Avrupaya göre Türkiye'de motorlar ucuz. Kawasaki hariç

Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
forumdaki zam haberlerine gelen yorumları görüyorum, hemen hepsi markalara yükleniyor. ama markalar ya da distürbütörler, elinden geleni yapıyor ve türkiye'de daha ucuza motor satmaya çalışıyor. (z moto hariç. allah cezanı verecek kawasaki. iyi bir distürbütör ile kawasaki bu ülkede canlanabilir.)

bakın çok enteresan,

mt 07 almanya vergisiz fiyatı 5975 euro, 54300tl eder. türkiye vergisiz fiyatı 49159tl (türkiye'de 5141tl daha ucuz)
nc750x almanya vergisiz fiyatı 6459 euro, 58710tl eder. türkiye vergisiz fiyatı 52085tl (türkiye'de 6625tl daha ucuz)
z650 almanya vergisiz fiyatı 5670 euro, 51540tl eder. türkiye vergisiz fiyatı 72300tl allah cezanı verecek z moto

araştırmamız örneklendirilebilir, bayi çalışan maaşlarına vs. vurarak fark oradan çıkıyor olabilir. suzuki'de net tr fiyatları bulamadığım için eklemedim ama sürpriz beklemiyorum. markalar motor satmak istiyor. kawasaki hariç. kawasaki neyin kafasını yaşıyor türkiye'de anlamak mümkün değil.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Z-Moto muhtemelen az motor ithal ettiğinden birim motor başına daha yüksek kar hedefliyor. "Benim motorumu zaten meraklısı, sınırlı bir kesim alıyor" diyerek niş bir pazara oynuyor olabilir.
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
forumdaki zam haberlerine gelen yorumları görüyorum, hemen hepsi markalara yükleniyor. ama markalar ya da distürbütörler, elinden geleni yapıyor ve türkiye'de daha ucuza motor satmaya çalışıyor. (z moto hariç. allah cezanı verecek kawasaki. iyi bir distürbütör ile kawasaki bu ülkede canlanabilir.)

bakın çok enteresan,

mt 07 almanya vergisiz fiyatı 5975 euro, 54300tl eder. türkiye vergisiz fiyatı 49159tl (türkiye'de 5141tl daha ucuz)
nc750x almanya vergisiz fiyatı 6459 euro, 58710tl eder. türkiye vergisiz fiyatı 52085tl (türkiye'de 6625tl daha ucuz)
z650 almanya vergisiz fiyatı 5670 euro, 51540tl eder. türkiye vergisiz fiyatı 72300tl allah cezanı verecek z moto

araştırmamız örneklendirilebilir, bayi çalışan maaşlarına vs. vurarak fark oradan çıkıyor olabilir. suzuki'de net tr fiyatları bulamadığım için eklemedim ama sürpriz beklemiyorum. markalar motor satmak istiyor. kawasaki hariç. kawasaki neyin kafasını yaşıyor türkiye'de anlamak mümkün değil.


saygıdeger forumdaşım sakın yanlış anlama ama bu bilgi bizim be işimize yarayacak:)
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
saygıdeger forumdaşım sakın yanlış anlama ama bu bilgi bizim be işimize yarayacak:)

muhterem üye, ilk mesajımda yazdığım gibi, pahalılığın markalardan kaynaklandığı yönünde algı var. herkes markaları aç gözlülükle suçluyor. suçluyu başka yerde aramalarını salık vermek istiyorum. çünkü badem bıyık mevzuundan konuya girersem engellenme, halkı kin ve motosiklete teşvikle suçlanma ihtimalim olabilir.
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
muhterem üye, ilk mesajımda yazdığım gibi, pahalılığın markalardan kaynaklandığı yönünde algı var. herkes markaları aç gözlülükle suçluyor. suçluyu başka yerde aramalarını salık vermek istiyorum. çünkü badem bıyık mevzuundan konuya girersem engellenme, halkı kin ve motosiklete teşvikle suçlanma ihtimalim olabilir.


anladım, kusura bakma. trol bir aktivite sandım: "şükredin halinize" der gibi.. yanlıs anlamısım
 
Katılım
16 Haz 2020
Mesajlar
1,215
Kawasakinin zencilerle fotoğrafı vardı Barkın abinin Ninja 300 incelemesinde kullandığı. Konuya biri eklerse tam olur.
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
Z-Moto muhtemelen az motor ithal ettiğinden birim motor başına daha yüksek kar hedefliyor. "Benim motorumu zaten meraklısı, sınırlı bir kesim alıyor" diyerek niş bir pazara oynuyor olabilir.

yılmaz erdoğan'ın pek yakında filmindeki replik aklıma geldi bunu okuyunca, "istese yürürmüş" cümlesine cevaben, "e yürüsün"
e çok motor ithal etsin o zaman. z650 hem mtv vergi diliminde mt7'den daha altta, hem daha kaliteli ve fabrikadan birkaç yüz euro daha ucuza çıkıyor. mt'den 2000tl daha ucuza satabilir iyi bir distürbütör. az satılan motosiklet, beraberinde tüketiciyi de korkutuyor, parça derdi, usta derdi, çıkma derdi vs. parası olan adam da korkuyor bu defa. para olsa da parça ve usta bulamayacak. yaygın motor olsa, logaritmik artan satışlar ve sürüm karı olacak. z moto hobi olarak motor sattığından böyle olabilir.
 
Katılım
31 Tem 2016
Mesajlar
239
Hocam gelin sarılalım :rendeer: Elimden geldiğince bende açıklamaya çalışıyorum. Markalar bir de bunun üstüne kurları düşük tutuyorlar.
 
Katılım
26 Haz 2015
Mesajlar
681
forumdaki zam haberlerine gelen yorumları görüyorum, hemen hepsi markalara yükleniyor. ama markalar ya da distürbütörler, elinden geleni yapıyor ve türkiye'de daha ucuza motor satmaya çalışıyor. (z moto hariç. allah cezanı verecek kawasaki. iyi bir distürbütör ile kawasaki bu ülkede canlanabilir.)

bakın çok enteresan,

mt 07 almanya vergisiz fiyatı 5975 euro, 54300tl eder. türkiye vergisiz fiyatı 49159tl (türkiye'de 5141tl daha ucuz)
nc750x almanya vergisiz fiyatı 6459 euro, 58710tl eder. türkiye vergisiz fiyatı 52085tl (türkiye'de 6625tl daha ucuz)
z650 almanya vergisiz fiyatı 5670 euro, 51540tl eder. türkiye vergisiz fiyatı 72300tl allah cezanı verecek z moto

araştırmamız örneklendirilebilir, bayi çalışan maaşlarına vs. vurarak fark oradan çıkıyor olabilir. suzuki'de net tr fiyatları bulamadığım için eklemedim ama sürpriz beklemiyorum. markalar motor satmak istiyor. kawasaki hariç. kawasaki neyin kafasını yaşıyor türkiye'de anlamak mümkün değil.

Dostum bu nasıl hesap ? Öyle hesap doğru olmaz ? Motosikletin avrupa fiyatını neden tl bölerek hesaplıyarak motorlar avrupadan ucuz diyorsun ? Yamaha, Honda gibi türkiyede kendi organizasyonlarını yapan firmalar ülkenin vergileri ekonomik durumu ve kendi çıkarlarını gözeterek farklı fiyatlandırmalar yapıyorlar.


Asgeri fiyat üzerinden hesaplama yapabilirsiniz. Siz kaç Asgeri ücret ile bir marka modeli alabilirken avrupadaki kıyaslama yaptığınız ülkedeki vatandaş kaç asgeri ücret ile marka modeli alabiliyor.

Yoksa yanılgıya düşen diğer kişilerin yaptığı gibi dünyanın en ucuz suyu bizde dünyanın en ucuz hamburgeri bizde diye sosyal medyada ilan verebilirsiniz :) Burada 20 liraya yediğin bir burger king menü avrupada 15 euro :) Böyle kıyaslamalar yanlış.

Z Motorun sizin kitabınıza uymamasının sebebide belli. Z motor bir distiribitör. Yani kawasakinin kendi operasyonu değil. Dolayısıyla z motor sizin yaptığınız hesaptaki gibi x başka bir ülkedeki kawasaki üzerinden motosikletleri getirttiği için fiyatlar yukarıda kalıyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
avrupaya göre daha ucuz motor demem için benimde avrupadaki gibi maaş almam lazım.

yani avrupada motosiklet 10 bin yuro ve orada çalışan 2 bin yuro maaş alıyorsa motosikleti almak için 5 maaşını biriktirmesi lazım

bizde aynı motor 90 binlira ise ben 5 binlira maaş alıyorsam benim motoru almam için 18 maaş biriktirmem lazım

o zaman ucuz değil. ucuz olsa bile maaşım yetmiyor. maaşım yetmiyorsa o zaman pahalı
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,456
Motosikleti
D400
Konu hatalı.

Yurtdısındaki Vergisiz fiyat hesaplanmış. Yurtdışındaki "fabrikadan cıkış" fiyatı üzerinden yapılması lazım bu işlemin.

Misal Euro 10 tl , fabrika cıkışı 100 Euro.

Vergisiz fiyatı dersen bu 100 ün üstüne üretici, dağıtıcı vs. vs. bütün karları ekleyip sadece vergisini eklememiş olursun, misal bu da 150 Euro yapar. Sen su an bu 150 euroyu tl'ye ceviriyorsun.

Hatayı netleştirmek için bizim için yapayım, 100 Euro malı burada dağıtıcı 100x10 1000 Tl'ye aldı. 1000 tl üstüne dağıtıcı , karları ekleyip 1300 tl 'ye sattı. yani 130 Euro.

150 euro ile 130 euro arasındaki fark ülkenin ucuza satıyor olması değil fabrika cıkışı sonrasındaki işlemlerde bu ülkenin insanlarının ne kadar az maaş aldıgı, yurtdışında iş gücünün daha yüksek maaş aldıgından kaynaklı.

-

Bazı arkadaşlar yukarda alım gücünden bahsetmiş, konu alım gücü değil. 1000 tl 'ye yurtdısında satılan bizde 900 e satılıyor diyip demek ki kar ı aslında düşük tutuyorlar demek istemiş aslında. ama o da yanlıs :D
 
Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
1,413
Motosikleti
Ns200
Daha önce "motosikletler pahalı değil alım gücümüz düşük" diye bir konu açmıştım. Burada da anlatılmak istenen o ama başlık ofsayt :D
 
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
muhterem üye, ilk mesajımda yazdığım gibi, pahalılığın markalardan kaynaklandığı yönünde algı var. herkes markaları aç gözlülükle suçluyor. suçluyu başka yerde aramalarını salık vermek istiyorum. çünkü badem bıyık mevzuundan konuya girersem engellenme, halkı kin ve motosiklete teşvikle suçlanma ihtimalim olabilir.

Bİraz daha ileri gider isen , sadece englenmek ile kalmaz ,
Her namuslu her muhalif gibi bu varya bu ......ü derler üstüne bir de sana Zorunlu Garp(Batı) görevi çıkar ...

Silivri,yolarına
Sincanın dağlarına ,
Şakranın bağlarına diye türküde söylersin ..
 
Katılım
25 Nis 2019
Mesajlar
929
Motosikleti
Honda CB125F
Burada alım gücü her zaman ön plana çıkar.
Avrupa'da 2000/3000 Euro maaş alan insanlar 8000/10000 Euro fiyatlı motosikletlere kolayca ulaşabiliyor.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Alım gücü..

Şu döviz meselesi her zaman kafamı kurcalamistir. Mesela adam bir birim para getiriyor. bu, bizim on birim paramıza tekabül ediyor. Kağıt aynı, maden aynı ama biri bir tane diğeri on tane.

Dolayısıyla senin on birim parayı biriktirmek için harcadığın enerjiyi adam bir birim ile basit bir şeklide hallediveriyor.

Bence çok çok büyük bir haksızlık.
 
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,209
yamaha ve honda 'joined venture' yani fabrika ve yerli firma ortaklığı- bu durumda maliyet ve karlar keyfi olarak belirlenmiyor hatta 'vergiden' kaçınma gibi durumlar fabrika ile motorlar yurtiçine anlaşılarak bedelinden düşük fiyata gösterilip, motosiklet fiyatları yedek parça ithalatına yansıtılıyor (motosiklet vergisi +%18+%20+%8-37 / yedek parça vergisi +%18+ %6-8+ ötv yok ) bu sayede vergiden ciddi anlamda tasarruf edilip kullanıcıya uygun fiyat sunuluyor ama kawasaki ve suzukide bu işler mümkün değil . Biraz karmaşık gelebilir ama aramızda gümrükçü muhasebeci maliyeci varsa anlamıştır. Bu arada vergi kaçırma değil - legal olarak vergiden kaçınma. Maliye incelerse öyle bir ceza keserki kepenk kapattırır ayrı konu
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
Barkın abinin de dediği gibi kawasaki harbiden zengin motoru.
ama parça kalitesi olarak japonların arasında gerçekten en iyisi kawasaki.
ninja 250sl ile benim 2020 r25 yan yan gelince 250sl'i inceledim gerçekten boya kalitesi ve birleşim yerleri olarak kawasaki daha iyi ama tabi arada kol gibi fiyat farkı olunca kimsenin gözü böyle şeyleri görür mü bilmem.
en ucuz 125'lik kawasaki 60 bin lira :)
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Bunlar hep amerikanın oyunu,avrupadaki cumhurbaşkanı maaşıyla kaç motor alabilir
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,456
Motosikleti
D400
Bunlar hep amerikanın oyunu,avrupadaki cumhurbaşkanı maaşıyla kaç motor alabilir

gecen bi yerde duydum komedi filmimiydi fıkramıydı zerre hatırlamıyorum nereden duydugumu ama adamın birisi diyordu ki "yurtdısına gittik gezmeye, hadi araba kiralayalım dedik, X Tl verdik. Meğer kiralamamışız arabayı satın almışız sonradan fark ettik, öyle ucuz"
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst