"iyi ki zamanında almışım" dediğiniz şeyler

Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
merhabalar,

bir başka forum sitesinde tesadüfen profilime eklediğim bir resmi gördüm, şöyle bir güzele biraz bakayım dedim, resme bakarken resmin adına da baktım.. resmin adı "iyiki zamanında almışım dediğiniz şeyler" idi..

2 ay sonra 5 senelik olacak, birlikteliğimizin 5. yıl dönümünü kutlayacağım.. 5 yıl önceki hali ile şimdiki görüntüsünün alakası yok diyebilirim, ama ben yinede eski halini paylaşacağım, tesadüfen görmüş olduğum resmini paylaşacağım:

peki sizin "iyi ki zamanında almışım" dediğiniz şey nedir? ya da "zamanında iyi ki bunu yapmışım" ya da "zamanında iyi ki böyle bir şey tercih etmişim" ya da "nereden aldım bunu, almaz olaydım" dediğiniz şeyler yani uzun vadeli memnuniyet yada pişmanlık duyduğunuz şeyler nelerdir?

belki bir iş aleti olabilir yada bir ev eşyası olabilir, yada seçtiğiniz meslek yada aldığınız veya sattığınız bir araba, yada yaşamak için seçtiğiniz bölgeden duyduğunuz memnuniyet yada pişmanlık...

ilk paylaşımı ben yapayım, benim yaklaşık 5 yıl önce aldığım motosikletim, bu kadar sağlam ve kaliteli bir şey olacağını bilmiyordum, kötü yanları da var ama ben onları görmüyorum, beni hiç yolda bırakmamış olması, tipi, tasarruflu yakıt tüketimi ve sağlamlığı ile memnun etti, yedek parça pek ucuz olduğu söylenemez ama onuda biraz kalite olmasına bağlıyorum, tabi fiyatına göre kalite..

aLYoad.jpg
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
2017 yılında 43.500 TL'ye 2015 Peugeot 301 aldım. Hâlâ kullanıyorum iş ve aile için. Geçen yıl da, 47.000 TL'ye 2016 Abs'li XJ6 Diversion F aldım. Sorunsuz bir motosiklet olmasından dolayı memnunum. Abs haricinde teknoloji fakiri ama her ihtiyacı karşılayabilecek bir model. Kur artışları devam edip daha da pahalı olursa piyasa, motosikleti komple bırakmayı düşünüyorum (her ne kadar gönlüm hep iki tekerde olsa da).
 
Katılım
3 May 2016
Mesajlar
576
Arabamı ve motosikletimi geçtim. Hiçbir zaman yanımdan ayırmadığım Stanley 1.9 lt termosum candır can.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Bu zamana kadar aldığım her şey. Artık her şeyin fiyatı sadece artıyor. Bugün benzin 7.50'ler seviyesindeyse bugün alırım mesela çünkü yarına bırakırsam o 7.70 olur. Bu aşağı yukarı 10-12 senedir böyle bu ülkede.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
2017'de, oturmak icin aldigim hala da oturdugum 1+1 evim. Kira vermekten imanim gevremisti. Daha da alamam zaten.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
2017 yılında 43.500 TL'ye 2015 Peugeot 301 aldım. Hâlâ kullanıyorum iş ve aile için. Geçen yıl da, 47.000 TL'ye 2016 Abs'li XJ6 Diversion F aldım. Sorunsuz bir motosiklet olmasından dolayı memnunum. Abs haricinde teknoloji fakiri ama her ihtiyacı karşılayabilecek bir model. Kur artışları devam edip daha da pahalı olursa piyasa, motosikleti komple bırakmayı düşünüyorum (her ne kadar gönlüm hep iki tekerde olsa da).

yaklaşık 4 senedir aynı arabayı kullanıyorsunuz, böyle şeyleri ben taktir ediyorum.. iki abim var ve inanılmaz derecede araba al sat yapıyorlar.. ama şimdi büyük borca girdiler ve arabaları yok. artık alıp satamıyorlar..

büyük abimin 11 tane den sonra saymayı bıraktım ve küçük abiminde 13 tane den sonra saymayı bıraktım.. neymiş "araba meraklısıyız"... bu nasıl merak? habire al sat ile araba merakı mı olur? ilginç..

küçük abimin al sat listesi(yarım, sıkıldım takibi bırakmıştım)

1- opel tigra (altın rengi)

2- fiat uno (lacivert) 34 gft 04

3- mazda 323 familya

4- renault clio eski kasa (gri)

5- peugeot 206 (gri)

6- mitsubishi lancer (bordo)

7- mitsubishi colt (gri)

8- wolswagen polo (siyah)

9- opel astıra (lacivert)

10- renault clio yeni kasa (gri)

11- (mavi)

------------------------------

büyük abimin al sat çetelesi;

1- hyundai accent (beyaz)

2- citroen xara (mavi) 34 yk 7156

3- mazda lantis (beyaz)

4- renault clio (siyah) 34 yk 8465

5- fiat brava (altın rengi)

6- fiat brava

7- mitsubishi lancer (bordo)

8- renault megane 3 (beyaz)

9- wolswagen golf 2011 model (siyah)

not: listeler eksik kalmış, önemli değil, hastalık işte, habire al sat... ben bunu ülkede yönetime bağlıyorum ama o konuya girmeyeyim şimdi :)

araba merakı olan kişiler bence arabadan detaylı anlamalı, yada dış görünüm modifiyesi yada motoruyla modifiye yapması şart.. bunlar olmadıkça o kişiye ben araba meraklısı gözüyle bakmam..

Arabamı ve motosikletimi geçtim. Hiçbir zaman yanımdan ayırmadığım Stanley 1.9 lt termosum candır can.

termos çok iyi oluyor, evde sıcak içecek hazırlayıp iş yerinde içmesi süper.. bende hep düşünüyorum aslında... çok basit geliyor ama aslında bizim için çok önemli şeyler..

ve sony marka çalınan kulaklığım, 2011 li yıllarda alıp 2016 lı yıllarda çalınması beni çökermişti bir süreliğine.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
1 yıl önce 2017 model 2 bin km de cbf 150 aldım 10 bin liraya simdi fiyati 2 ye katladı..
8 ay önce 2011 linea 1.6 emotin plus (en dolu paket,boyasiz kayitsiz)47 bin TL ye.. simdi 100 bin istiyorlar.
Iyiki almışım. Satma niyetim yok ama su anda alamazdim diye diyorum.
1999 dan beri bu 30. Arabam,bi o kadar da motosiklet oldu..
Aptallık parayla değil.. Bu son ikisi teselli ediyor ;)
 
Son düzenleme:
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
yaklaşık 4 senedir aynı arabayı kullanıyorsunuz, böyle şeyleri ben taktir ediyorum.. iki abim var ve inanılmaz derecede araba al sat yapıyorlar.. ama şimdi büyük borca girdiler ve arabaları yok. artık alıp satamıyorlar..

büyük abimin 11 tane den sonra saymayı bıraktım ve küçük abiminde 13 tane den sonra saymayı bıraktım.. neymiş "araba meraklısıyız"... bu nasıl merak? habire al sat ile araba merakı mı olur? ilginç..

küçük abimin al sat listesi(yarım, sıkıldım takibi bırakmıştım)

1- opel tigra (altın rengi)

2- fiat uno (lacivert) 34 gft 04

3- mazda 323 familya

4- renault clio eski kasa (gri)

5- peugeot 206 (gri)

6- mitsubishi lancer (bordo)

7- mitsubishi colt (gri)

8- wolswagen polo (siyah)

9- opel astıra (lacivert)

10- renault clio yeni kasa (gri)

11- (mavi)

------------------------------

büyük abimin al sat çetelesi;

1- hyundai accent (beyaz)

2- citroen xara (mavi) 34 yk 7156

3- mazda lantis (beyaz)

4- renault clio (siyah) 34 yk 8465

5- fiat brava (altın rengi)

6- fiat brava

7- mitsubishi lancer (bordo)

8- renault megane 3 (beyaz)

9- wolswagen golf 2011 model (siyah)

not: listeler eksik kalmış, önemli değil, hastalık işte, habire al sat... ben bunu ülkede yönetime bağlıyorum ama o konuya girmeyeyim şimdi :)

araba merakı olan kişiler bence arabadan detaylı anlamalı, yada dış görünüm modifiyesi yada motoruyla modifiye yapması şart.. bunlar olmadıkça o kişiye ben araba meraklısı gözüyle bakmam..



termos çok iyi oluyor, evde sıcak içecek hazırlayıp iş yerinde içmesi süper.. bende hep düşünüyorum aslında... çok basit geliyor ama aslında bizim için çok önemli şeyler..

ve sony marka çalınan kulaklığım, 2011 li yıllarda alıp 2016 lı yıllarda çalınması beni çökermişti bir süreliğine.

Al satçı olmadığım için o tür şeyler yapmadım bu zamana kadar. Biniciyim daha çok. Bana minimum masraf ile ekonomik bir şekilde ihtiyaçlarımı karşılasınlar yeterli. Ülkemizin maaş şartları ve enflasyon koşulları belli. Bir gün çok zengin olursam o zaman daha iyi araçlara bineriz nasip olursa. Motosiklet artık lüks sınıfına girdi zaten ülkemizde. Eldekinin kıymetini bilmek lazım artık :)
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
2 yıl olmadı ama olmak üzere. 36 binliraya versys 650 almıştım. şimdi 60 bin ve hala yükselir mi bilmiyorum. şimdiki fiyatları görünce iyiki almışım diyorum.
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
1 yıl önce 2017 model 2 bin km de cbf 150 aldım 10 bin liraya simdi fiyati 2 ye katladı..
8 ay önce 2011 linea 1.6 emotin plus (en dolu paket,boyasiz kayitsiz)47 bin TL ye.. simdi 100 bin istiyorlar.
Iyiki almışım. Satma niyetim yok ama su anda alamazdim diye diyorum.
1999 dan beri bu 30. Arabam,bi o kadar da motosiklet oldu..
Aptallık parayla değil.. Bu son ikisi teselli ediyor ;)

Samet, geçen sene CBFi aldığında ne tantana olmuştu ama...
Bugün 20 bine alamazsın o motoru...

Benim iyiki almışım/yapmışım dediklerim...

0.40 yıl kadar önce Alman vatandaşlığı evraklarını yırtıp, "birşey yapacaksam ülkemde yapmalıyım" demiş olmam...

1.Kızım doğmadan 2 yıl önce özel sağlık sigortası yaptırmış olmak. 20 yıl önce sigortanın hastaneye ödediği meblağ 16 bin küsur liraydı.

2.Kızım doğduktan 15 gün sonra Büyüyen Çocuk sigortası yaptırmak. Birikimleri sayesinde, bu işsizliğe ekonomik krize rağmen 5 yıllık eğitim giderini düşünmek zorunda kalmadım...

3.Aldığım her sıfır otomobili enaz 10 yıl kullanmak.

4.35 yıl sonra tekrar motosiklet kullanmaya başlamak.

5.En önemliside bardağın boş tarafı yerine dolu tarafına bakmayı öğrenmiş olmam. Bu sayede iyiki yapmışım diyebileceğim milyon tane şey var...
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
İyi ki zamanında almışım dediğim şeylerden belki de en önemlisi aşağıda temsili resmini paylaştığım kırmızı renkli Caberg Stunt kasktır. 2016 motosiklet fuarından 400 TL gibi bir rakama almıştım. Motosiklete dair aldığım ilk ekipmandır. Zaten o günden sonra "madem kaskı aldık, bari motor da alalım" dedim.

 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arabam... 2006 model. 2009'da aldim. Aldigim fiyattan $1000-$2000 ucuza satabiliyorum an itibariyle... Ama kullanmaya devam.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Benim arabalar diyecem çünkü mecburen 3 araba var.
Fakat ben Haşmet'ten daha sosyetikim çünkü benim arabaların biri 98 model, diğer ikisi 2009 model.
Bugün satsam birinden yaklaşık 20bin, diğerinden 30bin euro zarar ediyorum.
Zararım olmayan tek araba 98 model olan çünkü kimse almayacağı için herhangi bir meblağ söz konusu değil.:p
Satarmıyım?
Satmam.
İyi ki almışım.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
iyiki almışım dediğim sadece kitap'larım var
motosiklet araba ev kılık kıyafet her zaman alınır satılır para eden bi eşyanın gözümde değeri malesef sıfır.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,456
Motosikleti
D400
iyi ki almışım dediğim pek birşey yok, cünkü hiçbirşeyden memnun değilim.

mesela motorumu iyi ki almışım diyorum, benzin parası, bakım parası, vergisi, sigortası o kadar cok ki lanet okuyorum.


Sanırım sadece Tolkien kitaplarını iyi ki almısım diyebilirim, cocuklugumdaki travmalarımı atlatmama yardımcı olmustu.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
2020 ocak ayında sırf toplu taşımadan bıktığım için motor aldım.

Mart ayında corona vakaları ülkemizde baş göstermeye başlayınca iyi ki almışım dedim.

Zamlardan sonra keşke 250cc alsaymışım diyorum:salut:
 
Katılım
6 Mar 2018
Mesajlar
517
Herhalde bir 8 sene önce falan aldım. Küçük cırcır lokma takımı, iyi ki zamanında almışım diyorum çünkü motorun o minnacık bagaj diye tabir edilen sigorta üstüne sığıyor ve inanılmaz her işimi görüyor.
8816853975090_1564694335139.jpg
 
Katılım
16 Ocak 2021
Mesajlar
478
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bisikletim olsa gerek şimdide vites sistemi eksik şekilde bir kenarda yapmamı bekliyor daha çok bekler :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst