- Konu Yazar
- #1
Merhabalar. Bugün Honda Today 50 scooterımın şanzıman yağını değiştirmek istedim. Fakat Today'ler için sadece yağın eklemesi yapılabiliyormuş. Yani değşişim tapası olmadığından sadece ekleniyormuş yağ.Bende bunu bilmeden direk tapayı açtım ve içinden siyah bir yağ çıktı. Sonra motoru güzelce yatırdım içindeki yağı yan yatırarak boşalttım. Sonra direk ilk önce 60 ml 80w90 şanzıman yağı koydum bir baktım direk taştı ve kafam çok karıştı tam boşalmadı diye düşündüm. Sonra tekrar yan yatırdım ve iyice boşalttım. Tekrardan direk 2 sefer 60 ml 80w90 şanzıman yağı koydum ( Kapasitesi 120 ml ). Bu sefer daha kuvvetli bir şekilde taştı ve damla damla akmasını bekledim. Damla damla akıttıkdan sonra tapayı kapattım. Şimdi asıl kafamı karıştıran ve beni tedirgin eden konuya geleyim.
Daha sonra Today 50'nin service manueline baktım ve ne göreyim yağ sadece ekleniyormuş. Birde 80w90 şanzıman yağı değilde 10w40 motor yağı konulur yazıyor. Motor biraz hantallaştı ve çekişten düştü gibi.
1-) Sizce bu yaptığım hata yüzünden herhangi bir sorun yaşarmıyım ?
2-) Bu motora şimdi ben 10w40-15w50 motosiklet yağımı koyacaktım yoksa 80w90 şanzıman yağı mı ?
Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim
Daha sonra Today 50'nin service manueline baktım ve ne göreyim yağ sadece ekleniyormuş. Birde 80w90 şanzıman yağı değilde 10w40 motor yağı konulur yazıyor. Motor biraz hantallaştı ve çekişten düştü gibi.
1-) Sizce bu yaptığım hata yüzünden herhangi bir sorun yaşarmıyım ?
2-) Bu motora şimdi ben 10w40-15w50 motosiklet yağımı koyacaktım yoksa 80w90 şanzıman yağı mı ?
Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim