Yamaha Yamaha XCITY 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
@benmesut
XCITY 250 de soğutma suyu değişiminin doğru yapılmadığı durumda motorun hararete bağlı hasar gördüğünü biliyorum. O yüzden Usta bul demiştim.

Madem kendim yaparım diyorsun. LİNKTEKİ service manual'in ilgili bölümünü iyi bir okuduktan sonra işe girişmeliydin. Neyse yine de mutlaka oku derim. Şu anki motorumun da keşke böyle bir service manuali olsaydı.

Yetkili serviste sıvı değiştilirken başında durmuştum.(4 sene önce) Aklımda kaldığı kadarıyla şöyle;

Motora sadece antifiriz konuluyor.

Sol yan grenaj ve ön göğüs açılıyor. su ilave kabının kapağı ve sol yan taraftaki su tahliye yeri açılıyor. 15 dakika sürüyor suyun boşalması. Su akmaz duruma gelince su ilave kabından hava basılıyor. Kalan sular da dökülüyor.
Daha sonra aşağıdaki musluk açık durumda antifiriz konuyor. Haliyle konulan antifirizin bir kısmı aşağıdan boşalıyor.(sanırım bu hava yapmasın diye) Daha sonra aşağıdaki tahliye kapatılıp dolduruluyor. Seviye tamam olduktan sonra ek su kabı kapağı açıkken motor çalıştırılıyor. Tahliye vanasının yukarısında bir yer gevşetilip hava alınıyor. Ek su kabından tamamlamalar yapılıyor.

Motorunun çalışmaması konusunda bir şey diyemiyeceğim. Service manual de arıza bulma algoritması var oraya bir bak bence. Yada deneyimli bir arkadaşına danış.
 
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
14
@azçok bugün motoru çalıştırdım. Sebebi çok basitmiş. Motorsikletler devrildiğinde motorun stop etmesini sağlayan bir mekanizma var. Akünün altında yer alır. Ben seleyi söktüğüm için onuda söktüm. O düz durmadığı için diğer kablolarla birlikte sarktığı için motor çalışmıyormuş. Cihazı şasinin üzerine düz yerleştirince motor direkt çalıştı. Sonra montajını yapınca sıkıntı olmayacak. Bi ara baya tırsmıştım beynine ya da elektronik aksamına bir şey oldu diye. Bu da böyle saçma bir tecrübe oldu ama paylaşayım diğer arkadaşlar da yararlansınlar.
Ben düçok önceden bu manueli indirmiştim oraya göre yeni soğutma suyunu koyduktan sonra havanın alınması için termostatın üzerindeki civatanın gevşetilmesi lazım. O yüzden sele arka yan karenajlar, arka lambalar falan hep çıkıyor baya uğraştırıyor. Bahsettiğim cihazın fotoğrafını çektim daha sonra buraya da yüklerim.
Herkese güvenli bir sürüş dilerim

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:05 ----------

Hararet sorun halloldu. Termostat kapağına sıkışmış. Tornavidayla ayırıp klavuza göre taktım. Sonra test sürüşü için daga önce hararrti yükselten bir rampayı çıktım ve sonuç mükemmel oldu. Hararet göstergesi orta düzeyi geçmedi.
1- Suyu tam anlamıyla yani motorun içinde kalanıyla birlikte tahliye etmek için motor bu şekle kadar sökülüyor
https://pasteboard.co/JhtPe4m.jpg
2- Termostat kapğı ve tahliye civatası bu fotoda
https://pasteboard.co/JhtPTEw.jpg
3- Motorun kaza ya da devrilme durumunda stop etmesini sağlayan ve beni çok endişelendirdiğini söylediğim, fotoğrafta parça akünün üzerinde duran beyaz aparat
https://pasteboard.co/JhtQn07.jpg

Herkese keyifli sürüşler

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:07 ----------

2. Bölümde tahliye civatası yazmışım yanlış olmuş. O civata soğutma devresindeki havayı almak için olacaktı

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:09 ----------

Son not yarın motorumla istanbuldan kuşadasına gidicem. Eğer sorun olursa iki güne yeniden yazarım. Eğer yazmazsam sorun hallolmuş demektir.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
@azçok bugün motoru çalıştırdım. Sebebi çok basitmiş. Motorsikletler devrildiğinde motorun stop etmesini sağlayan bir mekanizma var. Akünün altında yer alır. Ben seleyi söktüğüm için onuda söktüm. O düz durmadığı için diğer kablolarla birlikte sarktığı için motor çalışmıyormuş. Cihazı şasinin üzerine düz yerleştirince motor direkt çalıştı. Sonra montajını yapınca sıkıntı olmayacak. Bi ara baya tırsmıştım beynine ya da elektronik aksamına bir şey oldu diye. Bu da böyle saçma bir tecrübe oldu ama paylaşayım diğer arkadaşlar da yararlansınlar.
Ben düçok önceden bu manueli indirmiştim oraya göre yeni soğutma suyunu koyduktan sonra havanın alınması için termostatın üzerindeki civatanın gevşetilmesi lazım. O yüzden sele arka yan karenajlar, arka lambalar falan hep çıkıyor baya uğraştırıyor. Bahsettiğim cihazın fotoğrafını çektim daha sonra buraya da yüklerim.
Herkese güvenli bir sürüş dilerim

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:05 ----------

Hararet sorun halloldu. Termostat kapağına sıkışmış. Tornavidayla ayırıp klavuza göre taktım. Sonra test sürüşü için daga önce hararrti yükselten bir rampayı çıktım ve sonuç mükemmel oldu. Hararet göstergesi orta düzeyi geçmedi.
1- Suyu tam anlamıyla yani motorun içinde kalanıyla birlikte tahliye etmek için motor bu şekle kadar sökülüyor
https://pasteboard.co/JhtPe4m.jpg
2- Termostat kapğı ve tahliye civatası bu fotoda
https://pasteboard.co/JhtPTEw.jpg
3- Motorun kaza ya da devrilme durumunda stop etmesini sağlayan ve beni çok endişelendirdiğini söylediğim, fotoğrafta parça akünün üzerinde duran beyaz aparat
https://pasteboard.co/JhtQn07.jpg

Herkese keyifli sürüşler

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:07 ----------

2. Bölümde tahliye civatası yazmışım yanlış olmuş. O civata soğutma devresindeki havayı almak için olacaktı

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:09 ----------

Son not yarın motorumla istanbuldan kuşadasına gidicem. Eğer sorun olursa iki güne yeniden yazarım. Eğer yazmazsam sorun hallolmuş demektir.

Tebrik ederim. Başta sen bize soruyordun. Öyle görünüyor ki artık biz sana soracağız. Soğutma sıvısını değiştirmek basit gibi görünüyor. Ama hava yaparda hararete neden olur diye uzak duracağım bir iş idi.

6 yıl XCITY kullandım. Şimdi Suzuki Burgman UH200 var.

Bir soru da ben sorayım. XCITY kullanırken böyle bir şey hatırlamıyorum. Benim motorda 37-38 derece hava sıcaklıklarında 15 dk. kullanımdan sonra arka jant ve daha da fazlası arka janta bağlı olan debriyaj tası bölümünde el yakmasa da o dereceye yakın bir ısınma var. Yetkili servise sordum. Normaldir dediler. Fakat, aklım yatmadı. XCITY de böyle bir durum oluyor mu?
 
Katılım
29 Eyl 2019
Mesajlar
5
Merhaba azçok hocam. xcity’den sonra burgman 200 ile ilgili görüşleriniz nedir. Xcity’den sonra burgman 200’de olumlu/olumsuz neler hoşunuza gitti veya gitmedi? Burgman 200’deki yakıt tüketiminden memnun kaldınız mı? Rahatlık açısından ne gibi farklılıklar gözlemlediniz?
 
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
14
Sabah 7’de yola çıktım ve şu an kuşadasında biramı yudumluyorum :) motorda gram hararet olayı olmadı.
Debriyaj tası ve janttaki ısınmaya bakarım önümüzdeki günlerde.
 
Katılım
29 Eyl 2019
Mesajlar
5
Tebrik ederim. İyi yolculuklar. Ortalam süratınız ne idi. 100 kmdeki yakıt tüketimini litre bazında ölçtünüz mü?
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Sabah 7’de yola çıktım ve şu an kuşadasında biramı yudumluyorum :) motorda gram hararet olayı olmadı.
Debriyaj tası ve janttaki ısınmaya bakarım önümüzdeki günlerde.

Gözünüz aydın. Kendi işini halledebilmek keyif verici olmalı. Limitlerini bildikten sonra XCITY uzun yolda çok keyiflidir. Kazasız belasız sürüşler...

Merhaba azçok hocam. xcity’den sonra burgman 200 ile ilgili görüşleriniz nedir. Xcity’den sonra burgman 200’de olumlu/olumsuz neler hoşunuza gitti veya gitmedi? Burgman 200’deki yakıt tüketiminden memnun kaldınız mı? Rahatlık açısından ne gibi farklılıklar gözlemlediniz?

Burgman UH200'ün XCITY 250'ye göre; 1- Lastikleri küçük. 2- Gücü ve torku düşük 3-Son hızı düşük
Geriye kalan her konuda Burgman daha üstün. Yakıt tüketimi mükemmel. XCITY : Kalabalık trafik 4.2 lt/100km. Burgman UH200 Kalabalık trafik 3.1 lt/100 km. Şu anda bulunduğum yerde yakıt tüketimi 2.7 lt gösteriyor.
 
Katılım
29 Eyl 2019
Mesajlar
5
Güle güle kullanın. Xcity ile Uzun yolda 110 km bandında yakıt sarfiyatınız ne oluyordu? Bir de xcity ile saatte 3-4 km gibi bir düşük hızlarda gidonun bir sağa bir sola yığılma yapması sizde de oluyor muydu?

Burgmanın arka varyatörünü beğeniyorum. İtalyanlardan esinlenmiş arka varyatörün yüzeyine pervaneyi andıran varyatörü soğutması için tasarlanmış çıkıntıları var. Yeni ürettikleri arka varyatör de ise tasarım hatasından kaynaklanan perçinlerin kendini bırqkması vb ses yapma şikayetlerinin önüne geçmişler. Bu Şikayetiniz yoksa Sizdeki ısınma bence normal.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Güle güle kullanın. Xcity ile Uzun yolda 110 km bandında yakıt sarfiyatınız ne oluyordu? Bir de xcity ile saatte 3-4 km gibi bir düşük hızlarda gidonun bir sağa bir sola yığılma yapması sizde de oluyor muydu?

Burgmanın arka varyatörünü beğeniyorum. İtalyanlardan esinlenmiş arka varyatörün yüzeyine pervaneyi andıran varyatörü soğutması için tasarlanmış çıkıntıları var. Yeni ürettikleri arka varyatör de ise tasarım hatasından kaynaklanan perçinlerin kendini bırqkması vb ses yapma şikayetlerinin önüne geçmişler. Bu Şikayetiniz yoksa Sizdeki ısınma bence normal.

Teşekkür ederim 1 yıldır kullanıyorum Burgman'ı. Xcity ile uzun yolda 90-120 km/h bandında seyrederdim genellikle. Bu hızda artçısız tüketim 3.4 lt. oluyordu. Durmaya çok yakın hızlarda dengesizlik var XCity'de. Bunun dışında dengesi çok iyi.
Burgman da varyatör ve debriyaj tası mükemmel çalışıyor. Burgman'daki kavrama ve hızlanma pürüzsüzlüğü Xcity'de kesinlikle yok. (üstelik bagalar aşınmış durumda, Kayış değişim zamanı epey geçmiş burgman kullanıyorum. İkinci el aldım ve aynen devam ediyorum) Xcity'nin kavrama sorunu Dr.pulley baga, baga tutucular ile çözülüyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Eyl 2019
Mesajlar
5
Cevap için çok teşekkür ederim. Durmaya yakın xcity acemilik yaptırıyor ama sanırım kullananlar bu duruma alışmışlar. Onun dışında çok dengeli. at gibi bir motor :) varyatör bakımını kendim yapmayı öğrenebilirsem o mevzuları hiç sorun etmeyecem.

Vespa gts 250 test ettiğimde de pürüssüz şiir gibi bir ivmelenmesi vardı. Ne demek istediğinizi anlayabiliyorum.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Cevap için çok teşekkür ederim. Durmaya yakın xcity acemilik yaptırıyor ama sanırım kullananlar bu duruma alışmışlar. Onun dışında çok dengeli. at gibi bir motor :) varyatör bakımını kendim yapmayı öğrenebilirsem o mevzuları hiç sorun etmeyecem.

Vespa gts 250 test ettiğimde de pürüssüz şiir gibi bir ivmelenmesi vardı. Ne demek istediğinizi anlayabiliyorum.

XCITY'nin bazı yedek parçaları Suzuki Hayabusa'dan pahalı. Hem 6 yıl kullanmış olduğum için hem de yedek parça fiyatları nedeniyle sattım. Suzuki'nin de ucuz değil. Fakat daha uzun ömürlü.
 
Katılım
29 Eyl 2019
Mesajlar
5
Valla artık her markanın her segmentinde benim nazarımda parçaları pahalı. Bu gidişle yakında mobiletten devam ederiz.
 
Katılım
19 Haz 2007
Mesajlar
14
Selmlar,benim motordada hararet sorunu var,normal kullanımda bir problem olmuyor,fakat motoru stop ettiğimde kontak açıkken fan açıyor ve hararet kırmızıyakadar yükseliyor,soğutma sıvısını değişsem sorun geçermi acaba...
 
Katılım
3 Ağu 2020
Mesajlar
5
Merhabalar İzmir'de ilk motorum olarak bir xcity aldım, yaşından ve sahiplerinden dolayı biraz yıpranmış bence.. şimdilik bariz bir sıkıntısı yok gibi (yağ yskması dışında🙄) ancak beni de yolda bırakmadan yavaş yavaş onunla ilgileneyim diyorum. İzmir'de xcity e bakacak işini seven bir usta öneriniz var mı? Bu arada hiç bir sosyal ağda gruplara üyeliğim yok o yüxden buraya yazıyorum.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Merhabalar İzmir'de ilk motorum olarak bir xcity aldım, yaşından ve sahiplerinden dolayı biraz yıpranmış bence.. şimdilik bariz bir sıkıntısı yok gibi (yağ yskması dışında) ancak beni de yolda bırakmadan yavaş yavaş onunla ilgileneyim diyorum. İzmir'de xcity e bakacak işini seven bir usta öneriniz var mı? Bu arada hiç bir sosyal ağda gruplara üyeliğim yok o yüxden buraya yazıyorum.

Motorunuz hayırlı olsun. Motorunuz kaç km.de. Ne kadar yağ eksilttiğini ölçtünüz mü.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Teşekkür ederim.. 2009 model, 56000km de, yaklaşık 400km de 200ml yağ yakıyor. İlave ettiğim yağ motul 5100 15W50 işini görür sanırım?

Ya yaptıracaksın. Yada ekleye ekleye devam edeceksin.
Motul scooter expert 10w40 MB kullanmanı öneririm.
 
Katılım
3 Ağu 2020
Mesajlar
5
Ya yaptıracaksın. Yada ekleye ekleye devam edeceksin.
Motul scooter expert 10w40 MB kullanmanı öneririm.

Sanırım yaptıracağım çünkü uzun vadede kullanmayı düşünüyorum ancak daha önce furş takımı değişimi, ön lastik değişimi ve siperlik sorunlarını çözmem gerek. Bi tamirci bana biraz daha kalın yağ kullanırsan daha az yakar gibi bişi demişti.
 
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
1,029
Sanırım yaptıracağım çünkü uzun vadede kullanmayı düşünüyorum ancak daha önce furş takımı değişimi, ön lastik değişimi ve siperlik sorunlarını çözmem gerek. Bi tamirci bana biraz daha kalın yağ kullanırsan daha az yakar gibi bişi demişti.

hocam yağ işi sıkıntılı, yağ azalır da motor bi kitlerse geçmiş olsun. masrafın babası çıkar, yağmurdan kaçarken nuh tufanına tutulursun.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 Ara 2019
Mesajlar
238
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
2012 x city sahibiyim, mischel city grip lastik aldım da ön ve arka hava basıncı ne olmalı sizce?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst