- Katılım
- 3 Eki 2016
- Mesajlar
- 122
- Konu Yazar
- #1
Yağ, Yağ filtresi, Hava filtresi, 2 buji değişimi 5 saat sürdü. 11 de verilen randevuya gittim 17'de çıktım. Birde trip yedim sen burda mı bekleyeceksin diyo
Bekliycem tabii ki taşlama makinesinde dişli sıyırtıp sonra beni arayıp dişli sıyırmış değişecek demeyin diye bekleyecem 
1 saat motorun soğuması, 30dk yemek, 1 saat goygoy, benim motorumu bırakıp gelen motorlarla ilgilenme, eve gidip gelme (30dk dır usta yok kayboldu nereye gitmiş eve gitmiş
Gelecekmiş benim motor öyle yarım kalmış liftte bekliyor
)
Merhaba bakım için gelmiştim. Yağ varille kapalı kutu fiyatı aynı mı ?
Aynıdır.
Tamam o zaman kapalı kutu 10w40 full sentetik istiyorum. 100 ml sini varilden tamamlayabilirsiniz. Okey.
(Başta yazdığım vakit kayıpları yapılan her işin aralarında yarım bırakılarak yapılan şeyler ben hepsini bir yazdım geçtim.)
Bi baktım içerden voş voş bi ses geliyor varilden yağ pompalanırcasına. Arkasından ustam geliyor 2 tane ağzı açık 1 litre kutuyla ses çıkarmadım benim motorun yanına koydu. Diğeri diğerine doldur yağı dedi. (Ah salak kafam!! kaçırdım tapa pulunu değiştirdi mi yğaı boşalttıktan sonra??? Neyse yapacak bir şey yok.) Ustam dur napıyosun ben kapalı kutu istiyorum varilden değil söylemiştim.
- Ama bu ya daha iyi bak
-olsun sen kapalı kutu getir.
Kapalı kutu yağlar geldi ağzı açık yine
Koymaya kalktı baktım yarı sentetik yazıyor.
Tam doldururken abi dur napıyorsun bu yarı sentetik ?? Usta kutuya doğru bakar ve der ki;
-E deminki full sentetikti ben sana dedim o daha iyi diye.
-Tamam usta ben kapalı kutu full sentetik istiyorum.
-Ondan yok kapalı kutu.
-Tamam usta varilden koy o zaman.
-Yine içeri gidilir gelinir elde yağ ile. (İlk varilden doldurduğu kutularda yarı sentetik kutusuydu. Şimdi bana varildeki yağ mı geldi ? Yarı sentetik içeri gidip geri mi geldi ? Varildeki yağ geldiyse bu full sentetik mi ? Mineral mi ?)
-(Neyse ne artık koysunlar dedim.)
Dayım doldurdu 2 kutu yağı
Kontrol edemedim artık uzaklaştım. Yağ filtresinede yine hangi yağ blmiyorum doldurmuşlardı.
(Eşşek değiller ya en çok gelen iş yağ değişimi ? En çok gelen motor r25 ? Dedim bundada sorun çıkmaz.Servisten çıkmadan önce yağı kontrol ederim dedim.)
Kola bisküvi bişiler aldım geldim yedik içtik.
Arkasından tekrar malum boşluklardan biri oldu ve nihayet motorun başına geldiler sıraki iş hava filtresini değiştir. Depo grenajı söküldü buji değişecek. Bujiler söküldü. Ufak bi sohbet arkasından yemeğe gidildi. İnsanlar yemek yemesin mi ? Yesinler bunda bir şey yok. Arka odada yemek yendi ben 1.5 saat bekledim. Bujiler açıldı deliğe atıldı.
-1. usta 2. ustaya dedi ki o yanlış buji.
-2. usta nasıl ya bakım kitinin içinden çıktı ya?
-Yeni kasanın bujisi o
-Yeni kasanın bakım kitini mi almışız evet.
-Doğrusu geldi takıldı.
Sonra usta gitti yok. Bi senkron ayarı yapılacak bitecek. 10bin bakımındada 20 binde yapıyoz biz boşver diye yapılmamıştı
Neyse 30 dk bekledim yok. Sabrım kalmamış zaten 10 tane farklı motora bakıldı gelip giden. Biyerlere gidip gelindi hep.
Usta nerde. Eve gitti gelecek
Neyse geldi senkron aleti çıkartıldı bağlandı. Dijital led göstergeli bi alet.
Senkron öyle bi kaçık ki motorun gitmemesi lazım.
EE cihazı kontrol etmek için benim senkron ayarıyla oynandı bi aa değişim yok demekki cihaz bozuk. Napalım x dükkandan alalım.
- Gülüm esn gel benle aleti taşırsın. Tamam abi hadi gidelim. Aldık geldik.
Cihaz bağlandı. Yüzlerde bi gülümseme. Senkron ayarı çok güzel.
(Ben 2 ufak çizgilik kaçıklık görüyorum ama sesimi çıkarmıyorum ustadır bilir. Bide bilmiyorum birimi ne o çizgi kaç mmHG ya da kPa ya tekabül ediyor. Ama birimi ne olursa olsun iki silindir bir miktar farklı
)
10 yıllık analog cihaz motora hiçbir ayar yapmadan sökülüyor. Diyorum analog en azından
10 yıllıkta olsa analog olduktan sonra iş görür.
Depo kapatılıyor. Zincir geriliyor. Aks koruma takozunun sökülen stickerı bali sürülmek için gidiyor.
Oda ne usta yine yok
Bir süre sonra geliyor. Bir süre bekledikten sonra 30 dakika bekleyiş ardından motor liftten indiriliyor.
(One lan başka bişey yapacak sanıyodum
İşi bittiyse neden 30 dakikadır lifte bekliyor bu motor ben neyi bekliyorum
)
Çalıştırılmasıyla Yağlanması/Isınması beklenmeden 1 kat yokuş çıkartılan motor elime veriliyor bir test et gel diye. Bi dolanıp geliyorum. Alala debriyajı çekip boşta giderken biyerden kırt kırt kırt ses geliyor bişiler sürtüyor. Motordada bi değişiklik var ama o kadar şey değişti iyi mi kötü mü biraz sürmeden bilemiycem neyse dönüyorum şu ne sürtünüyosa bi sorun çıkarmadan halledilsin.
Tahmin ettiğiniz üzere usta yok dljfhskadljhgsakghskf.
- Usta nerde ?
- Sanayiye gitti. Sen şu 700 tl yi bayiden öde gel o gelene kadar .d
Ödedim geldim usta namaz kılıyor. Allah kabul etsin. Ben biraz daha dolanıyım şurda.
Geliyorum usta yok. nerde ? Eve gitti.
Evime gidiyorum. Ertesi gün pazar. Bayi kapalı.Şunun bi yağına bakayım unuttum bakmayı. Su terazisi kullanarak motoru birine dik tutturuyorum.
Bide ne göreyim yağ gösterge haznesinde boşluk yok
üstte 1 tane hava baloncuğu var yada o kadar boşluk var. Yuvarlak olduğu için en üstteki boşluk çok kısa bi bölgede gözüküyor.
Neden ? Biri yağ filtresine 300 ml doldurdu. Diğer varilden doldurma 2 adet kutuyu motora boşlattı. Kutulara 1.1 litre doldurdu desek. 1.1 + 1.1 + 0.3 = 2.5 litre
Kaç koyulması gerekiyordu ? 2.1 Litre...
Cumartesi izin alıp servise gittiğim için düşük devirde pazar günü işe gidip geliyorum. Ertesi gün tekrar işe gidiyorum bakıyorum yağ seviyesi azalmış fakat maksimum çizgisinin hala üstünde. Bu yağ nereye gitti ? Hava filtresini söküp bakıyorum kanatlarının uç kısımları rengi değişmiş ıslanmış. İş dönüşü bayiye uğruyorum.
Kafam atmış durumda. Suratım öyle ki yüzüme bakan sizin ne vardı diye sormuyor başka yere bakıyor başkasına havale ediyor. Enson biri sordu dedim motora fazla yağ koyulmuş. Ayrıca bi sürtme sesi vardı ona bakılacaktı.
-(Usta) Gülerek fazla mı yağ koyulmuş
yok yaağv.
Sese bakılıyor. Sonuç zincirim bitmiş sıkı yere gelince o ses yapıyormuş. Alalalh yav servise girip çıktım zincir bitti
dd
Yağ seviyesine bakılıyor. Bundan nolacak 20 gram fazla yağ var. Abi ne 20 gramı maksimum çizgisinin üstündeki gösterge alanının yarısında. Burası 20 gramsa bu maksimum çizgisinin bir anlamı yok ozaman.
- Servisteki motorunu getiren halktan ve ustadan gelen yorum ektedir ;
YAaav millet r6 ya 1 litre fazla yağ koyuyor 1 litreee!!! Nolacak yağ fazla olsun eksik olmasın.
iç sesim (Abi elinize gelen r6 lar 2006 model 80bin km onlar cayır cayır o yağı yakıyodur zaten motoru sıkıştırınca. Hele fazla yağ varsa daha yüksek basınçla daha kolay kaıyodur yanma odasına)
Dışarı vuran sesim (Abi keçe nasıl patlamıyor ? Her şeyi geçtim bu mühendisler neden maksimum çizgisi koymuş lazım değilse ?)
Usta - Sen makine mühendisiydin dimi ?
Ben - Evet abi.
Sessizlik...
Ben - Dalga geçecektin galiba ? Hala lafımın arkasındayım yağ maksimum çizgisini geçemez.
Usta - Yok yok.
Sinirler gerilir.
- Sen çek abi yağı ben istemiyorum.
-Usta sinirler motorun altına uzanır leğeni koyar tapayı gevşetmeye yeltenir. Usta dur üstten çekmiycek misin böyle mi azaltcaksın yağı ? (Sanırım doldurma kapağından şırıngayla yağ çekilmiyormuş debriyaja mı geliyormuş neymiş ama ben öyle bir şey yapılacak sanıryorum.)Bana kulak vermez tapayı açar meşhur 20 gram yağını boşaltır. Tapayı sıkar. Leğeni alır al işte bu yağdan ne olacak 20 gram yağ diye söylene söylene gider.
Müşterilerden birine motoru bi dik tutar mısınız dedim. Üstüne de su terazisini koydum yine. Yağ hala aynı seviyede. Ustaya diyemedim diğer çalışana gelin bakın yağ seviyesine dedim. Baktı.
Diyo ki tamam işte çok güzel. Sizin dedim ..... ..... .... Çıktım servisten gittim.
Yağ bulaşan hava filtresi içinde kaldı. 2. kez sıkılmış tapa pulu ile nereye gitsem inince motorun altına bakıp duruyorum yağ sızdırmış mı diye.
Sanki ben suçluymuşum gibi bütün servis süresi boyunca baskı ve tavır altında kaldım. 700 lirada para verdim. Rastgele çevirmeyle ayarlanıp çok iyi denk gelen senkron ayarınıda unutmayalım. Hee bide
Bali sürülmeye kaybolan ustayla beraber giden koruma takozunun stickerıda yok ortalarda
Onuda söyledim. Serviste biyerde görmüş olmama rağmen bizde yok onlardan dediler
Tamam dedim 
Bunları yazmak için o kadar üşendim ki. Başta konuyu açmamıştım fakat 4 gündür sinirim geçmiyor.
1 saat motorun soğuması, 30dk yemek, 1 saat goygoy, benim motorumu bırakıp gelen motorlarla ilgilenme, eve gidip gelme (30dk dır usta yok kayboldu nereye gitmiş eve gitmiş
Merhaba bakım için gelmiştim. Yağ varille kapalı kutu fiyatı aynı mı ?
Aynıdır.
Tamam o zaman kapalı kutu 10w40 full sentetik istiyorum. 100 ml sini varilden tamamlayabilirsiniz. Okey.
(Başta yazdığım vakit kayıpları yapılan her işin aralarında yarım bırakılarak yapılan şeyler ben hepsini bir yazdım geçtim.)
Bi baktım içerden voş voş bi ses geliyor varilden yağ pompalanırcasına. Arkasından ustam geliyor 2 tane ağzı açık 1 litre kutuyla ses çıkarmadım benim motorun yanına koydu. Diğeri diğerine doldur yağı dedi. (Ah salak kafam!! kaçırdım tapa pulunu değiştirdi mi yğaı boşalttıktan sonra??? Neyse yapacak bir şey yok.) Ustam dur napıyosun ben kapalı kutu istiyorum varilden değil söylemiştim.
- Ama bu ya daha iyi bak
-olsun sen kapalı kutu getir.
Kapalı kutu yağlar geldi ağzı açık yine
Tam doldururken abi dur napıyorsun bu yarı sentetik ?? Usta kutuya doğru bakar ve der ki;
-E deminki full sentetikti ben sana dedim o daha iyi diye.
-Tamam usta ben kapalı kutu full sentetik istiyorum.
-Ondan yok kapalı kutu.
-Tamam usta varilden koy o zaman.
-Yine içeri gidilir gelinir elde yağ ile. (İlk varilden doldurduğu kutularda yarı sentetik kutusuydu. Şimdi bana varildeki yağ mı geldi ? Yarı sentetik içeri gidip geri mi geldi ? Varildeki yağ geldiyse bu full sentetik mi ? Mineral mi ?)
-(Neyse ne artık koysunlar dedim.)
Dayım doldurdu 2 kutu yağı
(Eşşek değiller ya en çok gelen iş yağ değişimi ? En çok gelen motor r25 ? Dedim bundada sorun çıkmaz.Servisten çıkmadan önce yağı kontrol ederim dedim.)
Kola bisküvi bişiler aldım geldim yedik içtik.
Arkasından tekrar malum boşluklardan biri oldu ve nihayet motorun başına geldiler sıraki iş hava filtresini değiştir. Depo grenajı söküldü buji değişecek. Bujiler söküldü. Ufak bi sohbet arkasından yemeğe gidildi. İnsanlar yemek yemesin mi ? Yesinler bunda bir şey yok. Arka odada yemek yendi ben 1.5 saat bekledim. Bujiler açıldı deliğe atıldı.
-1. usta 2. ustaya dedi ki o yanlış buji.
-2. usta nasıl ya bakım kitinin içinden çıktı ya?
-Yeni kasanın bujisi o
-Yeni kasanın bakım kitini mi almışız evet.
-Doğrusu geldi takıldı.
Sonra usta gitti yok. Bi senkron ayarı yapılacak bitecek. 10bin bakımındada 20 binde yapıyoz biz boşver diye yapılmamıştı
Neyse 30 dk bekledim yok. Sabrım kalmamış zaten 10 tane farklı motora bakıldı gelip giden. Biyerlere gidip gelindi hep.
Usta nerde. Eve gitti gelecek
Neyse geldi senkron aleti çıkartıldı bağlandı. Dijital led göstergeli bi alet.
Senkron öyle bi kaçık ki motorun gitmemesi lazım.
EE cihazı kontrol etmek için benim senkron ayarıyla oynandı bi aa değişim yok demekki cihaz bozuk. Napalım x dükkandan alalım.
- Gülüm esn gel benle aleti taşırsın. Tamam abi hadi gidelim. Aldık geldik.
Cihaz bağlandı. Yüzlerde bi gülümseme. Senkron ayarı çok güzel.
10 yıllık analog cihaz motora hiçbir ayar yapmadan sökülüyor. Diyorum analog en azından
Depo kapatılıyor. Zincir geriliyor. Aks koruma takozunun sökülen stickerı bali sürülmek için gidiyor.
Oda ne usta yine yok
(One lan başka bişey yapacak sanıyodum
Çalıştırılmasıyla Yağlanması/Isınması beklenmeden 1 kat yokuş çıkartılan motor elime veriliyor bir test et gel diye. Bi dolanıp geliyorum. Alala debriyajı çekip boşta giderken biyerden kırt kırt kırt ses geliyor bişiler sürtüyor. Motordada bi değişiklik var ama o kadar şey değişti iyi mi kötü mü biraz sürmeden bilemiycem neyse dönüyorum şu ne sürtünüyosa bi sorun çıkarmadan halledilsin.
Tahmin ettiğiniz üzere usta yok dljfhskadljhgsakghskf.
- Usta nerde ?
- Sanayiye gitti. Sen şu 700 tl yi bayiden öde gel o gelene kadar .d
Ödedim geldim usta namaz kılıyor. Allah kabul etsin. Ben biraz daha dolanıyım şurda.
Geliyorum usta yok. nerde ? Eve gitti.
Evime gidiyorum. Ertesi gün pazar. Bayi kapalı.Şunun bi yağına bakayım unuttum bakmayı. Su terazisi kullanarak motoru birine dik tutturuyorum.
Bide ne göreyim yağ gösterge haznesinde boşluk yok
Neden ? Biri yağ filtresine 300 ml doldurdu. Diğer varilden doldurma 2 adet kutuyu motora boşlattı. Kutulara 1.1 litre doldurdu desek. 1.1 + 1.1 + 0.3 = 2.5 litre
Cumartesi izin alıp servise gittiğim için düşük devirde pazar günü işe gidip geliyorum. Ertesi gün tekrar işe gidiyorum bakıyorum yağ seviyesi azalmış fakat maksimum çizgisinin hala üstünde. Bu yağ nereye gitti ? Hava filtresini söküp bakıyorum kanatlarının uç kısımları rengi değişmiş ıslanmış. İş dönüşü bayiye uğruyorum.
Kafam atmış durumda. Suratım öyle ki yüzüme bakan sizin ne vardı diye sormuyor başka yere bakıyor başkasına havale ediyor. Enson biri sordu dedim motora fazla yağ koyulmuş. Ayrıca bi sürtme sesi vardı ona bakılacaktı.
-(Usta) Gülerek fazla mı yağ koyulmuş
Sese bakılıyor. Sonuç zincirim bitmiş sıkı yere gelince o ses yapıyormuş. Alalalh yav servise girip çıktım zincir bitti
Yağ seviyesine bakılıyor. Bundan nolacak 20 gram fazla yağ var. Abi ne 20 gramı maksimum çizgisinin üstündeki gösterge alanının yarısında. Burası 20 gramsa bu maksimum çizgisinin bir anlamı yok ozaman.
- Servisteki motorunu getiren halktan ve ustadan gelen yorum ektedir ;
YAaav millet r6 ya 1 litre fazla yağ koyuyor 1 litreee!!! Nolacak yağ fazla olsun eksik olmasın.
iç sesim (Abi elinize gelen r6 lar 2006 model 80bin km onlar cayır cayır o yağı yakıyodur zaten motoru sıkıştırınca. Hele fazla yağ varsa daha yüksek basınçla daha kolay kaıyodur yanma odasına)
Dışarı vuran sesim (Abi keçe nasıl patlamıyor ? Her şeyi geçtim bu mühendisler neden maksimum çizgisi koymuş lazım değilse ?)
Usta - Sen makine mühendisiydin dimi ?
Ben - Evet abi.
Sessizlik...
Ben - Dalga geçecektin galiba ? Hala lafımın arkasındayım yağ maksimum çizgisini geçemez.
Usta - Yok yok.
Sinirler gerilir.
- Sen çek abi yağı ben istemiyorum.
-Usta sinirler motorun altına uzanır leğeni koyar tapayı gevşetmeye yeltenir. Usta dur üstten çekmiycek misin böyle mi azaltcaksın yağı ? (Sanırım doldurma kapağından şırıngayla yağ çekilmiyormuş debriyaja mı geliyormuş neymiş ama ben öyle bir şey yapılacak sanıryorum.)Bana kulak vermez tapayı açar meşhur 20 gram yağını boşaltır. Tapayı sıkar. Leğeni alır al işte bu yağdan ne olacak 20 gram yağ diye söylene söylene gider.
Müşterilerden birine motoru bi dik tutar mısınız dedim. Üstüne de su terazisini koydum yine. Yağ hala aynı seviyede. Ustaya diyemedim diğer çalışana gelin bakın yağ seviyesine dedim. Baktı.
Diyo ki tamam işte çok güzel. Sizin dedim ..... ..... .... Çıktım servisten gittim.
Yağ bulaşan hava filtresi içinde kaldı. 2. kez sıkılmış tapa pulu ile nereye gitsem inince motorun altına bakıp duruyorum yağ sızdırmış mı diye.
Sanki ben suçluymuşum gibi bütün servis süresi boyunca baskı ve tavır altında kaldım. 700 lirada para verdim. Rastgele çevirmeyle ayarlanıp çok iyi denk gelen senkron ayarınıda unutmayalım. Hee bide
Bunları yazmak için o kadar üşendim ki. Başta konuyu açmamıştım fakat 4 gündür sinirim geçmiyor.
Son düzenleme: