ait bir ozellikte olabilir, ki adamlar da en altta tipik ozelligimizdir yazmislar.

https://www.bpet.com.tr/tr/detay/22/benzinli-araclar-motor-yaglari/bpet-sae-10w40
https://www.bpet.com.tr/tr/detay/39/sanziman-ve-difransiyel-yaglari/80w-90-85w-140
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
gurcanozturk

ilk mesajımda vizkozite yazdım fakat ilaveyen yoğunluk olacak.eklediğin bağlantılara baktığımda yanlış olduğunu farkettim.evet ,üreticiye ait bir fark olabilir.
80w90'nın 40c viskozitesi 150yazıyor
80w90 motul 40c viskozitesi 100
motulun sae 90 40c viskozitesi 100
10w40 sae jaso 40c vizkozitesi 100.1 yoğunluk yoğunluk farkı 0.896-0.899

main-qimg-1857586db1182f8f6e7a2011e085fe45


Graph_Oil_Cast_75W140_1024.png
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Bu motorum şanzımanı varmış ?

Burada konu sadece viskozite değil, yağların içerikleri de farklıdır. Kitapta ne yazıyorsa onu kullanmak gerekir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst